Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Cos mi sie wydaje ze sputnika w produkcji seryjnej juz nie zobaczymy. Ja sam musialem swojego robic, chociaz byl zapowiadany (bodajze przez Jan-Kola). Lokomotywy te wyszly z uzycia, oprucz nielicznych prywatnych przewoznikow.
Tu nie liczy się co jeździ a co nie, parowozy też już nie jeżdżą a jakoś wszystkie firmy je produkują
Tu się liczy "kult" (nie mylić z Kazikiem ) a ET21 zalicza się do kultowych loków, więc produkcja takiego modelu jest jak najbardziej na miejscu. Dodatkowo sądzę że (moje domysły, bo nie znam ilostanu) ET21 u różnych przewoźników może więcej jeździć niż co róż kasowanych SU/SP45, a model mamy na rynku i cieszymy się nim na naszych małych szlakach i w gablotach
Dużo więcej takich było ET22-017, 020, 037, 156, 163, 201, 209, oprócz tego kilka egzemplarzy w takim samym malowaniu, ale już ze zmienionymi reflektorami jak chociażby ET22-242, 253 czy 1175.
Dużo więcej takich było ET22-017, 020, 037, 156, 163, 201, 209, oprócz tego kilka egzemplarzy w takim samym malowaniu, ale już ze zmienionymi reflektorami jak chociażby ET22-242, 253 czy 1175.
Mnie osobiście podoba się to malowanie, wyróżnia się
Wykonanie ET22-001 wymagało by trzeciej wersji ścian bocznych, którymi pierwszych kilkadziesiąt sztuk różniło się od kolejnych, czyli takich jak zapowiedziany model ze starymi światłami
Jednym się podoba, innym nie, to normalne. Osobiście uważam ten schemat za obowiązkowy do wykonania w modelu, tak jak i klasyczną wersję malowania z żółtym czołem. Co do ilości, tu można się spierać czy ilość maszyn, która nosiła takie malowanie to dużo. W porównaniu do łącznej ilości wyprodukowanych "Byków" jest to na pewno nieco ponad 4% wszystkich wyprodukowanych ET22, ale jednak nie porównywalnie mniej niż tych z klasycznym żółtym czołem. Mimo to nie można powiedzieć, że były to pojedyncze egzemplarze jak w przypadku innych malowań. Część maszyn nie jest utrwalona na fotografii, zwłaszcza z okresu żółtych czół. Niektóre maszyny mając najpierw całe żółte czoło później dostawały żółty pas. Nie wiem czy były przypadki odwrotne (najpierw pas, później całe czoło). W każdym bądź razie można wymienić na pewno następujące 51 egzemplarzy:
Było zdecydowanie więcej takich przypadków, że usuwano oryginalne duże osłony reflektorów, pozostawiając osłony zderzaków. Muszę sprawdzić czy we wszystkich lokomotywach montowano je fabrycznie. Jest trochę zdjęć lokomotyw z bardzo wysokimi numerami, które mają wspomniane osłony i to kilka numerów pod rząd, a nie pojedyncze, którym założono z innych maszyn.
Zgadza się. Takiej się pewnie nie doczekamy, z wielu względów, ale nie będzie to chyba stanowiło dla nas powodu do smutku .
Tak wyglądał ET22-910 w innej wersji nowego malowania PKP Cargo:
- źródło: http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=16960
- autor: Kamil Sikora - Kamil95
- opis: "2015-12-04 - Bydgoszcz - Byk w próbnej wersji nowego malowania PKP Cargo S.A podczas naprawy rewizyjnej (P4/6) w lokomotywowni Bydgoszcz Wschód. Na czole lokomotywy widać dwa rozważane przez firmę odcienie szarości, które mają dominować w nowym schemacie malowania."
Oprócz tego jednego, który się doczekał, był w tzw. międzyczasie inny projekt, który niemal został ukończony na ET22-908:
- źródło: http://sm42.pl/index.php/panel-uzytkownika/elektryczne/201e/et22-908-6691
- autor: Łukasz Piotrowski
- opis: "23.11.2015r. | Ostrów Wielkopolski | Po naprawie rewizyjnej miał wyjechać właśnie w takim "wdzianku". Ostatecznie jednak władze PKP Cargo zdecydowały, że pozostawiają dotychczasowe barwy niebieskie na swoich lokomotywach, które będą przechodziły naprawy. Jedynymi wyjątkami są obecnie ET22-910 oraz Vectrony."
Proszę nie być tego tak pewnym. PIKO lubi zaskakiwać . Poza tym jak inaczej miałbym zestawić pociąg osobowy do Ciechocinka złożony z toruńskich "Bohunów" i toruńskiego "Sputnika" ? Chciałbym także aby umożliwiono nam odwzorowanie pociągu relacji Racibórz - Katowice, również zestawionego z wagonów piętrowych i prowadzonego właśnie lokomotywą serii ET21 .
Proszę nie być tego tak pewnym. PIKO lubi zaskakiwać . Poza tym jak inaczej miałbym zestawić pociąg osobowy do Ciechocinka złożony z toruńskich "Bohunów" i toruńskiego "Sputnika" ? Chciałbym także aby umożliwiono nam odwzorowanie pociągu relacji Racibórz - Katowice, również zestawionego z wagonów piętrowych i prowadzonego właśnie lokomotywą serii ET21 .
Ponieważ taki "dziwny koncert życzeń" odbywa się w tym wątku od jakiegoś czasu, a kolega Remaj chyba ma jakiś wpływ na polski oddział PIKO, pozwolę sobie pokoncertować i ja. Otóż chciałbym:
- pojechać z kremowo-niebieskimi ryflakami na Hel
- pomanewrować w Czechowicach
- odwiedzić nabrzeża portowe Szczecina
- pojechać z pociągiem sieciowym z Karsznic
- obsłużyć linię z Dzierżoniowa do Bielawy
- wprowadzić eszelon na bocznicę w Żaganiu
- pojechać z Krakowa do Kocmyrzowa
- obsłużyć zdawkę z Grudziądza do Kornatowa
itd., itp. Czym bym chciał to zrobić? Maszynką na którą ktoś tu łatwo machnął ręką - SM41.
Mała, ciekawa i wszędobylska. Podpowiem firmie PIKO - rynki zbytu na Węgrzech, w Bułgarii, Rosji... i w Polsce?
Ponieważ taki "dziwny koncert życzeń" odbywa się w tym wątku od jakiegoś czasu [...]
itd., itp. Czym bym chciał to zrobić? Maszynką na którą ktoś tu łatwo machnął ręką - SM41.
Mała, ciekawa i wszędobylska. Podpowiem firmie PIKO - rynki zbytu na Węgrzech, w Bułgarii, Rosji... i w Polsce?
Ponieważ taki "dziwny koncert życzeń" odbywa się w tym wątku od jakiegoś czasu, a kolega Remaj chyba ma jakiś wpływ na polski oddział PIKO, pozwolę sobie pokoncertować i ja. Otóż chciałbym:
- pojechać z kremowo-niebieskimi ryflakami na Hel
- pomanewrować w Czechowicach
- odwiedzić nabrzeża portowe Szczecina
- pojechać z pociągiem sieciowym z Karsznic
- obsłużyć linię z Dzierżoniowa do Bielawy
- wprowadzić eszelon na bocznicę w Żaganiu
- pojechać z Krakowa do Kocmyrzowa
- obsłużyć zdawkę z Grudziądza do Kornatowa
itd., itp. Czym bym chciał to zrobić? Maszynką na którą ktoś tu łatwo machnął ręką - SM41.
Mała, ciekawa i wszędobylska. Podpowiem firmie PIKO - rynki zbytu na Węgrzech, w Bułgarii, Rosji... i w Polsce?
Rozumiem, że te wszystkie składy prowadziły wg. Ciebie również SM41? A tą Pu29 to komu chciałbyś sprzedać?
Dobra, widzę że jest to bezcelowe. Jak chcecie kogoś wyśmiać to napiszcie mu wprost, żeby walnął się w dekiel zamiast wymyślać "podróże do San Escobar".
Jak zajrzy tu moderator to od mojego pierwszego wpisu można wszystko wystrzelić w kosmos.
Spodziewam się, że będzie to model za "pińcet" dla Kowalskiego?
Rozumiem, że te wszystkie składy prowadziły wg. Ciebie również SM41? A tą Pu29 to komu chciałbyś sprzedać?
Dobra, widzę że jest to bezcelowe. Jak chcecie kogoś wyśmiać to napiszcie mu wprost, żeby walnął się w dekiel zamiast wymyślać "podróże do San Escobar".
Jak zajrzy tu moderator to od mojego pierwszego wpisu można wszystko wystrzelić w kosmos.
Nie przypuszczalem, ze marzenia podlegaja jakims ograniczeniom?
Swoja droga, SM41 prowadzily "Super Ekspress Tatry" swogo czasu, a jak Pu29 wyskoczyla z szyn na trasie Lublin Zawada/Belzec, to mogly uzyczyc pare kilo newtonow na haku.
[DOUBLEPOST=1486397042,1486396475][/DOUBLEPOST]
Spodziewam się, że będzie to model za "pińcet" dla Kowalskiego?
Rozumiem, że te wszystkie składy prowadziły wg. Ciebie również SM41? A tą Pu29 to komu chciałbyś sprzedać?
Dobra, widzę że jest to bezcelowe. Jak chcecie kogoś wyśmiać to napiszcie mu wprost, żeby walnął się w dekiel zamiast wymyślać "podróże do San Escobar".
Jak zajrzy tu moderator to od mojego pierwszego wpisu można wszystko wystrzelić w kosmos.
A "tę" Pu29, nie "tą", to bym kupił, nie sprzedał
Zapominasz, ze 500+ mialo byc na dzieci, a nie na "zabawki" dla Kowalskiego, na dodatek musi to byc "Wife approved" zakup.
Nie miałbym nic przeciwko ED70 i Pu29, choć nie byłby to mój priorytet. Ale bardziej jestem ciekaw, jakiego taboru modele ma na myśli kolega jack_flash pisząc o "Błękitnej Fali" i "Hoek van Holland"?
Nie miałbym nic przeciwko ED70 i Pu29, choć nie byłby to mój priorytet. Ale bardziej jestem ciekaw, jakiego taboru modele ma na myśli kolega jack_flash pisząc o "Błękitnej Fali" i "Hoek van Holland"?
Blekitna fala, to kremowo-niebieski tabor z tandemem SN-ek w przodzie. Pozostajac przy nutce morskiej, sklad w kierunku holenderskiego portu promowego w Hoek van Holland to istny "all you can eat buffet". Moze sie myle, ale chyba nawet trafial sie tam wagon do Londynu?
Oczywiscie w ferworze marzen zapomnialem o EU20/EU04 z kombinatu LEW naszych przyjaciol z NRD.
Pamiętajmy jednak, że to jest wątek o ET22 od PIKO, a nie marzeniach co kto chciałby zobaczyć w marzeniach, szczególnie jeśli chodzi o jeszcze inne lokomotywy czy zespoły trakcyjne. Moderator powoli by się w tym wątku przydał...
Pamiętajmy jednak, że to jest wątek o ET22 od PIKO, a nie marzeniach co kto chciałby zobaczyć w marzeniach, szczególnie jeśli chodzi o jeszcze inne lokomotywy czy zespoły trakcyjne. Moderator powoli by się w tym wątku przydał...
Napisalem wczoraj pare slow na temat "szarosci" w PKP Cargo oraz ET22, ktore to przemalowanie zaniechano, a szkoda bo bylaby cala gama taboru do kolekcji. Jakikolwiek odnosnik do rownie interesujacych oraz niejako komplementarnych aspektow zbiorow sztuk wizualnych i to najwyzszego lotu, spotyka sie z indeferentyzmem moderatorow. Co jest nieco rozczarowujace, bo w moim przekonaniu pasjonaci jakiejs dziedziny, doceniaja kunszt i przeslanie artystyczne w szerokim zakresie. Poza tym odrobina humoru, to dobra odtrutka na szarosc dania (nie mowiac o programie telewizyjnym), szczegolnie o tej porze roku.
No jak już tak każdy sobie taki koncert życzeń zafundował, to może i ja dołącze ! może by tak coś z Raciborza pojawiło się na tej liście ? A co, nie ładne miasteczko ?? małotu sie działo ? swojego czasu 2 parowozownie były, dziesiątki , jak nie setki wszelakiej gadziny po torach się toczyło Do dziś można zobaczyć te piękne lokomotywy sunące przez raciborskie perony ! Tak wiec panie szefie piko Ratibor stadt bitte
Część maszyn nie jest utrwalona na fotografii, zwłaszcza z okresu żółtych czół. Niektóre maszyny mając najpierw całe żółte czoło później dostawały żółty pas. Nie wiem czy były przypadki odwrotne (najpierw pas, później całe czoło).
Z tego co pamiętam, malowanie z żółtym pasem zamiast żółtego "placka" otrzymały maszyny, które w latach 90. przechodziły naprawy główne (NG) w ZNLE Gliwice i tylko tam.
Jest więc bardziej niż prawdopodobne, że trafiały tam maszyny z klasycznie całym żółtym czołem, a wyjeżdżały już z pasem.
Kilka lat później byki z żółtymi pasami musiały przejść kolejne naprawy rewizyjne. Te które akurat trafiły do ZNLE Gliwice zachowały ten schemat przez kolejnych kilka lat, a te które wysłano np. do Oleśnicy albo Lubania wracały stamtąd już z klasycznie żółtym czołem.
Jak dla mnie malowanie z żółtym pasem (szczególnie w połączeniu z prostokątnymi reflektorami "telewizorami"), obok tego klasycznego całkowicie zielonego z IV epoki, było jednym z najlepszych malowań lokomotyw ET22 i chętnie model w takiej malaturze kupię (o ile będzie). Natomiast nikt nigdy nie przekona mnie do obecnego niebiesko-granatowego malowania PKP Cargo, które moim zdaniem jest największą pomyłką PKP.
Tak wyglądał ET22-910 w innej wersji nowego malowania PKP Cargo:
- źródło: http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=16960
- autor: Kamil Sikora - Kamil95
- opis: "2015-12-04 - Bydgoszcz - Byk w próbnej wersji nowego malowania PKP Cargo S.A podczas naprawy rewizyjnej (P4/6) w lokomotywowni Bydgoszcz Wschód. Na czole lokomotywy widać dwa rozważane przez firmę odcienie szarości, które mają dominować w nowym schemacie malowania."
- źródło: http://sm42.pl/index.php/panel-uzytkownika/elektryczne/201e/et22-908-6691
- autor: Łukasz Piotrowski
- opis: "23.11.2015r. | Ostrów Wielkopolski | Po naprawie rewizyjnej miał wyjechać właśnie w takim "wdzianku". Ostatecznie jednak władze PKP Cargo zdecydowały, że pozostawiają dotychczasowe barwy niebieskie na swoich lokomotywach, które będą przechodziły naprawy. Jedynymi wyjątkami są obecnie ET22-910 oraz Vectrony."
To jak ostatecznie potoczyła się sprawa czerwono-czarnego ET22-910 i popielato-czerwonego ET22-908? Przemalowali je ponownie na niebieskie barwy Cargo?
To jak ostatecznie potoczyła się sprawa czerwono-czarnego ET22-910 i popielato-czerwonego ET22-908? Przemalowali je ponownie na niebieskie barwy Cargo?