Dzieki wszystkim za porady.
Co do kół, to rzeczywiście ich jeszcze nie ruszałem. Ze zdjęć jakie przeglądnąłem doszedłem do wniosku (moze i nie do końca słusznego) ze:
- kocial w dużej mierze po bokach jest / pozostaje świecący ( czasami wiatrownice również, ale tutaj nie wiem na ile to reguła, gdyż niektóre chyba były specjalnie oliwione dla połysku),
- wszelkie górne części typu dach budki maszynisty i górne części kotła porobiłem matowe ze względu na popioły i wszelkiego rodzaju "syfy" wydobywające się z komina,
- co do tendra to skupiłem się na białych zaciekach przy klapach zbiornikach na wodę. Nie wiem czy tendry mogły rdzawiec czy pozostawały po prostu czarne od sadzy i węgla
Wciąż nie wiem gdzie "na rurach" mogą wystąpić białe osady, gdyż znawca od inżynierii i mechaniki parowozów jestem zadnym i nie odróżniam fajch i pokretl w mojej Ty5.
Z linku powyżej wygląda na to ze pomosty z reguły tez były bardziej błyszczące niż matowe - prawda to?
@Mafo- lokomotywy wysyłam i będę wysyłał do waloryzacji, ale postanowiłem spróbować swoich sil na powyżej. Bardziej dla zabawy i dla troszkę lepszego wyglądu. Aczkolwiek efekt jak dla mnie wyszedł na tyle fajny (czy zgodny ze sztuka - nie mnie osadzać)
Jak powyższa wersja jest ok, to moze to utrwalę moje dzieło fiksatyna, ale zanim to zrobię chciałem się spytać ekspertów o rade.
Chyba od tego wpisu powinienem zacząć dyskusje nt mojej waloryzacji