• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pendolino PKP Intercity

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Rozumiem, że kolega już jechał i testował komfort podróży w kl. 1 i kl. 2?
Nie trzeba jechać. W 2 klasie EIP masz 4 fotele w rzędzie i ponad 70 osób na wagon, w 2 klasie EIC w wagonie z przedziałami są 3 fotele w rzędzie i 66 osób na wagon (taka sama długość wagonu). Ponadto w wagonie restauracyjnym EIC masz miejsca siedzące przy stolikach a w barze EIP nie. W wagonie przedziałowym EIC możesz sobie ustawić temperaturę osobno w każdym przedziale, EIP jest bezprzedziałowe więc nie. Z resztą kolejarze którzy brali udział w jazdach testowych potwierdzają.
1 klasy nie brałem pod uwagę przy porównaniu, więc się nie wypowiem.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Można wsiąść do TGV bez miejscówki i kupić bilet u konduktora chyba że teraz coś zostało zmienione, kara kosztowała mnie w 2005r 1,20 euro+ koszt biletu!
W czasie Xmastowych porządków mogę wkleić skan tego biletu.
W 2001r dojeżdżałem porannym TGV z Anger do Paris i kilkukrotnie jechałem w korytarzu na stojąco bo taki był tłok, a od Le Mans jedzie przecież 300km/h.
 
OP
OP
MichałK

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
878 9 4
Nie trzeba jechać. W 2 klasie EIP masz 4 fotele w rzędzie i ponad 70 osób na wagon, w 2 klasie EIC w wagonie z przedziałami są 3 fotele w rzędzie i 66 osób na wagon (taka sama długość wagonu). Ponadto w wagonie restauracyjnym EIC masz miejsca siedzące przy stolikach a w barze EIP nie. W wagonie przedziałowym EIC możesz sobie ustawić temperaturę osobno w każdym przedziale, EIP jest bezprzedziałowe więc nie. Z resztą kolejarze którzy brali udział w jazdach testowych potwierdzają.
1 klasy nie brałem pod uwagę przy porównaniu, więc się nie wypowiem.
W pociągach EIC są też wagony bezprzedziałowe klasy drugiej 70(111Arow) i 80-miejscowe(154A).
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Co do komfortu pomiędzy EIC a EIP bezprzedziałowym to jest cisza...nawet wagony osobowe pomodernizacji nie mają takiego zawieszenia jak Pendolino.
Z tą wygodą nie jest tak źle chodzi mi o szerokość, rozkad foteli w 2 kl jest identyczny jak w penodlino szwajcarskim (ETR 610 ten sam typ co polskie pendolino) który ma także tą samą szerokość wnętrza-mimo wychylnego pudła. W TGV przejście między fotelami jest węższe za to siedzenia są szersze. Najszersze przejścia są w ICE 1 i 2, fotele są ciut mniejsze i dosunięte bliżej do ściany, w tych pociągach jest też najwięcej miejsca na nogi. W ICE3 wymiary są mnimalnie mniejsze ze wzglądu na wzmocnienia w bocznych ścianach. Najmniej miejsca jest w angielskim pendolino i Eurostarze ale to wynik dostosowania do angielskiej skrajni.
Miękkość siedzeń: TGV najlepsze, bardzo dobre ICE 1i 2 , dobre ICE3 i szwajcarskie Pendolino- są twarde ale nie aż tak jak siedzenia z volskwagena/skody.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.529 59 3
Bardzo ciekawe nie można stać w Pendolino ale w wagonie restauracyjnym spożywa się posiłki na stojąco. A jak trzeba skorzystać z WC(n). A konduktor może wtedy sprawdzać bilety?. Oj chyba prezes coś nie bardzo potrafi wytłumaczyć dziwne decyzje.
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.645 20 1
Z toaletami nie ma problemu, bo po pewnym czasie w ogóle nie mozna korzystać, gdyz gdy się zbiornik zapełni, to zamykają. Oprózniają bodaj raz na trzy dni.
To samo mozna zrobić z wagonem barowym - gdy się jajecznice wyprzedadzą - zamknąć. Wtedy nie ma wyboru - trzeba siedzieć
 
Reakcje
1.786 13 0
Ciekawe jak to jest z tym perfekcyjnym, komfortem w zakresie oświetlenia?...:podstepny:...
Skoro przy każdych siedzeniach są indywidualne lampki( dość silnie świecące), to podczas jazdy, gdy jest ciemno na zewnątrz, główne oświetlenie składu powinno być co najmniej dyskretnie ściemniane,by wnętrze nie odbijało się w szybie...Jarzeniówki czy silne "ledy", podczas całonocnej jazdy jednak przeszkadzają.....
 
D

Docteur

Gość
Nie zacznie - siatka nocnych połączeń w segmencie economy niekoniecznie na siebie zarabia, a nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie robić krajowych pociągów nocnych w segmencie premium. Poza tym dzięki współfinansowaniu z funduszy UE pociągi ED250 mogą jeździć tylko po określonych trasach - niekoniecznie atrakcyjnych z punktu widzenia siatki połączeń nocnych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.365 544 30

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.224 52 6
Ja natomiast się nie zgadzam, przynajmniej z niektórymi przedstawionymi w nim tezami. Jeżeli się w pełni zgadzasz z tymi bredniami w punkcie 4 i 12 !! dotyczącymi naszej infrastruktury to cóż, jak dla mnie dyskusja zakończona.
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
386 26 4
Wyłuszcz dokładnie nam, resortowym dzieciom co jest tą brednią, skoro już zmusiłeś się do lektury mainstreamowego szmatławca.
Ja uważam że wszystko jest z grubsza OK, choć autor jest przesadnym optymistą jeśli chodzi o tempo tej modernizacji.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.365 544 30
Jeżeli się w pełni zgadzasz z tymi bredniami w punkcie 4 i 12
Zgadzam się, z zastrzeżeniem hugwy, co do trochę za optymistycznego podejścia. Ale racja, dyskusji o bredniach też nie mam zamiaru kontynuować. Możemy się spierać na rzeczowe argumenty, ale nie na epitety.
[DOUBLEPOST=1418915578,1418915008][/DOUBLEPOST]
Można wsiąść do TGV bez miejscówki i kupić bilet u konduktora chyba że teraz coś zostało zmienione, kara kosztowała mnie w 2005r 1,20 euro+ koszt biletu!
W czasie Xmastowych porządków mogę wkleić skan tego biletu.
W 2001r dojeżdżałem porannym TGV z Anger do Paris i kilkukrotnie jechałem w korytarzu na stojąco bo taki był tłok, a od Le Mans jedzie przecież 300km/h.
Sprawdziłem dziś u znajomego, który zna dobrze ten temat i potwierdzam, że w TGV obowiązuje rezerwacja. Można wsiąść do pociągu bez biletu, o ile zgłosi się to konduktorowi przed odjazdem, w innym wypadku kara jest dość wysoka, a od nowego roku ma być jeszcze znacznie podniesiona. Konduktor może zezwolić na jazdę jeżeli są wolne miejsca do siedzenia, wtedy za wystawienie biletu w pociągu pobiera się dodatkową opłatę w wysokości ok. 10% ceny biletu. Pasażerów stojących w zasadzie zabierać nie wolno. Jak jest czy była praktyka, to inna sprawa. W wyjątkowych sytuacjach, np. przy awarii poprzedniego pociągu i konieczności przewiezienia znacznie większej liczby pasażerów, prędkość TGV jest ograniczona, gdyż uważa się, że jazda 300 km/h z dużą liczbą osób stojących może być niebezpieczna dla podróżnych w sytuacji np. nagłego hamowania.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.224 52 6
choć autor jest przesadnym optymistą jeśli chodzi o tempo tej modernizacji.
To to właśnie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To nie fakty dopasowywuje się do Pendolino ale OBIETNICE !
Ja już nawet zapomniałem kiedy zaczął się remont linii do Gdańska i kiedy miał się skończyć. Grunt że w tym czasie dojechałbym rowerem na księżyc, wypił kawę i wróćił.
A więc kiedy w GIE piszą jak to będzie cudownie, jak to będzie szybko, to mnie to wcale nie dziwi. Takie ich zadanie było od zawsze.
Ale dla mnie to że nasza infrastruktura jest przygotowana na Pendo to brednie i basta. Na koniec napiszę że za rok o tej porzę ty kolego będziesz miał nowe Ferrari. jestem pewien że mi wierzysz.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki