• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.632 8 0
"Czekoladka" - to chyba jedno z ładniejszych "malowań" tej lokomotywy ...

W modelu "rażą" te białe stopnie do kabin, ale to da się przemalować/zamaskować. Swego czasu, wszystkie lokomotywy w tym malowaniu "stacjonowały" na terenie EKK w Ostrowie. Najpierw dojeżdżały partiami, by po jakimś czasie (kiedy już zostały sprzedane) partiami wyjeżdżać ... Przynajmniej lokomotywa zakładowa miała zatrudnienie ... ;)
 

Załączniki

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
Z tym "ładniejszym" to wiecie jak jest. Jak z epokami. Jednemu się podoba to, innemu co innego. Zwykle piszący taki tekst pisze o swoim guście. Pytanie więc, czy jest sens tu pisać o tym, co ładniejsze. Raczej skupił bym się na aspektach odwzorowania tej malatury z realu bo to bardziej pasuje do tego wątku.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.980 121 1
W modelu "rażą" te białe stopnie do kabin, ale to da się przemalować/zamaskować.
Też mnie zastanawiało, czy producent właściwie dobrał kolor drabinki że stopniami wejściowymi.
Po przejrzeniu zdjęć w internecie, bez problemu można dostrzec przebijającą się biała farbę (dobrze to widać na samych stopniach).
A na poniższym filmiku, który przedstawia lokomotywę bezpośrednio po naprawie, bez żadnej wątpliwości widać, że drabinka jest cała biała.
Jedynie nasuwa się pytanie, co spowodowało, że w późniejszym okresie biały kolor jest tak mało widoczny:niepewny:

 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.730 37 4
EU07-078
Mnie dziwi jak idealnie równo schodzi farba lub osiada brud na każdym kawałku tj. z każdej strony danego elementu. O ile np na zgarniaczu EP07-361 całkowicie zniknęło czerwono białe zdobienie, to już boki drabinek to nieco inaczej by się brudziły.
W 2014 EU07-222 latała do Olsztyna i pewnie inne numery też, i ma ciemne drabinki.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
Nie widziałem ani jednego zdjęcia kremowo-czerwonej "Odry" z EP08 w tym (pomarańczowo-zielonym) malowaniu. Na wszystkich zdjęciach jest albo SP45 (nieliczne fotki, albo (najczęściej) EP05 lub (rzadziej) EP08 cała pomarańczowa.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.131 88 0
Nie widziałem ani jednego zdjęcia kremowo-czerwonej "Odry" z EP08 w tym (pomarańczowo-zielonym) malowaniu. Na wszystkich zdjęciach jest albo SP45 (nieliczne fotki, albo (najczęściej) EP05 lub (rzadziej) EP08 cała pomarańczowa.
Co pewno wynika z faktu, że malowanie pomarańczowo-zielone było niezwykłą rzadkością w czasach, gdy jeździła Odra.

Po pierwsze, tylko EP08 od nr 001-006 były tak pomalowane fabrycznie. Następnie, egzemplarze 002-005 zostały w 1976 zmienione na EU i przemalowane na zielono.

Tylko 2 lokomotywy (EP08-001 i EP08-006) utrzymały pomarańczowo-zielone malowanie do 1980, kiedy przemalowano je na pomarańczowo.
Przy czym EP08-001 miała przydział warszawski, a EP08-006 wrocławski. Z Odrą jeździły lokomotywy z Wrocławia.

Wszystkie egzemplarze od 007-015 były już fabrycznie pomarańczowe, i egzemplarze 010-015 miały przydział do Wrocławia.


Ta pomarańczowo-zielona EP08-001 z ep. IVa to gratka, ale raczej do gabloty, niż do Odry. Notabene nie ma fabrycznego modelu EP08 w pełni pasującego do Odry, ale moja EP08-010 po usunięciu rewizji i zmianie przydziału, prawie pasuje.


PS.
Może ktoś jednak pamięta albo widział informacje/zdjęcia, gdzie i z jakim składem jeżdziła EP08-001? Gdzieś przecież musiała jeździć, a co do wagonów wielkiego wyboru nie było w latach 1973-76. Musiał to być jakiś ekspres na trasie zelektryfikowanej z/do Warszawy.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
gdzie i z jakim składem jeżdziła EP08-001?
Tu wielkiego wyboru nie ma. Najprawdopodobniej były to trasy z Warszawy do Poznania (jedyna w kraju linia, na której na pewnych odcinkach dopuszczona była prędkość powyżej 120 km/h, a konkretnie 130 km/h, a poza tym linie z Warszawy na Śląsk (przez Katowice do Gliwic i do Zebrzydowic) i do Krakowa. O ile wiem, lokomotywownia W-wa Olszynka Grochowska obsługiwała przede wszystkim linię poznańską i katowicką, więc sądzę, że przede wszystkim na tych dwóch trasach można było zobaczyć EP08-001. A co do składów, to przede wszystkim ekspresy, a nie było ich wtedy tak bardzo dużo. Ja pamiętam pociągi "Lech" i "Warta" do Poznania oraz "Górnik" i "Hutnik" do Gliwic. Poza tym były pociągi międzynarodowe.
 

Podobne wątki