• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.459 604 30
Był też drugi pociąg Mysłowice - Gdynia, jadący przez Toruń, Grudziądz, Malbork i Tczew. Zwykle od Torunia do Tczewa (później do Malborka) prowadzony SP45, ale raz zamiast SP45 widziałem Pt47, której drużyna nie znała szlaku Kwidzyn - Malbork i musiała go pokonać z prędkością 40 km/h.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Cos nie tak z opisem drugiego zdjecia. Pociag faktycznie jest w Walbrzychu, ale watpie zeby istniala taka relacja: Myslowice-Jelenia Gora. Wszak Myslowice sa kolo Katowic na Gornym Slasku. Moze chodzilo o Myslakowice, ale wtedy opis do zdjecia nadal by sie nie zgadzal. Na drugim zdjeciu pociag jedzie w strone Jeleniej Gory. Nad tendrem widac halde ktora nadal istnieje, a nad drugim ryflakiem ledwo co mozna wylapac zabudowania kopalni, istniejacej niegdys zaraz kolo stacji (Mieszko?).Szkoda ze nie Dales tego zdjecia do watku Dolno Slaskich klimatow, zdjecie "warte tysiaca slow" :)
Tak były takie pociągi, z wielu stacji które zostały totalnie zdegradowane. Musiałbyś spojrzeć do rokładów jazdy z 50 i 60tych. Np. dyrekcja katowicka miała 3 głowne wagonownie, które dostarczały wagony 4osiowe na trasy dalekobieżne - Katowice, Bytom i Mysłowice.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
W połowie lat siedemdziesiątych w przypadku tych wymienionych trzech pociągów wagony mysłowickie obiegały tylko na pociągu nr 4613/6414 - Mysłowice - J. Góra - Mysłowice. Dwie pary pociągów rel. Gdynia - Mysłowice nr 5412/4511 przez Poznań, Ostrów, jak i poc nr. 5416/4515 przez Malbork , Inowrocław były zestawione z wagonów gdyńskich.
 

koland

Aktywny użytkownik
Reakcje
499 1 0
Ty42-71 w 1968r. stojący przy lokomotywowni Jaworzno Szczakowa źródło ebay.
Za Ty42 stoi ciekawy parowóz, może ktoś wie co to za maszyna?
Przy okazji zapytam może ma ktoś inne zdjęcia stacji lub w lokomotywowni Jaworzno Szczakowa z dawnych lat.

Ty42 71 Jaworzno Czczakowci 1968.JPG
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.804 112 11
Ty42-71 w 1968r. stojący przy lokomotywowni Jaworzno Szczakowa źródło ebay.
Za Ty42 stoi ciekawy parowóz, może ktoś wie co to za maszyna?
Przy okazji zapytam może ma ktoś inne zdjęcia stacji lub w lokomotywowni Jaworzno Szczakowa z dawnych lat.]
Ten "Ty42" to jakas skladanka, jeszcze takiego czegos nie widzialem. Bloki cylindrow sa z Ty43.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.459 604 30
Ten "Ty42" to jakas skladanka, jeszcze takiego czegos nie widzialem. Bloki cylindrow sa z Ty43.
Część Ty42 wychodziła z fabryki z takimi osłonami. Fakt, że później w większości te osłony usuwano. Niżej fotki ściągnięte kiedyś z internetu, nie potrafię podać źródła ani autorów:

Ty2 - 885 Par. W-wa praga 1965-70 r.jpg
Ty42 - 46 HCP 17 08 45r..jpg
Ty42 - 149 FABLOK 1946.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.225 67 3
Różnice dotyczące kształtu i wielkości obudowy bloku cylindrowego nad suwakiem najprawdopodobniej wynikały z zastosowania danego typu suwaka. Lokomotywy serii 52 były budowane w maksymalnym uproszczeniu i w związku z tym zastosowano zwykłe suwaki z wyrownywaczami ciśnienia na które było potrzebne miejsce w obudowie. Później w ramach modernizacji lokomotywy wyposażono w suwaki Trofimowa do których nie było potrzeby stosowania wyrownywaczy ciśnienia. Tym samym obudowa mogła być mniejsza. Suwaki Trofimowa w lokomotywach Ty2 i Ty42 zastosowano dość wcześnie (w Ty42 choć nie jestem tego pewien być może nawet w czasie produkcji ) jednak po demontażu wyrownywaczy nie zmieniano obudowy. Czyniono to zwykle później gdy blachy obudowy były już w złym stanie .
 

Podobne wątki