Bałtyk zawsze kursował w relacji Gdynia - Poznań - Gdynia, ale przez wiele lat prowadził w swym składzie także wagony bezpośrednie Praha - Gdynia - Praha, które włączano do tego pociągu w Poznaniu.
Bohemia kursowała w relacji Praha - Warszawa - Praha, a w swoim składzie miała także wagony do/z Szczecina (lub nawet Świnoujścia) i Gdyni, wyłączane z niej (OIDP) we Wrocławiu. Był to więc pociąg wielogrupowy, prowadzący wagony do/z Warszawy, Szczecina (Świnoujścia) i Gdyni. Wagony do Gdyni były przełączane dwukrotnie podczas całej podróży. W drodze z Pragi najpierw we Wrocławiu (do pociągu jadącego do Szczecina), a następnie w Poznaniu do pociągu Bałtyk, jadącego do Gdyni.
Duże napisy BAR, umieszczone po słowie WARS pamiętam jak przez mgłę - z wczesnego dzieciństwa. Sądzę więc, że występowały w pierwszych latach istnienia wagonów typu 113A. Być może tak były namalowane fabrycznie.
W późniejszych latach aż do końca eksploatacji w malowaniu oliwkowym napisy na 99% miały formę i wielkość taką jak na modelu Piko.
Przyznam, że nie słyszałem o wagonach typu 113Ab, nie słyszałem także, by posługiwano się określeniem typu 113Ad w stosunku do wagonów zmodernizowanych w latach 90. Istnienie takich podtypów wydaje mi się wątpliwe, biorąc pod uwagę, że podtyp 113Aa nadano dopiero w XXI wieku wagonom modernizowanym w latach 2010-2017. Patrząc jednak na bałagan w oznaczeniach typów wagonów i lokomotyw PKP w ostatnich latach, jestem w stanie wyobrazić sobie, że takie podtypy mogły istnieć.