Główną pracą należącą do obowiązków SM42-593 była i jest oczywiście praca manewrowa wykonywana na stacji Poznań Gł., natomiast zdarzało jej się poza Poznań wyjeżdżać, czego można dowiedzieć z poniższych zdjęć i ich opisów.
- źródło: http://luket07.flog.pl/wpis/5012639...nie-motywu-ludzkiego-w-zdjeciach-kolejowych--
- autor: luket07.flog.pl
- opis: "2011.07.25. - Fotografia kolejowa w wymiarze pół żartem, pół serio. Zwykły stacyjny gniot przedstawiający obraz peronu czwartego pilskiego dworca, wzbogacony o pasażerki udające się w kierunku Krzyża W tle EN57-1500 do Poznania Głównego."
- źródło: http://www.garnek.pl/rogonon/22335401/sm42-593
- autor: rogonon
- opis: "2012.08.08. - Poznań Gł. - Przyjechał od strony Piły/Inowrocławia z pociągiem służbowym z 11 Bohunami."
- źródło: nieznane
- autor: nieznany
- opis: "2012.10.27. - Piła - Stobno - SM42-593 z pociągiem z Chojnic do Krzyża."
- źródło: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=30917&mode=search&sessionid=bd037b53bf61f5b354411ca7d2c42cff
- autor: Piotr Radomski
- opis: "31.08.2013. Manieczki. Coroczny pociąg z Czempinia do Śremu zbliża się do stacji Manieczki. W końcu na tym pociągu pojawiła się w miarę normalna lokomotywa, a nie wynalazek z SKPL ;-) Choć jak się okazało nie było tak kolorowo z lokomotywą. PR chciały się pokazać od dobrej strony przed Śremianami i wypuściły w miarę ładną odmalowaną SM-kę SM42-482. Jednak codzienna służba na manewrach w Lesznie przekroczyła jej możliwości w normalnym ruchu i stonka odmówiła posłuszeństwa już w Starym Bojanowie. Na szczęście w miarę sprawnie jak na takie awarie PR dostarczyły (po ok. 1h) nową lokomotywę już niestety w nieco bladszym wdzianku. W konsekwencji tej awarii i zmniejszonej w tym roku na szlaku Czempiń - Śrem prędkości do 10km/h Przewozy Regionalne podstawiły skład na stację w Śremie ok. 12 przy planie przed godziną 10.00.
Cała impreza związana była z corocznym Piknikiem Kolejowym organizowanym Śremie."
Na koniec mała uwaga. Nie pisałem do tej pory o tym, bo i nie było okazji. Po zakupie modelu SM42-593 i uważnemu przyjrzeniu się jemu i jego pierwowzorowi, okazało się, że jedna barierka jest niewłaściwa, powinna być zamontowana inna. Teraz o co chodzi. W modelu obie barierki na czołach lokomotywy są wygięte w kierunku od lokomotywy, tymczasem oryginał posiada taką barierkę tylko jedną, druga (znajdująca się za dłuższym przedziałem silnikowym) takiego wygięcia nie posiada. Można to zauważyć chociażby na zdjęciu zamieszczonym w poście autorstwa użytkownika @Bynio.
- źródło: http://luket07.flog.pl/wpis/5012639...nie-motywu-ludzkiego-w-zdjeciach-kolejowych--
- autor: luket07.flog.pl
- opis: "2011.07.25. - Fotografia kolejowa w wymiarze pół żartem, pół serio. Zwykły stacyjny gniot przedstawiający obraz peronu czwartego pilskiego dworca, wzbogacony o pasażerki udające się w kierunku Krzyża W tle EN57-1500 do Poznania Głównego."
- źródło: http://www.garnek.pl/rogonon/22335401/sm42-593
- autor: rogonon
- opis: "2012.08.08. - Poznań Gł. - Przyjechał od strony Piły/Inowrocławia z pociągiem służbowym z 11 Bohunami."
- źródło: nieznane
- autor: nieznany
- opis: "2012.10.27. - Piła - Stobno - SM42-593 z pociągiem z Chojnic do Krzyża."
- źródło: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=30917&mode=search&sessionid=bd037b53bf61f5b354411ca7d2c42cff
- autor: Piotr Radomski
- opis: "31.08.2013. Manieczki. Coroczny pociąg z Czempinia do Śremu zbliża się do stacji Manieczki. W końcu na tym pociągu pojawiła się w miarę normalna lokomotywa, a nie wynalazek z SKPL ;-) Choć jak się okazało nie było tak kolorowo z lokomotywą. PR chciały się pokazać od dobrej strony przed Śremianami i wypuściły w miarę ładną odmalowaną SM-kę SM42-482. Jednak codzienna służba na manewrach w Lesznie przekroczyła jej możliwości w normalnym ruchu i stonka odmówiła posłuszeństwa już w Starym Bojanowie. Na szczęście w miarę sprawnie jak na takie awarie PR dostarczyły (po ok. 1h) nową lokomotywę już niestety w nieco bladszym wdzianku. W konsekwencji tej awarii i zmniejszonej w tym roku na szlaku Czempiń - Śrem prędkości do 10km/h Przewozy Regionalne podstawiły skład na stację w Śremie ok. 12 przy planie przed godziną 10.00.
Cała impreza związana była z corocznym Piknikiem Kolejowym organizowanym Śremie."
Na koniec mała uwaga. Nie pisałem do tej pory o tym, bo i nie było okazji. Po zakupie modelu SM42-593 i uważnemu przyjrzeniu się jemu i jego pierwowzorowi, okazało się, że jedna barierka jest niewłaściwa, powinna być zamontowana inna. Teraz o co chodzi. W modelu obie barierki na czołach lokomotywy są wygięte w kierunku od lokomotywy, tymczasem oryginał posiada taką barierkę tylko jedną, druga (znajdująca się za dłuższym przedziałem silnikowym) takiego wygięcia nie posiada. Można to zauważyć chociażby na zdjęciu zamieszczonym w poście autorstwa użytkownika @Bynio.
Ostatnio edytowane: