• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.257 88 0
EP-08 w proponowanym malowaniu można podłączyć pod skład ODRY od Robo.
Dobrze myślę, że całą pomarańczową też można?


… i to jest bardzo słuszna koncepcja, bo lokomotywa wygląda ładnie, a moja Odra cały czas w pudełku ;)
Tak - zastępczno u mnie była z EP05 od MTB, potem z EP08-010 po usunięciu rewizji i zmianie przydziału. Teraz ma szansę dostać najładniejszego konia z właściwym przydziałem z właściwego okresu :)
 
Ostatnio edytowane:

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
262 13 9
T
Dobrze myślę, że całą pomarańczową też można?


Tak - zastępczno u mnie była z EP05 od MTB, potem z EP08-010 po usunięciu rewizji i zmianie przydziału. Teraz ma szansę dostać najładniejszego konia z właściwym przydziałem z właściwego okresu :)
Tak, na kolorowym filmie widziałem pomarańczową. Kolega bedzie teraz miał dwie sztuki z tego samego okresu połowy lat 1970. Pamiętam że pod koniec la 90 tych lokomotywy te trafiły do Wrocławia w związku z podniesieniem szybkości na jakimś odcinku w kierunku Trójmiasta.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.257 88 0
Tak, na kolorowym filmie widziałem pomarańczową. Kolega bedzie teraz miał dwie sztuki z tego samego okresu połowy lat 1970. Pamiętam że pod koniec la 90 tych lokomotywy te trafiły do Wrocławia w związku z podniesieniem szybkości na jakimś odcinku w kierunku Trójmiasta.
EP08 miały prędkość konstrukcyjną zgodną z prędkością szlakową na zmodernizowanym odcinku pomiędzy Wrocławiem a Poznaniem (140 km/h). To był chyba jedyny taki szlak, więc skierowano je tam. Prowadziły np. pociągi Warszawa-Poznań-Wrocław.

Natomiast w latach ep. IVb część z nich stacjonowała we Wrocławiu, np. EP08-006 (dwukolorowa) i EP08-010 (pomarańczowa), więc mamy wybór, czym ciągnąć Odrę :)

Z końcówki lat 70-tych pamiętam też pomarańczową lokomotywę, która przyprowadzała z Warszawy do Poznania ekspres (chyba to była Błękitna Fala, natomiast oznaczeń lokomotywy nie zapamiętałem - prawdopodobnie EP08 z Olszynki Grochowskiej). W Poznaniu zmieniano konia na ET i dalej jechało to do Świnoujścia. Wspominam to, bo pomarańczowa EP08 (przymykając oko na oznaczenia) pasowałaby w takim wypadku do Y-ków szczecińskich od PIKO z ep. IVb.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 527 30
EP08 prowadziły różne pociągi, na wielu liniach, nie tylko "Odrę", więc oczywiście, że można do niej podpiąć skład oliwkowych Y-ów. Kwestia dopasowania przydziałów i dat rewizji zależy od stopnia dogmatyczności danego modelarza. ;)
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.890 57 5
Faktycznie fotka zagadkowa ,może ten zielony kolor dołożono później ,EP08-006 weszła na stan MD Wrocław Gł. 07.12.1975 ,a VII zjazd PZPR odbył się dzień później. Być może nie zdążono pomalować ,albo farby przy brakło...została domalowana w okresie późniejszym ,zresztą może przyczyniło się to do zaniechania w okresie późniejszym tego zielonego dodatku (EP08-006) była ostatnią w tym malowaniu.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.201 56 1
Faktycznie fotka zagadkowa ,może ten zielony kolor dołożono później ,EP08-006 weszła na stan MD Wrocław Gł. 07.12.1975 ,a VII zjazd PZPR odbył się dzień później. Być może nie zdążono pomalować ,albo farby przy brakło...została domalowana w okresie późniejszym ,zresztą może przyczyniło się to do zaniechania w okresie późniejszym tego zielonego dodatku (EP08-006) była ostatnią w tym malowaniu.
To chyba jest jedyne sensowne wytłumaczenie. Na innej fotce malowanie jest jednolite, a wiec pomarańcza:
IMG_20240101_172400.jpg

A żebym nie był gołosłowny przytoczę fragment wspomnień maszynisty Włodzimierza Dołubizno:
"Szczególne wydarzenie jakie pamiętam z pracy na SP45-153 miało miejsce 8 grudnia 1975 r. i wiązało się z przejazdem pociągu specjalnego na VII Zjazd PZPR. Stałem wtedy w pogotowiu na stacji Oleśnica, nanosząc spokojnie poprawki do rozkładów i wykazów ostrzeżeń stałych. Oprócz mnie, na lokomotywie byli jeszcze maszynista instruktor Józef Zyga i pomocnik Edward Więcek. Kilkanaście minut przed planowym przejazdem “ponsza”, przez leżący nie opodal Oleśnicy posterunek odgałęźny Łukanów dostaliśmy polecenie wyjazdu do Borowy Oleśnickiej, aby tam przejąć pociąg z delegatami. W pierwszej chwili pomyśleliśmy, że zdefektował specjalnie na tę okazję wyprodukowany i przygotowany w “Pafawagu” elektrowóz EP08-006, który prowadził maszynista Podubrowny wraz z instruktorem Henrykiem Trzaską. W Borowie Oleśnickiej dowiedzieliśmy się jednak prawdziwej przyczyny. Na odcinku Grabowno Wielkie - Twardogóra Sycowska została zerwana sieć trakcyjna, na niedawno oddanej do użytku zelektryfikowanej trasie do Sieradza".
 

Podobne wątki