• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów krytych typu 401K

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.503 443 99
#44
Ciekawe czy w związku z tą całą nieszczęsną epidemią koronawirusa w Chinach nie będzie jakichś obsuw z produkcją, czy z terminową dostawą modeli... Bo z tego co wiem, wszystko robione jest w Chinach.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.010 63 25
#47
Wybrzydzac nie będę... Jednak jeśli mają być też z drewnianymi drzwiami to te z metalowymi potraktuje jako datek a nie główny trzon składu Gagsow ;) dzięki za info.
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
287 39 11
#48
401K na targach w Norymberdze
I po raz kolejny w tej firmie "nie panują nad sytuacją".
Postawiona obok "tabliczka" oznajmia, że będzie to model o numerze katalogowym 58470, co jest nieprawdą.
Zaległości z roku 2019 to powinny być wersje z drzwiami ze sklejki oraz z czterema włazami na dachu - tak wskazuje m.in. zestaw części zamiennych.
Wersja z drzwiami z blachy falistej i sześcioma włazami na dachu to raczej nowość tego roku, czyli set o numerze 58376 - a więc fabryczne z 1978 roku, OPW o serii .Gags .
 

ALB_ert

Użytkownik
KKMK
Reakcje
60 5 0
#49
Nie rozumiem. Czyli osobno mają zostać wydane zaległe, zapowiadane na 2019 modele i oprócz tego jako nowość, różniące się od tamtych, zestawy dwuwagonowe?
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#50
Szykuje się coś pięknego za rozsądną cenę. Jak zawsze przy podobnych prezentacjach Piko, jak grzyby po deszczu zaczynają się pojawiać oferty sprzedaży second hand modeli kojarzących się powszechnie z rozszerzeniami plików.
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
287 39 11
#53
(...) różniące się od tamtych, zestawy dwuwagonowe?
Jeden - ten co opisałem - tak, drugi będzie kontynuacją pojedynczego.
Podsumowując - na przełomie kwietnia i maja powinno być aż sześć modeli wagonów typu 401Ka:
- jeden w epoce Vb,
- trzy w epoce VI,
- dwa z przełomu epok IVb / IVc (1978-82, czteroletni okres rewizyjny wagonów) - i oczywiście tylko te z blachą falistą w drzwiach.

I oczywiście wersje / wykonanie tych modeli spowoduje, że nie powinno się ich zestawiać razem ze sobą. Ale nawiązując do tego co wcześniej napisał @404W : na wersje do "mieszania" w składzie trzeba poczekać.

Obrazki jak powinny wyglądać w ogólnym kształcie te modele są w nowym katalogu na stronach 284 i 285.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.784 179 15
#54
Niby fajny wagon, ale tak jak na niego patrzę, to za to wagony z TMF miały bardzo podobną jakość.
 

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.512 19 0
#55
Ja się bardzo cieszę na Gagsa od Piko. Długo czekałem na taki wagon, w dobrej jakości i za rozsądne pieniądze. Idealny na transportery wąskotorowe ;)
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.503 443 99
#56
Podsumowując - na przełomie kwietnia i maja powinno być aż sześć modeli wagonów typu 401Ka:
- jeden w epoce Vb,
- trzy w epoce VI,
- dwa z przełomu epok IVb / IVc (1978-82, czteroletni okres rewizyjny wagonów) - i oczywiście tylko te z blachą falistą w drzwiach.
Ciekawe czy puszczą jakieś wagony typowo z epoki IVc w nowym oznaczeniu literowym, które weszło w 1980 roku.... Z tego co wiem te dwa pierwsze w secie z epoki IV jakie mają się ukazać mają być konkretnie z epoki IVb z rewizją 1977 i 1978 i oznaczeniem literowym charakterystycznym z przed roku 1980 (.Gags). Owszem - czteroletni okres rewizyjny zalicza je do kursowania przez dwa lata w epoce IVc (1980-1981/1982)... w sensie bez naprawy, pytanie tylko czy w związku ze zmianą oznaczeń wagonów /towarowych/, która nastąpiła w 1980 roku nie zmienionoby im samych oznaczeń literowych na nowe właśnie w 1980?
Niby fajny wagon, ale tak jak na niego patrzę, to za to wagony z TMF miały bardzo podobną jakość.
To (jak rozumiem) skoro manufaktura TMF ma bardzo podobną jakość, dlaczego piszesz o PIKO, że "niby fajny wagon"? Chyba, że masz na myśli, że TMF i PIKO są na podobnym "niby" poziomie. Sorry, nie bardzo rozumiem twojego zdania.
Idealny na transportery wąskotorowe ;)
Tylko trzeba je mieć :) Konstrukcje używane typowo w Polsce (Tw6a) wydał chyba z blaszek Marcin Wojda (kiedyś). Obecnie nieosiągalne.
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#58
Ciekawe czy puszczą jakieś wagony typowo z epoki IVc w nowym oznaczeniu literowym, które weszło w 1980 roku.... Z tego co wiem te dwa pierwsze w secie z epoki IV jakie mają się ukazać mają być konkretnie z epoki IVb z rewizją 1977 i 1978 i oznaczeniem literowym charakterystycznym z przed roku 1980 (.Gags). Owszem - czteroletni okres rewizyjny zalicza je do kursowania przez dwa lata w epoce IVc (1980-1981/1982)... w sensie bez naprawy, pytanie tylko czy w związku ze zmianą oznaczeń wagonów /towarowych/, która nastąpiła w 1980 roku nie zmienionoby im samych oznaczeń literowych na nowe właśnie w 1980?

To (jak rozumiem) skoro manufaktura TMF ma bardzo podobną jakość, dlaczego piszesz o PIKO, że "niby fajny wagon"? Chyba, że masz na myśli, że TMF i PIKO są na podobnym "niby" poziomie. Sorry, nie bardzo rozumiem twojego zdania.
.
Spokojnie. Wszystkie epoki i malowania, jakie będzie można zrobić wyjdą, prędzej czy później. Vide 401Z., czy osobowe.
Mylisz się. Różnica między IVb i IVc w przypadku 401K była niewielka.
Też nie rozumiem składni lub sensu m-nztk. Jeśli wg. niego TMF i Piko są na podobnym poziomie, to jest komplement dla Piko.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
#59
Niby fajny wagon, ale tak jak na niego patrzę, to za to wagony z TMF miały bardzo podobną jakość.
Wg mnie piko jest na zdjęciach wygląda strasznie "plastikowo". Nie wspomnę już o przeskalowanych poręczach. Więc sądzę porównywanie do TMFu jest dosyć na siłę... Co nie zmienia faktu że piko ma potencjał i niedociągnięcia można poprawić we własnym zakresie.
 

Podobne wątki