• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
Jeśli wierzyć Wikipedii parowóz ten odbudowano (!) pomimo tak dużych uszkodzeń
Ktoś kto napisał tekst w Wikipedii o odbudowie zaczerpnął tę wiedzę z artykułu o Ty246 Terczyńskiego, Stankiewicza, który ukazał się w periodyku "Śk" nr 4 z 1998 roku i tu jest wszystko w porządku, tylko w artykule obu panów pojawił się inny miesiąc tej katastrofy, mianowicie "luty"i tu jest błąd. Ten tragiczny wypadek wydarzył się 21 stycznia 1962 roku.*
*źródło informacji : Przegląd Kolejowy Mechaniczny nr 3/1962, artykuł "O wybuchu kotła parowozu serii Ty246-17" Mgr inż. Józef Fijałkowski
474750407_1634065334212561_8962457375585825884_n.jpg

474808729_1634065014212593_714404673543503187_n.jpg

475138119_1634064810879280_4683636042905018069_n.jpg

475013955_1634064530879308_4909170818650536730_n.jpg




W monografii o normalnotorowych amerykanach na PKP T.Roszak opisał obszerniej stan powypadkowy tego trumana i podał dane, które zaważyły o sensowności odbudowy.
Na miejscu tego tragicznego zdarzenia, przy usuwaniu rumowiska brały udział dźwigi parowe, amerykański Orton największego wówczas udźwigu i radziecki Jarwalec, oba sfotografowane i widać je na powyższych zdjęciach.
 

Podobne wątki