Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kilka słów odnośnie obiegów bohunów z Czeremchy w rozkładzie 2002/03.
Plan zakładał wykorzystanie do 15 wagonów i przedstawiał się następująco:
Obieg 1001:
88723 Czeremcha 14:33 - Białystok 17:36
79821 Białystok 5:28 - Suwałki 8:15
79822 Suwałki 15:03 - Białystok 17:48
79823 Białystok 20:10 - Suwałki 22:59
79820 Suwałki 4:22 - Białystok 7:21
88724 Białystok 20:23 - Czeremcha 23:15
Jechały 3 wagony Bdhpumn i wagon 2. klasy (st.mac. Białystok). Obieg był trzydniowy i pożerał 9 wagonów.
Pociągi prowadziły SU45 (ZT Białystok) na szlakach niezelektryfikowanych i EU07 (Białystok) na odcinku Białystok-Sokółka. Czasem jednak fiat jechał na całej trasie.
Obieg 1005:
88725 Czeremcha 19:46-Białystok 22:35
15841/0 Białystok 5:34-Olsztyn 11.22
51842 Olsztyn 16.01-Białystok 21:58
88720 Białystok 08:45-Czeremcha.11:33
Na tym obiegu również jeździły 3 bohuny, a na połączenie z Białegostoku do Olsztyna i z powrotem dołączano wagon 1. klasy (st.mac. Białystok).
Teoretycznie na pociągach 88725 i 88720 powinny jeździć SN81, ale w dodatek wpisano obieg zastępczy, właśnie na piętrusach.
Lokomotywy pracujące przy tych składach to SU45 (Białystok/Olsztyn) i EU07 (Białystok).
Zastanawia mnie, czy bohuny ze stacji Czeremcha obsługiwały w latach wcześniejszych obiegi na odcinku Siedlce-Hajnówka. W rozkładzie 2002/2003 planowo już były tylko wagony 120A, chociaż w praktyce jeszcze zdarzały się poczciwe Bipy i to aż do RJ 2003/2004.
Pięknie to Kolega @Filozof rozpisał - dziękuje.
Często jeździłem tymi składami w tamtych czasach (Mazury), masa pozytywnych wspomnień. Rzeczywiście występowały różne konfiguracje.
Polsat 507 jest, suka również..., to teraz czas na tabor .
Fotka z mojego archiwum:
Czy któryś z kolegów dysponuje może zdjęciami porównawczymi ostatnich 3 edycji Bohunów (Poznań, Rzeszów, Czeremcha)? Zastanawiam się jak duża jest między nimi różnica odcieni kolorów.
Nie znalazłem nigdzie informacji na temat wózków od wagonów 26-08 065 i 26-08 068, ale mam wrażenie że są niekompletne...
Czy ktoś może doradzić jak zamówić kompletne wózki, takie jak w wagonach z Czeremchy i podmienić do wagonów poznańskich w malowaniu PR?
Bo są niekompletne. SK Model zamierzało wydać zestawy uzupełniające (prądnice + zbiorniki powietrzne), ale w międzyczasie zaprzestali współpracy z PIKO, więc... a osobno wózków nie da rady. PIKO raczej nie produkuje części zamiennych do wagonów. Próbowałem kupić takowe do saksońskiego boczniaka, ale jedyna opcja jaka była, to kupić inny wagon i przemontować części.
Nie znalazłem nigdzie informacji na temat wózków od wagonów 065 i 068, ale mam wrażenie że są niekompletne wózki...
Czy ktoś może doradzić jak zamówić kompletne wózki jak w wagonach z Czeremchy i podmienić do wagonów w poznańskich w malowaniu PR?
Dzięki temu, kupując nawet wagony piętrowe z serii HOBBY, można je co nieco dopieścić, tak aby nie były zupełnie "gołe". Jeżeli dodatkowo pomalujemy ramki okien, imitacje uszczelek, dołożymy przestrzenne rynienki, węże, przewody, oświetlenie, podmalujemy wnętrze i dodamy kilka brakujących oznaczeń - otrzymamy pełnowartościowy model pojedynczego wagony piętrowego budowy zakładów VEB Waggonbau Görlitz. Zatem do pracy rodacy - dłubmy, poprawiajmy, uzupełniajmy nasze zabaweczki z serii HOBBY.
Skąd że? Wagony są pełnowartościowe - mają wszystkie elementy montowane "dodatkowo" na wózkach. Nie różnią się niczym poza oznaczeniami od wagonów z przydziałem do Rzeszowa i Czeremchy.
Zatem jeśli mam 3 wagony tego typu to aby je "upgradeować" do wersji Czeremcha to potrzebuje 6 wózków z pozycji nr 3, tak? Czy ten komplet części z wspólnej wypraski jest z jakiegoś powodu dla posiadaczy naszych polskich wagonów potrzebny?
Zatem jeśli mam 3 wagony tego typu to aby je "upgradeować" do wersji Czeremcha to potrzebuje 6 wózków z pozycji nr 3, tak? Czy ten komplet części z wspólnej wypraski jest z jakiegoś powodu dla posiadaczy naszych polskich wagonów potrzebny?
Jeśli w obu wózkach są prądnice, to tak. 6x ET53000-22.
Jeśli nie, to 3 sztuki ET53000-22 i 3 sztuki ET53000-23.
Gra nie warta świeczki.
"Zestaw naprawczy" miał wynosić około 12 zł (może 16 po podwyżkach w PIKO).
Aby zrobić upgrade jednego wagonu, trzeba kupić całe wózki - wychodzi około 55 zł na wagon.
Sprawdziłem swoje wagony st. RZESZÓW, tj. Piko 97038 i Piko 97039.
Jeden wózek jest bez prądnic, czyli wychodzi na to, że trzeba kupić ET53000-22 (z prądnicami) i ET53000-23 (bez prądnic).
W sumie taniej wyszedłby zakup tych elementów, niż samych wózków, tylko nie pamiętam czy wagony "ubogie" w te elementy, mają jeden wózek przystosowany pod montaż prądnicy. Jeśli nie, to tak czy owak należy wymienić wózek.
Zatem jeśli mam 3 wagony tego typu to aby je "upgradeować" do wersji Czeremcha to potrzebuje 6 wózków z pozycji nr 3 tak? A czy ten komplet z wspólnej wypraski jest w z jakiegoś powodu dla posiadaczy naszych polskich wagonów potrzebny?
- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 31 sierpnia 2013 roku - Toruń Główny - wózek wagonu piętrowego PL-PREG 50 51 26-08 068-6 B16mnopux 1151 Stacja LESZNO REV 2004 26.01.2012 (będącego pierwowzorem modelu PIKO 97035)
- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 16 września 2013 roku - Toruń Główny - wózek wagonu piętrowego PL-PREG 50 51 26-08 033-0 B16mnopux 1151 Stacja LESZNO REV 2004 24.07.13
- komentarz: zbiornik widoczny z prawej strony wózka
- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 8 grudnia 2013 roku - Toruń Główny - zbiornik wagonu piętrowego PL-PREG 50 51 26-08 049-6 B16mnopux 1151 Stacja LESZNO REV 2002 01.10.2011
"Zestaw naprawczy" miał wynosić około 12 zł (może 16 po podwyżkach w PIKO).
Aby zrobić upgrade jednego wagonu, trzeba kupić całe wózki - wychodzi około 55 zł na wagon.
Przy najbliższej okazji - może nawet dzisiaj - porozmawiam z polskim przedstawicielem PIKO w tej sprawie. Spróbuję ruszyć ponownie temat, a może jednak udałoby się takie zestawy uzupełniające wydać - wszystko zależy od decyzji centrali PIKO w Niemczech.
W sumie taniej wyszedłby zakup tych elementów, niż samych wózków, tylko nie pamiętam czy wagony "ubogie" w te elementy, mają jeden wózek przystosowany pod montaż prądnicy. Jeśli nie, to tak czy owak należy wymienić wózek.
We wszystkich modelach pojedynczych wagonów piętrowych produkowanych przez PIKO, niezależnie od serii (CLASSIC, EXPERT, HOBBY), montowane są dokładnie te same wózki. Nie ma więc żadnego problemu aby wzbogacić o brakujące elementy już posiadane wagony pochodzące z zestawów startowych, z serii HOBBY, czy z wspomnianej pierwszej edycji w segmencie EXPERT (wagony w oznakowaniu Przewozów Regionalnych), w której również "dodatkowych" elementów jeszcze nie było - modele z ostatnich trzech edycji z tego segmentu, posiadają wszystkie potrzebne elementy na wózkach.
Co do kosztu to prawda - bardziej opłaca się kupić dwa zestawy elementów z wspólnej wypraski, aniżeli kupować dwa zestawy wózków z elementami.
Każdy wagon powinien mieć komplet dwóch prądnic i dwóch zbiorników. Wystarczy zatem kupić dwa zestawy ET53000-30:
Interesują nas w zasadzie tylko elementy zaznaczone na czerwono. Pozostałe elementy przydadzą się do modeli wagonów piętrowych w oznakowaniu kolei niemieckich DR i DB AG, z segmentu HOBBY, przy czym do niektórych będą potrzebne, także zbiorniki i prądnice.
W kwestii części zamiennych wszystko już rozpracowałem wczoraj z karteczki dokładanej do każdego modelu. Zadam pytanie w próżnię. Dlaczego jeden wagon może być doposażony, a drugi nie i dlaczego to ja mam dodatkowo pokrywać koszty czyjegoś niedopatrzenia?