Nie widziałem ani jednego zdjęcia kremowo-czerwonej "Odry" z EP08 w tym (pomarańczowo-zielonym) malowaniu. Na wszystkich zdjęciach jest albo SP45 (nieliczne fotki, albo (najczęściej) EP05 lub (rzadziej) EP08 cała pomarańczowa.
Co pewno wynika z faktu, że malowanie pomarańczowo-zielone było niezwykłą rzadkością w czasach, gdy jeździła Odra.
Po pierwsze, tylko EP08 od nr 001-006 były tak pomalowane fabrycznie. Następnie, egzemplarze 002-005 zostały w 1976 zmienione na EU i przemalowane na zielono.
Tylko 2 lokomotywy (EP08-001 i EP08-006) utrzymały pomarańczowo-zielone malowanie do 1980, kiedy przemalowano je na pomarańczowo.
Przy czym EP08-001 miała przydział warszawski, a EP08-006 wrocławski. Z Odrą jeździły lokomotywy z Wrocławia.
Wszystkie egzemplarze od 007-015 były już fabrycznie pomarańczowe, i egzemplarze 010-015 miały przydział do Wrocławia.
Ta pomarańczowo-zielona EP08-001 z ep. IVa to gratka, ale raczej do gabloty, niż do Odry. Notabene nie ma fabrycznego modelu EP08 w pełni pasującego do Odry, ale moja EP08-010 po usunięciu rewizji i zmianie przydziału, prawie pasuje.
PS.
Może ktoś jednak pamięta albo widział informacje/zdjęcia, gdzie i z jakim składem jeżdziła EP08-001? Gdzieś przecież musiała jeździć, a co do wagonów wielkiego wyboru nie było w latach 1973-76. Musiał to być jakiś ekspres na trasie zelektryfikowanej z/do Warszawy.