• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów typu 120A

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.283 32 10
Dwa z numerami i jeden z przydziałem. W tym przypadku brak jednego Lublina.
(y) 05.04.2014
84-18 003-0 Chojnice > PIKO 96646
21-18 142-2 Lublin > PIKO 96644
21-18 042-4 Gdynia ~ PIKO 96645
21-18 003-6 Lublin


21-18 142 wydaje się że był w obiegu już od lutego, a wypadł gdzieś w okolicy połowy kwietnia.
27.02 uwieczniono bowiem taki skład:
21-08 005-3 Chojnice
21-18 142-2 Lublin
21-18 003-6 Lublin
21-18 115-8 Leszno


Dla uzupełnienia, PIKO 96645 21-18 339-4 Gdynia nie jest zupełnie bezużyteczny do realnego Kamieńczyka : na Wszystkich Świętych 2014 służył jako wzmocnienie standardowego (w okresie wrzesień-grudzień) zestawienia 3x Bdhpumn - ale tu brakuje piętrusów ;)

Odwzorowany w modelu PIKO 96647 wagon z Poznania do tego składu nie pasuje, najwyraźniej był przydzielony do innego obiegu. Ale ponieważ lubię wagony rowerowe, to będe go ciągał, a co - kto mi udowodni że go nie było na Kamieńczyku :p

Tak męczymy tego nieszczęsnego Kamieńczyka, ale czy były w okresie 2013-2014 jakieś inne pociągi prowadzone czekoladowymi EU07, zestawione wyłącznie ze 120A?
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.283 32 10
Jeszcze na zakończenie tematu mieszania przydziałów w składach: wydaje mi się że 'proceder' taki, szczególnie w pociągach lokalnych nie był czymś niesamowitym, choć może nie w zakresie spotykanym jak w dyskutowanym przypadku (Gdynia + Lublin + reszta świata). Dla przykładu odkopałem zestawienie regio SZRENICA (Wrocław-Szklarska) z 05.07.2008 w postaci:
EU07-541 (już po wszczepieniu telewizorów) + 120A 50 51 21-18 200-8 Bh Wrocław + 120A 50 51 21-18 165-3 Bh Kłodzko + 120A 50 51 21-18 182-8 Bh Jelenia Góra
A 19.09.2006 w obiegu Kłodzko Gł. - Polanica Zdrój - Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój występowały 120A 50 51 21-18 177-8 Bh Kłodzko + 120A 50 51 21-18 194-3 Bh Jelenia Góra

Zatem modele z tego okresu z przydziałami sugerującymi występowanie jedynie w pociągach lokalnych (ze stacji macierzystej), mogą bez problemu tworzyć składy regionalne - bez modelarskiego naginania rzeczywistości.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Bardzo dziękuję za skorygowanie i uzupełnienie tego, co napisałem na temat przebiegu służby lokomotywy SU45-165.
To rzeczywiście wiele wyjaśnia. Ale nawet jeśli lokomotywa ta eksploatowana była w niezmienionym malowaniu i oznakowaniu tylko przez cztery lata, to mimo wszystko była lokomotywą bardzo "uniwersalną", jeśli chodzi o możliwości zestawienia składów pociągów z zupełnie różnych zakątków Polski.
W zasadzie tak pomalowana lokomotywa jest typowa dla tamtego okresu. Żadnych ozdobników, typowe malowanie z zółtym czołem (trapezowym i nie zaciągniętym na boki jak w 204), boki dachu w kolorze jasnego pasa pudła, kolory zielonkawe, wpadające odcieniami w niebieski. Oznaczenia serii w naturalnym kolorze aluminium, podobnie jak górne żaluzje. Dokładając do tego że w krótkim okresie czasu służyła na Podlasiu, Dolnym Śląsku i Pomorzu, była do spotkania niemal wszędzie, od Olsztyna, przez Białystok, Ełk, Suwałki, a być może nawet Czeremchę, Hajnówkę i Siedlce, po Opole, Legnicę, Jelenią Górę, Kamieniec, Nysę, Kędzierzyn, Jaworzynę, a potem Chojnice, Piłę, Szczecinek, Tczew, Bydgoszcz, Kościerzynę a nawet Gdynię. Daje to spory obszar kraju, choć uważam że to idealny model do odtworzenia składu pociagów kursujących w "G" w tamtych latach z bipami, bonanzami czy bohunami
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
62 9 2
Ja mam takie pytanko.Czy ktos moze mi powiedziec kiedy zmienialy sie napisy PKP ze starego loga na nowe z trumienka i na oznaczenia wspolczesne.Jest w tym wszystkim jakis metlik bo widzialem na zdjeciach wymieszane sklady z roznymi wersjami oznaczen po 2000 roku.Czy jest cos na ten temat by miec jakies rozeznanie w tym wszystkim.Jak to jest z tymi datami rewizji,napraw glownych i ile taki wagon jezdzil za nim poszedl na przeglad.
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
283 35 1
Czy PIKO kiedyś wypuści serie wagonów kremowo - zielonych baz napisów? Tak by w Polsce można było nanieść napisy, które by zadowoliły wybrednych klientów? Przede wszystkim daty rewizji by pasowały już do posiadanej kolekcji i stacje?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.719 15 0
Niestety wątpię aby podjęli się takiego kroku dla garstki osób.
Skoro ktoś potrafi sam nanieść oznaczenia na wagon, to z pewnością poradzi sobie z usunięciem oryginalnych oznaczeń.
 

Hydrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
147 0 0
Zauważyłem - część modeli widząc na żywo, a część na zdjęciach - że bonanzy z VI epoki, a więc wszystkie 6 wagonów Przewozów Regionalnych (Piko 96642 - 96647) ma szare ramy okienne, natomiast wszystkie pozostałe modele - eleganckie metaliczne (srebrzyste) ramy okienne. Z czego to wynika? Uznano, że wagony w tym wieku mają już naturalnie postarzałe ramy i świadomie odwzorowano to w ten sposób?

Trochę szkoda, bo te metaliczne ramy wyglądają jednak dużo lepiej...
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Zauważyłem - część modeli widząc na żywo, a część na zdjęciach - że bonanzy z VI epoki, a więc wszystkie 6 wagonów Przewozów Regionalnych (Piko 96642 - 96647) ma szare ramy okienne, natomiast wszystkie pozostałe modele - eleganckie metaliczne (srebrzyste) ramy okienne. Z czego to wynika? Uznano, że wagony w tym wieku mają już naturalnie postarzałe ramy i świadomie odwzorowano to w ten sposób?

Trochę szkoda, bo te metaliczne ramy wyglądają jednak dużo lepiej...
Nie szkoda, bo po prostu moim zdaniem odwzorowano rzeczywistość. Jeżeli miałeś styczność z tymi wagonami nie tylko w modelu, ale i w skali 1:1, to na pewno zauważyłeś że obecnie jest tendencja do malowania nawet ram okien- właśnie w kolorze szarym (szara antykorozyjna?) zapewne ze względu na proces starzenia się i utleniania ram aluminiowych. Stąd modele strasze mają naturalne aluminiowe, a modele nowszych odwzorowań z czasów PR mają ramy w kolorze "malowanych ram". Zresztą proces ten zachodzi także na jednostkach EN57
 

Hydrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
147 0 0
Tak, oczywiście, że z VI epoki. Nie mogłem później już tego poprawić. Dzięki!

Ale jeszcze uściślając - chodziło mi bardziej o to, że te szare ramy są dla mnie za mało wyraźne, przy słabszym oświetleniu wręcz sprawiają wrażenie, jakby to był tylko jakiś rowek, jakieś wyżłobienie wygrawerowane w przeźroczystym plastiku okna, pasujące bardziej do półki Hobby. Zresztą pamiętam, że podobną uwagę miałem wobec 112A w malowaniu ICCC Robo i też spotkałem się z polemiką, ale to zrozumiałe, bo mowa o wartościach artystycznych (subiektywnych wrażeniach) a nie technicznych :-].
 

kamil

Użytkownik
Reakcje
13 0 0
Czym się różni wagon Bdh od wagonu Bh w V epoce? Chodzi mi o te Grudziądzkie wagony. Wiem, że wagon ma wpisaną na burcie prędkość 140,ale czy coś jaszcze miało na to wpływ? Dużo było takich Bdh-ów, bo Bh spotykało się masowo.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
120 3 0
Ja na prawdziwej kolei w 2007 roku spotkałem się z jeszcze lepszym rodzynkiem, a mianowicie zielonogórską bonanzą serii 'Bht', kursującą w pociągu "Jadwiga" Kraków Płaszów-Terespol. Co owe 't' w oznaczeniu wagonu mogło oznaczać?
 

Podobne wątki