• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

Enco

Nowy użytkownik
Reakcje
10 0 0
Dzień dobry.
Chciałbym się upewnić przed zakupem czy Elektrowóz ET21-442 PKP jest z epoki czwartej ?, bo sprzedawcy różnie to opisują i jak to jest z
ET21-92?
Pozdrawiam Krzysztof
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.257 88 0
Wg normy cały czas mamy Vb :D
Tymczasem niektórzy twierdzą, że Vc była od 2005 do 2008.

Może lepiej posługiwać się widocznymi zmianami na taborze, np. "wagony z/bez trumienki" albo "powrót zielonych czół".


Na dłuższą metę pojawia się potrzeba zdefiniowania granicy Vb / Vc, w postaci:
a) daty (lub okresu przejściowego)
b) wyróżników malowania i oznaczeń.
Choćby na potrzeby tego forum.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Ale tu nie ma żadnej filozofii. Na wiosnę 2002 z końcem marca zniesiono obowiązek czół na żółto. Zbiegło się to z podziałem wielkiego PKP na spółeczki z dniem 1 lipca 2001. Jeszcze w 2002 i w 2003 można było spotkać wagony bez trumienki, potem już nie. Więc wprowadzenie zielonych czół i trumienki dla logo PKP, jest wystarczającym cenzusem czasowym. Zresztą w podlinkowanym przez Ryśka temacie jest wszystko podane na tacy. ET21-386 ma zielone malowanie po rewizji 2003. Więc nic innego tylko Vc
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Zadam inaczej pytanie, odwrócę je. Skoro według ciebie epoka Vb zaczęła się w 2001 roku, a Ty ją jeszcze chcesz dzielić potem na Vc, to wymień mi, co takiego wydarzyło się istotnego pomiędzy 2001 a 2009 rokiem że trzeba by to dzielić na dodatkowe podokresy? Zmiany oznaczeń? nie... całościowe zmiany malowań? nie..., zmiany przydziałów taboru, jakieś podziały spółek? nie...
A uwierz mi lub nie, ale pomiędzy 2001 a 2009 rokiem bardzo intensywnie podróżowałem koleją po Polsce w celach turystycznych, robiąc rocznie do 20 000-30 000 km na pokładach pociągów na tzw biletach weekendowych i turystycznych. Więc obserwację z epoki Vc tudzież Vb mam bardzo dokładną.

Więc albo dzielimy epokę V na
a (1989-2001)
b (2001-2009)

albo na
a (1989-1994)
b (1994-2001)
c (2001-2009)

Okres 2001-2009 jest tu moim zdaniem niepodzielny, i po prostu zależy jak go się nazwie. Osobiście uważam za uzasadnione wyodrębnienie podziału na przed i po 1994 (wycofanie ostatnich parowozów które jeszcze w Va jeździły do 1992 planowo poza Wolsztynem, -x w opisach wagonów, wycofanie najstarszych typów taboru z powojennego, zakończenie malowania wagonów na oliwkowo poza Bipami, wprowadzenie do ruchu wagonów rodziny Z w malowaniu papuga itd), rzekłbym nawet że gdyby nie żółte czoła na lokomotywach, to nie wiem czy między epokami IVc i Va różnica byłaby jeszcze mniejsza niż między Va i Vb
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.442 486 107
Więc albo dzielimy epokę V na
a (1989-2001)
b (2001-2009)

albo na
a (1989-1994)
b (1994-2001)
c (2001-2009)
Trzeba pamiętać, że tworzenie epok i pod-epok ma na celu jedynie w przybliżony sposób umiejscawiać model. Nie każdy kupujący przecież orientuje się jakie cechy powinien posiadać model w III, IV, V czy VI epoce. Przecież nawet w czasokresie jednej pod-epoki można by znaleźć przeszkody do postawienia obok siebie składu z jej początku i końca, bo coś tam i coś tam. Nie mówiąc już o skali epoki.
Dlatego moim zdaniem powinna być tylko pod-epoka Va - 1989-2001 i Vb - 2001-2008.
Można zastanowić się, czy likwidacja DOKP jest dostateczną podstawą, aby stworzyć pod-epokę 1996-2001, ale chyba nie ma takiej potrzeby. Przecież DOKP do 2000 roku w jakiś tam sposób funkcjonowało.

Tak czy inaczej dobrze by było aby uaktualnić naszą normę NEM bo nie lubię sytuacji takiego zawieszenia.
 

Podobne wątki