• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
Jeśli wierzyć Wikipedii parowóz ten odbudowano (!) pomimo tak dużych uszkodzeń
Ktoś kto napisał tekst w Wikipedii o odbudowie zaczerpnął tę wiedzę z artykułu o Ty246 Terczyńskiego, Stankiewicza, który ukazał się w periodyku "Śk" nr 4 z 1998 roku i tu jest wszystko w porządku, tylko w artykule obu panów pojawił się inny miesiąc tej katastrofy, mianowicie "luty"i tu jest błąd. Ten tragiczny wypadek wydarzył się 21 stycznia 1962 roku.*
*źródło informacji : Przegląd Kolejowy Mechaniczny nr 3/1962, artykuł "O wybuchu kotła parowozu serii Ty246-17" Mgr inż. Józef Fijałkowski
474750407_1634065334212561_8962457375585825884_n.jpg

474808729_1634065014212593_714404673543503187_n.jpg

475138119_1634064810879280_4683636042905018069_n.jpg

475013955_1634064530879308_4909170818650536730_n.jpg




W monografii o normalnotorowych amerykanach na PKP T.Roszak opisał obszerniej stan powypadkowy tego trumana i podał dane, które zaważyły o sensowności odbudowy.
Na miejscu tego tragicznego zdarzenia, przy usuwaniu rumowiska brały udział dźwigi parowe, amerykański Orton największego wówczas udźwigu i radziecki Jarwalec, oba sfotografowane i widać je na powyższych zdjęciach.
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.506 69 0
Fajne zdjęcie mi ostatnio na dysk wpadło z "fejsbukowego" profilu o Ludwikowicach Kłodzkich, dwie tekatki, nie sposób dojrzeć numerów, przydziału
czy też daty rewizji, ale obstawiam że jedna to Piko a druga Robo, mimo wszystko warto wiedzieć która jest która, bo ta pierwsza ma wyraźnie lepszy
dekoder dymu;)
190193481_4061152430671417_1209649253744123804_n.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
To zdjęcie Kolegi Generała od dawna jest w wątku "ENERGETYKA", a to prawdziwy rarytas parowozowy, dla przypomnienia- na zdjęciu do obsługi pociągu sieciowego w 1988 roku w Kielcach Herbskich podpięty jest Ty51-53.

Ty51-53 Kielce 22 07 88  (2).jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.461 552 30
wszystkie zdjęcia mojego autorstwa
Gratuluję ciekawych ujęć. Warto byłoby może napisać gdzie (poza Technikum Kolejowym i Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, bo to wiemy ;)) i kiedy te fotki zostały wykonane. A przy okazji prosiłbym o trochę większą staranność przy wstawianiu zdjęć, bo wkradło się trochę chaosu i wiele fotek się powtarza. Spróbuję trochę to uporządkować.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.390 38 4
Kontynuując przekopywanie Flickr, ostatnio wpadło mi cos takiego:
PARA.jpg

W sumie pewnie bym popatrzył, i dał spokój, ale zaciekawiła mnie tabliczka i proszę, amerykaniec w pełnej krasie. Przypuszczam, że z tej sesji jest więcej zdjęć. W pięknym świetle stoi. No i jakość skanu rewelacja jak dla mnie.
Zdjęcie jak widać u źródła, jest zeskanowane odbiciem lustrzanym:
John Phillips
Któryś z kolegów zna jakieś inne fotografie z tej serii?
Jest jeszcze jedno, ale nijak ma się do jakości pierwszego skanu:
Ty246
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
Nr "13", ten truman w okresie wykonania tego zdjęcia był przypisany MD Olsztyn, maszyna ta w tym kadrze prezentuje kilka nieoryginalnych elementów wyposażenia, mimo, że ten truman , jeden z nielicznych do końca swej służby(1979) zachował swój oryginalny kocioł.
 
Reakcje
3.741 32 0
Ktoś kto napisał tekst w Wikipedii o odbudowie zaczerpnął tę wiedzę z artykułu o Ty246 Terczyńskiego, Stankiewicza, który ukazał się w periodyku "Śk" nr 4 z 1998 roku i tu jest wszystko w porządku, tylko w artykule obu panów pojawił się inny miesiąc tej katastrofy, mianowicie "luty"i tu jest błąd. Ten tragiczny wypadek wydarzył się 21 stycznia 1962 roku.*
*źródło informacji : Przegląd Kolejowy Mechaniczny nr 3/1962, artykuł "O wybuchu kotła parowozu serii Ty246-17" Mgr inż. Józef Fijałkowski
Można dodać, że błąd w artykule z nr 4/1998 jest albo błędem składu do druku, albo przeoczeniem / błędem autora, ponieważ, w artykule tym jest wyraźny odnośnik do źródła tej informacji:

Świat Kolei 4-1998, artykuł o Ty246, analiza 1.jpg


Świat Kolei 4-1998, artykuł o Ty246, analiza 2.jpg


... a zerkając do źródła, czyli artykułu w Świecie Kolei nr 1/1996, autorstwa pana Romana Garbacika, jest już poprawna data. Myślę, że "Świat Kolei" nie "urwie mi" głowy, a administracja forum wybaczy, za zamieszczenie skanu całości artykułu z 1996, wszak jest to "wyprostowanie błędu" popełnionego 2 lata później. Proszę zwrócić też uwagę, że w literaturze podanej na końcu artykułu z 1996, jest m.in. pozycja wymieniona przez kolegę Hoart. Warto więc opracowując pewną tematykę (choćby dla Wiki), docierać do źródeł i porównywać pewne informacje, pozwoli to unikać np. błędów popełnianych przez autorów. Na marginesie, niemal wszystkie artykuły zamieszczane w Świecie Kolei, mają podawaną na końcu literaturę (niekiedy obszerną), na której, sporą część informacji, opierają autorzy, i to jest niezastąpiona i bezcenna wartość dodana (takich publikacji), zawsze można spróbować dotrzeć do źródeł i porównać dane, czy dowiedzieć się o wiele więcej...

Roman Garbacik, 34 lata temu, na szlaku Lipie Góry- Babiak, Świat Kolei nr 1-1996 str 20.jpg
 

Podobne wątki