• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.890 526 30
Dekoder ESU 58412 to "pusty" dekoder. Jeżeli ktoś oferuje go z dźwiękiem konkretnej lokomotywy, to musiał sam wgrać dźwięk. Pytanie, czyjego autorstwa jest projekt dźwiękowy w dekoderze, którego słuchał kolega @garcia ramirez ?
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.879 15 1
PIKO właśnie opublikowało na swojej stronie zdjęcie ET21-442 z MD Kraków Prokocim. Niestety jak dla mnie kolorystyka pudła różni się znacznie od tej, jaka była w początkowym projekcie. Ciemne odcienie zieleni i srebrne ramki reflektorów jakoś bardziej mi się podobały, choć tym też nie pogradzę :) Próbowałem w programie graficznym odczytać datę rewizji ale nic z tego. Zdjęcie pokazuje też model lokomotywy od strony dużych żaluzji, zatem nie wiadomo czy jest to rzeczywiście kolejny wariant formy.

Zdjęcie modelu ze strony PIKO.

36643_51603.jpg
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.714 443 99
PIKO właśnie opublikowało na swojej stronie zdjęcie ET21-442 z MD Kraków Prokocim. Niestety jak dla mnie kolorystyka pudła różni się znacznie od tej, jaka była w początkowym projekcie. Ciemne odcienie zieleni i srebrne ramki reflektorów jakoś bardziej mi się podobały,
Ja bym nie wyciągał wniosków dopóki nie zobaczysz modelu. Zdjęcia zdjęciami.... mogą wyjść ciemniejsze, mogą wyjść jaśniejsze...
Kiedyś podawano rewizję 30.8.78.
Kiedyś to i antena wyglądała na cylindryczną.....

ant_0.jpg


tymczasem...

ant.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.790 37 1
jeśli to jest numer 442 to na powinien mieć krótsze żaluzje z drugiej strony niż 157.
Lokomotywy serii ET21 PKP miały zmiany żaluzji w zakresach:
01-69 to wersja z dwóch stron taka sama, żaluzje miedzy drzwiami i oknami (o wysokości okien)
70-310 to wersja z jeden stromy dwie duże żaluzje a po środku okno a z drugiej strony żaluzje miedzy oknami
311-658 to wersja jak wyżej ale z drugiej strony krótsze żaluzje miedzy oknami kończące się przed środkowym oknem
zdjecia z http://rail.phototrans.eu/
7146.jpg
143539.jpg
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.714 443 99
jeśli to jest numer 442 to na powinien mieć krótsze żaluzje z drugiej strony niż 157.
Lokomotywy serii ET21 PKP miały zmiany żaluzji w zakresach:
01-69 to wersja z dwóch stron taka sama, żaluzje miedzy drzwiami i oknami (o wysokości okien)
70-310 to wersja z jeden stromy dwie duże żaluzje a po środku okno a z drugiej strony żaluzje miedzy oknami
311-658 to wersja jak wyżej ale z drugiej strony krótsze żaluzje miedzy oknami kończące się przed środkowym oknem
zdjecia z http://rail.phototrans.eu/
Zobacz załącznik 858843 Zobacz załącznik 858844
Chyba ma.... przynajmniej tu takie ma...
Miejmy nadzieję, że z żaluzjami będzie jak na pierwotnej wizualizacji, bo jak widać antena jest inna :)... i przy okazji..... anteny były na tej lokomotywie montowane i takie, i takie...? Większość zdjęć ukazuje te cylindryczne /w tym zdjęcia zamieszczone przez kolegę @Rysiek / .... ale zakładam, że ktoś kto tak zrobił wie, że tak było i antena jest OK.
 
Ostatnio edytowane:

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.879 15 1
Kiedyś to i antena wyglądała na cylindryczną.....
Lokomotywy ET21 na ogół jeździły z antenami garnkowymi typu 3085. Jednak zdarzały się wyjątki. Wątpię jednak, by w latach siedemdziesiątych montowano na nich nowy typ anteny 3086. Z drugiej strony nie jest mi znane żadne zdjęcie oryginału ET21-442 z żadnej epoki. Skoro jednak jest antena typu 3086 w osłonie dielektrycznej to jednak będzie to nowy wariant formy.

Ja bym nie wyciągał wniosków dopóki nie zobaczysz modelu. Zdjęcia zdjęciami.... mogą wyjść ciemniejsze, mogą wyjść jaśniejsze...
W sumie... SU46-012 również zupełnie inaczej wyglądała na zdjęciach niż w rzeczywistości. No.... mógłby już stać na półce ten 442 :)
 

szprync3

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 22 5
PIKO właśnie opublikowało na swojej stronie zdjęcie ET21-442 z MD Kraków Prokocim. Niestety jak dla mnie kolorystyka pudła różni się znacznie od tej, jaka była w początkowym projekcie. Ciemne odcienie zieleni i srebrne ramki reflektorów jakoś bardziej mi się podobały, choć tym też nie pogradzę :) Próbowałem w programie graficznym odczytać datę rewizji ale nic z tego. Zdjęcie pokazuje też model lokomotywy od strony dużych żaluzji, zatem nie wiadomo czy jest to rzeczywiście kolejny wariant formy.

Zdjęcie modelu ze strony PIKO.

Zobacz załącznik 858837
Niebieska kuszetka Piko też na fotkach jest jaśniejsza
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.690 392 7
Wstrzymajcie się z tymi komentarzami nt. malowania. Jeszcze nie widziałem zdjęcie modelu, które oddawałoby jego prawdziwą kolorystykę. Piko trzepie fotki według jednego schematu, podrasowane we fotoszopie... :(
 

Grześka

Aktywny użytkownik
MSMK
OKMK Piętrusek
Reakcje
164 6 0
Antena w obudowie cylindrycznej czy podłużnej... Rewizja 1978... A kiedy na tej maszynie zamontowano radio? Powszechnie zaczęto montować na lokomotywach elektrycznych na początku lat 80. W w 1982 jeszcze na niewielu były, a priorytet miały z ruchu pasażerskiego
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.890 526 30
Powszechnie zaczęto montować na lokomotywach elektrycznych na początku lat 80.
Chyba jednak trochę wcześniej. Lokomotywy elektryczne z Olszynki Grochowskiej już w połowie lat 1970. miały radiotelefony, a w latach 1981-84 lokomotywy spalinowe w MD Malbork też w większości były już w radiołączność wyposażone - to wiem z autopsji. Ja bym to rozpoczęcie powszechnego instalowania przesunął na pierwszą połowę lat 1970.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
97 5 2
W okręgu dolnośląskim to końcówka lat 70 przypadła jako wielka mobilizacja do montowania radiotelefonów, było to związane z powrzechnie znanym wypadkiem 9 lipca 1977 roku, ale czy aby tylko tu dopiero wtedy obudzono się? Dla jasności obie lokomotywy były "miejscowe" (Węgliniec oraz Wrocław Gł.).
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.714 443 99
To czy na tym konkretnym egzemplarzu winna być antena typu 3805 (a jest 3806) to już wie tylko ten, kto projektując ten model ma jakąś wiedzę na temat tego konkretnego egzemplarza (może ktoś ma jakieś tajne fotki których nigdzie nie publikowano).... ale tego się nie dowiemy.... albo dowiemy się jak ewentualny posiadacz tej wiedzy "zlituje się" i je pokaże :)

Ciężko powiedzieć jak to jest z tymi imitacjami anten na modelach PIKO. Co do niuansów.... Przykładowo.... EU07-161 w modelu miała na odtworzony górny reflektor z czerwonym światłem (imitacją). Pojawiły się pytania i insynuacje, że to błąd. Gdy @Krzysztof Koj opublikował kiedyś fotkę tego egzemplarza na forum z tego co pamiętam, okazało się że rzeczywiście tak było w 1978 roku. Ale są też inne przykłady....
...SU46-039 na zdjęciach fabrycznego egzemplarza nie ma anteny dachowej, a na modelu fabrycznego egzemplarza - jest. W tym przypadku można już model "podciągać" pod kolejne lata eksploatacji gdy antena już była. Ja zakładam, że tak wyglądała w latach 80-tych (a jak ktoś już nie raz słusznie zauważył rewizji i tak nie widać z odległości w jakiej się model ogląda). Czy to błąd? Nie wiem... mi tam pasuje, że antena jest bo szukam modeli pasujących do epoki IVc.
....Na EU07-123 reprezentującej typ 4E można by się było spodziewać anteny typu 3835 bo na tym typie zwykle takie się dotychczas w modelach spotykało (i pewnie w rzeczywistości). Gdy ukazała się EU07-123 typu 4E to na modelu miała antenę nowszego typu 3806. W tym przypadku jednak wątpliwości nie ma bo jest fotka tego egzemplarza z lat 80-tych XXw. , na której to widać.

Właśnie to biorąc pod uwagę zakładam, że skoro w ET21-442 zrobiono imitację anteny 3806, to widać ktoś wiedzę ma, że tak właśnie było.

Poza tym... wiedząc na podstawie strony ilostanu lokomotyw, że ET21-442 pracowała w Krakowie Prokocimiu aż do końca lat 80-tych.... moim zdaniem egzemplarz ten jest z uwagi na naniesienie takiego przydziału interesujący także dla kolekcjonerów modeli z epoki IVc (rewizji i tak nie widać) bo nie sądzę aby w przyszłości nastąpił jakiś szczególny wysyp egzemplarzy z IVc.... (zakładam, że może z jeden wyjdzie w malowaniu jak ET21-157 ale bez żółtego czoła) :)
 
Ostatnio edytowane:

Grześka

Aktywny użytkownik
MSMK
OKMK Piętrusek
Reakcje
164 6 0
Chyba jednak trochę wcześniej. Lokomotywy elektryczne z Olszynki Grochowskiej już w połowie lat 1970. miały radiotelefony, a w latach 1981-84 lokomotywy spalinowe w MD Malbork też w większości były już w radiołączność wyposażone - to wiem z autopsji. Ja bym to rozpoczęcie powszechnego instalowania przesunął na pierwszą połowę lat 1970.
Napisałem, że ruch pasażerski miał priorytet, nie przypominam sobie obsługi ruchu towarowego przez Olszynkę... Otłoczyn 1980 i Chełmek 1981 są najlepszymi przykładami wyposażenia posterunków i pojazdów w radiotelefony. Po za tym, po co doszukiwać się czegoś, czego nie było i nie ma? Czyli logiki i konsekwencji na polskiej kolei...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.695 65 3
Anteny starszego typu można zobaczyć parę wpisów wcześniej na lokomotywach ET21 331 i 270 we wpisie kolegi @Rysiek . Natomiast anteny nowszego typu można spotkać na większości obecnie eksploatowanych pojazdów trakcyjnych to te podłużne skrzynki.
A w modelu wygląda to tak.
20211211_152723_(1).jpg

W EU07 123 nowsza 3806 a na EP08 10 starsza 3805.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
835 90 3
Napisałem, że ruch pasażerski miał priorytet, nie przypominam sobie obsługi ruchu towarowego przez Olszynkę... Otłoczyn 1980 i Chełmek 1981 są najlepszymi przykładami wyposażenia posterunków i pojazdów w radiotelefony. Po za tym, po co doszukiwać się czegoś, czego nie było i nie ma? Czyli logiki i konsekwencji na polskiej kolei...
Olszynka miała sputniki, którymi obsługiwała ruch zdawczy na węźle. Były np. kółka Warszawa-Skierniewice-Bednary-Sochaczew-Warszawa.
Dodatkowo był ET22 przerobiony z EP23, który również pracował w ruchu towarowym.
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
239 12 2
Kolej to dziwne miejsce i kto miał z nią styczność zawodowa wie jak jest, czy było. To czy dana lokomotywa miała taką czy inną antenę to często zabieg okoliczności. Nowy nabytek mógł mieć zamontowaną starą, z kolei inna mogła dostać nową bo akurat gdy pojawiły się na zakładzie wypadało P3 i gdzieś trzeba było to zamontować. Jest tak do dziś. Czasem wchodzę na lokomotywę po naprawie, a tam stary Radmor i Hasler z taśmą. Innym razem trafia się "krakowski parch" z nowym radiem i prędkościomierzem elektronicznym.A gdy już wyjeździ swoje km to jej wyposażenie trafi do pierwszej lepszej, matura się nawinie.
 

Podobne wątki