• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.160 7 0
wg listy napraw ZNTK Bydgoszcz Ty4-40 naprawa średnia 19.9.1964 jako węglowy a następne naprawy średnie i główna ( 1966, 1968 ,1973) już jako mazutowy , a więc to http://imgur.com/A6ynh zdjęcie musiało być wykonane wcześniej a nie w 1973 jak było opisane
- na przykładzie ikonografii ( dokumenty i zdjęcia) tego Ty4-40 wiadomo ile to razy był przerabiany na węglowy i na mazutowy , jak wynika z dokumentacji ZNTK Bydgoszcz, to do 1973 roku jest węglowy następnie od 1973 roku po naprawie głównej trzeciej figuruje już jako "opalany mazutem"( z dok. ZNTK) po czym ... sfotografowany jest przez Wolfganga Bugel-a znów w zetenteku bydgoskim w ..1975 ( http://www.eisenbahnstiftung.de/bildergalerie )

jako znów weglowy, po czym po roku trafił w obiektyw/y w 1976 znów jako mazuciak na stacji osobowej w Tczewie http://forum.modelarstwo.info/threads/mazutowe-ty4.14748/page-2#post-201478 , - wcześniej w tym wątku wkleił Kolega Piaskowy i Kolega Pingwin Rico -foto w szopie w Zajączkowie Tczewskim )- ciekawe co było powodem tak częstych zmian sposobów opalania ?
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Trochę mylisz pojęcia. Moim zdaniem parowóz jest na służbie tylko wtedy gdy pracuje. Rozróżniane są dwa rodzaje pracy parowozów - pociągowa i pozapociągowa. Pracy pociągowej chyba nie trzeba tłumaczyć a do pozapociągowej należy zaliczyć prace parowozu przy myciu i odkażaniu wagonów czy też ogrzewaniu.
Na zdjęciu widać parowóz zimny, poza służbą - może być w tzw zapasie lub oczekiwać na naprawę. Czytając uważnie poprzednie wpisy wychodzi na to, że oczekuje na naprawę.

No, takim stwierdzeniem nie zaskarbisz sobie tutaj sympatii. :) Czynny parowóz posiada duszę a mam poważne wątpliwości czy ją posiada każdy ... człowiek...:(
A ja znów napiszę, że się dziwię. Parowóz co prawda, wyraźnie nie był ów dzień na służbie - nie wyropowany itd, ale czy odstawiony do zapasu, czy rezerwy, czy raczej faktycznie w Gnieźnie czekał na naprawę. Ale co mnie dziwi - czemu drzwi otwarte, i czemu na dachu budki i wokół zasobnika jest rozsypany węgiel.
Natomiast co do koloru - na żadnym z przytoczonych zdjęć [oprócz tego w Gnieźnie] zieleni na burtach się nie dopatrzyłem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.415 603 30
Też się nad tym zastanawiałem, ale do żadnych mądrych wniosków nie doszedłem. O głupich wnioskach wolę nie pisać...
Malowanie tych wagonów nie ma nic wspólnego z ryflakami. Jak się trochę zdjęcie rozjaśni i powiększy, to widać, że pierwszy wagon to restauracyjny, a właściwie to chyba salonowy "schürzen", pomalowany w barwy TEE, kremowo-czerwone, a drugi wagon to typowy DB-wski X 1 klasy w kolorach kremowo-oceaniczno-niebieskim (beige-ozeanblau). A podobnego salonu to nawet mam model.

Czerwiec 1981  Ty45  przed przystankiem Jaborowice(a)_.jpg
IMG_6889c.JPG
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.224 67 3
Ja jeszcze na chwilę pozwolę sobie cofnąć się do tematu OKo1. Na przedstawionych zdjęciach OKo1 11 widać wnękę pod tylną skrzynią węglową (nad tylną czołownicą) a ściślej w tylnej skrzyni wodnej. Tego nie ma na zdjęciu OKo1 26 i także tego nie spotkałem na innych zdjęciach lokomotyw OKo1/T18/BR78. Czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
także tego nie spotkałem na innych zdjęciach lokomotyw OKo1/T18/BR78. Czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat.
A ja spotkałem, ale wgłębienie innego typu. Niestety, większość zdjęć parowozów jest wykonywana od strony komina. Ale udało mi się coś takiego znaleźć:

Wgłębienie.jpg

Zarówno OKo1-11 dawny 78 379 jak i 78 190 zostały wyprodukowane w Fabryce Vulcan w Szczecinie. Pierwszy w roku 1923 a drugi w roku 1920, oba dla dyrekcji Essen. Może jakieś wersje?
Trzeba się bardziej zagłębić w ten temat. ;)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.224 67 3
Lokomotywy pruskie zwykle były produkowane w dużych ilościach i w dużym przedziale czasu. Dlatego też było w wielu seriach w trakcie produkcji wprowadzane szereg zmian w konstrukcji jak też w wyposażeniu . Na rysunku nie ma wnęki prawdopodobnie dlatego że początkowo stosowano oświetlenie naftowe. Oświetlenie gazowe wprowadzono pewnie w trakcie produkcji i w cale nie musiało być montowane na wszystkich lokomotywach opuszczających hale fabryczne.
Lokomotywa 078 192-2/78 192 ma rzeczywiście wstawiony kawał blachy w miejscu wnęki i to chyba dość dawno bo jeszcze dorobila się jakiegoś naprawianego wgniecenia.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Ja jeszcze na chwilę pozwolę sobie cofnąć się do tematu OKo1...
To i ja sobie na to pozwolę. ;)
A jak już sobie pozwoliłem to jeszcze pozwolę sobie wyjaśnić w jakim celu znalazł się parowóz (parowozy) serii OKo1 w MD Zielona Góra.
Otóż parowozem serii OKo1 były prowadzone dwie pary pociągów międzynarodowych w relacji Zielona Góra - Wilhelm Pieck Stadt Guben - Zielona Góra.
Młodszym Kolegom wyjaśniam, że Wilhelm Pieck Stadt Guben to dzisiejszy Guben, tak nazywany ... na szczęście przejściowo.:)
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
677 9 1
Podgrzewacz Knorr-a stosowany na większośći znormalizowanych niemieckich (i pruskich) parowozów, z tym że umiejscowiony w różnych miejscach, jak w OKo1-17 przed dymnicą, a np w TKt1 i TKt2 pod walczakiem ale pomiędzy dźwigarem poddymnicznym a skrzyniami wodnymi; w np Pd5 pomiędzy drugą osia toczną a pierwszym zestawem napędnym pod ramą; a np w Ty4 i Ty5 w górnej częśći dymnicy przed kominem; a np w Ok1 leżąc na pomoście i czasami na kotle jak w Okl2
;)
Podgrzewacz knorr 001.jpg
Podgrzewacz knorr 002.jpg

[DOUBLEPOST=1477683465,1477682866][/DOUBLEPOST]Zdjęcia bo zapomniałem...
2 012.jpg
44 225.jpg
93 526 (6).jpg
Fleischmann-411372.jpg
74 1046 (BR_74) OKi2.jpg

[DOUBLEPOST=1477683821][/DOUBLEPOST]A podgrzewacz wody Knorra był zestawem razem z pompą wodna Knorra z pewnymi ulepszeniami w sterowaniu jej pracą znanymi jako pompy Knorr-Tolkien i Nielebock-Knorr
Pompa knorr 001.jpg
Pompa knorr 002.jpg
Pompa knorr 003.jpg
 

Podobne wątki