Są!
http://sk-model.pl/index.php?option...rii-bdhpumn&catid=39:kolejnictwo-h0&Itemid=64
Na modele w fabrycznym schemacie malowania czekaliśmy 13 lat! Wreszcie są! Bohuny w fabrycznym schemacie malowania!
Rok temu napisałem:
Z dotychczasowych sześciu edycji, cztery były w wersji HOBBY. Wszystkie modele wagonów typu Görlitz 88 były wykonywane z tej samej formy. Do tej pory najlepiej wykonanymi modelami były wagony z III edycji. Na takim samym poziomie można stawiać, także mające się ukazać we wrześniu modele z zapowiedzianej VII edycji. Niestety modele z jednej jak i drugiej nie są idealne, ale wynika to tylko z ograniczoności formy, kosztów produkcji.
Dziś, w przeddzień sprzedaży nowej edycji modeli wagonów piętrowych typu Görlitz 88, muszę napisać, że najnowsza edycja wychodzi na prowadzenie - jeśli chodzi o dokładność wykonania modeli - i zajmuje pierwszą lokatę, pokonując dotychczas przodujące, znajdujące się od roku razem na pierwszym miejscu, edycje nr III i VII, odpowiednio z roku 2002 i 2014. Niestety muszę także stwierdzić, że nadal modele nie są idealne (na tyle na ile mogłyby być), ale mimo to i tak w tej chwili są najlepsze pod względem wykonania, porównując je z modelami z poprzednich edycji.
To czwarte po I, II i III edycji, wydanie modeli w fabrycznym schemacie malowania, tym samym "prześcignął" on pod względem liczby edycji (I, II, III, VIII), schemat malowania wprowadzony na przełomie 2001/2002 roku przez zakład PESA Bydgoszcz, to jest malowanie jasnoniebieskie z jasnożółtym pasem międzyokiennym, jasnożółtymi drzwiami wejściowymi i czerwonymi drzwiami przejść międzywagonowych (edycje IV, VI, VII).
Warto zaznaczyć, że jest to też dopiero
trzecia edycja (licząc razem z I i III) tych modeli posiadająca "dodatkowe" detale na wózkach, czyli prądnice i zbiorniki oraz dopiero
czwarta (razem z I, III i VII), której modele posiadają wykonane imitacje aluminiowych ram okiennych i czarnych gumowych uszczelek okiennych. Trzy edycje (z ośmiu), czyli 37,5 % wszystkich oraz cztery, czyli 50%.
Nie mniej należy się cieszyć, gdyż jak widać po dwóch ostatnich, prowadzone są nieustanne starania mające na celu podnoszenie jakości oferowanych modeli w takim zakresie, na jaki pozwala - obchodząca swoje już chyba 18 urodziny - forma modeli pojedynczych wagonów piętrowych produkcji zakładów VEB Waggonbau Görlitz, których pierwowzory zostały zaprojektowane w 1970 roku, a wprowadzone do seryjnej produkcji trzy lata później.
Tymczasem na horyzoncie kolejna IX edycja wagonów z Czeremchy! Tym, którym zależy na modelach wagonów w tym malowaniu i/lub z przydziałem do stacji Rzeszów, polecam udać się jak najszybciej do sklepu, gdyż liczba modeli jest mniejsza niż w przypadku normalnych edycji. Trzeba jutro iść do sklepu!
nr edycji
__rok wydania
__nr kat.
___seria
_______numer
_____________przydział
_____----miejsce rewizji
_____- data rewizji
__oznaczenie przewoźnika
____I
_____1999
________95473
-___Bdhpun
_____50 51
26-08 086-8
___St. Toruń Gł.
_----Bydgoszcz
___________22.02.98
____PKP
____I
_____1999
________95473
-___Bdhpun
_____50 51
26-08 090-0
___St. Toruń Gł.
_----Bydgoszcz
___________27.02.98
____PKP
___-II
-____2001
________95920
-___Bdhpun
_____50 51
26-08 082-7
___St. Toruń Gł.
_----Bydgoszcz
___________02.02.98
____PKP
___-II
-____2001
________95920
-___Bdhpun
_____50 51
26-08 092-6
___St. Toruń Gł.
_----Bydgoszcz
___________26.02.98
____PKP
__--III
--___2002
________95473
-___Bdhpumn
_- _50 51
26-08 003-3
___Stacja_POZNAŃ
__--PESA Bydgoszcz S.A.
---31.01.02
____PKP
__--III
--___2002
________9547
3-___Bdhpumn
_- _50 51
26-08 038-9
___Stacja_POZNAŃ
__--PESA Bydgoszcz S.A.
---31.01.02
____PKP
__--IV
--___2007
________96010
-___Bdhpumn
_- _50 51
26-08 039-7
___Stacja Poznań
____--PESA Bydgoszcz S.A.
---28.02.07
____PKP
__--IV
--___2007
________96011
-___Bdhpumn
_- _50 51
26-08 137-9
___Stacja Poznań
____--PESA Bydgoszcz S.A.
---28.02.07
____PKP
___-V
-____2009
________96046
-___Bmnopux
_- _50 51
26-08 130-4
___Stacja Gliwice
____- Bydgoszcz
___________20.07.09
____PL- PKPPR 1151
___-V
-____2009
________96047
-___Bmnopux
_- _50 51
26-08 156-9
___Stacja Racibórz
__-- Bydgoszcz
___________04.06.09
____PL- PKPPR 1151
__--VI
-___2010
________96010-2
__Bdhpumn
_- _50 51
26-08 099-1
___Stacja Toruń
______ PESA Bydgoszcz S.A.
_ 24.10.06
____PKP
__--VI
-___2010
________96011-2
__Bdhpumn
_- _50 51
26-08 196-7
___Stacja Toruń
______ PESA Bydgoszcz S.A. _ 15.01.07
____PKP
_ _ VII
____2014
________97034
-___B
16mnopux
--50 51
26-08 065-2
___Stacja POZNAŃ
___--2002
______________ 01.10.11
____PL- PREG 1151
_ _ VII
____2014
________97035
-___B
16mnopux
--50 51
26-08 068-6
___Stacja POZNAŃ
___--2004
______________ 26.01.2012
__PL- PREG 1151
_ _ VII
____2014
________97036
-___B
16mnopux
--50 51
26-08 042-1
___Stacja POZNAŃ
___--2002
______________ 20.04.11
____PL- PREG 1151
_ _ VII
____2014
________97037
-___B
16mnopux
--50 51
26-08 150-2
___Stacja POZNAŃ
___--2002
______________ 28.07.11
__ __PL- PREG 1151
___VIII
___ 2015
________97038
___-Bdhpumn
__--50 51
26-08 109-8
___Stacja RZESZÓW
___Bydgoszcz
_________ - 00.06.29
___--PKP
___VIII
___ 2015
________97039
___-Bdhpumn
__--50 51
26-08 116-3
___Stacja RZESZÓW
___Bydgoszcz
_________ - 00.06.29
___--PKP
Dodatkowe informacje odnośnie danych zawartych w powyższej tabeli:
- numer katalogowy 95473 jest wspólny dla wszystkich czterech wagonów z edycji I i III
- numer katalogowy 95920 jest numerem zestawu startowego w jakim znajdowały się wagony z II edycji (nie były dostępne osobno)
- pierwowzory modeli wagonów o numerach 50 51
26-08 130-4 i 50 51
26-08 156-9 (V edycja) w rzeczywistości nigdy nie otrzymały malowania "
interREGIO"
- wagon z numerem 50 51
26-08 196-7, ma błędną pierwszą cyfrę numeru inwentarzowego serii, zamiast
1 powinno być
0, poprawny numer to 50 51
26-08 096-7
Wagony z najnowszej "rzeszowskiej" edycji są dedykowane do modelu EP07-187 (PIKO nr kat. 96361) oraz modelu EU07-171 (PIKO nr kat. 96364). Niestety próżno szukać zdjęć tej drugiej razem z Bohunami.
- źródło:
http://swr.podkarpackakolej.net/kategoria/EP07
- autor: Krzysztof Dobrzański
- opis:
"[2001-12-28] EP07-187 z pociągiem osobowym do Przemyśla stoi na stacji w Tarnowie."
- źródło:
http://ssb.strefa.pl/mitor/lokomotywy_e.html
- autor: Tomasz Mleczek
- opis: "
4 listopada 2002 r. Wyjeżdża z Woli Rzędzińskiej z pociągiem osobowym do Tarnowa."
Prądnice i zbiorniki! W końcu! Dało się? Dało!
Jasne, że się dało! Jak się chce to można! Trzeba czasem tylko mocniej naciskać
.
Żeby jeszcze można było je kupić jako osobne elementy
Prowadzone są działania mające na celu umożliwienie tego
.
Swoją drogą co z piętrusami z Czeremchy? Bo coś o nich słuch zaginął.
Nie, gdzie tam. Zostały zapowiedziane na wrzesień i czekają na swoją kolej w napiętym planie wydawniczym
.
Dobrze, że nie pomalowali tym razem świateł.
Szczęście w nieszczęściu
. Po VII edycji wpadłem na pomysł aby światłowody świateł sygnału końca pociągu wykonać z transparentnego plastiku koloru czerwone, uzyskując efekt chyba najbardziej zbliżony do oryginału. Pomysł miał być wdrożony w tej edycji, ale jak
widać nie udało się. Domyślam się, że niestety wystąpił ten sam problem co w przypadku modeli wagonów typu 112A od
@robo, tj. produkcja światłowodów razem z oszkleniem i w związku z tym brak możliwości ich "zabarwienia". Jeżeli mnie wzrok nie myli, to w tej edycji nie ma chyba w ogóle
(w tym przypadku zbędnych) światłowodów świateł sygnału końca pociągu, a wstawiono jedynie szkła reflektorów tak jak w edycjach nr IV i VI. Po zamontowaniu fabrycznego oświetlenia, reflektory nie będą więc świecić białym światłem.