• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.430 138 19
Mam pytanie do specjalistów. Czym się różnią te 2 wagony 97600 i 97608? (okno w WC-widzę)
Akurat te modele oknami przedziałów ustępowych w żaden sposób się nie różnią ;) - po prostu modele zostały różnie ustawione do zdjęć - model 97600 został sfotografowany od strony przedziałów, a 97608 od strony korytarza. Najpierw może wspomniane zdjęcia obu modeli:

PIKO 97600 - nowość 2018 roku / PIKO 97600-2 - nowość 2019 roku - wznowienie modelu 97600 z innym numerem inwentarzowym:

25904_97600_id=19258.jpg


PIKO 97608 - nowość 2019 roku:

29095_97608_id=21790.jpg


Oba modele mają przydział do stacji Białystok. Oprócz różnych numerów inwentarzowych różnice są następujące:
- dolna krawędź pudła (97600-2 "prosta" z widoczną linią podziału ostoja-ściany boczne; 97608 "podwinięta"/"zaokrąglona")
- liczba stopni wejściowych (97600-2 trzy stopnie; 97608 dwa stopnie)
- seria (97600-2 oznaczony serią: Bdu - wagon 2. klasy, z przewodem zdalnego sterowania, z możliwością zdalnego zamykania drzwi i sterowania oświetleniem; 97608 oznaczony serią: B - wagon 2. klasy)
- system komunikacji, do którego wagon jest przystosowany (97600-2 pierwsza grupa cyfr: 51 - stała szerokość toru, bez klimatyzacji; 97608 pierwsza grupa cyfr: 50 - do komunikacji wewnętrznej, z lub bez klimatyzacji)
- obsługiwany systemem ogrzewania (97600-2 czwarta grupa cyfr: 30 - prąd przemienny 1500V, 50Hz lub 16/23Hz, prąd przemienny 1000V, 51-150Hz, prąd stały 1500V, prąd stały 3000V; 97608 czwarta grupa cyfr: 38 - prąd stały 3000V)

Nie wiem czy modele czymś jeszcze się różnią. Pewnie więcej w tym temacie mógłby powiedzieć Pan @Krzysztof Koj.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.464 496 107
Fakt, sam już się w tym wszystkim gubię, a dosyć skrupulatnie to śledzę. Jeśli chodzi o oliwkowe Y-ki to na razie sprawa jest prosta. Na chwilę obecną nie ma jeszcze wznowień wydanych z nowym numerkiem ani wznowień z tym samym. Są już za to dwie nowe oliwki : ten łamaniec z popielatym dachem i "dwójka" z nowym numerem katalogowym.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.802 444 99
Mam pytanie do specjalistów. Czym się różnią te 2 wagony 97600 i 97608? (okno w WC-widzę)
Zapewne numerem inwentarzowym. Jeden jest jako nowość na ten rok, a drugi jako wznowienie z nowym numerem inwetarzowym
Czyli tak samo jak w przypadku modeli tych wagonów 2 klasy w malowaniu z epoki IVc (97602 i 97610).
97602 to wznowienie wagonu typu 111A, 2 klasy z Łodzi Fabrycznej z tzw "nowym numerem" wagonu (często oznaczane jako nr katalogowy 97602-2), a 97610 to nowy typ tego wagonu (111Ap), nie wydawany dotychczas w epoce IVc od PIKO, też z przydziałem Łódź Fabryczna, z subtelnymi różnicami, które omówił kolega wcześniej.
Owszem, czasem w ulotkach mogą być błędne opisy, np. typu, więc nie dziwię się, że można się w tym pogubić.
 
Ostatnio edytowane:

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.343 32 10
Pewnie więcej w tym temacie mógłby powiedzieć Pan @Krzysztof Koj.
Pewnie mógłby, ale czemu? PMR opracowuje dokumentację do produkcji i oznakowania modeli, nie zajmuje się marketingiem (niestety).
Pewnie @PIKO Polska mógłby się wypowiedzieć w tym temacie. Albo ktokolwiek w firmie Piko odpowiedzialny za przygotowanie opisów modeli raczyłby podawać więcej detali niż 'PIKO 97608 111A'. Choć już sam fakt, że opisywany jest jako '111A' wskazuje, jaka ignorancja tam panuje.

Ale skoro zajawka na fanpejdżu dostała mnóstwo lajków, to alles gut...
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Mam pytanie natury technicznej:
Na jakie złącza zamienić fabrycznie montowane złącza oczkowe, aby zmniejszyć przerwę między wagonami do wartości optymalnej?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.011 531 30
Ja używam "śledzi" Roco, dobre są też krótkie sprzęgi Fleischmanna. Jeżeli ktoś chce zachować kompatybilność z normalnym sprzęgami oczkowymi, to warto spróbować oryginalnych sprzęgów Märklina/Trixa. One też łączą na krótko, ale są wyższe i w niektórych modelach, przy wychylaniu się na łuku, zawadzają o dolną krawędź zderzaków. Ich zaletą jest jednak, że łączą się ze standardowymi sprzęgami oczkowymi.

Każdy typ sprzęgu dobrze jest jednak popróbować z konkretnymi modelami, na najmniejszych, odwrotnych łukach, zwłaszcza przy pchaniu.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.802 444 99
W końcu widzimy rzeczywisty model PIKO 97610.
2 klasa, przydział Łódź Fabryczna, Epoka IVc, oznaczenie: Bdu, typ 111Ap.
Foto: PIKO POLSKA z Wystawy modeli kolejowych w Krakowie, która miała miejsce w dniach 6-8.12.2019 r. :

111Ap.jpg


Na pierwszy rzut oka widać 3 stopnie wejściowe i białe uchwyty przy drzwiach.

Czyli dobrze dedukowałem zauważając kilka stron wcześniej, że PIKO POLSKA błędnie opisało zdjęcie modelu wcześniej wydanego jako właśnie ta nowość - gdyż jak byk widać tam było "B" na budzie, a nie ewidentnie dłuższy opis "Bdu" (który miał być)...... :) . Stąd wtedy moje podejrzenia były (bezemocjonalne - czysta dedukcja)....

...a przy okazji, patrzę na opis pod zdjęciem na stronie PIKO Polska.... i sobie myślę...

Zobacz załącznik 688223
...kolor jest nieco inny, niż ten jaki sugerowały "obrazki" z przed premiery, a uchwyty przy drzwiach nie są białe. Poza tym oznaczenie pod numerem wagonu - na wizualizacji miało być Bdu, a ja widzę B... o co chodzi? To na pewno ten wagon? Ktoś tu w kulki leci, albo to zdjęcie nie tego wagonu co trzeba (97602-2 a nie 97610)... znaczy się, że opisujący foty na stronie PIKO Polska coś poknocił.
Czyżby? Czy rzeczywiście jest aż taka różnica?
Wyrokowanie na podstawie komputerowej wizualizacji i kiepskiego zdjęcia to jak wróżenie z fusów. Co do koloru poręczy i oznaczenia serii, zgoda, ale ile mieliśmy podobnych wypadków z modelami innych firm?
Kolego Andrzeju Harassek, przyznaję, z tym tekstem "ktoś tu leci w kulki" to pewnie przesadziłem, ale może czasem warto zastanowić się, że jednak z uwag, które przytaczam, wynika jednak jak byk, że coś tu nie gra.... :) :

uwa.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.430 138 19
W końcu widzimy rzeczywisty model PIKO 97610.
2 klasa, przydział Łódź Fabryczna, Epoka IVc, oznaczenie: Bdu, typ 111Ap.
Foto: PIKO POLSKA z Wystawy modeli kolejowych w Krakowie, która miała miejsce w dniach 6-8.12.2019 r. :

Zobacz załącznik 693505

Na pierwszy rzut oka widać 3 stopnie wejściowe i białe uchwyty przy drzwiach.

Czyli dobrze dedukowałem zauważając kilka stron wcześniej, że PIKO POLSKA błędnie opisało zdjęcie modelu wcześniej wydanego jako właśnie ta nowość - gdyż jak byk widać tam było "B" na budzie, a nie ewidentnie dłuższy opis "Bdu" (który miał być)...... :) . Stąd wtedy moje podejrzenia były (bezemocjonalne - czysta dedukcja)....





Kolego Andrzeju Harassek, przyznaję, z tym tekstem "ktoś tu leci w kulki" to pewnie przesadziłem, ale może czasem warto zastanowić się, że jednak z uwag, które przytaczam, wynika jednak jak byk, że coś tu nie gra.... :) :

Zobacz załącznik 693508
Dowiedziałem się, że ta "zamiana" wynikła z tego, że ktoś z widzów poprosił o obejrzenie modeli i zostały wyjęte z gabloty, aby móc je "pomacać", a później chowając je z powrotem do gabloty w pośpiechu po prostu przez przypadek zostały zamienione. Następnie zrobiono zdjęcie, a że widać na nim karteczkę z napisem "nowość" to i opis był dla nowego modelu... czysto ludzka pomyłka.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
Czy Wasze igreki z Pjiko (łącznie z wagonami 120A) też mają ostojnice w kształcie banana? W końcu postanowiłem wyjąć z gabloty, zrobiłem przymiarkę, no i niestety ostojnice nie trzymają linii. Szkoda bo to się rzuca w oczy.
 

puszo

Aktywny użytkownik
Reakcje
215 3 3
Niestety tak. Szczególnie widać to u mojego czerwono-kremowego . Dziś otrzymałem dwa zielono-kremowe i jeden ma banana a drugi nie ma :) Ale ogolnie mi osobiście to tak nie przeszkadza jednak jest to widoczne gołym okiem, nie trzeba robić pomiarów.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.220 52 6
Moje są akurat OK, ale ja zawsze pod tym kątem sprawdzam wszystkie wagony osobowe przy zakupie, po złych doświadczeniach ze zbananowanymi, niebieskimi kuszetkami PKP ACME oraz kuszetkami NIGTHJET ACME , które kupowałem wysyłkowo. A jestem wyjątkowo wyczulony na banany, bo pociągi na makiecie oglądam pod takim katem, że ten efekt w składzie robi bardzo złe wrażenie.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.802 444 99
Już są :):)http://www.swiatmodeli.com/
ciekawy kolor tego tego 111Ap...... na rysunku....jak myślicie ?
A co tu myśleć. Rzeczywisty model przedstawiłem wyżej na zdjęciu ze strony PIKO. Widać że kolor (przynajmniej z tamtego zdjęcia, które wkleiłem) jest inny, niż na tej "wizualizacji". Niestety, ale na stronie sklepu, który linkujesz to nie są zdjęcia rzeczywistego modelu, tylko ściągi ze strony PIKO.
Jeśli chodzi o weryfikację koloru tego wagonu (111Ap), to najlepiej było by zestawić ten wagon z wypuszczonym wcześniej (oliwkowym 111A) i wtedy wyjdzie jak jest naprawdę.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.430 138 19
Niestety, ale na stronie sklepu, który linkujesz to nie są zdjęcia rzeczywistego modelu, tylko ściągi ze strony PIKO.
Nieaktualne od jakiegoś czasu... PIKO 97610.

29097_97610.jpg


Różnicę w odcieniu, jeśli takowa jest (ze zdjęć na stronie PIKO wynika, że tak), będzie widać po zestawieniu obok siebie obu modeli. Ciekawe czy ktoś z forumowiczów może już zaprezentować kompletny skład z Łodzi :) ?
 

Podobne wątki