• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.907 57 5
Wagony Roco 64816 i 61817 są z W-wy , to do kompletu musiało by coś być z typu Y i powiedzmy z przydziału P-ń ,W-wa ,a Bipa nie wchodzi w rachubę ,nigdy nie widziałem takiego składy między Poznaniem a W-wą w ep IV. (Bipa to zasadniczo jeden zespół wagonów= jeden zakup), wagonów pojedynczych musiało by być kilka. W relacji P-ń -Bydgoszcz takie składy się pojawiały, czyli w najlepszym układzie brakuje 2 szt.(jedynka + Bipa)
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.248 29 2
No cóż, niestety nie mogę się z tym zgodzić :).
To prawda, że od wielu lat zewnętrznych powierzchni obręczy lokomotyw nie maluje się na biało, ale w latach 70 i 80 były one jeszcze fabrycznie malowane na kolor biały.
Białe paski kontrolne nie stanowiły w tym przypadku problemu, ponieważ obowiazek ich malowania datuje się dopiero na połowę lat 90. Wcześniej nie malowano na obręczach żadnych pasków kontrolnych...
Ich cechowanie odbywało się przez bicie przecinakiem rysy przechodzącej przez obręcz i koło. Do dziś w jakimś stopniu stosują te rozwiązanie Czesi i Słowacy, jednak nie używają przecinaka, a punktaków. Nabijając "po kropce" na kole i obręczy w tym samym miejscu i niewielkiej odległości od siebie.
 
P

ps

Gość
Bipa cztery człony razy 2 i 1kl to normalny zestaw z lat 80-tych w relacji Poznań - Kutno
I nawet jeszcze dłużej - na przełomie wieku zastąpione przez "bohuny".

Jeśli będziecie aż tak drobiazgowi co do znakowania widocznego dobrze dopiero pod uzbrojonym okiem to bardzo, bardzo długo możecie czekać na pasujące na 100 procent składy.
A w niektórych przypadkach nawet możecie się nie doczekać - chyba że sami sobie coś z tym zrobicie (jak prawdziwi modelarze).
To też jest swego rodzaju .. kompromis.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.466 7 0
Jeszcze w latach 2001/2002 pociągi osobowe relacji Poznań Główny - Ostrów Wlkp. zestawione były z EU07 i starych "Bip". Z Łodzi podobne składy relacji Łódź Kaliska - Ostrów Wlkp. spotkać można było w roku 2004 http://www.lkmk.pl/photogallery.php?album_id=30
Przez wiele lat jeździłem z Łodzi do Poznania pociągiem pospiesznym "Włókniarz". Między 1999 a 2004 rokiem skład pociągu prezentował się następująco (kierunek Szczecin): EU07, często typu 4E, dwa wagony 1 klasy, Wars, cztery wagony 2 klasy + bagażowy. O ile pamięć mnie nie myli, to jedynki i dwójki miały przydzieloną stację macierzystą Łódź Kaliska. Pociąg z Łodzi wyruszał nieco dłuższy, o 3 lub 4 wagony drugiej klasy, które w Ostrowie odczepiano i prowadzono w relacji do Wrocławia.
Ładnie prezentował się też ekspres "Odra", w szczególności na malowniczej, jednotorowej trasie Łowicz - Łódź Kaliska. Nie mam niestety żadnych zdjęć z tego okresu i żałuję. Nawet żółte przody wspominam teraz z sentymentem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.999 531 30
Bardzo z grubsza można powiedzieć, że tak. 4E to pierwsza seria, z gładkimi ścianami i cofniętą czołownicą, budowana we wrocławskim Pafawagu. 303E to druga, późniejsza seria z zakładów H. Cegielski z Poznania, z ryflowanymi ścianami i masywniejszą czołownicą, wystającą nieco przed czołową ścianę pudła. To najbardziej widoczne różnice, ale jest ich więcej.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.801 15 0
Panowie jestem laikiem czym się różni 303E od 4E?. Czy tym że jedna wersja ma gładkie ściany boczne druga ryflowane?
"Różnice pomiędzy typami 303E i 4E
  • zmiana rozrządu (przez co jazda w trakcji ukrotnionej jest możliwa tylko w obrębie jednego typu: 4E lub 303E)
  • Typ 303E posiada ryflowane blachy poszycia (pudło samonośne jako element konstrukcyjny)
  • masa: 80t (4E), 83.4t (303E)
  • długość: 15 915 mm (4E), 16 235 mm (303E - pudło samonośne z ostojnicą, przystosowane do montażu sprzęgu samoczynnego)
Pierwsze lokomotywy 4E posiadały dodatkowo rozruch samoczynny, który z czasem został zablokowany i przestał być eksploatowany[1]."

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pafawag_4E/HCP_303E
 

krzys.

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
dziękuje ślicznie, z różnic jakie dostrzegłem to to że przednie pługi w 4E są podwójne natomiast w 303E jest jeden. Sorki za nie fachowe określenie :)
[DOUBLEPOST=1421535131][/DOUBLEPOST]mam nadzieje że w malowaniu IC będzie jedna jak i druga wersja ;)
[DOUBLEPOST=1421535269][/DOUBLEPOST]Oprócz IC tym malowaniu jeszcze mi się podobają ;)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.430 137 19
Czyli najbardziej pożądane wagony do EU07 348 to - dwa modele wagonów typu Y (1 i 2) i 4 x Bipa z rewizjami na 1984-5-6r. z przydziałem z Wlkp lub set wagonów typu Y w różnych wersjach z podobnym przydziałem .
Niekoniecznie. Przeglądając fotografie z interesującego Nas okresu, niestety bardzo ciężko jest znaleźć fotografię dokumentującą zestawienie pociągu z EU07 typu 303E oraz zespołu wagonów piętrowych. Jednakże nie jest to nie możliwe, o czym szanowne grono przekona się, czytając ten dalej. Natomiast problem ten w żadnym stopniu nie dotyczy młodszej serii tych lokomotyw, czyli EU07 typu 4E. Można tu dowolnie przebierać w relacjach, numerach i malowaniach lokomotyw.
Myślę ,że importer utrzyma tendencję do kojarzenia loków i wagonów.
Proszę się o to nie martwić. Jest to jak najbardziej w interesie producenta i choćby tylko z tego powodu, podejmuje takie działania, na tyle na ile jest to możliwe.
Może marzenia się spełnią .
Wszyscy na to liczymy. Mam nadzieję, że to kwestia czasu. Pożyjemy, zobaczymy ;).
Dzięki Remaj12 za obszerny wykład . :)
Dziękuję, ale nie nazwałbym tego wykładem, a już tym bardziej obszernym. Na tyle na ile potrafię i mogę, staram się nieco sobie i innym pomóc lub nieco rozjaśnić zamglony temat. Wspólnymi siłami damy radę (y).
to od "bidy" można zestawić EU07-348 z Roco 64816 i 61817 ?
Wszystko zależy od tego co rozumiemy przez stwierdzenie "od bidy"? Generalnie, ciężko znaleźć jakieś fotografie, na których widać charakterystyczne sylwetki wagonów typu Y produkcji niemieckiej. Jestem ciekaw jak wyglądały początki ich eksploatacji na PKP. Bardzo mało o nich wiem. Nie znana jest mi ich ilość, która trafiła na PKP, ani miejsca ich pierwotnego stacjonowania oraz wykorzystanie w ruchu pasażerskim (obsługa konkretnych połączeń). Miejmy nadzieję, że Heris w końcu dopnie swego i już wkrótce po długim czasie oczekiwania, będziemy mogli się cieszyć miniaturami Y-ków polskiej produkcji. Wyprodukowane zaś dotychczas modele Y-ków z za Odry, stanowić będą na pewno dobre uzupełnienie nowo powstających w naszych kolekcjach, miniaturowych składów pociągów. Owszem, jak już pisałem: jeden (Roco 64817) po naprawie średniej z 1989 roku, czyli z "granicy" epok, "od biedy" ;) pasujący oraz ten drugi, a w zasadzie pierwszy (Roco 64816) z naprawą rewizyjną z 1992 roku, już nieco bardziej odległą dacie przekazania EU07-348 do MD Poznań Franowo, czyli pod koniec grudnia 1984 roku.
Pomijając epokę, ale to tylko dwa wagony...:(
Do tego wagonu co napisał jafrap ,to by zdała się jeszcze jedynka + Bipa i było by OK.
Pomijając epokę, to można i pominąć numery :gwizd:, no chyba, że ktoś (na przykład ja) bardzo lubi przyglądać się każdemu wagonowi :podstepny:, ale wtedy to trochę mało robi się tych wagonów w składzie :(.
Wagony Roco 64816 i 61817 są z W-wy , to do kompletu musiało by coś być z typu Y i powiedzmy z przydziału P-ń ,W-wa ,a Bipa nie wchodzi w rachubę ,nigdy nie widziałem takiego składy między Poznaniem a W-wą w ep IV. (Bipa to zasadniczo jeden zespół wagonów= jeden zakup), wagonów pojedynczych musiało by być kilka. W relacji P-ń -Bydgoszcz takie składy się pojawiały, czyli w najlepszym układzie brakuje 2 szt.(jedynka + Bipa)
Jak zapowiedziałem, tak też czynię. Poniżej obiecana fotografia prezentująca EU07 typu 303E wraz z składem pociągu osobowego, złożonego m.in. z czteroczłonowego zespołu wagonów piętrowych. Niestety prędko takiego składu chyba nie zestawimy. Zaraz za lokomotywą mamy bowiem wagon bagażowy typu 609A, na którego miniaturę raczej nie ma co liczyć, a bynajmniej nie prędko w produkcji masowej, jeżeli w ogóle.

- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: lato 1987 roku - EU07-349 z pociągiem osobowym relacji Poznań - Rzepin

Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.
A to nie są te dwa wagony, o których pisał kolega Remaj12?
Owszem, są to dokładnie modele firmy Roco o numerach katalogowych 64816 i 64817.
Jeżeli aktualnie są trudności ze skompletowaniem składu polskich wagonów do EU07-348, to może coś z zagranicznych by się dobrało?
Dokładnie o tym samym pomyślałem. Tu znów z pomocą przychodzą fotografie Pana Miłosza Telesińskiego. Poniżej kilka fotografii EU07 typu 303E w fabrycznym malowaniu, które prezentuję tu dzięki uprzejmości Pana Miłosza, oczywiście za jego zgodą.

- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: 19 maja 1987 roku - Chlastawa - EU07-420 z pociągiem pośpiesznym do Warszawy

Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.

- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: 20 maja 1987 roku - EU07-360 z pociągiem pośpiesznym mija Chlastawę

Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.

- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: lato 1987 roku - EU07-413 z pociągiem pośpiesznym wyjeżdża w stronę Berlina

Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.

- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: lato 1987 roku - EU07-413 z pociągiem pośpiesznym relacji Berlin - Warszawa

Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.

- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: 24 lutego 1990 roku - EU07-381 z pociągiem pośpiesznym wyjeżdża ze Zbąszynka w stronę Poznania

Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.
Super te fotki Miłosza, szkoda tylko, że skany takie kiepskie.
Piękną kolej uwiecznił na swych fotografiach Pan Miłosz. Za otrzymaną zgodę na publikację i życzliwość, jeszcze raz pragnę mu podziękować, tym razem tutaj na forum.
Dla tych niemogących się już doczekać modelu EU07-348, dodatkowo prezentuję jeszcze trzy (w tym także dotąd niepublikowaną) fotografie Pana Miłosza, specjalnie dla Nas:

- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: maj 1986 roku - EU07-348 z pociągiem pośpiesznym relacji Berlin - Warszawa

Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.

Zaraz za lokomotywą widoczny jest wagon, którego miniaturę można nabyć, np. taki model od PIKO:

Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.

Na koniec już, niepublikowana dotąd fotografia:

- źródło: zbiory własne autora
- autor: Miłosz Telesiński
- opis: 1987 rok - EU07-348

Zdjęcie usunięte za prośba autora fotografii.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Remaj12 zapodałeś świetne fotki EU07-348. Nie spodziewałem się, że oprócz tej ze stron SK coś jeszcze będzie - i to w kolorze :) Na ostatniej fotce widać, że w 1987 roku reflektory mają już uzbrojone szybki.
Proporczyki jak wisiały od początku, tak wiszą dalej :), za to trąbek też jakby więcej.
 
Ostatnio edytowane:

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
305 35 1
A takie pytanie czy do ET41 lub EU07, będą kiedyś węglarki 4 osiowe z epoki V? Przecież taka lokomotywa powinna coś ciągnąc. I to nie piec wagonów towarowych a dwadzieścia kilka:gwizd:
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.801 15 0
A takie pytanie czy do ET41 lub EU07, będą kiedyś węglarki 4 osiowe z epoki V? Przecież taka lokomotywa powinna coś ciągnąc. I to nie piec wagonów towarowych a dwadzieścia kilka:gwizd:
Zostało wyprodukowanych już ponad 15 różnych węglarek 4-osiowych, różnych producentów w epoce V.
 

Podobne wątki