• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Patynowanie Patynowanie lokomotyw

RaffyXXX

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
...bez przesady podstawowe aero w zestawie z kompresorem kosztuje tyle co lokomotywa w analogu... kupi,ć trenować, w razie czego ZAWSZE znajdzie się chętny na kompresor.

poza tym jak przedmówca napisał pudry są fajne (osobiście je uwielbiam) ale trzeba je pokryć albo SIDOLUXEM (błyszczy jak psu jajki :podstepny:) a potem po washach, matem albo pół matem

zbieram się do upaciania SM42 PMT ale czekam na wagony do niej, bo chcę je brudzić razem, przynajmniej jeżeli chodzi o podstawę od LL czyli humbrole i aero
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.692 443 99
Te "washe" to co to? Nie śmiać się, w kwestii patyny dopiero raczkuje /czytam forum/. Dużo tu tego typu nazewnictwa bez sprecyzowania o co chodzi, że początkujący jak ja nie zawsze wie o co kaman.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.944 387 20
Wash to jest jedna z technik modelarskich, która polega na stosowaniu różnego rodzaju farb w dużym rozcieńczeniu w celu wydobycia detali modelu, wykonania imitacji efektu światłocienia na małym modelu albo do uzyskania efektu zabrudzeń i śladów eksploatacji. Możesz stosować tu różne farby, które sam rozcieńczysz, albo kupić gotowe farby do tej techniki.
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
Otóż to ...z naciskiem na "jak wyjdzie". Bez dobrego aerografu to tylko półśrodki, a zabawa w same pudry bez zabezpieczenia powierzchni lakierem to moim zdaniem kwestia czasu aby patyna się zniszczyła od chwytania modelu.
Czy może ktoś napisać, jaki lakier modelarski z puszki najlepiej się sprawdza do zabezpieczenia pudrowanego modelu? Mam na myśli - że nie zmienia koloru wykonanej patyny z pomocą tych wspomnianych pudrów (rozumiem że puder modelarski do patynowania jakikolwiek bedzie dobry, że wszystkie te pudry to jedno i to samo bez względu na firmę).
Pytam bo na razie nie mam aerografu.
Pudry , pigmenty , możesz również stosować sproszkowane suche pastele , czego nie użyjesz po utrwaleniu jakimkolwiek specyfikiem zawsze minimalnie zmieni kolor.
Weź sobie jakiś stary wagon i próbuj różnych technik.
Poczytaj też sobie poradniki dotyczące "pancerki" znajdziesz tam sporo ciekawych rozwiązań.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.801 179 15
Jaki by nie był lakier to i tak "zabija" efekty pudrowania, nie ważne czy to suche pastele czy pigmenty, efekt jest taki sam, chemia rozpuszcza pigment i zazwyczaj mamy jednolitą kolorową powierzchnię albo po prostu nic, żaden fixer nie pomaga, pudrów i pigmentów się nie lakieruje, są to typowo środki do pancerki, typu postarz postaw nie dotykaj i podziwiaj :)
 

RaffyXXX

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
a nie zgodzę się... puder można mieshać np z Dry-coatem i w ten sposób osiągnąć efekt np. grudek błota, mokrego piasku... np na schodkach... miału węglowego itd...
wszytko zależy od rodzaju lakieru... dla mnie puder i mat robi robotę... z resztą 99% taboru i tak należy potraktować na końcu matem bo co by nie było plastik/metal błyszczy zabawkowo...

poniżej mój pierwszy raz w życiu z aero.. plus washe od AK, pigmenty - suche pastele.. na koniec mat
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.801 179 15
a nie zgodzę się... puder można mieshać np z Dry-coatem i w ten sposób osiągnąć efekt np. grudek błota, mokrego piasku... np na schodkach... miału węglowego itd...
wszytko zależy od rodzaju lakieru... dla mnie puder i mat robi robotę... z resztą 99% taboru i tak należy potraktować na końcu matem bo co by nie było plastik/metal błyszczy zabawkowo...

masz rację, sam sobie odpowiedziałeś do czego dobry jest puder i pigment :) .. ale nie nadaje się np. do imitacji zapylenia czy nalotów, bo jak go polakierujesz to się zlewa z lakierem i nie ma efektu
 

RaffyXXX

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
obicia - metoda suchego pędzla z pancerki czasami żeby zrobić większe obicie - ja napierw narożnik robię dużo jaśniejszym kolorem nawet białym a środek barwię metalicznym przy takiej delikatnej krawędzi (obwódce) obicie wygląda mega realnie frba+podkład+metal
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.801 179 15
obicia - metoda suchego pędzla z pancerki czasami żeby zrobić większe obicie - ja napierw narożnik robię dużo jaśniejszym kolorem nawet białym a środek barwię metalicznym przy takiej delikatnej krawędzi (obwódce) obicie wygląda mega realnie frba+podkład+metal

to co opisujesz to jest typowy przykład dla pancerki :), tu raczej nie ma zastosowania lub występuje raczej bardzo rzadko, szybciej w samochodach :)
 
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
Witam, potrzebuję Waszej pomocy i rady. Korzystając z kilku dni wolnego po świętach postanowiłem spatynować jedną lokomotywę.
Niestety nie mogłem opanować "kropelkowania" aerografu. Po prostu rzygał grubymi kroplami zamiast drobniutką mgiełką.
Zmieniałem rozcieńczenie farby, zwiększyłem ciśnienie kompresora ale nadal było to samo.
Czy macie jakiś pomyśl co się dzieję i gdzie szukać problemu? Wcześniej tak nie było.

IMG_1100.jpg IMG_1101.jpg IMG_1103.jpg IMG_1104.jpg IMG_1105.jpg

Plan był taki, aby zrobić lekką patynę ale z powodu plucia aerografu wyszło inaczej.
Będę wdzięczny za jakieś pomysły. Te rzygnięcia dookoła to właśnie takie krople leciały.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.801 179 15
gdzieś Ci przed dyszą zaciąga lewe powietrze... zobacz czy są bańki w zbiorniczku a jak nie ma to może być wina farby, iglica raczej nie ma tu nic do rzeczy...obstawiałbym lewe powietrze
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.877 57 5
Na moje wina leży po stronie aerografu; wygląda na to ,że farba spływa samoczynnie do komory ,rozbierz wyczyść dokładnie wszystko ,uszczelki można przesmarować smarem teflonowym (delikatnie) i powinno się uspokoić . Ja miałem podobny efekt jak siadła mi uszczelka pod koszem dyszy ,lekko wydostawało się powietrze bokiem i były podobne efekty jak u ciebie. Konserwacja uszczelek smarem silikonowym daje z moich obserwacji bardzo dużo ,szczególnie jak odkłada się sprzęt na długo.
 
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
Harder & Steenbeck Ultra

Na moje wina leży po stronie aerografu; wygląda na to ,że farba spływa samoczynnie do komory ,rozbierz wyczyść dokładnie wszystko ,uszczelki można przesmarować smarem teflonowym (delikatnie) i powinno się uspokoić . Ja miałem podobny efekt jak siadła mi uszczelka pod koszem dyszy ,lekko wydostawało się powietrze bokiem i były podobne efekty jak u ciebie. Konserwacja uszczelek smarem silikonowym daje z moich obserwacji bardzo dużo ,szczególnie jak odkłada się sprzęt na długo.
No to będę musiał sobie taki smar kupić.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.801 179 15
nic nie kupuj uszczelki hardera sa przygotowane nawet na nitro , nic im sie nie dzieje, rozbierz go na czesci, wymocz w wamodzie i złoż ponownie...
 

Podobne wątki