• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów typu 120A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
#82
Dość dawno nie było mnie na forum, więc narobiło się trochę zaległości. ;) Byłem na urlopie w miejscu, gdzie zwykłe komórki ledwo działały, a o internecie można tylko pomarzyć.

w jakich relacjach z jakimi lokomotywami można było spotkać te wagony z Warszawy.?
Zapewne ze wszystkim, co wówczas w Warszawie jeździło. W grę wchodzą EU07, ET22, SP45 i SU46 - to są pewniaki.
W odpowiedzi kolegi Preki kluczowe słowa to co wówczas w Warszawie jeździło, a zwłaszcza słowo "wówczas". Lista pewniaków może być różna, zależnie od tego, o jakim okresie mówimy. Nie wiem, niestety, od kiedy dokładnie wagony 120A były w Warszawie, ale zakładając, że mniej więcej od połowy lat 1970-tych, to w grę wchodzą lokomotywy EU07, może jeszcze EU05 (choć w tym czasie większość była już przebudowana na EP05 i jeździła z ekspresami, a w nich wagonów 120A nie było). Trzeba pamiętać, że omawiane wagony były eksploatowane w pociągach lokalnych i dalekobieżnych osobowych (tzw. "przyspieszonych"), czasami także w pospiesznych (ale nie w ekspresach). Z tego powodu wykluczyłbym raczej SU46 - w latach 1970-tych i 80-tych w Warszawie maszyny te były używane głównie do pociągów ekspresowych na głównych, niezelektryfikowanych liniach, np. do Gdańska i Olsztyna.
 

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
534 21 1
#83
Mam pytanie na temat 120A w malowaniu zielono-kremowym. Który z nich (z logo w trumience czy z logo przejściowym) lepiej pasuje rewizją do piętrusów z Poznania z białym pasem? Pomińmy przydział.
 
Reakcje
198 0 0
#85
Rewizje tych wagonów są już opublikowane - temat: Nowości PKP 2015, post #620. Cytując autora wpisu, Pana Krzysztofa Koja:
"- wagon z cechą PKP w "trumience", jeszcze z oznaczeniem serii Bh - REV. 2000. 30.04.09
- wagon z napisem "PRZEWOZY REGIONALNE", już z oznaczeniem serii B11p - REV. 2000. 29.05.09"
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.683 15 0
#86
Nie zwróciłem wcześniej uwagi.
Czyli oba wagony będą pasowały do "białych" Przewozów Regionalnych :)
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.141 129 19
#88
Mam pytanie na temat o-kremowym. Który z nich (z logo w trumience czy z logo przejściowym) lepiej pasuje rewizją do piętrusów z Poznania z białym pasem? Pomińmy przydział.
Jak można pominąć przydziały, a patrzeć na daty rewizji :gwizd: . Poza tym to właśnie przydziały lepiej do siebie pasują, aniżeli daty rewizji ;) . Oba wagony typu 120A są przydzielone do stacji Poznań, podobnie jak modele wagonów piętrowych typu Görlitz 88 w oznakowaniu spółki Przewozy Regionalne, także przydziały jak najbardziej do siebie pasują i nie trzeba ich pomijać :) . Kwestią, której tu nie można pominąć :gwizd: jest okres, w którym wagony wyglądały w taki sposób jak zapowiedziane ich miniatury. Jeżeli już po zaledwie miesiącu (odstęp czasu pomiędzy datami napraw - 30 kwietnia i 29 maja) zmieniono sposób oznakowania wagonów, to należy sobie zadać pytanie jak długo wagon 50 51 21-18 153-9 (PIKO 96642) nosił na sobie logo PKP w "trumience" nim został przeoznakowany, a takowe praktyki miały miejsce. Ja niestety na chwilę obecną nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Być może ktoś inny, może Pan @Krzysztof Koj lub @ALA będą posiadali stosowne materiały, na których podstawie będzie można stwierdzić, kiedy mniej-więcej zmieniono logo PKP w "trumience" na tymczasowy (stosowany przez ok. rok) napis "PRZEWOZY REGIONALNE". Na pewno oba wagony będą pasować do SM42-593 (PIKO 59463). Ja zaś proponuję skompletować sobie następujący skład:

- EU07-527 (Schlesienmodelle 107001)
- 50 51 26-08 039-7 (PIKO 96010)
- 50 51 26-08 137-9 (PIKO 96011)
- 50 51 21-18 153-9 (PIKO 96642)

Poniżej jak to może wyglądać ;) :

- źródło: http://www.bahnbilder.de/bild/polen~e-loks~5-140-eu07/354088/eu07-527-pozna324-grczyn-26042009.html
- autor: @ALA
- opis: "EU07-527, Poznań Górczyn, 26.04.2009"
- komentarz: Jak widać zdjęcie wykonano 4 dni przed rewizją "Bonanzy", której model ma się ukazać. EU07-527 dokładnie miesiąc wcześniej przeszła naprawę rewizyjną (26 marca) - jest więc świeżutka i wystarczy tylko poprawić kolor poręczy na czole lokomotywy i dodać trochę smaru na tarcze zderzakowe. W wagonie typu 120A należy pomalować koła i w zasadzie nie trzeba robić nic więcej. Najwięcej pracy trzeba będzie włożyć w waloryzację wagonów piętrowych. Pomijając już brakujące oznakowanie i detale (wagony pochodzą z serii HOBBY z IV edycji z roku 2007), wagony trzeba będzie "postarzeć" do stanu eksploatacji po ponad dwóch latach - wagony przeszły naprawy rewizyjne 28 lutego 2007 roku. Trzeba będzie wybrudzić spód wagonu, nanieść brązowy nalot na wózki, dach - to z tych podstawowych rzeczy. Po tych zabiegach mamy skład jak się patrzy!



Zaś drugą "Bonanzę" (PIKO 96643) wykorzystałbym do złożenia sobie takiego "składziku" ;):

- źródło: http://luket07.flog.pl/wpis/6924115/sm42593
- autor: luket07
- opis: "REGIO Piła Główna-Krzyż mija Piłę Główną Towarowa. [25.07.2011]"
- komentarz: Bardzo możliwe, że przedstawiona na zdjęciu "Bonanza" była przydzielona do stacji Poznań. Stonka mogła z nią "przywędrować" z macierzystego zakładu.



- źródło: http://luket07.flog.pl/wpis/5012639...nie-motywu-ludzkiego-w-zdjeciach-kolejowych--
- autor: luket07
- opis: "2011.07.25. - Fotografia kolejowa w wymiarze pół żartem, pół serio. Zwykły stacyjny gniot przedstawiający obraz peronu czwartego pilskiego dworca, wzbogacony o pasażerki udające się w kierunku Krzyża ;) W tle EN57-1500 do Poznania Głównego."



W przyszłości zostaną zapewne wypuszczone wagony typu 120A w oznakowaniu Przewozów Regionalnych, ale tym razem z dużym logo spółki Przewozy Regionalne, które będą dedykowane do wspomnianych wagonów piętrowych, bowiem stanowiły one standardowe uzupełnienie składów pociągów wspomnianej spółki, złożonych najcześciej z dwóch "Bohunów" i jednej "Bonanzy" - to najbardziej typowe zestawienie składu pociągu REGIO na liniach zelektryfikowanych wychodzących z Poznania dla lat 2011-2013. Do tak zestawionego składu będzie można podłączyć w przyszłości model "czekoladowej" EU07. W 2012 roku 11 takich lokomotyw rozpoczęło pracę w spółce Przewozy Regionalne, która wypożyczyła je od Taboru Szynowego Opole S.A.
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.376 111 11
#92
To ja ponowię pytanie, w jakich relacjach z jakimi lokomotywami można było spotkać te wagony z Warszawy.?
W ksiazce pt. "Steam beneath the Red Star" (para pod czerwona gwiazda), autorstwa panow Nills Huxtable i Ron Ziel przedstawione jest zdjecie datowane na 1972r. Na zdjeciu jest TKt48 z bonanzami w Modlinie, oraz krotki opis ze jest to podmiejski z Warszawy i jak to autor (Ron Ziel) byl zatrzymany przez wojskowych z tamtejszej bazy;)
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#93
komentarz: Bardzo możliwe, że przedstawiona na zdjęciu "Bonanza" była przydzielona do stacji Poznań. Stonka mogła z nią "przywędrować" z macierzystego zakładu
No tak właśnie sobie zamierzam kupić bonanzę do mojej SM42-593. Tak się właśnie zastanawiam, czy lokomotywa ta była w takim obiegu używana czy na jakiś czas została przeniesiona w tamte rejony. W sumie 100 km jest od Poznania do Piły, to trochę dużo jak na SM-kę, tak mi się przynajmniej zdaje.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
440 2 3
#98
Filmik z wagonami 120A nakręcony na Wakacyjnej Wystawie makiet Nostalgia Za Parą
Pzdr, Piotr
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.683 15 0
#99
Mógłby ktoś wrzucić jakieś porównanie modeli wagonów 120A firmy TMF oraz Piko jeśli posiada już oba?
Ciekawy jestem jak modele wypadają jakością detali.
Zwłaszcza wnętrze i podwozie.
 

Podobne wątki