• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Pierwsza makieta garażowa - plan

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.696 51 5
Też o tym myślałem, ALE
Autor musi się zdecydować, czy tam będzie odbywać się jakiś ruch towarowy, czy to tylko pozostałość.
Nie pamiętam w jakiej epoce ma być ta makieta. Jeśli będzie to epoka V, czy VI, to takie bocznice są w sumie historią... Więc.... ;)
 
OP
OP
A

Amatorek

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
135 0 0
No właśnie V epoka. Wymiana na WL to nie jest problem dla mnie. Najgorsze jest podjęcie decyzji ponieważ to już drugi moment gdy też jestem na nie dla tej bocznicy. Muszę chyba zrobić listę za i przeciw :)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.696 51 5
Ja bym tą bocznicę wywalił. Szczególnie, że w węwnętrznej części masz bocznice towarowe.

Moja propozycja:
Tor odstawczy. Po prostu - do odstawiania taboru, który w danym momencie nie jest potrzebny.
Bardziej dla funkcjonalności makiety, niż samej stacji.

Na tym peronie możesz poustawiać kioski, kibelek i jakieś krzaczory

makieta i tunel.jpg
 
OP
OP
A

Amatorek

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
135 0 0
Dziękuję za propozycje Panowie ale układ torów został klepnięty dawno i nie wyobrażam sobie takich zmian. Samo odejście przed tunelem stawia znak zapytania nad sensem jego istnienia z uwagi na zbyt krótki odcinek. Pozostańmy proszę nad opcją usunięcia/zmian mikro bocznicy ;)
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
289 35 1
Jeśli to tort to tory mogą się łączyć w tunelu. Przecież portali tuneli można zrobić wtedy trzy. Plusem tego dłuższe tory na stacji dla pociągu. Co do magazynu proponuje wersje z ruchomą rampą. Tak jak podałem w linku.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.492 28 1
Ruchoma rampa fajna jest i ciekawa, ale jako pozostałość i element historyczny.
Taka wersja rampy:
rampa.jpg
też była wcześniej brana pod uwagę podobna.
Tabor będzie w V epoce, ale budynki i otoczenie oczywiście będzie pozostałością epok poprzednich.
Rampa też będzie mogła być pozostałością po poprzednich epokach. Pytanie tylko, czy wykorzystywaną jeszcze, czy nie?
W ramach przebudowy stacji mogła też być wcześniej usunięta.
Jednak na małych stacjach takie rampy i magazyny przeładunkowe, pocztowe funkcjonowały jeszcze w V epoce.
Ja bym w którejś formie wcześniej zaproponowanej zostawił, Amatorek zrobi jak zechce.
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
289 35 1
W V epoce to już częściej były tylko ślady po takim torze ewentualnie był pod warstwą roślinności. Jak widać jest kilka ciekawych propozycji.
 
OP
OP
A

Amatorek

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
135 0 0
Szanowni,

Po długim namyśle i dwóch nieprzespanych nocach postanowiłem usunąć problematyczną bocznicę "dworcową".
WL przed tunelem totalnie nie pasuje rozmiarowo. Ten tort jest tak wyżyłowany na maksa, że obecnie jakakolwiek zmiana układu kładzie kres jego zasadniczemu założeniu. Dziękuję jeszcze raz za propozycje. Kompletuję materiały i działam dalej. Mam za to pomysł na zagospodarowanie obszaru lokomotywowni. Budynek jest wciśnięty na milimetry i przyszedł mi do głowy pomysł aby z niego zrezygnować i zrobić plac z tankowaniem oraz rampą inspekcyjną, i kanałem.

p.s. wiem, że chcecie pomóc i jak najbardziej urealnić makietę ale jak tak dalej pójdzie to zacznę od nowa z zupełnie inną koncepcją a tego chcę uniknąć ;)
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
384 1 0
A może tak propozycja: lokomotywownię umieść tam gdzie miała być rampa, tor pod kątem jak w mojej poprzedniej propozycji, mnie więcej równolegle do toru idącego wiaduktem, a obecny tor z lokomotywownią po prostu zlikwiduj.
 
OP
OP
A

Amatorek

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
135 0 0
W rejonie dworca jest naprawdę mało miejsca; jak dojdzie parking i kilka krzaków to nie ma opcji na lokomotywownię. W rzeczywistości wygląda to zdecydowanie inaczej niż na planie w SCARM :(. Walczyłem o każdy milimetr dla portali a i tak nie będzie to zbyt elegancko wyglądało. Układu torów już nie zmieniam. Jak kiedyś zrobię poddasze to będziemy walczyli z modułową a teraz to chcę nabrać doświadczenia :)
 
OP
OP
A

Amatorek

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
135 0 0
W ramach ćwiczeń zabrałem się za waloryzację nastawni. Wzorowałem się na materiale:

Materiały
IMG_1298NN.jpg IMG_1294NN.jpg
Dużo izopropanolu :)

IMG_1296NN.jpg
IMG_1295NN.jpg IMG_1301NN.jpg
IMG_1297NN.jpg
IMG_1299NN.jpg IMG_1300NN.jpg

Odkryłem, że lepiej jest po nałożeniu kolistymi ruchami pędzla rozcierać ciecz i wówczas lepiej zostaje między cegłami. Kolor i efekt uzyskałem dopiero za czwartym razem ;). Zaznaczę od razu, że to moje pierwsze próby i proszę się nie śmiać:cool:
 
OP
OP
A

Amatorek

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
135 0 0
W końcu zabrałem się za malowanie torów. Obawiałem się użycia aerografu. Teraz, post factum, muszę przyznać, że jet to fajna zabawka:cool:

Najpierw montaż systemu dostarczającego sprężone powietrze (redukcje, łączniki, odwadniacz z reduktorem):

IMG_1315NN.jpg
IMG_1316NN.jpg

IMG_1321NN.jpg


Reduktor ustawiony na 1.5 bar


Następnie przyszła kolej na wykonanie próbnej mieszanki i naukę malowania aerografem:


IMG_1323NN.jpg


IMG_1324NN.jpg
IMG_1336NN.jpg


Oczywiście najważniejsze jest BHP ;)

IMG_1325NN.jpg



Można przystąpić do testowego malowania na łuku w tunelu przyszłym:
IMG_1328NN.jpg


Od razu widać brudne tory. Niedoczyszczone izopropanolem. Udało się przykryć farbą kilkoma warstwami po wyschnięciu.


Czas na tory stacyjne:

IMG_1330NN.jpg

Efekt końcowy:


IMG_1335NN.jpg
IMG_1333NN.jpg
(uprzedzając - wiem za szeroko farba na podkładzie - akurat zdjęcie takiego odcinka)

Farba Vallejo Model Air 71.080 (oxido rust)
Mieszanka 2ml farby i prawie 1ml rozcieńczalnik (thinner) a do tego 8 kropli spowalniacza (airbrush flow improver)
Aerofraf z dyszą 0,3mm
Ciśnienie 1,5 bar


Proszę nie pytajcie dlaczego akurat tak - nie mam zielonego pojęcia. Podpatrzyłem w "internetach" ;)

Czekam na tłuczeń to sprawdzimy jak się będzie prezentowało całościowo.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.492 28 1
Generalnie dobrze wyszło, ale jak już pisano powyżej za równo odcięte.
Samo malowanie szyn jest ok. Żeby zniwelować to ostre odcięcie spróbuj psiknąć tak, żeby to "rozmyć".
Pył, rdza i kurz opadający na podkłady rozkłada się po całości z różną intensywnością. Przy szynie najwięcej, a im dalej od niej, tym mniej.
Poćwicz na osobnym kawałku toru. Wyjdź od stanu rzeczy takiego, jaki jest już na pomalowanych torach makiety.
 
OP
OP
A

Amatorek

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
135 0 0
Racja Panowie.

Tak wyszło ponieważ wiele razy dokonywałem poprawek na szynach badając wszystko pod lupą. Denerwowały mnie odbicia światła od niepomalowanych szyn :(
Celowo wybrałem farbę akrylową bo mimo swoich wad (zalet) łatwo się daje usuwać zmywaczem do akryli i tak też już próbowałem zrobić zmywając nawet z części mocowań mikro wyciorkami 1 mm. Popracuję nad tym.

Tak jak wspominałem doszła już przesyłka z podsypką. Z ciekawości dokonałem próbnego balastowania odcinków. Zobaczcie jak się to prezentuje.


B78 "Dark Brown Medium"
IMG_E1344NN.jpg


B79 "Brown Medium"
IMG_E1345NN.jpg


B80 "Buff Medium"
IMG_E1346NN.jpg


Na koniec mix B78 oraz B79
IMG_E1347NN.jpg

Muszę wam przyznać, że jakoś bardziej przemawia do mnie koncepcja malowania podkładów - te czarne jakieś takie nijakie. Może jakaś patyna? Zobaczymy ;)

Aa uprzedzając - to tylko testy bez klejenia; do tego długa droga jeszcze.
 

Podobne wątki