Mam pytanie na temat o-kremowym. Który z nich (z logo w trumience czy z logo przejściowym) lepiej pasuje rewizją do piętrusów z Poznania z białym pasem? Pomińmy przydział.
Jak można pominąć przydziały, a patrzeć na daty rewizji
. Poza tym to właśnie przydziały lepiej do siebie pasują, aniżeli daty rewizji
. Oba wagony typu 120A są przydzielone do stacji Poznań, podobnie jak modele wagonów piętrowych typu Görlitz 88 w oznakowaniu spółki Przewozy Regionalne, także przydziały jak najbardziej do siebie pasują i nie trzeba ich pomijać
. Kwestią, której tu nie można pominąć
jest okres, w którym wagony wyglądały w taki sposób jak zapowiedziane ich miniatury. Jeżeli już po zaledwie miesiącu (odstęp czasu pomiędzy datami napraw - 30 kwietnia i 29 maja) zmieniono sposób oznakowania wagonów, to należy sobie zadać pytanie jak długo wagon 50 51
21-18 153-9 (PIKO 96642) nosił na sobie logo PKP w "trumience" nim został przeoznakowany, a takowe praktyki miały miejsce. Ja niestety na chwilę obecną nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Być może ktoś inny, może Pan
@Krzysztof Koj lub
@ALA będą posiadali stosowne materiały, na których podstawie będzie można stwierdzić, kiedy mniej-więcej zmieniono logo PKP w "trumience" na tymczasowy (stosowany przez ok. rok) napis "PRZEWOZY REGIONALNE". Na pewno oba wagony będą pasować do SM42-593 (PIKO 59463). Ja zaś proponuję skompletować sobie następujący skład:
- EU07-527 (Schlesienmodelle 107001)
- 50 51
26-08 039-7 (PIKO 96010)
- 50 51
26-08 137-9 (PIKO 96011)
- 50 51
21-18 153-9 (PIKO 96642)
Poniżej jak to może wyglądać
:
- źródło:
http://www.bahnbilder.de/bild/polen~e-loks~5-140-eu07/354088/eu07-527-pozna324-grczyn-26042009.html
- autor:
@ALA
- opis: "EU07-527, Poznań Górczyn, 26.04.2009"
- komentarz: Jak widać zdjęcie wykonano 4 dni przed rewizją "Bonanzy", której model ma się ukazać. EU07-527 dokładnie miesiąc wcześniej przeszła naprawę rewizyjną (26 marca) - jest więc świeżutka i wystarczy tylko poprawić kolor poręczy na czole lokomotywy i dodać trochę smaru na tarcze zderzakowe. W wagonie typu 120A należy pomalować koła i w zasadzie nie trzeba robić nic więcej. Najwięcej pracy trzeba będzie włożyć w waloryzację wagonów piętrowych. Pomijając już brakujące oznakowanie i detale (wagony pochodzą z serii HOBBY z
IV edycji z roku 2007), wagony trzeba będzie "postarzeć" do stanu eksploatacji po ponad dwóch latach - wagony przeszły naprawy rewizyjne 28 lutego 2007 roku. Trzeba będzie wybrudzić spód wagonu, nanieść brązowy nalot na wózki, dach - to z tych podstawowych rzeczy. Po tych zabiegach mamy skład jak się patrzy!
Zaś drugą "Bonanzę" (PIKO 96643) wykorzystałbym do złożenia sobie takiego "składziku"
:
- źródło:
http://luket07.flog.pl/wpis/6924115/sm42593
- autor:
luket07
- opis:
"REGIO Piła Główna-Krzyż mija Piłę Główną Towarowa. [25.07.2011]"
- komentarz: Bardzo możliwe, że przedstawiona na zdjęciu "Bonanza" była przydzielona do stacji Poznań. Stonka mogła z nią "przywędrować" z macierzystego zakładu.
- źródło:
http://luket07.flog.pl/wpis/5012639...nie-motywu-ludzkiego-w-zdjeciach-kolejowych--
- autor:
luket07
- opis:
"2011.07.25. - Fotografia kolejowa w wymiarze pół żartem, pół serio. Zwykły stacyjny gniot przedstawiający obraz peronu czwartego pilskiego dworca, wzbogacony o pasażerki udające się w kierunku Krzyża W tle EN57-1500 do Poznania Głównego."
W przyszłości zostaną zapewne wypuszczone wagony typu 120A w oznakowaniu Przewozów Regionalnych, ale tym razem z dużym logo spółki Przewozy Regionalne, które będą dedykowane do wspomnianych wagonów piętrowych, bowiem stanowiły one standardowe uzupełnienie składów pociągów wspomnianej spółki, złożonych najcześciej z dwóch "Bohunów" i jednej "Bonanzy" - to najbardziej typowe zestawienie składu pociągu REGIO na liniach zelektryfikowanych wychodzących z Poznania dla lat 2011-2013. Do tak zestawionego składu będzie można podłączyć w przyszłości model "czekoladowej" EU07. W 2012 roku 11 takich lokomotyw rozpoczęło pracę w spółce Przewozy Regionalne, która wypożyczyła je od Taboru Szynowego Opole S.A.