• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.692 392 7
MD Toruń, Lokomotywownia Toruń przy ulicy Kluczyki ;)
W żargonie kolejowym mówiło się "Kluczyki"...Ale pamiętam bodajże rok 1986 kiedy po raz pierwszy szwendałem się po terenie MD, stało tam tyle cudów, co najmniej jak w dobrym skansenie...Czynnych Ol49 i Ty2 już nie pomnę... Ale nie było wtedy "cyfrówek", sramfonów;)...
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
424 2 1
W instrukcji do modelu jest opisane przypisanie wyjść funkcyjnych w złączu Plux22, gdzie AUX6 to światła manewrowe prawe lub lewe w zależności od kierunku jazdy.
W instrukcji dedykowanego dekodera nie ma przycisku włączającego światła manewrowe, natomiast pod F9 jest oświetlenie przy jeździe po torze niewłaściwym, czego nie ma w rozpisce Plux22.
Jak jest w rzeczywistości, mam nadzieję że światła manewrowe są dostępne?
 

marbes

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 2 0
W instrukcji do modelu jest opisane przypisanie wyjść funkcyjnych w złączu Plux22, gdzie AUX6 to światła manewrowe prawe lub lewe w zależności od kierunku jazdy.
W instrukcji dedykowanego dekodera nie ma przycisku włączającego światła manewrowe, natomiast pod F9 jest oświetlenie przy jeździe po torze niewłaściwym, czego nie ma w rozpisce Plux22.
Jak jest w rzeczywistości, mam nadzieję że światła manewrowe są dostępne?
F7 - jazda manewrowa + światła
Zresztą każdy dekoder ma tą funkcję razem.
 

Grześka

Aktywny użytkownik
MSMK
OKMK Piętrusek
Reakcje
164 6 0
A co kolega @Grześka napisał źle czy niezgodnie z prawdą? Nie pisał, dlaczego EU07 i ET22 nie jeździły na tych trasach, więc w czy problem?
A ja mam do kolegi Grześka 2 pytania:

Czy można prosić o parę szczegółów? Na czym, ogólnie biorąc, polegała zmiana i jaka była dopuszczalna prędkość przed i po zmianie?

Czy zabudowa sprzęgów międzywózkowych dotyczyła rzeczywiście lokomotyw EU06/07, czy może ET22 (jak ja słyszałem)?
Wydawało mi się, że wątek jest o ET21. Nie napisałem nigdzie, że EU07 nie mogły gdzieś tam kursować, to jest chyba jedyna seria lokomotyw elektrycznych w polsce pochodzących z ubiegłego stulecia, które nie miały nigdzie ograniczeń w pracy. Ich po prostu brakowało. ET21 od nr 70 w górę miały zmodyfikowane podwozie, zrekonstruowany układ hamulcowy i... nie pamiętam co jeszcze. Podczas pracy na warsztacie były chyba jeszcze 2 szt, ale pracowałem na pneumatyce, więc wiem jaka różnica tam była. Zabudowa sprzęgów MIĘDZYWÓZKOWYCH na ET21 (tylko i wyłącznie o tej serii piszę, nie mylę z ET22, to troszkę inna historia) odbywała sie podczas napraw "średnich" w latach 60 i początku lat 70. Wobec powyższego oprócz tych poniżej 70 wszystkie wówczas istniejące miały. Jestem ciekawy, jak wygląda sprawa z 57... bo w sumie zapis w Dod 2 do SRJ o zakazie "niezmodernizowanych ET21 na Zakopiance pojawił się stosunkowo niedawno, jakieś 20 lat temu...
 

Podobne wątki