• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Podział epok PKP uwzględniający istotne historyczne zmiany

Reakcje
2.928 583 107
#81
Kolega @DRACULA - z tego co zauważyłem - bierze pod uwagę okres przejściowy stosowania starego malowania czy oznaczeń. Dlatego myślę, że gdy w Jego wypowiedzi pojawia się tak kategoryczne sformułowanie oznacza to właśnie, że okres przejściowy, gdy malowanie szare jeszcze występowało, skończył się.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.363 91 0
#83
Wg mnie uzależnianie kolejnych epok od każdej drobnej zmiany malowania to trochę "strzał w kolano"
okres przejściowy, gdy malowanie szare jeszcze występowało, skończył się.
wagony w kolorze szarym mogły być jeszcze użytkowane po tej dacie 58 roku?
Każde przemalowanie miało miejsce w jakimś okresie od-do. Jeżeli podjęto decyzję o zmianie malowania, to od wejścia w życie tej decyzji, do wymaganej najpóźniejszej daty naprawy poprzedniego malowania, musiały jeździć oba malowania. Przedstawianie tylko jednego to przedstawianie wycinka rzeczywistości.

A teraz, czy Kolega @DRACULA uznaje granicę epok w momencie rozpoczęcia przemalowywania, czy też zakończenia przemalowywania? Zresztą zakończenie mogłoby nigdy nie nastąpić :p bo decyzja mogła zostać zmieniona (nie jestem pewien, czy np. zdążyli przemalować wszystkie loki na żółte czoło). Może więc liczyć epoki od rozpoczęcia danego malowania, a to oznacza, że na pewno jeździły oba?
 
Reakcje
2.928 583 107
#84
Jeśli chodzi o malowanie (w odróżnieniu od oznaczeń) ten okres przejściowy był dłuższy. Ale wydaje mi się, że śladowe występowanie danego malowania nie jest dostateczną podstawą do wydłużania okresów lub podokresów. @DRACULA dąży do maksymalnego doprecyzowania zagadnień związanych z występowania określonych zjawisk na PKP i za to mu się należą duże brawa.
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
287 15 2
#85
Chwała koledze Drakula za zgłębianie i doprecyzowanie dat. W tym chaosie jakim jest kolej jakichś dat trzeba się trzymać. I o ile zmiana oznaczeń czy żółte czoła na lokomotywach można określić bardziej jednoznacznie. (Pisma, czy zarządzenia) Z malowaniem jest gorzej bo nie zawsze naprawa wiązała się z nową powłoką. Tak było z lokomotywami już od początku lat 80tych. Farby były gorszej jakości niż te fabryczne i maszyniści zabiegali w zakładach by ich lokomotywa nie była pomalowana jakimś syfem. Jeden niepomalowany na nowo wagon i nagle w okolicy płoty czy garaże zyskują nowe barwy.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.448 291 41
#86
https://www.dcc24.eu/node/874/245 Ta epoka III A 3 zaczęła się trochę wcześniej, wagon węglarka z datą rewizji 14.12.1955 rok już jest pomalowany w kolorze czerwieni tlenkowej.
Początek epoki IIIA3 wyznacza data 1.VI.1956 r likwidacji klasy 3 w wagonach osobowych.
Natomiast z malowania wagonów na kolor szary które miało miejsce od początku 1951 dość szybko po ca.3 latach ( koniec 1953r ? ) wycofano się ! Był to tylko eksperment mający na celu oszczędność , pigment szary był dużo tańszy od pigmentu czerwieni tlenkowej.
Stąd w 1955 czyli pod koniec podokresu IIIA2 rewidykowane wagony w czerwieni tlenkowej.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.448 291 41
#87
Jako że zbieram tabor z III epoki, preferując wagony towarowe z orłem, nie można napisać tak jak to uczynił kolega DRACULA [1.06.56 DO KOŃCA 1958 ] i dodał na czerwono [ Nieobecność wagonów towarowych w kolorze SZARYM ] to wagony w kolorze szarym zostały odstawione i nie były użytkowane do czasu ich przemalowania? Może należało by napisać tak= [ Wagony towarowe- otrzymują nowe malowanie w kolorze czerwieni tlenkowej ] oraz [ Powolne zanikanie wagonów towarowych w kolorze szarym. ]
W sumie to na logikę Kolega ma rację,biorąc pod uwage naturalne procesy na PKP ...
Ale podobnie jak akcja z 1977r kiedy to porobiono na całej sieci stanowiska wyłapywania towarowych wagonów obcej konstrukcji głównie niemieckich, tak podobnie
gwałtownie wycofywano się z koloru szarego ! I wg.K.Koj szybciej on zniknął niż sie pojawił.
I fakt drugi :
był krótki kilkumiesięczny okres kiedy wagony towarowe w kolorze szarym stanowiły większość ...
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
431 62 1
#88
Pytania odnośnie epoki Va. Na stronie Robo epoka Va: to lata 1989 - 1994.

- Wagony składu Bhp-x Rivarossi HRS4388 z rewizją REV Pr. 91.10.30 do kiedy mogły jeździć w takim oznakowaniu serii?

- wagon osobowy 2 kl Bdnu-x 51 51 20-81 092-1 Roco 64816 oliwkowy z rewizją 92.03.30 do którego w takim malowaniu i oznakowaniu mógł jeździć? https://allegrolokalnie.pl/oferta/wagon-osobowy-y-roco-64816

- wagon osobowy 50 51 19-80 728-4 Adu (brak -x?) Robo 211131, 211130 rewizja nieznana, do którego roku mógł jeździć w takim oznaczeniu i malowaniu. Wiadomo kiedy otrzymał kremowo-czerwone malowanie? Dlaczego nie ma w oznaczeniu -x?



Pomijam daty rewizji, przydziały stacji. Skupiam się na prawidłowym malowaniu i oznakowaniu modeli.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.683 128 11
#91
Matko, chyba 16 lat minęło od ostatniej rewizji normy PL (z tego co kojarzę wcześniejsza wersja jest z 2007). W takim tępie to nigdy nie dogonimy dnia dzisiejszego:) Mam nadzieję ze nie będziemy czekać kolejnych 16 lat na kolejne uzupełnienie
..
 
Reakcje
149 11 0
#92
Matko, chyba 16 lat minęło od ostatniej rewizji normy PL (z tego co kojarzę wcześniejsza wersja jest z 2007). W takim tępie to nigdy nie dogonimy dnia dzisiejszego:) Mam nadzieję ze nie będziemy czekać kolejnych 16 lat na kolejne uzupełnienie
..
Obstawiam iż VIc zacznie się jak PKP IC straci monopol czyli w okolicach 2030 o ile dobrze pamiętam.
 
Ostatnio edytowane:

Arekmiz

Władza może wszytko
Reakcje
2.262 235 0
#94
Dziękuję za takich "prywaciarzy", jednak wolałbym nie dożyć czasów, gdzie w każdym powiecie będzie oddzielna spółka kolejowa, i w każdej oddzielny bilecik... :-\
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.566 42 7
#95
Dziękuję za takich "prywaciarzy", jednak wolałbym nie dożyć czasów, gdzie w każdym powiecie będzie oddzielna spółka kolejowa, i w każdej oddzielny bilecik... :-\
Niby tak, ale polska realizacja praktyczna jest taka, że bez konkurencji bilety okresowe są droższe niż w Niemczech. Ja wyczekuję złamania monopolu IC (który m.in. doprowadził do tego burdelu - gdyby PR mogły jeździć po kraju, może udałoby się skonsolidować i nie byłoby co województwo to przewoźnik (wiem, naiwne marzenia, że nie odezwie się mentalność w zarządzaniu spółek w tym kraju).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 64
Tabor 9
Tabor 15
Tabor 3
Tabor 1

Podobne wątki