W części drugiej wpisu, kilka zdjęć parowozu-pomnika
Ol49-29 stojącego na stacji
Stare Juchy.
Fotografie wykonane
23 października 2021 r.
Parowóz ustawiono na terenie trawiastym (tuż obok, jeszcze przedwojennego parku dworcowego), który znajduje się pomiędzy ul. Kolejową, a terenem stacji. Jest oddalony o ok. 90 m od dworca. Poniżej link do widoku satelitarnego i lokalizacji parowozu-pomnika.
https://www.google.pl/maps/@53.9248273,22.1691069,261m/data=!3m1!1e3?entry=ttu
W październiku tego roku minęło 26 lat od ustawienia parowozu na stacji (za pomocą dźwigu EDK 1000). Krótka relacja fotograficzna z tego wydarzenia, w linku poniżej:
https://www.starejuchy.pl/kolej/ol49-29/foto.html
Obecnie stacja Stare Juchy jest w przebudowie w związku z elektryfikacją odcinka Korsze - Ełk (przez Giżycko). Z dokumentacji zdjęciowej (z wiosny tego roku) wynika, że Ol-ka nie przeszkadza w modernizacji stacji, tym niemniej może ktoś wie, czy np. docelowo nie zostanie nieco przestawiona np. z powodu ustawiania elementów sieci trakcyjnej

. Fotografia obrazująca przebudowę stacji w linku poniżej:
https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/d6/46/6409f83c2821e_o_large.jpg
Fot. 1.
Ol49-29 od strony ul. Kolejowej.
Fot. 2. W jesiennej pogodzie i jesiennej nostalgii...
Fot. 3. Interesująca, indywidualna malatura.
Fot. 4. Widok od strony torów, z terenu przy końcu peronu. Jak widać (także na fot. nr 2) w 2021 r., w Starych Juchach były jeszcze pędnie. Dziś przeszły już do historii.
Fot. 5. Przód parowozu. W przeciwieństwie do prezentowanego we wpisie wyżej Ty2-860, lampy są mocno zdekompletowane.
Fot. 6. Tył tendra. Lampy w podobnym stanie, jak lampy przednie parowozu.
Fot. 7 i 8. Szczegóły budowy parowozu.
Fot 9. Szczegóły budowy tendra
25D49 (bez nr inwentarzowego), w tym wózków. Widok od strony torów.
Fot. 10. Wnętrze budki parowozu. Po prawej, dla uwidocznienia większej ilości szczegółów, fotografia wykonana z lampą błyskową.
Fot. 11, 12 i 13. Na zakończenie trzy zdjęcia (dwa to kompilacja 4 fotografii).
- Płoza hamulcowa blokująca parowóz.
- Cechy hutnicze szyn kawałka toru na którym ustawiono Ol49-29. Ogółem parowóz stoi na torze ułożonym z kilku szyn, połączonych łubkami Huty Kościuszko bądź spawami. Wszystkie szyny noszą cechy:
A VIII 73 S49 [Azowstal (ZSRR), sierpień 1973 r., typ szyny S49] oraz
A VII 73 S49 [Azowstal (ZSRR), lipiec 1973 r., typ szyny S49], różnią się więc tylko miesiącem produkcji.
- Podkłady na których ułożono szyny i ustawiono parowóz są w większości cechowane symbolami
G 71 typu
INBK-4B [produkcji wytwórni podkładów strunobetonowych w Goczałkowie (G), z 1971 r.] i
Bg 71 typu
INBK-4A [produkcji wytwórni podkładów strunobetonowych w Bogumiłowicach (Bg), z 1971 r.].