• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów krytych typu 401K

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.799 141 0
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.482 443 99
A od kiedy napis "ZBOŻE" funkcjonował na tych wagonach w PKP? Czy w epoce IIIc, IVa już pojawiały się te wagony?
Kiedyś TMF wydał model tego wagonu z napisami ZBOŻE, i on miał wtedy rewizję z epoki IVb.

TMF.jpg

REV|Ł|27.03.78

Tutaj jego galeria: Wagon towarowy kryty do przewozu zboża luzem .Gags-t (TMF 551417) | DCC - Digital Command Control (dcc24.eu)

Tutaj Info o nim: TMF 551417 | Wagon towarowy kryty do przewozu zboża luzem .Gags-t 20 51 196 0 721-1 PKP | DCC - Digital Command Control (dcc24.eu)

Tutaj jest wykaz produkcji TMF i oni robili te wagony do przewozu np. zboża w epoce IIIc i IVa ale w tych epokach wagony te w modelach są bez napisów ZBOŻE.... Modele PKP: TMF | DCC - Digital Command Control (dcc24.eu)

Zrzut ekranu:

TMF_modele.jpg



Intuicyjnie - z tych wiadomości - wychodzi na to, że napis "ZBOŻE" wcześniej niż w epoce IVb nie występował. Czyli raczej tylko Epoka IVb i IVc.
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.979 275 41
Czy wagony z napisem ZBOŻE jeździły tylko w zwartych, wielowagonowych, jednolitych (pod względem typu i oznakowania) składach tzw. wahadłach?
Niestety TAK , tylko w zwartych wahadłach ...
( info. za K.Koj )
Wrzucenie tylko 2 szt do jakiegokolwiek składu będzie fikcją, chyba że producent pociągnie temat i uda się zebrać z czasem kilka kompletów i zbudować skład choć z 12-14 wagonów. Wtedy jakoś to już wyglądać będzie...
 
Ostatnio edytowane:

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.902 29 2
Niestety TAK , tylko w zwartych wahadłach ...
( info. za K.Koj )
Wrzucenie tylko 2 szt do jakiegokolwiek składu będzie fikcją, chyba że producent pociągnie temat i uda się zebrać z czasem kilka kompletów i zbudować skład choć z 12-14 wagonów. Wtedy jakoś to już wyglądać będzie...
U mnie będą wracać po naprawie z ZNTK Gliwice w mieszanym składzie ciągniętym przez ST44 z MD Tarnowskie Góry. A dalej dolepią go do innego mieszańca już pod drutem na haku ET41 w głąb kraju. Nawet obsługująca manewry na Dorze SM42 będzie go spychać! I co? Będzie to fikcja?! Litości! Dlaczego tutaj tak wszystko się szufladkuje! Mam w gablocie jeden taki pociąg zestawiony epokowo pi razy drzwi właśnie z wagonów, które po prostu mi się podobają. Muszę umieścić go w stopce na złość żyjącym wg pewnych stereotypów! :D I jeszcze ten wpis, że Pan K.K. informuje... a tak to by 99% tego forum nawet nie wiedziała, czy było, czy nie było, ale od dziś po wpisie Draculi tylko zwarte wahadła! :mad: Ależ się zdenerwowałem! :ROFL:
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
226 11 2
Zwarte składy?Było tak przeważnie a nie zawsze. Kolej ma to do siebie, że można podpiąć wszystko do wszystkiego. Kilka lat temu dodali mi w Bydgoszczy piętrowy wagon KM-ów do poc. TLK z Gdyni i świat się nie skończł. Jeśli teraz spotykamy różne wariacje to kiedyś tym bardziej.
Nie znajdę pewnie tego zglecia, ale w zakamarkach internetu widziałem zdjęcie zdawki z raptem 4 wagonami oznaczonymi jako "zboże"
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
699 22 0
W zwartych składach i owszem, ale wyobrażam sobie też, że po rozdysponowaniu wagonów do małych stacyjek np. dwa wagony doczepiano do wagonów osobowych i w pociągu typu "towos" dojeżdżały gdzieś do lokalnego odbiorcy.
Taki skład widzę u siebie w gablocie np. z dwoma "Ryflakami" ROBO i może jeszcze jakaś węglarka do tego.
Co o tym myślicie?
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.649 8 0
Chciałbym poinformować o kolejnym numerze miniREPLIKI. W numerze tym (oraz w kolejnym), będzie opublikowany dwuczęściowy artykuł o wagonach typu 401K oraz ich modelach. W opracowaniu znajdzie się opis konstrukcji wagonu oraz fotografie. Oprócz kilku zamieszczonych na forum, będą również fotografie dotychczas nigdzie niepublikowane - z okresu budowy i naprawy wagonów w ostrowskich ZNTK - ach (np. zdjęcie zbudowanego prototypowego wagonu dla ZSRR).
Jednak prawdziwą "perełką" jest opracowanie Krzyśka Koja - chronologiczne zestawienie wprowadzanych przez producenta zmian w budowanych wagonach. Szczegółowy opis zmian oraz rok ich wprowadzenia - z pewnością zadowoli osoby którym zależy na poszerzeniu wiedzy o "kultowych", czteroosiowych wagonach krytych.

Więcej informacji pod zamieszczonym adresem:
https://www.minireplika.pl/

Jednocześnie przepraszam Administrację Forum za reklamę ... Mam nadzieję, że nie dostanę "bana" ...
 

A-K

Użytkownik
Reakcje
108 1 0
Napis ZBOŻE pojawił się przynajmniej 2 drugiej połowie lat 70-ych (wcześniej nie pamiętam bo za mały byłem :)) i występował do końca lat 80-ych.
Jedno zastrzeżenie: po 1980 typowo (przynajmniej w zachodniej DOKP gdzie je widywałem) był inaczej usytuowany tj. po lewej stronie prawych drzwi. Po prawej tak jak na modelu to był bardzo rzadki przypadek bardziej typowy dla wcześniejszego okresu.
Co do występowania takiego wagonu w innym zestawieniu, poza całopociągowym, to teoretycznie jest to możliwe, bo z całopociągowego wyłączono go np. ze względów technicznych ale bardzo mało prawdopodobne. Szybciej w całopociągowym były bez napisu tylko z pasem na drzwiach albo bez oznakowania w ogóle bo nie na każdym to malowano.
I jeszcze na koniec to należy pamiętać, że całopociągowy skład 401K to będą bardziej lata 80-e (wcześniej to byłaby mieszanka z 2 osiowymi).
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.482 443 99
Mam nadzieję, że następny wypust będzie miał daty rewizji z okresu 1986-1990
Ja też, choć z wyglądu w wersji z napisem ZBOŻE zapewne było by to samo.... dlatego wziąłem i te z tą rewizją na I połowę lat 80-tych.
No chyba, że PIKO wypuści coś w nieco innym 'malowaniu', np. wagon OPW coś dla odmiany z rewizją z 88 roku...

Gags_tx.jpg

Gags_tx_rew.jpg


Przy okazji - ktoś wie co oznaczały te żółte trójkąty? Pytam, bo w końcówce lat 80-tych występowały też wagony OPW całe brązowe (bez namalowanych tych trójkątów na drzwiach).
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.979 275 41
U mnie będą wracać po naprawie z ZNTK Gliwice w mieszanym składzie ciągniętym przez ST44 z MD Tarnowskie Góry. A dalej dolepią go do innego mieszańca już pod drutem na haku ET41 w głąb kraju. Nawet obsługująca manewry na Dorze SM42 będzie go spychać! I co? Będzie to fikcja?! Litości!
Tak ale taki wyjątkowy przejazd tych wagonów z tymi konkretnymi numerami będziesz mógł zrobić tylko raz ! na 4 lata ... :D
Konkretnie w 2021 po zakupie i następnym razem w 2025 ! inaczej będzie to fikcja ! :LOL:

Wracając do sedna , Remaj zapytał jak wyglądała praca 401K w przewozach towarowych ja za K.Koj odpowiedziałem :
TYLKO W JEDNOLITYCH WAHADŁACH...
Przecież wiadomo że były od tego wyjątki w postaci przesyłów... ale raczej raz na 4 lata ! :D
I jeszcze jedno, 401K z napisem ZBOŻE brały udział zasadniczo tylko w wielkich potokach masowych przewozów zboża.
A nie do lokalnych elewatorów. Związane były m.in. z darmowym eksportem do krajów Europy Zach.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
89 3 0
No to dalej nie mam pewności, że ten zestaw wagonów, z tak umiejscowionymi napisami "ZBOŻE" będzie pasował na lata 1986-90. Oczywiście nie licząc dat rewizji. Może znajdą się jakieś zdjęcia lub instrukcja?
 

Podobne wątki