• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów typu 120A

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
281 35 1
#65
Ciekawe kiedy 120 A będzie w wcześniejszych epokach tak by można złożyć skład z ryflakiem ROBO. W książce "Kolej w Szklarskiej Porębie" na stronie 79 jest zdjęcie z takim podpisem " Szklarska Poręba Dolna, lato 1985 roku: pociąg lokalny z parowozem Tkt48 oraz wagony 43A i 120A ". Oczywiście SM42 może zastąpić Tkt48 ;)
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
#66
Wspomniane zdjęcie można obejrzeć też tutaj. Akurat SM42 nie pasuje jako zastępstwo do tego zestawienia, realistycznie były to SP45/SU46. Niemniej wydaje się że tylko kwestia czasu, kiedy PIKO/SK Model wprowadzą do sprzedaży modele tych lokomotyw - wtedy będzie można zestawić klasyczne składy lokalne z linii wokół Jeleniej Góry właśnie z wagonami 120A, jak:

(Pociąg lokalny na trasie Jelenia G- Lwówek wjeżdża na most nad Jez. Pilchowickim ok. 1986r. ze zb. R.Łabudy) - Lokomotywownia Jelenia Góra


Pociąg Jelenia Góra - Karpacz z Muzeum Sportu i Turystyki

Łatwiej będzie w latach 90', kiedy do obsługi zatrudniono SP42
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
#67
Miałem okazję będąc dzisiaj w sklepie modelarskim (Poznań) obejrzeć dokładnie wagon 120A.
Tak jak pisali już koledzy wagon prezentuje się świetnie-wróży to kolejny sukces dla firmy Piko.
Ale jak to zawsze bywa nie wszystko jest cacy....;) Podłoga wewnątrz wagonu w stosunku do foteli jest za wysoko !
Jeżeli ktoś będzie chciał sobie powklejać pasażerów- niestety bez amputacji dolnych kończyn się nie obejdzie:podstepny:
Nie mniej jednak warto go mieć i ja kupuję go takim jaki jest:)
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
461 47 4
#68
dlaczego nie mogą pasować do Opolskiej jajecznicy? Rev 93 a jajecznica 95. Do nich jak pisaliście wyżej niby osobno jest SP. Te wagony nigdy nie były razem jakoś powiązane?
 
Reakcje
45 1 5
#69
hjugytf - ja tylko pisałem że wizualnie mnie to nie pasuje. Nie wiem czy taki skład się kiedyś pojawił 120A + Bipa. Mi tylko chodziło o to że oliwkowa lokomotywa, oliwkowa "bonanza" i Bipa "jajecznica" nie wygląda dla mnie zbyt ładnie. Zawsze przecież możesz kupić te wagony, podpiąć sobie skład jaki tylko sobie wymarzysz i jak się nie spodoba to potem stosować zamiennie - jajecznica albo dwie bonanzy. :)
 

Płotek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#71
Modele wagonów 120A na fotografiach według mnie prezentują się znakomicie. Firma SK-model kolejny raz wprowadza modele typowych polskich konstrukcji, za co należą jej się podziękowania i słowa uznania :) Z niecierpliwością czekam na "bonanzy" z najnowszymi oznaczeniami w barwach zielono-kremowych z dużym logo "Przewozy Regionalne" z którejś z tych stacji : Chojnice, Poznań, Gdynia, Szczecin Wzg. Hetmańskie, ewentualnie niebiesko-żółte ( barwy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ) również ze stacji Chojnice. Bardzo cieszy mnie fakt, że w jesiennych zapowiedziach na ten rok znalazły się wagony z nieco starszymi oznaczeniami PR. Oby tak dalej! :)
 
Ostatnio edytowane:

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#79
Tak. Wagony 120A były niegdyś przydzielone zarówno do st. W-wa Grochów, jak i W-wa Szczęśliwice, ale było to daaawno temu...:)
Panie Krzysztofie pamiętam taki wagon z sezonu 95/96 .Razem z SM42 lok Praga obsługiwał pociąg służbowy kursujący w okolicy godzin 8 i 20 .Skład jeździł na trasie Warszawa Wschodnia -post Podskarbińska -Wschodnia Rozrządowa -posterunek Antoninów .Na bank był oliwkowy i miał taki sam układ drzwi jak omawiany w tym wątku .Miałem okazje nim wielokrotnie podróżować...od jesieni 96 został zastąpiony czerwoną 1 .Natomiast sam skład służbowy już od wielu lat nie kursuje
 

Podobne wątki