• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
Posłużę się zdjęciem kolegi @kzk kolej. Czy na żywo tak samo mocno widać to łączenie elementów formy?

20191031_191247.jpg


Z resztą w modelu "byka" te szwy w łączeniu czoła również biły po oczach, czyżby niezbyt dokładne spasowanie? Widać, że forma przygotowana na wymianę dachu na ryflowany. W rzeczywistości nie ma tak mocno zaznaczonego podziału pudło-dach.

yE9JAPn.jpg
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
Jeszcze raz poproszę o skany lub zdjęcia z dodatku do służbowego rozkładu jazdy z okresu 13.12.2009-11.12.2010 z zestawieniami pociągów z krakowskimi wagonami. Bardzo proszę.
 
Reakcje
308 143 31
Spójrzcie na jaką ciekawą rozmowę trafiłem na profilu Piko
Screenshot_20191104-193705.jpg

Co prawda wagony poza moimi zainteresowaniami przez tandetne wnętrze, ale pogadam z wujem co robi na wagonowni Intercity by mi to sprawdził. On ma dostęp do systemu i pełnych zapisów napraw i będzie wiadomo kto tu ściemnia.
Z ostatnią stonką Cargo nieźle poplynęli, zobaczymy jak jest tu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.187 504 30
Ktoś z kolegów prosił o zdjęcia wnętrza wagonu barowego.
Całkiem przyzwoicie wykonane, poza drobiazgiem, że w jednym kolorze. Ale mam nadzieję, że do wersji wagonu z IV epoki wnętrze zostanie odpowiednio dostosowane: w oryginale na końcu wagonu były zwyczajne przedziały 2 klasy (o ile dobrze pamiętam były trzy przydziały). Tak więc powinny być trzy przedziały, nie dwa, a drzwi do nich i ścianki między przedziałami a korytarzem powinny być przeszklone.

Poza tym, znowu o ile dobrze pamiętam, w części barowej przy samych oknach stoliki były niższe, z krzesłami dla dwóch osób na przeciw siebie przy każdym stoliku.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
447 8 0
Ale mam nadzieję, że do wersji wagonu z IV epoki wnętrze zostanie odpowiednio dostosowane: w oryginale na końcu wagonu były zwyczajne przedziały 2 klasy (o ile dobrze pamiętam były trzy przydziały). Tak więc powinny być trzy przedziały, nie dwa, a drzwi do nich i ścianki między przedziałami a korytarzem powinny być przeszklone.

Poza tym, znowu o ile dobrze pamiętam, w części barowej przy samych oknach stoliki były niższe, z krzesłami dla dwóch osób na przeciw siebie przy każdym stoliku.
Też tak pamiętam.
Stolik przy oknie był niżej, tak jak półka pod blatem widoczna na zdjęciu.


Zdjęcie ze strony http://www.maciej-grz.pl/opuszczone-tereny-zntk/
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
Całkiem przyzwoicie wykonane, poza drobiazgiem, że w jednym kolorze. .
Farbki w dłoń i do dzieła :)
Tak więc powinny być trzy przedziały, nie dwa, a drzwi do nich i ścianki między przedziałami a korytarzem powinny być przeszklone.

Poza tym, znowu o ile dobrze pamiętam, w części barowej przy samych oknach stoliki były niższe, z krzesłami dla dwóch osób na przeciw siebie przy każdym stoliku.
Czy to znaczy, iż PIKO zrobiło to wnętrze "na oko"?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.187 504 30
Czy to znaczy, iż PIKO zrobiło to wnętrze "na oko"?
Dlaczego od razu zakładać, że coś jest źle? Z mojej wypowiedzi nie można było wyciągać takich wniosków. Wnętrze nie jest zrobione "na oko", Piko zrobiło wnętrze w wersji po modernizacji i tak właśnie wyglądały te wagony już w barwach PKP IC. Takie wnętrze jest pokazane na zdjęciu, które podlinkował kolega Marqus:
Stolik przy oknie był niżej, tak jak półka pod blatem widoczna na zdjęciu.


Zdjęcie ze strony http://www.maciej-grz.pl/opuszczone-tereny-zntk/
W ramach modernizacji w latach 1990. zrezygnowano z przedziałów pasażerskich w wagonie barowym, a przedział barowy wydłużono. Pozostawione dwa przedziały zamieniono na pomieszczenia służbowe personelu Wars, dlatego ścianki do nich i drzwi nie miały szyb. I dlatego napisałem:
Ale mam nadzieję, że do wersji wagonu z IV epoki wnętrze zostanie odpowiednio dostosowane
Ale z tego nie wynika, że w modelu IC wnętrze nie jest prawidłowe, wręcz przeciwnie, napisałem przecież:
Całkiem przyzwoicie wykonane, poza drobiazgiem, że w jednym kolorze.
 
Reakcje
308 143 31
Spójrzcie na jaką ciekawą rozmowę trafiłem na profilu Piko
Zobacz załącznik 684605
Co prawda wagony poza moimi zainteresowaniami przez tandetne wnętrze, ale pogadam z wujem co robi na wagonowni Intercity by mi to sprawdził. On ma dostęp do systemu i pełnych zapisów napraw i będzie wiadomo kto tu ściemnia.
Z ostatnią stonką Cargo nieźle poplynęli, zobaczymy jak jest tu.
No to potwierdzam zarzuty z Facebooka, daty rewizji są brane "pi razy drzwi", raz bliżej trafienia a raz dalej. Wuja wszystko sprawdził i mam stosowne dokumenty, wieczorem szczegóły.
 
Reakcje
308 143 31
No to żeby nie było że strzelam ślepakami.
Na wszystkich wagonach są błędne daty rewizji, ale na 1kl i 2kl jest tyle kwiatków, że oznaczenia chyba robiła pani Basia ze straganu, o czym za chwilę się przekonacie, jedziem z koksem. Zdjęcia z komórki, ale czytelne, wuja to człowiek prosty i nie za bardzo umie ściągać dane z kompa.

W wagonie 2 klasy rewizja na modelu to 16.10.2009 a na screenie widnieje data rewizji 24.06.2009
wagon2kl3.png

To nie jest największy problem, bo jak widać poniżej w roku 2009 to ten wagon miał numer 515120810160 a nie jak jest na modelu numer 505120787252.
wagon2kl2.png

Kolejny screen pokazuje że w 2009 stacja macierzysta tego wagonu to Warszawa Szczęśliwice a nie Kraków
wagon2kl5.jpg

Także jak widać 100% zgodności oznaczeń ;)

Nie lepiej jest na 1kl

W wagonie 1 klasy rewizja na modelu to 30.06.2009 a w załączonym screenie widnieje data rewizji 19.02.2009
wagon1kl3.jpg

To nie jest największy problem, bo jak widać poniżej w roku 2009 to ten wagon miał numer 515119705041 a nie jak jest na modelu numer 505119782553.
wagon1kl2.jpg

Kolejny screen pokazuje że w 2009 stacja macierzysta tego wagonu to Katowice a nie Kraków
wagon1kl4.jpg

Czyli powtórka z rozrywki, dorobimy sobie oznaczenia by był cały skład z Krakowa :ROFL:
 

Podobne wątki