• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Reakcje
34 0 0
To pewnie interesująca informacja dla osób, które chciałyby zwaloryzować wnętrze modelu Piko. Warto dodać, że oryginalnie (w latach 1970-80.) ściany też były wyłożone jasnym laminatem drewnopodobnym, a leżanki były w kolorze ciemnoczerwonym. Ale w kontekście wcześniejszej dyskusji o wnętrzu modelu zdjęcia na niemieckim forum przede wszystkim pokazują jak wygląda wnętrze przedziału w konfiguracji dziennej i letniej. Widać, że po złożeniu leżanek na dzień, wnętrze poza kolorami niewiele różni się wyglądem od normalnego przedziału 2 klasy.
Ciekawe czy gdzieś w Polsce uchował się jakiś wagon 110A bez modernizacji z oryginalnym wnętrzem .
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
Szary dach w modelu PIKO nr kat. 97609, a w zasadzie to co widać na wizualizacji, kojarzy mi się z latami 70-tymi. Nie wiem o co chodzi, ale dalej liczę, że rewizją będzie pasował (byłoby to oczekiwane) do łódzkiego składu z ET22 z Łodzi Olechów na czele i do wydanych już wagonów łódzkich (czyli IVc), by można było sobie skompletować cały pociąg. Oby. Pożyjemy, zobaczymy. Za to "na dniach" powinien ukazać się model o numerze katalogowym 97602-2 czyli druga klasa z nowym numerem wagonu i ten na pewno będzie pasował do wspomnianego pociągu.

Przy okazji narodziło mi się takie pytanie: Ten nowy numer wagonu 111A (97602-2), to kontynuacja już wydanego modelu, tylko z nowym numerem. Jak więc rozumieć zupełnie inny numer katalogowy modelu 111A (nt kat. 97610)? Ma mieć przydział do innej stacji, czy może będzie to zupełnie inna epoka i nie będzie pasował do wydanych już wagonów z Łodzi Fabrycznej? Na pewno widać różnice w kolorystyce pudła i uchwytów i oznaczeniu (B na "łódzkim" i chyba Bdn na tym o numerze kat. 97610)... Wydaje mi się też że widzę więcej stopni wejściowych w tym drugim...

Wizualizacje... (akurat różne strony wagonu ale to ten sam typ 111A):

111.jpg


Terminy:
97602-2 (końcówka października 2019);
97610 - (końcówka listopada 2019).

PS. Dzięki za ewentualne wyjaśnienia.
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.144 129 19
PIKO pokazało na swojej stronie wizualizacje wagonu 104A. Ciekawostką jest szary dach na tym modelu.
To nie wizualizacja tylko zdjęcie gotowego modelu. Poniżej porównanie wizualizacji oraz zdjęcia modelu PIKO 97609:

26476_97609_id=21791.jpg
29096_97609_id=21791.jpg
A tak konkretnie gdzie, bo na fb nic nie ma, a na ich stronie firmowej też jakoś ciężko znaleźć cokolwiek :/
Nie przesadzajmy. Strona jest w pełni funkcjonalna. Można skorzystać z wyszukiwarki i znaleźć model po numerze katalogowym lub typie wagonu. Można też przejść do konkretnego segmentu produktów i tam według numerów katalogowych odnaleźć poszukiwany model lub użyć filtrowania i wyszukać tylko modele w oznaczeniach PKP.
Szary dach w modelu PIKO nr kat. 97609, a w zasadzie to co widać na wizualizacji, kojarzy mi się z latami 70-tymi. Nie wiem o co chodzi, ale dalej liczę, że rewizją będzie pasował (byłoby to oczekiwane) do łódzkiego składu z ET22 z Łodzi Olechów na czele i do wydanych już wagonów łódzkich (czyli IVc), by można było sobie skompletować cały pociąg. Oby. Pożyjemy, zobaczymy. Za to "na dniach" powinien ukazać się model o numerze katalogowym 97602-2 czyli druga klasa z nowym numerem wagonu i ten na pewno będzie pasował do wspomnianego pociągu.

Przy okazji narodziło mi się takie pytanie: Ten nowy numer wagonu 111A (97602-2), to kontynuacja już wydanego modelu, tylko z nowym numerem. Jak więc rozumieć zupełnie inny numer katalogowy modelu 111A (nt kat. 97610)? Ma mieć przydział do innej stacji, czy może będzie to zupełnie inna epoka i nie będzie pasował do wydanych już wagonów z Łodzi Fabrycznej? Na pewno widać różnice w kolorystyce pudła i uchwytów i oznaczeniu (B na "łódzkim" i chyba Bdn na tym o numerze kat. 97610)... Wydaje mi się też że widzę więcej stopni wejściowych w tym drugim...
Jakiś czas temu uzyskałem informację, że wszystkie wagony z łódzkim przydziałem są pomyślane jako wagony składu pociągu pasażerskiego prowadzonego lokomotywą ET22 również z Łodzi. Zatem całość składałaby się z następujących modeli:

ET22 (96331) + 120A (96656) + 120A (96657) + 111A (97602)+ 111A (97602-2) + 111A (97610) + 104A (97609) + 112A (97603-2) + 112A (97603-2)

Dla lepszego zobrazowania:

piko_96331_et22-259.jpg 23778_96656_id=19253.jpg 23779_96657_id=19254.jpg 25907_97602_id=19260.jpg 25907_97602_id=19260.jpg 29097_97610_id=21792.jpg 29096_97609_id=21791.jpg 25906_97603_id=19261.jpg 25906_97603_id=19261.jpg
Wizualizacje... (akurat różne strony wagonu ale to ten sam typ 111A):

Zobacz załącznik 681412
To także są zdjęcia modeli.

À propos modeli Y-ków od PIKO i składów, które można z nich zestawić. W tym roku oprócz modeli rozwijających skład z Łodzi ukażą się także modele rozwijające skład z Białegostoku - nowy model wagonu typu 111A o numerze katalogowym 97608 (którego zdjęcie również już się pojawiło) oraz wznowienia zeszłorocznych modeli, czyli miniatury o numerach katalogowych 97600-2 oraz 97601-2. Zatem możliwe będzie zestawienie takiego składu pociągu:

SU45 (96303) + 111A (97601) + 111A (97601-2) + 111A (97608) + 112A (97600) + 112A (97600-2)

lub na szlaku zelektryfikowanym:

EU07 (96367) + 111A (97601) + 111A (97601-2) + 111A (97608) + 112A (97600) + 112A (97600-2)

Dla zobrazowania:

19017_96303_id=14595.jpg 25904_97600_id=19258.jpg 25904_97600_id=19258.jpg 29095_97608_id=21790.jpg 25905_97601_id=19259.jpg 25905_97601_id=19259.jpg

17399_96367_id=14597.jpg 25904_97600_id=19258.jpg 25904_97600_id=19258.jpg 29095_97608_id=21790.jpg 25905_97601_id=19259.jpg 25905_97601_id=19259.jpg

Oprócz zdjęć modeli 97608, 97609, 97610 dodane zostały także zdjęcia modeli "Bonanz" z przydziałem do stacji Lublin, które ukazały się w wakacje. Dla przypomnienia są one dedykowane do modelu SP45-127:

SP45 (96308) + 120A (96658) + 120A (96659)

Dla zobrazowania:

26720_96308_id=21774.jpg 28371_96658_id=21778.jpg 28375_96659_id=21779.jpg
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
Wizualizacje... (akurat różne strony wagonu ale to ten sam typ 111A):

Zobacz załącznik 681412
To nie jest ten sam typ: 97602 odwzorowuje 111A (pierwszy typ z rodziny 111A, Pafawag 1967-71) - zaokrąglona dolna krawędź pudła, dwa stopnie wejściowe, 97610 to najprawdopodobniej 111Ah - 'kanciasta' krawędź pudła, trzy stopnie.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
To nie jest ten sam typ: 97602 odwzorowuje 111A (pierwszy typ z rodziny 111A, Pafawag 1967-71) - zaokrąglona dolna krawędź pudła, dwa stopnie wejściowe, 97610 to najprawdopodobniej 111Ah - 'kanciasta' krawędź pudła, trzy stopnie.
O widzisz.... Tego nie wiedziałem. Choć wyraz 'najprawdopodobniej' zdradza niepewność. Cóż, ważne by pasował do łódzkiego pociągu jak wyżej :)
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
Statystycznie 111Ah ma dużo większe szanse, ale do czasu odczytania numeru wagonu z modelu (lub bezpośrednio opisu na ścianie czołowej) pozostaje niepewność, ponieważ ta sama forma może (uwzględniając kompromisy) być też użyta do odwzorowania 111Ap z pierwszej serii (przed wdrożeniem produkcji dachów ryflowanych), co zostało przez Piko wykorzystane w modelu 97604 (a tu jego pierwowzór).
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.144 129 19
Statystycznie 111Ah ma dużo większe szanse, ale do czasu odczytania numeru wagonu z modelu (lub bezpośrednio opisu na ścianie czołowej) pozostaje niepewność, ponieważ ta sama forma może (uwzględniając kompromisy) być też użyta do odwzorowania 111Ap z pierwszej serii (przed wdrożeniem produkcji dachów ryflowanych), co zostało przez Piko wykorzystane w modelu 97604 (a tu jego pierwowzór).
Model wagonu o numerze katalogowym 97610 ma numer: 51 51 20-80 933-7. Swoją drogą numer ten znamy już od końca grudnia 2019 roku, a podany jest w treści wpisu nr 3 w temacie Nowości PKP 2019 - wybrane informacje. Zachęcam do zaglądania do tego tematu.
A to nie wiedziałem, że białostockie zostaną wydane z nowymi numerami, tak jak oliwki. Gdzie można znaleźć taką informację ?
Nigdzie, ale można zasięgnąć informacji bezpośrednio od producenta - forma dowolna - pisemna bądź ustna ;) .
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.144 129 19
No ok. Ale kolega podaje konkretne numery katalogowe, a numery katalogowe to już chyba zaawansowany etap...stąd moje pytanie.
Cóż, podaję numery katalogowe z "-2", bo takie nadaje PIKO przy wznowieniu modelu z pierwszej edycji, ale z innym numerem inwentarzowym. Informacje dotyczące nowych numerów wagonu zielono-kremowego oraz wagonu czerwono-kremowego potwierdziło zarówno PIKO Polska jak i centrala w Niemczech. Wagon zielono-kremowy (PIKO 97600-2) ma się ukazać w grudniu 2019 roku, a wagon czerwono-kremowy (PIKO 97601-2) ma trafić do sprzedaży pod koniec stycznia 2020 roku.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
Możliwe - moje materiały twierdzą, że sąsiedni numer 51 51 20-80 932-9 to 111Ah, ale poprzedni w nich wymieniony nr 51 51 20-80 860-2 opisany jest jako 111Ap/1982, co nie bardzo trzyma się kupy.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 5 3
Też zerknąłem w te materiały z ciekawości, ale to pewnie omyłka pisarska (chyba najczęściej 111Ah z 111Ap są ogólnie w opisach mylone). Zresztą 2 czy 3 inne omyłki kiedyś tam znalazłem.
Co ciekawe poprzedni wymieniony, czyli 51 51 20-80 860-2 wg wspomnianego artykułu to pierwszy wyprodukowany (numer inwentarzowy) 111Ap - jeden z 50 szt. z 1982 roku.
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
111Ap. Według artykułu ze Świata Kolei 12/2018 (opis nowych modeli PIKO) mutacja 111Ap z 1983 nadawane miała numery z zakresu 51 51 20-80 910 do 80 959 (i od 81 000 do 81 018).
To by się zgadzało. Co ciekawe, jeszcze do niedawna w pociągach zestawianych przez stacje Szczecin i Gdynia (bo one pod wieloma względami posiadają wspólny zestaw wagonów,) można było spotkać jeden z takich 111Ap z 1983 roku z zachowanym oryginalnym numerem, co mogłoby sugerować nadal czynne ogrzewanie parowe w tym wagonie:
IMG_7468.JPG


Uchował się też przy życiu jeden 111Ah z 1984 roku z oryginalnym numerem i (teoretycznie) ogrzewaniem parowym: http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=20946&mode=search
 
Ostatnio edytowane:

stranski

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
430 4 0
Czy ktoś wie co z wagonami Piko z VI oraz IV epoki, które miały się ukazać w handlu od 20.10.2019 ?. Modelmania na swojej stronie przy tych wagonach zmieniła informację o dostępności z daty powyżej wskazanej na "produkt niedostępny".
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10

Podobne wątki