• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
660 5 2
Czy kuszetka i bar też mają takie nadruki jak 2kl?
Nie wiem jak kuszetka, ale bar niestety tak.

I znów dyskusja o malowaniu jak w wątku o EU07. To się robi nudne. Może załóżcie wątek o malowaniu modeli i tam narzekajcie?
Chyba warto wspomnieć i przestrzec portencjalnych zainteresowanych, że producent robi popelinę. i wagony Expert zaczyna malować gorzej niż Hobby.

Czy ktoś się może już pochwalić zdjęciami zakupionych Y-ków Przewozów Regionalnych ?
Jeżeli nikt mnie nie uprzedzi to wieczorem postaram sie wrzucić. Jedno mogę potwierdzić, że malowanie jest ok :)

Poprostu nie kupować
A nie wstawiać dwadzieścia postów z tym samym tematem
Widzisz, ja na przykład sugerując się poprzednim wypustem kupiłem 2 (bo ich nigdy za mało) i z sentymentu do rodzinnych stron - barowy Gdynia już w momencie zapowiedzi, nie widząc ich na żywo i nie przypuszczałem, że w ramach oszczędności zmianią jakość na minus. Wagony zwróciłem, ale wkurzające jest to, że widzisz nowe modele na niemiecki rynek, które wyglądają fenomenalnie i maja świetnie wykonane nadruki, a na nasz rynek w ramach wznowienia robią wagony z nadukiem jak przez ksero, albo dobrze dopracowany model lokomotywy SU46 z pasem jakby namalowanym pędzlem (choć pewnie pędzlem dałoby się lepiej namalować).
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Poprostu nie kupować
A nie wstawiać dwadzieścia postów z tym samym tematem
Ale żeby nie kupic to musisz pierw o takich wadach wiedzieć i po to właśnie ludzie to pokazują tutaj i na fejsie. Kółko się zamyka i przeczysz samemu sobie. Jak bym ja czy inni nie wrzucili postów na ten temat to tez bys kupił trefny wagon. A tak to już wiesz, jak napisałeś zresztą, żeby nie kupować. Przysrać się do kogoś jest najprościej nie widząc, że inni mogą z tego skorzystać. I tym samym, z powodu Twojego głupiego i nie potrzebnego komentarza, mamy kilkanaście postów nie wnoszących nic do tematu. A można było tego uniknąć gdybyś sie od tego powstrzymał. Mój post był na temat i zdania nie zmienię a jestem pewien, że nie jeden z takiej informacji skorzysta.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.653 61 1
Pierwsza "jedynka" PIKO 97613 - stacja OLSZTYN rev 28.07.2012
Kusi ten 112A żeby zmienić mu oznaczenia na PKP w "trumience" ale w tym tempie wydawania modeli to chyba można poczekać bo prędzej czy później się pojawi ;)

No i wnętrze - standard PIKO - czyli wersja dla modelarzy :)
Nie jest idealnie ale takie coś zrobiłem, zawsze to lepiej wygląda niż goły plastik.
111A wnętrze.jpg
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Ale jak zwykle nie ma papieru w kiblu :)
A tak na poważnie to wagony PR wyglądają super. Już się bałem, że będzie to samo co z IC.
Powiedzcie mi jeszcze jedno, bo nowy sposób malowania został zauważony i wytknięty na wagonie 2 klasy. A czy reszta wagonów z serii ( 1 klasa, kuszetka i bar ) też mają taka fakturę ? W ręku miałem tylko 2 klasę a tamtych nie widziałem jeszcze. No i widzę, że antyreklama Piko zrobiła swoje. Jak przy poprzednim wypuście wagony zeszły ze sklepów w jeden dzień, tak teraz zalegają w dużych ilościach, a zeszły wagony Robo, które w MM wisiały od tygodni ( bez oświetlenia ). Oby to dało do myślenia. Tylko proszę bez chamskich komentarzy a konkretna odpowiedź na pytanie.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.730 39 4
Pytanie o wagon 113A.
Czy model wagonu 113A od Piko nr katalogowy 97611 przedstawia wagon w malowaniu jakie faktycznie było na PKP w 1978 roku (bo taka jest rewizja na wagonie)? Czy napisy "Wars" i "BAR" nie powinny być odwrócone i "BAR" nie powinien być większy? Poniżej zdjęcie modelu i zdjęcie Pana Christiansena i Pana Tygielskiego - oba znalezione w necie. Podobnych zdjęć z dużym napisem BAR jest kilka m.in. prototyp. Ale jak z prototypami bywa, mógł być on jedyny. Więc jaki jest prawidłowy napis? Ponadto w spisie wagonów z HCP ten wagon jak i 51 51 85-80 128-6 też ze Szczecina figurują jako typ 113Ab. Czy ktoś wie czym one się różniły?


i zdjęcie

i Pana Tygielskiego

Ten akurat ma jeszcze napisy a nie piktogramy dla palących/niepalących.
Bo zmiana w dokumentacji konstrukcyjnej odwrócenia położenia napisów WARS względem BAR w HCP weszła dopiero od modernizacji barów 113A na wagony 113Ad w 1990 roku.
Pozdrawiam czytelników z nadzieją na odpowiedź.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.730 39 4
Pytanie tylko, czy fabrycznie pierwszy przedział od strony baru był też wyposażony w normalne ławki, czy od początku był przeznaczony dla obsługi i nie miał siedzeń ani oszklonych drzwi? Ja takie pamiętam, ale nie umiem powiedzieć, czy tak wagony wychodziły z fabryki, czy też zmian dokonywano w trakcie eksploatacji. W starej książce z lat 1970. znalazłem plan wnętrza wagonu 113A, na którym zaznaczono cztery przedziały, ale bez pokazania wyposażenia przedziałów, jest tylko układ ścianek i drzwi.
W dokumentacji HCP jest przedział służbowy z szafami.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.730 39 4
A tu fragment z dokumentacji, widok z góry.
Przedział służbowy widok z góry.jpg

gdzie poz. 10 to kanapa, a 5 szafa na garderobę i 7 to regał. Ta kanapa to identyczne wyposażenie kanap z kuszetki, czyli jedna pozioma i dwie złożone w pionie, dolna służąca za oparcie, a po rozłożeniu 3 miejsca do leżenia.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Bałtyk zawsze kursował w relacji Gdynia - Poznań - Gdynia, ale przez wiele lat prowadził w swym składzie także wagony bezpośrednie Praha - Gdynia - Praha, które włączano do tego pociągu w Poznaniu.
Bohemia kursowała w relacji Praha - Warszawa - Praha, a w swoim składzie miała także wagony do/z Szczecina (lub nawet Świnoujścia) i Gdyni, wyłączane z niej (OIDP) we Wrocławiu. Był to więc pociąg wielogrupowy, prowadzący wagony do/z Warszawy, Szczecina (Świnoujścia) i Gdyni. Wagony do Gdyni były przełączane dwukrotnie podczas całej podróży. W drodze z Pragi najpierw we Wrocławiu (do pociągu jadącego do Szczecina), a następnie w Poznaniu do pociągu Bałtyk, jadącego do Gdyni.

Duże napisy BAR, umieszczone po słowie WARS pamiętam jak przez mgłę - z wczesnego dzieciństwa. Sądzę więc, że występowały w pierwszych latach istnienia wagonów typu 113A. Być może tak były namalowane fabrycznie.
W późniejszych latach aż do końca eksploatacji w malowaniu oliwkowym napisy na 99% miały formę i wielkość taką jak na modelu Piko.

Przyznam, że nie słyszałem o wagonach typu 113Ab, nie słyszałem także, by posługiwano się określeniem typu 113Ad w stosunku do wagonów zmodernizowanych w latach 90. Istnienie takich podtypów wydaje mi się wątpliwe, biorąc pod uwagę, że podtyp 113Aa nadano dopiero w XXI wieku wagonom modernizowanym w latach 2010-2017. Patrząc jednak na bałagan w oznaczeniach typów wagonów i lokomotyw PKP w ostatnich latach, jestem w stanie wyobrazić sobie, że takie podtypy mogły istnieć.
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Z wyżej zamieszczonego zdjęcia wynika więc jasno, że napisy "WARS - BAR" (w dokładnie takiej kolejności) nanoszone były fabrycznie w HCP.

Załączam zdjęcie (niestety nie znam jego autora) parowozu Pt47-117 z pociągiem pospiesznym podczas postoju w stacji Ziębice w 1978 roku. Za lokomotywą, jako pierwszy w składzie stoi wagon barowy typu 113A. Po powiększeniu zdjęcia widać tylko drugą część dużego napisu, która brzmi: "WARS". Wnioskuję zatem, że napis ten poprzedzony jest napisem "BAR", którego na zdjęciu akurat nie widać. Nie widać także wielkości tego napisu, ale może za jakiś czas gdzieś znajdzie się jakieś inne, odpowiednie zdjęcie.
Pt47-117 i 113A; Ziębice 1978 beneluzspoor.org.jpg
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.730 39 4
Wagony 113Ad to modernizowane wagony 113A dla m.in Szczecina, gdzie wydłużono część jadalną kosztem 2 przedziałów, przez co przestrzeń ze stolikami była dłuższa. A nadano im podtyp 113Ad. Było to 10 wagonów modernizowanych w 1992 roku (chyba - musiałbym sprawdzić jak będzie ta data potrzebna).
A w roku 1978 napisy powinny być raczej duże, bo tylko 2 lata od produkcji ostatniego bufetu.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.730 39 4
Pytanie o wagon 113A.
Czy model wagonu 113A od Piko nr katalogowy 97611 przedstawia wagon w malowaniu jakie faktycznie było na PKP w 1978 roku (bo taka jest rewizja na wagonie)? Czy napisy "Wars" i "BAR" nie powinny być odwrócone i "BAR" nie powinien być większy? Poniżej zdjęcie modelu i zdjęcie Pana Christiansena i Pana Tygielskiego - oba znalezione w necie. Podobnych zdjęć z dużym napisem BAR jest kilka m.in. prototyp. Ale jak z prototypami bywa, mógł być on jedyny. Więc jaki jest prawidłowy napis? Ponadto w spisie wagonów z HCP ten wagon jak i 51 51 85-80 128-6 też ze Szczecina figurują jako typ 113Ab. Czy ktoś wie czym one się różniły?


i zdjęcie

i Pana Tygielskiego

Ten akurat ma jeszcze napisy a nie piktogramy dla palących/niepalących.
Bo zmiana w dokumentacji konstrukcyjnej odwrócenia położenia napisów WARS względem BAR w HCP weszła dopiero od modernizacji barów 113A na wagony 113Ad w 1990 roku.
Pozdrawiam czytelników z nadzieją na odpowiedź.
Nagle zdjęcia zniknęły więc dołączam powtórnie:
Model PIKO
113A_Piko.jpg

z netu Pana Christensena
pkp448_Pm2-32_Torun_190476.jpg

i Pana T.Cygielskiego ze Szczecina
wars_bar.JPG
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.165 29 2
Nie ale nie wygramy walki o poprawność i kulturę wysławiania się, w zasadzie już przegraliśmy, co nie znaczy aby się poddawać.
@Andrzej Harassek, a co z wpisami @Paweł R? Dlaczego jemu nie zwracasz uwagi? Piszę bez złośliwości, ale sam będąc mniej aktywny byłem częściej upominany, jakby byli lepsi i gorsi.

Odnośnie modelu, to zabawne, że ludzie plują, wybrzydzają, kręcą nosami, a modele znikają ze sklepów. Dziś chcąc nabyć go w sklepie, jak człowiek usłyszałem, że wyprzedany. Dziwny ten kryzys i słabe modele...
 

Podobne wątki