kiedy będzie. To chyba nja lepsza wersja na rynku tego typu wagonów co?
Dziś, w przeddzień sprzedaży nowej edycji modeli wagonów piętrowych typu Görlitz 88, muszę napisać, że najnowsza edycja wychodzi na prowadzenie - jeśli chodzi o dokładność wykonania modeli - i zajmuje pierwszą lokatę, pokonując dotychczas przodujące, znajdujące się od roku razem na pierwszym miejscu, edycje nr III i VII, odpowiednio z roku 2002 i 2014.
Póki co modele z
VIII edycji są najlepsze (moim zdaniem).
A ja się zapytam w kwestii wnętrza wagonów. Mam dwa z pierwszego wypustu, moje oko cieszą, jednak boli mnie brak wnętrza. Z chęcią założyłbym oświetlenie, jednak do pustego wagonu niema to sensu, dlatego spytam, czy gdzieś można dostać wnętrze, jako część zamienną, lub czy ktoś odlewa to np. z żywicy? Moje wagony pochodzą bodajże z zestawu startowego, po którym już niema śladu, tak więc nie posiadam dostępu nawet do listy części zamiennych, co być może by pomogło
Do modeli wagonów piętrowych firma PIKO dodawała w prawdzie "instrukcję", ale nie było tam wykazu części zamiennych, gdyż takowe niestety nie istniały. Chyba od zeszłego roku, producent przygotował wykaz części zamiennych (znajdujących się także na "instrukcji" dołączanej do modeli naszych modeli), do których zaliczają się między innymi: imitacje gumowych osłon przejść międzywagonowych, komplet tarczy zderzakowych, gniazdo wymiennych sprzęgów do zamontowania w gnieździe kinematyki krótkiego sprzęgu (dołączone są także sprężynki), rama wózka i kilka dodatków jak np. zestawy kołowe, oświetlenie wnętrza. Innych części nie było, nie ma i pewnie nie będzie - chlubnym wyjątkiem może się okazać krótka seria zestawów "naprawczych" przygotowanych na zamówienie dystrybutora, firmy SK Model.
Andrzej ma rację, ja posiadam model całkowicie bez wnętrza. U mnie wygląda to tak jak na zdjęciu, i do tego chciałbym włożyć wnętrze, ale obawiam sie, że faktycznie siedzenia z zestawu naprawczego nie wystarczą :/
Przede wszystkim potrzebny byłby koledze górny pokład - tej części na pewno nie uda się ściągnąć, no chyba, że kolega pojedzie na drzwi otwarte do firmy PIKO, to może w którymś z koszów z częściami akurat trafiłyby się takie.
Z tego co kojarzę, to nowe wypusty mają wnętrze.
Oczywiście. Modele z
wszystkich edycji (
oprócz II), posiadają pełne wnętrza.
Ja również potwierdzam, mój pierwszy zestaw startowy SU16+dwa wagony Bdhpumn zawierał wagony zupełnie bez wnętrz. Kupowałem w 2002 roku chyba.
Mój wagon pochodzi zo zestawu startowego, pamiętam tylko, że dostałem go jako prezent, i była to jedna z moich pierwszych kolejek (miałem może 6/7 lat), z tego co się orientowałem, z wujkiem i ojcem, to wagony nie były nigdy otwierane.
Witam
Zestawy z wagonami piętrowymi to:
96954
96969 - dwa nakłady
96983
Wszystkie wagony mają wnętrza i błędny układ siedzeń na dolnym poziomie.
Skąd Pan ma wagon bez wnętrza ?
Pozdrawiam
Witam
Ponownie przejrzałem wszystkie zestawy z wagonami piętrowymi i te, które wymieniłem posiadają wnętrza.
Czy mógłby któryś z Panów podać numer katalogowy takiego zestawu.
Pozdrawiam
chyba o to chodzi co na początkutego wątku kolega Irek napisał
I edycja - rok 1998, w malowaniu niebiesko-żółtym z niebieskimi drzwiami (?) PKP
w zestawie startowym 2 wagony
numer katalogowy zestawu 95920
Bdhpun 50 51 26-08 082-7 Toruń Gł.
Bdhpun 50 51 26-08 092-6 Toruń Gł.
w porównaniu z modelami z edycji HOBBY z roku 2007, 2009 i 2010 ta edycja była jeszcze uboższa pod względem wykonania
Modele wagonów bez wnętrza, o numerach 50 51
26-08 082-7 i 50 51
26-08 092-6, serii Bdhpun, z przydziałem do stacji Toruń Gł., o naprawach rewizyjnych wykonanych odpowiednio 02.02.98 i 26.02.98, pochodzą z
II edycji z roku 2001 i znajdowały się w zestawie startowym o numerze katalogowym
95920, razem z lokomotywą BR 218 oznaczoną SU29-012. Poniżej miniaturowe zdjęcie ze strony producenta:
- źródło:
http://www.piko.de/pdb_de/index.php?page=detail&grand_id=200&parent_id=1&child_id=0&id=95920
- autor:
PIKO Spielwaren GmbH
- opis:
"95920 - Regio-Set PKP - Start-Set mit Nahverkehrzug im Design der polnischen Staatsbahn PKP"
Co do numeru wagonu (chyba jest to katalogowy), jest wewnątrz, słabo widoczny 53100-02 ,a wagony noszą numery: Toruń Gł. 50 51 26-08 090-0 / 50 51 26-08 082-7
Podany numer jest najprawdopodobniej numerem części wagonu - w tym przypadku najprawdopodobniej ramy wagonu. Pierwszy człon
53100 to również numer pierwszego modelu wagonu piętrowego w oznakowaniu kolei wschodnioniemieckich DR z epoki IV w malowaniu Senftopf ("muszkarda"/"musztardówka"). Pierwszy człon numeru jest najprawdopodobniej wspólny dla całej rodziny części, z których składają się poszczególne modele wagonów piętrowych. Drugi człon
02 to zapewne podnumer, będący unikatowym identyfikatorem poszczególnej części.
Co zaś się tyczy numerów inwentarzowych wagonów, to pierwszy podany, należy do wagonu, którego miniatura ukazała się w
I edycji w 1999 roku w segmencie
Classic. Drugim tak jak napisałem wyżej, opisana była miniatura z zestawu startowego.
Wersja finalna modelu ma być całkiem pusta w środku?
Skądże
, to byłby strzał w stopę
. Skąd takie dziwne pomysły
.
Producent poszedł na kompromis i z jednej formy klepie różne wersje tych wagonów. Stąd niektóre elementy - np. klapy szafki akumulatorowej, rynienki nad drzwiami wejściowymi, są jedynie namalowane.
Wózki - być może lepsze niż w poprzednich edycjach, ale też trącą już starością i przydałoby się wykonać je z nowej formy, gdzie poszczególne zwoje odwzorowanych sprężyn śrubowych w układzie zawieszenia nie byłyby aż tak płaskie.
Ale i tak to jeden z lepiej odwzorowanych modeli PKP. Mam takie dwa z I edycji i mimo pewnych niedoskonałości bardzo cieszę się z ich posiadania
Ja również bardzo się cieszę z posiadanych modeli. Wagony te wpisały się dosyć w krajobraz polskich szlaków kolejowych, pomimo tego, że bylo ich tylko 160, czyli nieporównywalnie mniej niż ich "starszych braci", masowo importowanych do Polski z fabryki w Görlitz. Pomimo ogromnej ilości wagonów jakie zostały wyprodukowane w latach 1973-1993 dla kolei wschodnioniemieckich DR (łącznie 672 pojedyncze wagony piętrowe), tylko dwaj producenci modeli w skali H0, produkują miniatury tych wagonów, mowa rzecz jasna o PIKO i nieco mniej znanym na naszym rynku czeskim BRAMOS'sie. Jak wiele razy pisałem, uważam że model firmy PIKO wypada lepiej na tle jego czeskiego konkurenta, pomimo swych ułomności. Tym bardziej niezmiernie się cieszę, że firma SK Model w dalszym ciągu zamawia na nasz polski rynek modele "Bohunów", a ostatnimi czasy w dodatku w wyższym segmencie EXPERT, w przeciwieństwie do oferowanych w Niemczech modeli z serii HOBBY. Niemniej przydałby się w końcu jakiś trzeci gracz, który wyprodukowałby w końcu w należyty sposób, możliwie dokładne miniatury wagonów z tej rodziny, której wagony różniące się w nieznaczny sposób, jeździły po torach w Polsce, Czechach, Rumunii i przede wszystkim w Niemczech.
Czeremcha ma mieć rewizję wcześniejszą czy późniejszą, niż Rzeszów?
Modele wagonów z przydziałem do stacji Rzeszów, posiadają rewizję z 2000 roku i logo PKP bez trumienki. Modele wagonów ze stacji Czeremcha, będą posiadać logo PKP w trumience oraz rewizje z 2002 i 2003, a więc z okresu późniejszego względem modeli z aktualnej
VIII edycji.
Z mojej strony będzie, czy na 300 zestawów będzie, trudno powiedzieć, cena nie powala.
Też z chęcią wymieniłbym siedzenia w swoich modelach
, ale przy takie cenie
i ilości zestawów, które musiałbym kupić
, wolę pieniążki zainwestować w inne modele
.