• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

kamil

Użytkownik
Reakcje
13 0 0
Nie, chodziło mi o te okna pełniące funkcję wyjść awaryjnych które są 2 od strony korytarza. Czy one są w tym modelu bo na wizualizacji były wszystkie okna normalne bez tych awaryjnych.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.667 443 99
Modele o numerach 97600 i 97600-2 posiadają od strony korytarza po dwa okna ewakuacyjne. Natomiast model o numerze katalogowym 97608 takowych nie posiada.
Czyli 97600 i 97600-2 to wersje, które przeszły 'modernizację' w tym zakresie (późniejsze rewizje)? Tzn. chodzi mi o to, czy wagony z tymi oknami ewakuacyjnymi wychodziły takie z fabryki, czy te okna przerabiano potem, w trakcie eksploatacji? Stawiam na to drugie, jako pokłosie jakichś katastrof kolejowych, jak choćby tej pod Dęblinem w 1999 r., gdzie skład przewrócił się na bok (spadł z nasypu po zbyt szybkiej jeździe po rozjazdach na ograniczeniu prędkości)...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.718 523 30
czy wagony z tymi oknami ewakuacyjnymi wychodziły takie z fabryki, czy te okna przerabiano potem, w trakcie eksploatacji?
O ile ja dobrze wiem, to wszystkie polskie wagony typu Y zostały fabrycznie wykonane bez wyjść ewakuacyjnych w formie całych (nieotwieranych) okien, a okna takie instalowano w trakcie napraw.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Okna ewakuacyjne zaczęto zabudowywać od połowy lat 90. podczas napraw głównych wagonów.
Fabrycznie nie posiadały pełnych okien. O ile dobrze pamiętam, nawet wagony typów 140A i 141A z początku lat 90. nie miały takich okien zabudowanych fabrycznie.
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
103 8 3
Koledzy spisałem sobie z różnych stron wszystkie nr wagonów jakie wyszły bądź wyjdą z PIKO typu 104Af,111 i 112A oprócz PKP IC i brakuje mi jednego, którego nie mogę znaleźć, a mianowicie jest to czerwono-kremowa jedynka ze st.Białystok 112A z nr katalogowym 97601-2.
Ogólnie wygląda to tak:
97600 - zielono-kremowa 2 (111Ap) 50 51 20 - 30 295-2 Bdu st.Białystok Rev.
97600-2 - zielono-kremowa 2 (111Ap) 50 51 20 - 30 178-0 Bd st.Białystok Rev.00.02.09
97601 - czerwono-kremowa 1 (112A) 50 51 19 - 40 029-7 Adu st.Białystok Rev.
97601-2 - czerwono-kremowa 1 (112A) st.Białystok Rev.

97602 - szara 2 (111A) 51 51 20 - 88 874-5 B st.Łódź Fabr. Rev.
97602-2 - szara 2 (111A) 51 51 20 - 88 879-4 st.Łódź Kal. Rev.OP.88.10.14
97603 - szara 1 (112Ag) 51 51 19 - 80 146-9 Ad st.Łódź Fabr. Rev.
97603-2 - szara 1 (112Ag) 51 51 19 - 80 217-8 st.Łódź Kal. Rev.OP.88.10.31

97608 - zielono-kremowa 2 (111A) 50 51 20 - 38 645-1 B st.Białystok
97609 - szara 1/2 (104Af) 51 50 39 - 80 084-8 Abd st.Łódź Fabr. Rev.

97610 - szara 2 (111Ap) 51 51 20 - 80 933-7 Ad st.Łódź Fabr. Rev.
To tyle co udało mi się zebrać, prosiłbym o uzupełnienie.
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
972 6 0
Koledzy spisałem sobie z różnych stron wszystkie nr wagonów jakie wyszły bądź wyjdą z PIKO typu 104Af,111 i 112A oprócz PKP IC i brakuje mi jednego, którego nie mogę znaleźć, a mianowicie jest to czerwono-kremowa jedynka ze st.Białystok 112A z nr katalogowym 97601-2.
Ogólnie wygląda to tak:
97600 - zielono-kremowa 2 (111Ap) 50 51 20 - 30 295-2 Bdu st.Białystok Rev.
97600-2 - zielono-kremowa 2 (111Ap) 50 51 20 - 30 178-0 Bd st.Białystok Rev.00.02.09
97601 - czerwono-kremowa 1 (112A) 50 51 19 - 40 029-7 Adu st.Białystok Rev.
97601-2 - czerwono-kremowa 1 (112A) st.Białystok Rev.

97602 - szara 2 (111A) 51 51 20 - 88 874-5 B st.Łódź Fabr. Rev.
97602-2 - szara 2 (111A) 51 51 20 - 88 879-4 st.Łódź Kal. Rev.OP.88.10.14
97603 - szara 1 (112Ag) 51 51 19 - 80 146-9 Ad st.Łódź Fabr. Rev.
97603-2 - szara 1 (112Ag) 51 51 19 - 80 217-8 st.Łódź Kal. Rev.OP.88.10.31

97608 - zielono-kremowa 2 (111A) 50 51 20 - 38 645-1 B st.Białystok
97609 - szara 1/2 (104Af) 51 50 39 - 80 084-8 Abd st.Łódź Fabr. Rev.

97610 - szara 2 (111Ap) 51 51 20 - 80 933-7 Ad st.Łódź Fabr. Rev.
To tyle co udało mi się zebrać, prosiłbym o uzupełnienie.
Witam,
97602 REV. OP 88.08.29
97603 REV. OP 89.01.30
Pozdrawiam
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.415 23 0
Koledzy spisałem sobie z różnych stron wszystkie nr wagonów jakie wyszły bądź wyjdą z PIKO typu 104Af,111 i 112A oprócz PKP IC i brakuje mi jednego, którego nie mogę znaleźć, a mianowicie jest to czerwono-kremowa jedynka ze st.Białystok 112A z nr katalogowym 97601-2.
Ogólnie wygląda to tak:
97600 - zielono-kremowa 2 (111Ap) 50 51 20 - 30 295-2 Bdu st.Białystok Rev.
97600-2 - zielono-kremowa 2 (111Ap) 50 51 20 - 30 178-0 Bd st.Białystok Rev.00.02.09
97601 - czerwono-kremowa 1 (112A) 50 51 19 - 40 029-7 Adu st.Białystok Rev.
97601-2 - czerwono-kremowa 1 (112A) st.Białystok Rev.

97602 - szara 2 (111A) 51 51 20 - 88 874-5 B st.Łódź Fabr. Rev.
97602-2 - szara 2 (111A) 51 51 20 - 88 879-4 st.Łódź Kal. Rev.OP.88.10.14
97603 - szara 1 (112Ag) 51 51 19 - 80 146-9 Ad st.Łódź Fabr. Rev.
97603-2 - szara 1 (112Ag) 51 51 19 - 80 217-8 st.Łódź Kal. Rev.OP.88.10.31

97608 - zielono-kremowa 2 (111A) 50 51 20 - 38 645-1 B st.Białystok
97609 - szara 1/2 (104Af) 51 50 39 - 80 084-8 Abd st.Łódź Fabr. Rev.

97610 - szara 2 (111Ap) 51 51 20 - 80 933-7 Ad st.Łódź Fabr. Rev.
To tyle co udało mi się zebrać, prosiłbym o uzupełnienie.
A o co chodzi, z tymi "szarymi" ???
 

Elon

Użytkownik
Reakcje
34 0 0
Okna ewakuacyjne zaczęto zabudowywać od połowy lat 90. podczas napraw głównych wagonów.
Fabrycznie nie posiadały pełnych okien. O ile dobrze pamiętam, nawet wagony typów 140A i 141A z początku lat 90. nie miały takich okien zabudowanych fabrycznie.
A propos okien Czy wagony po naprawach głównych w ZNTK Nowy Sącz mają trzecie okno na korytarzu licząc od drzwi stałe(nieotwierane) a po naprawach w innych ZNTK jest to okno czwarte? Taki wniosek wysnułem obserwując wagony.
 

Adam808

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Koledzy spisałem sobie z różnych stron wszystkie nr wagonów jakie wyszły bądź wyjdą z PIKO typu 104Af,111 i 112A oprócz PKP IC i brakuje mi jednego, którego nie mogę znaleźć, a mianowicie jest to czerwono-kremowa jedynka ze st.Białystok 112A z nr katalogowym 97601-2.
Ogólnie wygląda to tak:
97600 - zielono-kremowa 2 (111Ap) 50 51 20 - 30 295-2 Bdu st.Białystok Rev.
97600-2 - zielono-kremowa 2 (111Ap) 50 51 20 - 30 178-0 Bd st.Białystok Rev.00.02.09
97601 - czerwono-kremowa 1 (112A) 50 51 19 - 40 029-7 Adu st.Białystok Rev.
97601-2 - czerwono-kremowa 1 (112A) st.Białystok Rev.

97602 - szara 2 (111A) 51 51 20 - 88 874-5 B st.Łódź Fabr. Rev.
97602-2 - szara 2 (111A) 51 51 20 - 88 879-4 st.Łódź Kal. Rev.OP.88.10.14
97603 - szara 1 (112Ag) 51 51 19 - 80 146-9 Ad st.Łódź Fabr. Rev.
97603-2 - szara 1 (112Ag) 51 51 19 - 80 217-8 st.Łódź Kal. Rev.OP.88.10.31

97608 - zielono-kremowa 2 (111A) 50 51 20 - 38 645-1 B st.Białystok
97609 - szara 1/2 (104Af) 51 50 39 - 80 084-8 Abd st.Łódź Fabr. Rev.

97610 - szara 2 (111Ap) 51 51 20 - 80 933-7 Ad st.Łódź Fabr. Rev.
To tyle co udało mi się zebrać, prosiłbym o uzupełnienie.
97602-2 i 97603-2 to Łódź Fabryczna, nie Łódź Kaliska
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
A propos okien Czy wagony po naprawach głównych w ZNTK Nowy Sącz mają trzecie okno na korytarzu licząc od drzwi stałe(nieotwierane) a po naprawach w innych ZNTK jest to okno czwarte? Taki wniosek wysnułem obserwując wagony.
Pamiętam, że były różnice między wagonami pochodzcymi z różnych ZNTK-ów w lokalizacji okien ewakuacyjnych, niestety nie pamiętam jak akurat Sącz rozmieszczał te okna w naprawianych przez siebie jedynkach. Trzeba by przejrzeć trochę zdjęć z lat 90 żeby to teraz stwierdzić.
 

Podobne wątki