Po pierwsze, nie było jeszcze wcześniejszej edycji wagonu 104Af, a po drugie, zupełnie nie rozumiem wątpliwości dotyczącymi koloru dachów wagonów osobowych PKP w epoce IV. Była już o tym mowa na tym Forum.
W tym samym okresie, wagony osobowe przechodzące naprawy okresowe w różnych ZNTK, miały dachy malowane na kolor szary (w różnych odcieniach!) lub na kolor nadwozia, czyli w tym przypadku, na kolor ciemnozielono-oliwkowy.
Wagon typu 104Af, który stał się pierwowzorem modelu PIKO, przeszedł naprawę w ZNTK Pruszków, a akurat wtedy ZNTK Pruszków malowały dachy wagonów osobowych na kolor jasnoszary...
Inne modele wagonów PIKO ze stacji Łódź Fabryczna mają dachy w kolorze nadwozia, ponieważ przechodziły wówczas naprawę np. w ZNTK Opole lub ZNTK Nowy Sącz. To oczywiście nie była żadna reguła! ZNTK Pruszków malowały np. wcześniej (i później też) dachy na kolor nadwozia, a ZNTK Opole - na kolor szary.
Obydwa warianty malowania dachów były zgodne z obowiązującą wówczas normą.
Wyjątkiem były wagony nowo zbudowane, które zawsze miały dachy malowane na kolor jasnoszary. Dotyczyło to zarówno wagonów produkowanych przez HCP, jak i przez Pafawag.