• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
(...) Ładna ta siódemka - za te pieniądze rewelacja. Szkoda tylko, że wózki te co w 4E. Mogli te pierdoły różniące wózki uwzględnić w wersjach modelu 4E i 303E, ale da się przełknąć...
Otóż to. Myślę, że sam Pan sobie odpowiedział na pytanie, dlaczego nie uwzględniono "pierdół" różniących wózki obu wersji...:).
A poza tym, gdyby ktoś tego tutaj wcześniej nie napisał, to praktycznie nikt nie zwróciłby na te różnice uwagi (niestety).
 
Ostatnio edytowane:

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
Dzisiaj także dostałem swoją EU07-348. Żadnych mankamentów w modelu nie zauważyłem. Oprócz modelu podoba mi się także zmieniony w stosunku do SM/SP42 sposób zapakowania modelu. Z pozoru tak samo jak SM42 (pudełko) jednak wewnętrzna część opakowania (ten przezroczysty plastik) w końcu przypomina sposobem "trzymania modelu" tę z modeli Ryflaków Robo, czy Fleischmann H0. Fajnie trzyma model i o wiele łatwiej go wyjąć.
Potwierdzam. Na żywo model robi o wiele lepsze wrażenie. Może dlatego, że zdjęcia w necie są z dużym zbliżeniem i widać każdą pierdołkę, która gołym okiem tak nie jest widoczna. Plastik z którego wykonano obudowę jest bardzo sztywny, szczegóły dobrze oddane, jakość malatury bardzo ładna, napisy bardzo wyraźne. Wnętrze kabin jak dla mnie wystarczające bo aż takim hardcorem nie jestem by patrzeć przez lupę przez szybki... Srebrne wypełnienie reflektorów na żywo wygląda dobrze, na pewno lepiej niż w przypadku białego wypełnienia w pierwszym wypuszczonym EU07-193. Czekam teraz na konkurencyjną siódemkę od SM i się zobaczy czy to zostawić, czy sprzedać. Na pewno nie będę trzymał dwóch. Jednak w tej chwili trzeba pochwalić SK Model/PIKO. Ładna ta siódemka - za te pieniądze rewelacja. Szkoda tylko, że wózki te co w 4E. Mogli te pierdoły różniące wózki uwzględnić w wersjach modelu 4E i 303E, ale da się przełknąć. Można spokojnie polecić ten model jeśli ktoś się jeszcze zastanawia. Za 550zł naprawdę warto.
Wstaw jakąś fotkę?
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Wczoraj widziałem siódemkę w barwach ICC z zamontowaną klimą KLIL-07 na dachu w okolicy górnego reflektora :).

klil07.jpg
klil07_sch.jpg

Niestety śmignęła, że nie zdążyłem aparatu z kieszeni wyjąć :), ale to była taka jak ta tutaj (znaleziona w necie):

http://www.woziarze.cal.pl/albums/userpics/10001/EP07-1045_2012_07_19.JPG :

EP07-1045_2012_07_19.JPG

Pamiętam klimę, którą można było nabyć do modelu SM42 PKP Energetyka. Może jakaś wariacja i w tym przypadku modeli siódemek nastąpi (oczywiście tylko dla miłośników VI epoki)? :)

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18065/PKP-Intercity-zmodernizuje-23-lokomotywy-EUEP07.html
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.801 15 0
Mam takie pytanie z czystej ciekawości.
Na chwilę obecną PIKO/SK Model zapowiedziało 5 modeli typu 4E i wszystkie zapowiedziane mają wysokie numery: EU07-193, EP07-187, EU07-171, EP07-198, EU07-167.

Czy lokomotywy z niższymi numerami, powiedzmy poniżej 100, miały jakieś znaczące różnice, które mogłyby uniemożliwić wyprodukowanie modelu z niskim numerem? Przyznam, że mam na myśli konkretnie numer EU07-001.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Od numeru 156 zrezygnowano z otwieranego okna (w kształcie prostokąta) w drzwiach za kabiną maszynisty.
To napiszcie mi jako laikowi - proszę - jak znacząca jest to różnica z poziomu obserwatora miniatury modelu? Czy fakt istnienia otwieranego okna w drzwiach za kabiną maszynisty tak rzuca się w oczy z zewnątrz, że uniemożliwia wykonanie modelu z numerem mniejszym niż 156? To okno miało inny kształt czy coś? Z obserwacji zdjęć poszczególnych egzemplarzy jakoś tego nie zauważam.

162_155.jpg
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Rzeczywiście. Zapodałem ujęcie nie tej strony. Jest inne okienko ---> http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/EU07/Zdjecia/EU07-162.jpg
Na przykładzie EU07-162: z lewej widać że kanciaste, a z prawej zaokrąglone.

Ale zauważyłem, że w modelu SK/PIKO (konkretnie w EP07-187) to z lewej też jest kanciaste, a to z prawej zaokrąglone. Rozumiem że w EU07-155 i w numerach niższych wszystkie okienka były w drzwiach kanciaste i że tu jest problem z formą - że nie da rady tak zrobić. Z kolei w typie 303E - np. EU07-348 - wszystkie te okienka w drzwiach są zaokrąglone - i w modelu też to widać - i ta zmiana była uwzględniona jeśli chodzi o te drzwi w modelu.
por.jpg
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.801 15 0

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.801 15 0
Widocznie chodzi o co innego. A może o nic nie chodzi :)
W SP42 również poszli na pewne ustępstwa, jak gniazdo sprzęgu, długość tylnego przedziału maszynowego, różnice w podwoziu.
Fakt innego okna jakoś specjalnie by mi nie przeszkadzał w modelach EU07 o numerach niższych. Jakby nie pomalowali uszczelki nie rzucałoby się w oczy.
Może producent jeszcze to przemyśli.
 

tokarz76

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 1 5
Warto dodać, że w warunkach codziennej eksploatacji zdarzały się przypadki przekładania drzwi pomiędzy lokomotywami, bez zwracania uwagi na ich numery. Tak że nieraz można się nieźle zdziwić :)
 

Podobne wątki