• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów piętrowych typu "Görlitz 88" serii Bdhpun, Bdhpumn, Bmnopux

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#61
Coś te światła PIKO ostatnio nie wychodzą - tu też jakieś dziwne.... podobnie jak dziwne wyszły w EU07.
W tych wagonach wyglądają jakby ktoś do dziurki wsadził plastikowy patyk pomalowany na czerwono i to jeszcze na dodatek niezbyt dopasowany wielkością do otworu. Ale wagony całkiem fajne :) A w ogóle to te światła się święcą lub też dadzą radę zaświecić? Czy to tylko atrapy?
 
Ostatnio edytowane:

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.327 32 10
#66
Moze kiedyś będzie dostępny taki zestaw w pudełku
Raczej nie będzie... Te wagonu przy modernizacji dostały nowe klejone szyby bez zaokrąglonych rogów, przerabianie form pudła i szyb raczej nie wchodzi w grę. Można albo przymknąć na to oko, albo trochę zamaskować przez pomalowanie rogów na ciemno, żeby zlały się z przyciemnianą w oryginale szybą. Albo oglądać z minimum 1 m i w tej sytuacji nawet aktuanle wypusty będa ok ;)
Baaaaardzo chciałbym się mylić - taki zestaw pod przyszłoroczną choinką to by była rewelacja!
 
P

ps

Gość
#67
@Remaj12
"Rzeź" tych - i nie tylko tych - wagonów nastąpiła z końcem października tego roku. W inwentarzu spółki - bo fizycznie jeszcze istnieją, ale ich los jest przesądzony.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.417 137 19
#70
Mi również, ale kompromis jaki trzeba byłoby przyjąć przy produkcji wagonów w malowaniu interREGIO z wykorzystaniem istniejącej formy modelu, moim zdaniem byłby zbyt daleko idący, ale to tylko moje zdanie. Nie zmienia to jednak faktu, że przez trzy lata eksploatacji wagonów piętrowych w omawianym malowaniu, wpisały się one w krajobraz pociągów interREGIO, dla których obsługi otrzymały specjalne malowanie. Można je było również spotkać w pociągach REGIO, co tym bardziej przyczyniło się do większej ich obecności na torach w Polsce, pomimo tego, że było ich tylko 7 sztuk (w tym malowaniu). Tym bardziej sam nie mogłem się oprzeć i kupiłem fikcyjne modele, które powstały jako reklamówki na zamówienie spółki Przewozy Regionalne. Co ciekawe, nowe malowanie otrzymały wcześniej, zanim jeszcze otrzymały je rzeczywiste wagony! Niestety nie spodziewałbym się reedycji modeli w tym malowaniu, ale na ten temat powinien się wypowiedzieć raczej Pan @Krzysztof Koj. Zastanawiam się, czy opłacalnym byłoby wyprodukowanie nowej budy wagonu piętrowego z zmianami wprowadzonymi podczas naprawy głównej? Można by wtedy w końcu zacząć produkować miniatury wagonów, które przeszły naprawy główne, a takimi są choćby wspomniane wagony piętrowe w malowaniu interREGIO. Podwozie, wózek, wnętrze modelu już jest. Potrzeba by nowej budy i oszklenia. Jaki zatem musiałby być nakład nowych modeli aby opłacalnym stało się wyprodukowanie nowej formy budy i oszklenia wagonu piętrowego typu Goerlitz 88 w stanie po naprawie głównej?
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.327 32 10
#71
Malowań wagonów Görlitz88 po modernizacji jest kilka, może kiedyś potencjał ten przekona SK-Model do inwestycji w przeróbkę formy pudła (usunięcie zaokraglenia okien - to akurat nie powinno być bardzo trudne) i nową wypraskę na okna, wtedy możliwe będą też malowania 'klasyczne' (jak tutaj), czy jakieś nowe:

(zdjęcie Spacerowicz z wątku Nowoczesny tabor PKP)
Dopóki wagony te są w użytku, jest szansa na kolejne, szczególnie jeśli Przewozy Regionalne zmienią nazwę i nastąpi 'rebranding' połączony z 'repejntingiem' :)

Jednak jeszcze dla auktualnych form pozostało kilka niewykorzystanych opcji:

Węgliniec 28.08.2009
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.417 137 19
#72
Są! http://sk-model.pl/index.php?option...rii-bdhpumn&catid=39:kolejnictwo-h0&Itemid=64

Na modele w fabrycznym schemacie malowania czekaliśmy 13 lat! Wreszcie są! Bohuny w fabrycznym schemacie malowania!

Rok temu napisałem:
Z dotychczasowych sześciu edycji, cztery były w wersji HOBBY. Wszystkie modele wagonów typu Görlitz 88 były wykonywane z tej samej formy. Do tej pory najlepiej wykonanymi modelami były wagony z III edycji. Na takim samym poziomie można stawiać, także mające się ukazać we wrześniu modele z zapowiedzianej VII edycji. Niestety modele z jednej jak i drugiej nie są idealne, ale wynika to tylko z ograniczoności formy, kosztów produkcji.
Dziś, w przeddzień sprzedaży nowej edycji modeli wagonów piętrowych typu Görlitz 88, muszę napisać, że najnowsza edycja wychodzi na prowadzenie - jeśli chodzi o dokładność wykonania modeli - i zajmuje pierwszą lokatę, pokonując dotychczas przodujące, znajdujące się od roku razem na pierwszym miejscu, edycje nr III i VII, odpowiednio z roku 2002 i 2014. Niestety muszę także stwierdzić, że nadal modele nie są idealne (na tyle na ile mogłyby być), ale mimo to i tak w tej chwili są najlepsze pod względem wykonania, porównując je z modelami z poprzednich edycji.

To czwarte po I, II i III edycji, wydanie modeli w fabrycznym schemacie malowania, tym samym "prześcignął" on pod względem liczby edycji (I, II, III, VIII), schemat malowania wprowadzony na przełomie 2001/2002 roku przez zakład PESA Bydgoszcz, to jest malowanie jasnoniebieskie z jasnożółtym pasem międzyokiennym, jasnożółtymi drzwiami wejściowymi i czerwonymi drzwiami przejść międzywagonowych (edycje IV, VI, VII).

Warto zaznaczyć, że jest to też dopiero trzecia edycja (licząc razem z I i III) tych modeli posiadająca "dodatkowe" detale na wózkach, czyli prądnice i zbiorniki oraz dopiero czwarta (razem z I, III i VII), której modele posiadają wykonane imitacje aluminiowych ram okiennych i czarnych gumowych uszczelek okiennych. Trzy edycje (z ośmiu), czyli 37,5 % wszystkich oraz cztery, czyli 50%.

Nie mniej należy się cieszyć, gdyż jak widać po dwóch ostatnich, prowadzone są nieustanne starania mające na celu podnoszenie jakości oferowanych modeli w takim zakresie, na jaki pozwala - obchodząca swoje już chyba 18 urodziny - forma modeli pojedynczych wagonów piętrowych produkcji zakładów VEB Waggonbau Görlitz, których pierwowzory zostały zaprojektowane w 1970 roku, a wprowadzone do seryjnej produkcji trzy lata później.

Tymczasem na horyzoncie kolejna IX edycja wagonów z Czeremchy! Tym, którym zależy na modelach wagonów w tym malowaniu i/lub z przydziałem do stacji Rzeszów, polecam udać się jak najszybciej do sklepu, gdyż liczba modeli jest mniejsza niż w przypadku normalnych edycji. Trzeba jutro iść do sklepu!

nr edycji__rok wydania__nr kat.___seria_______numer_____________przydział_____----miejsce rewizji_____- data rewizji__oznaczenie przewoźnika
____I_____1999________95473-___Bdhpun_____50 51 26-08 086-8___St. Toruń Gł. _----Bydgoszcz___________22.02.98 ____PKP
____I_____1999________95473-___Bdhpun_____50 51 26-08 090-0___St. Toruń Gł. _----Bydgoszcz___________27.02.98 ____PKP
___-II-____2001________95920-___Bdhpun_____50 51 26-08 082-7___St. Toruń Gł. _----Bydgoszcz___________02.02.98 ____PKP
___-II-____2001________95920-___Bdhpun_____50 51 26-08 092-6___St. Toruń Gł. _----Bydgoszcz___________26.02.98 ____PKP
__--III--___2002________95473-___Bdhpumn_- _50 51 26-08 003-3___Stacja_POZNAŃ__--PESA Bydgoszcz S.A.---31.01.02 ____PKP
__--III--___2002________95473-___Bdhpumn_- _50 51 26-08 038-9___Stacja_POZNAŃ__--PESA Bydgoszcz S.A.---31.01.02 ____PKP
__--IV--___2007________96010-___Bdhpumn_- _50 51 26-08 039-7___Stacja Poznań____--PESA Bydgoszcz S.A.---28.02.07 ____PKP
__--IV--___2007________96011-___Bdhpumn_- _50 51 26-08 137-9___Stacja Poznań____--PESA Bydgoszcz S.A.---28.02.07 ____PKP
___-V-____2009________96046-___Bmnopux_- _50 51 26-08 130-4___Stacja Gliwice____- Bydgoszcz___________20.07.09 ____PL- PKPPR 1151
___-V-____2009________96047-___Bmnopux_- _50 51 26-08 156-9___Stacja Racibórz__-- Bydgoszcz___________04.06.09 ____PL- PKPPR 1151
__--VI -___2010________96010-2__Bdhpumn_- _50 51 26-08 099-1___Stacja Toruń______ PESA Bydgoszcz S.A. _ 24.10.06 ____PKP
__--VI -___2010________96011-2__Bdhpumn_- _50 51 26-08 196-7___Stacja Toruń______ PESA Bydgoszcz S.A. _ 15.01.07 ____PKP
_ _ VII____2014________97034-___B16mnopux --50 51 26-08 065-2___Stacja POZNAŃ___--2002 ______________ 01.10.11 ____PL- PREG 1151
_ _ VII____2014________97035-___B16mnopux --50 51 26-08 068-6___Stacja POZNAŃ___--2004 ______________ 26.01.2012 __PL- PREG 1151
_ _ VII____2014________97036-___B16mnopux --50 51 26-08 042-1___Stacja POZNAŃ___--2002 ______________ 20.04.11 ____PL- PREG 1151
_ _ VII____2014________97037-___B16mnopux --50 51 26-08 150-2___Stacja POZNAŃ___--2002 ______________ 28.07.11__ __PL- PREG 1151
___VIII___ 2015________97038___-Bdhpumn__--50 51 26-08 109-8___Stacja RZESZÓW___Bydgoszcz_________ - 00.06.29___--PKP
___VIII___ 2015________97039___-Bdhpumn__--50 51 26-08 116-3___Stacja RZESZÓW___Bydgoszcz_________ - 00.06.29___--PKP

Dodatkowe informacje odnośnie danych zawartych w powyższej tabeli:
- numer katalogowy 95473 jest wspólny dla wszystkich czterech wagonów z edycji I i III
- numer katalogowy 95920 jest numerem zestawu startowego w jakim znajdowały się wagony z II edycji (nie były dostępne osobno)
- pierwowzory modeli wagonów o numerach 50 51 26-08 130-4 i 50 51 26-08 156-9 (V edycja) w rzeczywistości nigdy nie otrzymały malowania "interREGIO"
- wagon z numerem 50 51 26-08 196-7, ma błędną pierwszą cyfrę numeru inwentarzowego serii, zamiast 1 powinno być 0, poprawny numer to 50 51 26-08 096-7

Wagony z najnowszej "rzeszowskiej" edycji są dedykowane do modelu EP07-187 (PIKO nr kat. 96361) oraz modelu EU07-171 (PIKO nr kat. 96364). Niestety próżno szukać zdjęć tej drugiej razem z Bohunami.

- źródło: http://swr.podkarpackakolej.net/kategoria/EP07
- autor: Krzysztof Dobrzański
- opis: "[2001-12-28] EP07-187 z pociągiem osobowym do Przemyśla stoi na stacji w Tarnowie."

2001.12.28. - EP07-187 z poc. os. do Przemyśla stoi na stacji w Tarnowie.jpg


- źródło: http://ssb.strefa.pl/mitor/lokomotywy_e.html
- autor: Tomasz Mleczek
- opis: "4 listopada 2002 r. Wyjeżdża z Woli Rzędzińskiej z pociągiem osobowym do Tarnowa."

2002.11.04. - EP07-187 wyjeżdża z Woli Rzędzińskiej z pociągiem osobowym do Tarnowa.jpg

Prądnice i zbiorniki! W końcu! Dało się? Dało!
Jasne, że się dało! Jak się chce to można! Trzeba czasem tylko mocniej naciskać ;).
Żeby jeszcze można było je kupić jako osobne elementy :)
Prowadzone są działania mające na celu umożliwienie tego :).
Swoją drogą co z piętrusami z Czeremchy? Bo coś o nich słuch zaginął.
Nie, gdzie tam. Zostały zapowiedziane na wrzesień i czekają na swoją kolej w napiętym planie wydawniczym :cool:.
Dobrze, że nie pomalowali tym razem świateł.
Szczęście w nieszczęściu :niepewny:. Po VII edycji wpadłem na pomysł aby światłowody świateł sygnału końca pociągu wykonać z transparentnego plastiku koloru czerwone, uzyskując efekt chyba najbardziej zbliżony do oryginału. Pomysł miał być wdrożony w tej edycji, ale jak widać nie udało się. Domyślam się, że niestety wystąpił ten sam problem co w przypadku modeli wagonów typu 112A od @robo, tj. produkcja światłowodów razem z oszkleniem i w związku z tym brak możliwości ich "zabarwienia". Jeżeli mnie wzrok nie myli, to w tej edycji nie ma chyba w ogóle
(w tym przypadku zbędnych) światłowodów świateł sygnału końca pociągu, a wstawiono jedynie szkła reflektorów tak jak w edycjach nr IV i VI. Po zamontowaniu fabrycznego oświetlenia, reflektory nie będą więc świecić białym światłem.
 
Ostatnio edytowane:

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
#73
Prądnice i zbiorniki! W końcu! Dało się? Dało! Żeby jeszcze można było je kupić jako osobne elementy :)

Swoją drogą co z piętrusami z Czeremchy? Bo coś o nich słuch zaginął.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.165 98 2
#76
Żeby tak jeszcze pojawiły się zapowiadane węglarki od Rivarossi, albo choć konkretny termin ich sprzedaży..., bo ciężko jest zaplanować budżet w takim zamieszaniu.
 

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.593 2 0
#79
A ja się zapytam w kwestii wnętrza wagonów. Mam dwa z pierwszego wypustu, moje oko cieszą, jednak boli mnie brak wnętrza. Z chęcią założyłbym oświetlenie, jednak do pustego wagonu niema to sensu, dlatego spytam, czy gdzieś można dostać wnętrze, jako część zamienną, lub czy ktoś odlewa to np. z żywicy? Moje wagony pochodzą bodajże z zestawu startowego, po którym już niema śladu, tak więc nie posiadam dostępu nawet do listy części zamiennych, co być może by pomogło :(
 

Podobne wątki