Mamy 25 listopada i wciąż nie ma nawet sesji zdjęciowej. Mam przeczucie,że bonanzy dostaniemy najprędzej pod choinkę.
Jak życie nie raz pokazuje
, nie wszystko jest takie proste i oczywiste
. Niestety wbrew wcześniejszym zapowiedziom:
Zadziałał jednak gorszy scenariusz
i modele trafią do sprzedaży 25 listopada
.
Tak się nie stało
. Nie znam przyczyn, ale z rozmowy wynika na to, że mają dużo pracy i nie wszystko udało dopiąć się na czas
. To normalne, zwłaszcza w niedużej firmie
.
Remaj12 mógłby zaprezentować chociażby same oznaczenia wagonów dla zaspokojenia ciekawości
Hmmm...
, no nie wiem
. Dzwoniłem do SK Model i otrzymałem informację, że dziś sesja jeszcze nie pojawi się na stronie. Powiedziano mi także, że modele najprawdopodobniej jutro trafią do sprzedaży, co potwierdzałoby przypuszczenia
@karol_mar:
Jutro może będę miał już na stanie te wagony, ...
Ja też bym chciał wiedzieć, co zamówiłem
Ja też zamówiłem model u siebie w sklepie, ale za chwilę się okaże, że kupię kota w worku.
Co zaś się tyczy "kupowania kota w worku"... były przecież rysunki wagonów
. Moim zdaniem było na nich jednoznacznie widać jaką postać będzie miało oznaczenie przewoźnika i numeru wagonu
. Rozumiem jednak, że komuś mogło to nie wystarczyć
. Były też posty o oznakowaniu wagonów, w których
najpierw Pan
@Krzysztof Koj, a
później także ja, opisywaliśmy w jaki sposób będą oznakowane zapowiedziane modele. Była też
propozycja "z czym to jeść" . Sądzę, że zostało wysłanych na tyle dużo informacji i sygnałów z jakiego okresu mają być modele - a więc w jaki sposób mają być oznakowane - że ciężko mówić o "kupowaniu kota w worku", no chyba, że do zamawiającego, owe sygnały i informacje nie dotarły.
Szczerze mówiąc początkowo spodziewałem się (po grafice z zapowiedzi na stronie SK Model), że będzie to wagon z trumienką PKP, numerem taborowym i pod tym serią. Jednak przyglądając się ostatnio baczniej tej grafice zaczynam się zastanawiać, czy w linijce, gdzie powinien być numer, nie znajdzie się przed nim napis
PL- PR
Wg wizualizacji, ma być taki, jak na pierwszym zdjęciu.
Właśnie, że nie. Na wizualizacji widać coś innego. Przed numerem wagonu będzie identyfikator przewoźnika, czyli:
PL-PKPPR, zaś za nim nr identyfikacyjny przewoźnika: 1151, w sumie więc oznaczenie przewoźnika i nr wagonu na
obu modelach będzie miało taką postać:
PL-PKPPR 50 51
21-18 XXX-X 1151.
Mam nadzieję, że rozwiało to wszelkie wątpliwości.
Rozumiem, że te wagony to będzie epoka "nowoczesna" z czasów po podziale na spółki?
Tak. Owa "nowoczesna" epoka już trochę trwa
, bo zaczęła się w 8 września 2000 roku, kiedy to przyjęto ustawę o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (
Dz.U. 2000 nr 84 poz. 948), czego efektem było utworzenie Grupy PKP, w skład której wchodziły nowo powstałe spółki, między innymi: PKP Cargo (zał. 17 lipca 2001 r.), PKP Intercity (zał. 1 września 2001 r.), PKP Przewozy Regionalne (zał. 1 października 2001 r.). Także nawet modele z epoki V b, już zaliczają się do tej "nowoczesnej epoki" mimo, iż posiadają tylko cechę PKP w tzw. "trumience" jeszcze bez żadnych nr EVN, identyfikatorów itp.
Jednak dla zaspokojenia ciekawości i żądzy zobaczenia "jak to wygląda", spełniam prośbę Mateusza
: