• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
2.085 200 0
Bo pomarańczowe kible były też w ZPR Lublin. :)
Tylko z czasem (zapewne w celu odróżnienia od CDOKP) straciły górny z dwóch pasków brązowych u dołu pudła. :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.218 602 30
kilka tysięcy zdjęć, spośród których udało mi się znaleźć te
Szkoda, że na wszystkich tych zdjęciach widać ten sam zespół o numerze 203, a nieznany pozostaje numer drugiego zespołu w składzie. Cała sprawa rozbija się o to, że nie wiemy, z jakim innym numerem można byłoby połączyć nowy model. Ale to oczywiście nie jest zarzut w stronę kolegi @rprail ...
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
907 90 3
Niestety syrenka na szybie czołowej to nie wszystko, kiedy weźmiemy pod uwagę:
a) odwzorowanie klapek rewizyjnych do smarowania łożysk, których być nie powinno,
b) zamontowanie niewłaściwych (pojedynczych) stopni wejściowych do drzwi służbowych,
c) zastosowanie w modelu wózków 5B/6B, gdzie pojazd był posadowiony na wózkach 5Bk/6Bk!

Kwestię montowania jednocześnie dwóch sprężarek CM-38 i A-50 pomijam, ponieważ to jest łatwo modyfikowalne poprzez usunięcie jednej z nich.

Już 8 stycznia 2025 r. rekomendowałem jednostkę EN57-1051, jako pojazd który można było odtworzyć dużo wierniej:
https://forum.modelarstwo.info/thre...onało-model-en57-203-w-takim-malowaniu.63404/

W moim przypadku będę "bogatszy" o ok. 1600 zł, a EN57-203 to kolejny model i malowanie EN57, który nie trafi do mojej kolekcji i jest mi z tego powodu mimo wszystko przykro.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.470 64 1
Niestety syrenka na szybie czołowej to nie wszystko, kiedy weźmiemy pod uwagę:
a) odwzorowanie klapek rewizyjnych do smarowania łożysk, których być nie powinno,
b) zamontowanie niewłaściwych (pojedynczych) stopni wejściowych do drzwi służbowych,
c) zastosowanie w modelu wózków 5B/6B, gdzie pojazd był posadowiony na wózkach 5Bk/6Bk!

Kwestię montowania jednocześnie dwóch sprężarek CM-38 i A-50 pomijam, ponieważ to jest łatwo modyfikowalne poprzez usunięcie jednej z nich.

Już 8 stycznia 2025 r. rekomendowałem jednostkę EN57-1051, jako pojazd który można było odtworzyć dużo wierniej:
https://forum.modelarstwo.info/threads/czy-warto-aby-piko-wykonało-model-en57-203-w-takim-malowaniu.63404/

W moim przypadku będę "bogatszy" o ok. 1600 zł, a EN57-203 to kolejny model i malowanie EN57, który nie trafi do mojej kolekcji i jest mi z tego powodu mimo wszystko przykro.
EN57-1051 to dobry pomysł, ale:
IMG_20250522_154431.jpg

PIKO jeszcze nie wypuściło EN57 z IV epoki, więc @PIKO Polska może warto o tym pomyśleć;)
 

OskarQ90

Nowy użytkownik
Reakcje
33 0 0
Patrząc na pomarańczowe malowanie zastanawiam się nad jedna rzeczą - do kiedy jeździły ostatnie pomarańczowe jednostki na WWK? Pamiętam je jeszcze na pewno z 2003 roku (linia Grodziska) i dam sobie głowę uciąć, że pamiętam też jednostki spięte pomarańczowo-KMkowo, więc musiałoby to byc nieco później, ale być może pamięć płata mi figle... Po drodze (pomiędzy pomarańczowym a KMkowym malowaniem) sporo jednostek miało jeszcze malowanie czerwono-pomaranczowe z tą strzałka z przodu.

Teraz, wracając do pytania, pamięta ktoś jak to dokładnie było? Wydaje mi się, że nie byłoby 'nielegalne' by obok siebie jeździła jednostka pomarańczowa i w malowaniu KM (abstrahuje na chwilę od dokładnych numerów, ryflowania i dat rewizji - chodzi mi o ogólny vibe czasów), ale już nie potrafię dokładnie tego odtworzyć...
 

OskarQ90

Nowy użytkownik
Reakcje
33 0 0
Dzięki! Wydawało mi się, że jednostki w tym malowaniu faktycznie jeździły parę lat dłużej niż 2003, ale nie chciałem strzelić jakiejś gafy - jednak 2007 roku bym im już nie dał, myślałem prędzej o 2005/6!

Swoja droga - moim zdaniem malowanie to najlepiej wyglądało na jednostkach 19xx - jakoś tak wielkomiejsko - na swój sposób było to bardzo nowoczesne malowanie i wydaje mi się że wciąż by się bronilo.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
2.085 200 0
Polemizowałbym. To kible na SKM 3M okazały się i są nadal niewypałem, z przyspieszeniem godnym ślimaka. EW58 miało być właśnie typowo aglomeracyjnym zespołem. To że nasi nie umieli w tyrystory to inna bajka i wyszło jak wyszło. Może jakby były w WWK, to tu by je lepiej wykorzystano dedykując na jedną konkretną linię. A wszystkiego dopełnili piromani z Cisowej, bo ja nie wierzę w to, że wszystkie tak same z siebie się spaliły... :(
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.928 419 7
Polemizowałbym. To kible na SKM 3M okazały się i są nadal niewypałem, z przyspieszeniem godnym ślimaka. EW58 miało być właśnie typowo aglomeracyjnym zespołem. To że nasi nie umieli w tyrystory to inna bajka i wyszło jak wyszło. Może jakby były w WWK, to tu by je lepiej wykorzystano dedykując na jedną konkretną linię. A wszystkiego dopełnili piromani z Cisowej, bo ja nie wierzę w to, że wszystkie tak same z siebie się spaliły... :(
Krótko, bo to nie temat na ten wątek, EN57 miały być etapem przejściowym po wycofaniu niemieckiego taboru. Pozostały do dziś. Jednostką z 1977 roku niedawno jechałem. Natomiast po każdej lepszej ulewie EW58 regularnie "zamakały". Tyrystory i opory na dachu były wtedy nie do przeskoczenia. Ponadto, podczas "igrzysk papieskich" w Trójmieście, gdy zrobiono rozkład w cyklu 3-minutowym, wycofano z obiegu na ten dzień EW58 aby nie było wpadki...
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
2.085 200 0
No nie umieli w tyrystory i dali opory (rozruchowe, na dachu). :)
Polski przemysł nie był w stanie wykonać tyrystorowego układu sterowania silnikami. Dlatego wstawiono rozruch oporowy. Na dodatek, w przeciwieństwie do innych pojazdów 4 silniki każdego wagonu silnikowego były na stałe połączone w szereg bez możliwości przełączania na układ równoległy. Co dało dużą energochłonność EW58...
PS. Ciekawi mnie jaka jest energochłonność pociągu metra typu 81 gdzie jest 6 wagonów silnikowych z rozruchem oporowym, w porównaniu do EW58. :niepewny:
 

Podobne wątki