Nie chcę mieszać, ale może coś z tego komuś się przyda.
Ostatnio postanowiłem stworzyć na swoje potrzeby podział piątej epoki i wygląda to tak jak poniżej. Oczywiście pewne kwestie mogą wydawać się sporne, a podokresy będą się nakładać, ale zasadniczo takiego podziału się trzymam.
Za piątą epokę uważam okres jesień 1988-grudzień 2009.
Piątą epokę dzielę na trzy podokresy:
Va jesień 1988-1994 (charakterystyczne momenty):
-obowiązek malowania żółtych czół na pojazdach trakcyjnych (09.1988);
-zamiana dotychczasowych sąsiednich zarządów kolejowych SZD, CSD i DR - koniec wagonów opisanych tymi kolejami na sieci PKP (1992-1994);
-koniec planowej eksploatacji ostatnich parowozów (poza Wolsztynem) (1992);
-koniec eksploatacji SN61 (1994) tutaj pomijam chojnickiego rodzynka;
-wprowadzenie malowania wagonów Bhp na żółto "jajecznica" (1994);
-wprowadzenie cystern z logo DEC (1994);
-koniec eksploatacji wagonów z oznaczeniem "-x" (1994?);
-koniec eksploatacji wagonów w malowaniu oliwkowym z wyłączeniem bip, ryflaków i ambulansów pocztowych;
-zakończenie eksploatacji EZT EW55 (1994).
Vb 1995-2001 (charakterystyczne momenty):
-wprowadzenie do eksploatacji na wagonów z klimatyzacją, hamulcami Mg i prędkością 200 km/h (1996-1997);
-zakończenie eksploatacji ostatnich SP45 (1998);
-zakończenie eksploatacji chłodni (kiedy?);
-masowe obniżanie prędkości wagonów pasażerskich do 120 km/h (2000);
-zakończenie funkcjonowania kolei dojazdowych w strukturach PKP (2001);
-wejście na rynek przewozów towarowych przewoźników prywatnych wywodzących się z kolei przemysłowych (2001);
-wprowadzenie do stosowania podstawowego logo PKP w trumience na taborze pasażerskim (2001);
-wprowadzenie do eksploatacji systemu SUW2000 (2001);
-zakończenie uruchamiania wagonów kursowych w pociągach pasażerskich (kiedy?);
-likwidacja DOKP w strukturach PKP;
-podział przedsiębiorstwa PKP na spółki Cargo, PR, IC, itd. (09.2001).
Vc 2002-2009 (charakterystyczne momenty):
-zniesienie obowiązku malowania żółtych czół na pojazdach trakcyjnych (marzec 2002);
-zakończenie uruchamiania pociągów pocztowo-bagażowych (2002?);
-rozpoczęcie seryjnej produkcji nowoczesnych autobusów szynowych i wagonów motorowych (2002);
-zakończenie eksploatacji ostatnich czterech ryflaków (10.2002);
-wprowadzenie nowego malowania PKP IC (2003);
-wprowadzenie żółto-niebieskiego malowania bip oraz skracanie zestawów do 2-3Bhp (07.2004);
-zakończenie eksploatacji bip w malowaniu "jajecznica" (2005);
-wprowadzenie nowego systemu oznaczeń "PL-" w IC/Cargo/PR (2006/2007/2008);
-zakończenie eksploatacji lokomotyw SP42 a co za tym idzie koniec ogrzewania parowego w planowym ruchu poza Wolsztynem (04.2009/sezon grzewczy 2007/08);
-podział lokomotyw PKP Cargo pomiędzy spółki grupy (05.2008);
-wprowadzenie nowych schematów malowania w Cargo, PR oraz IC (06.2008);
-zakończenie eksploatacji EP05 (04.2008);
-rozpoczęcie modernizacji lokomotyw spalinowych ST44/SU45 (2007/2009);
-koniec wspólnego planu taboru PKP i faktyczna relokacja do odpowiednich spółek (12.2009).
Endżoj!
Ostatnio postanowiłem stworzyć na swoje potrzeby podział piątej epoki i wygląda to tak jak poniżej. Oczywiście pewne kwestie mogą wydawać się sporne, a podokresy będą się nakładać, ale zasadniczo takiego podziału się trzymam.
Za piątą epokę uważam okres jesień 1988-grudzień 2009.
Piątą epokę dzielę na trzy podokresy:
Va jesień 1988-1994 (charakterystyczne momenty):
-obowiązek malowania żółtych czół na pojazdach trakcyjnych (09.1988);
-zamiana dotychczasowych sąsiednich zarządów kolejowych SZD, CSD i DR - koniec wagonów opisanych tymi kolejami na sieci PKP (1992-1994);
-koniec planowej eksploatacji ostatnich parowozów (poza Wolsztynem) (1992);
-koniec eksploatacji SN61 (1994) tutaj pomijam chojnickiego rodzynka;
-wprowadzenie malowania wagonów Bhp na żółto "jajecznica" (1994);
-wprowadzenie cystern z logo DEC (1994);
-koniec eksploatacji wagonów z oznaczeniem "-x" (1994?);
-koniec eksploatacji wagonów w malowaniu oliwkowym z wyłączeniem bip, ryflaków i ambulansów pocztowych;
-zakończenie eksploatacji EZT EW55 (1994).
Vb 1995-2001 (charakterystyczne momenty):
-wprowadzenie do eksploatacji na wagonów z klimatyzacją, hamulcami Mg i prędkością 200 km/h (1996-1997);
-zakończenie eksploatacji ostatnich SP45 (1998);
-zakończenie eksploatacji chłodni (kiedy?);
-masowe obniżanie prędkości wagonów pasażerskich do 120 km/h (2000);
-zakończenie funkcjonowania kolei dojazdowych w strukturach PKP (2001);
-wejście na rynek przewozów towarowych przewoźników prywatnych wywodzących się z kolei przemysłowych (2001);
-wprowadzenie do stosowania podstawowego logo PKP w trumience na taborze pasażerskim (2001);
-wprowadzenie do eksploatacji systemu SUW2000 (2001);
-zakończenie uruchamiania wagonów kursowych w pociągach pasażerskich (kiedy?);
-likwidacja DOKP w strukturach PKP;
-podział przedsiębiorstwa PKP na spółki Cargo, PR, IC, itd. (09.2001).
Vc 2002-2009 (charakterystyczne momenty):
-zniesienie obowiązku malowania żółtych czół na pojazdach trakcyjnych (marzec 2002);
-zakończenie uruchamiania pociągów pocztowo-bagażowych (2002?);
-rozpoczęcie seryjnej produkcji nowoczesnych autobusów szynowych i wagonów motorowych (2002);
-zakończenie eksploatacji ostatnich czterech ryflaków (10.2002);
-wprowadzenie nowego malowania PKP IC (2003);
-wprowadzenie żółto-niebieskiego malowania bip oraz skracanie zestawów do 2-3Bhp (07.2004);
-zakończenie eksploatacji bip w malowaniu "jajecznica" (2005);
-wprowadzenie nowego systemu oznaczeń "PL-" w IC/Cargo/PR (2006/2007/2008);
-zakończenie eksploatacji lokomotyw SP42 a co za tym idzie koniec ogrzewania parowego w planowym ruchu poza Wolsztynem (04.2009/sezon grzewczy 2007/08);
-podział lokomotyw PKP Cargo pomiędzy spółki grupy (05.2008);
-wprowadzenie nowych schematów malowania w Cargo, PR oraz IC (06.2008);
-zakończenie eksploatacji EP05 (04.2008);
-rozpoczęcie modernizacji lokomotyw spalinowych ST44/SU45 (2007/2009);
-koniec wspólnego planu taboru PKP i faktyczna relokacja do odpowiednich spółek (12.2009).
Endżoj!
- 2
- 9
- 1
- Pokaż wszystkie