• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.568 253 31
tu bym się nie zgodził, ciemno zielone budki ,oliwkowe,poczernione w trakcie eksploatacji ,to jedne ze starszych malowań lat 50-tych,
i to nie było upiększenie ,to były inne motywy podobnie jak oliwkowe wagony.
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.418 110 1
Śliczności składzik:rolleyes:, jak z obrazka. Przez te duże lampy, ciuchcia wydaje się jeszcze mniejsza i jeszcze bardziej urokliwa:love: Jak zabaweczka:)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.578 112 11
Galeria zapierająca dech w piersiach. Spracowane lokomotywy, czarne jak sumienie faszysty:D Bez pseudo upiększeń w postaci zielonych budek i tendrów.
Zielone a raczej ciemno oliwkowe tendry, budki a niekiedy cale kotly to byla norma. Tak w zasadzie malowali fabrycznie nowe parowozy osobowe, pospieszne i tendrzaki. Trzeba bylo stac przy takim smoku podczas normalnej pracy zeby dojzec te kolory i zdjecia nie zawsze odwzorowuja te kolory. Najpiekniej wlasnie wygladaly te parowozy kiedy oliwkowa powierzchnia miala taki troche polyskujacy kolor od oleju;)
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.418 110 1
Zielone a raczej ciemno oliwkowe tendry, budki a niekiedy cale kotly to byla norma. Tak w zasadzie malowali fabrycznie nowe parowozy osobowe, pospieszne i tendrzaki. Trzeba bylo stac przy takim smoku podczas normalnej pracy zeby dojzec te kolory i zdjecia nie zawsze odwzorowuja te kolory. Najpiekniej wlasnie wygladaly te parowozy kiedy oliwkowa powierzchnia miala taki troche polyskujacy kolor od oleju;)
Sęk w tym, że ja w skansenach zamiast ładnej OLIWKOWEJ zieleni i CIEMNEJ zieleni (o jakiej pisze Pokropiński) muszę oglądać pseudo upiększenia w postaci jasnej zieleni (w odcieniu trochę podobnym do tego na jaki Ruscy malowali parowozy). Wystarczy porównać dwa zdjęcia TKtek powyżej.o_O
 

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
309 24 5
Jak oglądam te zdjęcia w "kolorze" to przypomina mi się jak na forum pisano jakie te parowozy były "lsniące" i "Czyste" wypucowane ropą....po raz kolejny dowód na to ,że parowozy były umorusane. Piękne zdjęcia.
I te zdjęcia są z mojej okolicy Myślę ,że to trasa Gniezno-Nakło ,Gniezno-Janowiec.Parowozownia też chyba Gniezno ale nie jestem pewien.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
Dobrze kombinujesz. Linia Gniezno-Naklo, Gniezno-Janowiec przez Skoki oraz Jarocin-Czempiń i kilka fotek „Pogorzelki”. Chyba nawet znam autorów tych zdjęć (Martin albo Burghart - wtedy student prawa). Porównaj moje własne zdjęcie z piatym od dołu, to była nasza wspólna akcja. Notabene: przewaga zachodniego filmu nad moim ORWO ewidentna. Wiele z tych fotek umozliwil im nasz kolega, maszynista Wojtek S.

299.jpg
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.578 112 11
Jak oglądam te zdjęcia w "kolorze" to przypomina mi się jak na forum pisano jakie te parowozy były "lsniące" i "Czyste" wypucowane ropą....po raz kolejny dowód na to ,że parowozy były umorusane. Piękne zdjęcia.
I te zdjęcia są z mojej okolicy Myślę ,że to trasa Gniezno-Nakło ,Gniezno-Janowiec.Parowozownia też chyba Gniezno ale nie jestem pewien.
Czy czyste to kwestia podejscia;) Walbrzyskie teigreki byly bardzo brudne, ale kiedy w Jeleniej Gorze byly jeszcze tekatki, tamte calkiem przyzwoicie wygladaly. Niektore byly wrecz zadbane i udekorowane.
 

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
309 24 5
Gniezno raczej zagłębiem kopalnianym nie było.A ja właśnie pamiętam ,za dzieciaka widywałem właśnie takie i to dowód ,bo to z moich rewirów, a jestem z Gniezna.Trzeba przyznać że to już końcówka służby parowozów bo potem na tej trasie jeździły Stonki to nie dziwi ich wygląd.
 

Podobne wątki