• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pendolino PKP Intercity

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 128 86
...
Przecież toto tańsze niż samolot, a dociera w podobnym czasie uwzględniając dojazd na lotnisko, check in etc., i dotarcie z lotniska do miasta...
Hmmm.... ja nie wiem czy tansze... Pewnie to juz tu bylo ale nie chce mi sie czytac wszystkiego o tym dziwolagu. Napisze tak: jak sprawdzilem rozklad jazdy Gdansk-Warszawa to doszedlem do wniosku, ze jest on prawie identyczny z tym z lat 1998-2001 (albo cos kolo tego). generalnie wtedy nie bylo pendulino a ekspres wyjezdzal z Gdanska 6 z kawalkiem i byl na Centralnym 9.20 lub cos kolo tego. Czyli normalne loki osiagaly podobny rezultat. Tak wiec nie bardzo kumam na co ta kasa poszla?
 
Reakcje
1.786 13 0
Godzina 6.30 , 14 Grudnia 2014..Pierwszy oficjalny wjazd Pendolino 300/1, na Wa-wa Centralna. Pasażerów niewielu ( jak na razie ).
Odjazd do Krakowa głównego, godzina 6.35.....
 
Reakcje
1.786 13 0
Wczoraj będąc na dworcu Wschodnim i Zachodnim, miałem okazję rano widzieć kilka Pendolino( 4 składy ). Dokładnie obejrzałem wnętrze kl 1 i 2, oraz wagonu barowego....bardzo ładne i schludne...Składy, poza nowoczesnym ( w miarę ) designem zewnętrznym, niczym szczególnym się nie wyróżniają. Obstawa na peronach, jak by miał przybyć ktoś szczególny, a składy puste (n)... Może inne odczucia będą po przejażdżce pociągiem..:gwizd:....
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.610 255 31

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
Panie Januszu jest Pan starszy od wielu z nas i powinien Pan zachować pewien dystans płynący z Pana doświadczenia życiowego lub ... po prostu zostać producentem całych modeli by na spokojnie patrzeć na podatki, politykę i ZUS i inne otaczające nas sprawy:podstepny:

A wracając do Pendolino - towar macany jak wiadomo należy do macanta więc teraz PKP S.A. i PKP IC (jako posiadacze towaru) myślą jak spłacić tenże wysokiej klasy produkt .... lekko wyprzedzający tylko nasze stare, poczciwe składy wagonowe z lokomotywą. Jednocześnie ten produkt według analiz miał pozytywny wpływ na polską myśl techniczną i już niedługo następne pociagi podobnej prędkości 200 km/h będą na pewno kupowane w Polsce od polskich producentów, bo ci ostatni zyskali na konkurencji siły i środki by zacząć samemu budować Impulsy itp. cuda na szynach. Pozdrawiam serdecznie Panie Januszu;)

Mateusz
 
Ostatnio edytowane:

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
131 3 0

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.366 544 30
Wczoraj w telewizji prezes Karnowski z PKP S.A. stwierdził, że ponieważ Pendolino jedzie 200 km/h, ze względów bezpieczeństwa nie może zabierać pasażerów stojących, a takie "ryzyko" istniałoby, gdyby pozwolić wsiadać bez rezerwacji. Faktem jest, że pociągi są projektowane na określone obciążenie, które może uwzględniać lub nie pasażerów stojących. Znaczne (podkreślam: znaczne) przekroczenie obciążenia, dopuszczalnego dla danego typu pojazdu, może rzeczywiście prowadzić do obniżenia bezpieczeństwa, np. przez pogorszenie parametrów hamowania składu. Nie wiem, jak zaprojektowane jest nasze Pendolino, więc trudno mi się wypowiadać na temat zasadności ograniczenia wprowadzonego przez PKP IC. Biorąc jednak pod uwagę popyt na takie przewozy w Polsce, wydaje się, że niebezpieczeństwo takiego znacznego przeciążenia składu jest znikome. Wydaje mi się, że jest to zbędna asekuracja albo polityka handlowa przewoźnika.

Faktem jest też, że różne koleje mają różną politykę w tym zakresie. Zdarzyło mi się 24 lata temu w Japonii jechać pociągiem Shinkansen (220 km/h) w przedsionku, bo nie dało się nawet wejść do salonu pasażerskiego (bezprzedziałowego), taki był tłok. Również w pociągach ICE DB nie obowiązują miejscówki i nie raz można zobaczyć tam stojących podróżnych. Z drugiej strony do francuskiego TGV bez miejscówki wejść nie można (nie wiem, czy można kupić bilet u konduktora i ile to kosztuje). Wydaje mi się, że PKP IC nie powinno odstraszać potencjalnych pasażerów takimi restrykcjami w sytuacji, gdy należy walczyć o każdego klienta.
 

Jarek

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
Pamiętam czasy, gdy były problemy z zamknięciem drzwi w wagonie, taki panował ścisk. Pewnie wagony były przeciążone, ale przemieszczanie stających pasażerów było prawie nie możliwe ;).
 

Podobne wątki