Czyli najbardziej pożądane wagony do EU07 348 to - dwa modele wagonów typu Y (1 i 2) i 4 x Bipa z rewizjami na 1984-5-6r. z przydziałem z Wlkp lub set wagonów typu Y w różnych wersjach z podobnym przydziałem .
Niekoniecznie. Przeglądając fotografie z interesującego Nas okresu, niestety bardzo ciężko jest znaleźć fotografię dokumentującą zestawienie pociągu z EU07 typu 303E oraz zespołu wagonów piętrowych. Jednakże nie jest to nie możliwe, o czym szanowne grono przekona się, czytając ten dalej. Natomiast problem ten w żadnym stopniu nie dotyczy młodszej serii tych lokomotyw, czyli EU07 typu 4E. Można tu dowolnie przebierać w relacjach, numerach i malowaniach lokomotyw.
Myślę ,że importer utrzyma tendencję do kojarzenia loków i wagonów.
Proszę się o to nie martwić. Jest to jak najbardziej w interesie producenta i choćby tylko z tego powodu, podejmuje takie działania, na tyle na ile jest to możliwe.
Może marzenia się spełnią .
Wszyscy na to liczymy. Mam nadzieję, że to kwestia czasu. Pożyjemy, zobaczymy

.
Dzięki Remaj12 za obszerny wykład .
Dziękuję, ale nie nazwałbym tego wykładem, a już tym bardziej obszernym. Na tyle na ile potrafię i mogę, staram się nieco sobie i innym pomóc lub nieco rozjaśnić zamglony temat. Wspólnymi siłami damy radę

.
to od "bidy" można zestawić EU07-348 z Roco 64816 i 61817 ?
Wszystko zależy od tego co rozumiemy przez stwierdzenie "od bidy"? Generalnie, ciężko znaleźć jakieś fotografie, na których widać charakterystyczne sylwetki wagonów typu Y produkcji niemieckiej. Jestem ciekaw jak wyglądały początki ich eksploatacji na PKP. Bardzo mało o nich wiem. Nie znana jest mi ich ilość, która trafiła na PKP, ani miejsca ich pierwotnego stacjonowania oraz wykorzystanie w ruchu pasażerskim (obsługa konkretnych połączeń). Miejmy nadzieję, że Heris w końcu dopnie swego i już wkrótce po długim czasie oczekiwania, będziemy mogli się cieszyć miniaturami Y-ków polskiej produkcji. Wyprodukowane zaś dotychczas modele Y-ków z za Odry, stanowić będą na pewno dobre uzupełnienie nowo powstających w naszych kolekcjach, miniaturowych składów pociągów.
Owszem, jak już pisałem: jeden (Roco 64817) po naprawie średniej z 1989 roku, czyli z "granicy" epok, "od biedy"

pasujący oraz ten drugi, a w zasadzie pierwszy (Roco 64816) z naprawą rewizyjną z 1992 roku, już nieco bardziej odległą dacie przekazania EU07-348 do MD Poznań Franowo, czyli pod koniec grudnia 1984 roku.
Pomijając epokę, ale to tylko dwa wagony...

Do tego wagonu co napisał jafrap ,to by zdała się jeszcze jedynka + Bipa i było by OK.
Pomijając epokę, to można i pominąć numery

, no chyba, że ktoś (na przykład ja) bardzo lubi przyglądać się każdemu wagonowi

, ale wtedy to trochę mało robi się tych wagonów w składzie

.
Wagony Roco 64816 i 61817 są z W-wy , to do kompletu musiało by coś być z typu Y i powiedzmy z przydziału P-ń ,W-wa ,a Bipa nie wchodzi w rachubę ,nigdy nie widziałem takiego składy między Poznaniem a W-wą w ep IV. (Bipa to zasadniczo jeden zespół wagonów= jeden zakup), wagonów pojedynczych musiało by być kilka. W relacji P-ń -Bydgoszcz takie składy się pojawiały, czyli w najlepszym układzie brakuje 2 szt.(jedynka + Bipa)
Jak zapowiedziałem, tak też czynię. Poniżej obiecana fotografia prezentująca EU07 typu 303E wraz z składem pociągu osobowego, złożonego m.in. z czteroczłonowego zespołu wagonów piętrowych. Niestety prędko takiego składu chyba nie zestawimy. Zaraz za lokomotywą mamy bowiem wagon bagażowy typu 609A, na którego miniaturę raczej nie ma co liczyć, a bynajmniej nie prędko w produkcji masowej, jeżeli w ogóle.
- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: lato 1987 roku - EU07-349 z pociągiem osobowym relacji Poznań - Rzepin
Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.
A to nie są te dwa wagony, o których pisał kolega Remaj12?
Owszem, są to dokładnie modele firmy Roco o numerach katalogowych 64816 i 64817.
Jeżeli aktualnie są trudności ze skompletowaniem składu polskich wagonów do EU07-348, to może coś z zagranicznych by się dobrało?
Dokładnie o tym samym pomyślałem. Tu znów z pomocą przychodzą fotografie Pana Miłosza Telesińskiego. Poniżej kilka fotografii EU07 typu 303E w fabrycznym malowaniu, które prezentuję tu dzięki uprzejmości Pana Miłosza, oczywiście za jego zgodą.
- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: 19 maja 1987 roku - Chlastawa - EU07-420 z pociągiem pośpiesznym do Warszawy
Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.
- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: 20 maja 1987 roku - EU07-360 z pociągiem pośpiesznym mija Chlastawę
Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.
- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: lato 1987 roku - EU07-413 z pociągiem pośpiesznym wyjeżdża w stronę Berlina
Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.
- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: lato 1987 roku - EU07-413 z pociągiem pośpiesznym relacji Berlin - Warszawa
Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.
- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: 24 lutego 1990 roku - EU07-381 z pociągiem pośpiesznym wyjeżdża ze Zbąszynka w stronę Poznania
Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.
Super te fotki Miłosza, szkoda tylko, że skany takie kiepskie.
Piękną kolej uwiecznił na swych fotografiach Pan Miłosz. Za otrzymaną zgodę na publikację i życzliwość, jeszcze raz pragnę mu podziękować, tym razem tutaj na forum.
Dla tych niemogących się już doczekać modelu EU07-348, dodatkowo prezentuję jeszcze trzy (w tym także dotąd niepublikowaną) fotografie Pana Miłosza, specjalnie dla Nas:
- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: maj 1986 roku - EU07-348 z pociągiem pośpiesznym relacji Berlin - Warszawa
Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.
Zaraz za lokomotywą widoczny jest wagon, którego miniaturę można nabyć, np. taki model od PIKO:
Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.
Na koniec już, niepublikowana dotąd fotografia:
- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: 1987 rok - EU07-348
Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.