• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
453 5 2
Zapytam co się mu stało? I co to za typ oznaczeń na tendrze?

Edit. Link już działa, jednak opisów nie dopatrzyłem.
Rosyjskie oznaczenia.(Jest sierp z młotem i nad nim CCCP)
Pewnie lokomotywy zniszczone w czasie działań wojennych przejęte przez ZSRR. Może są one z radzieckiej strefy okupacyjnej Niemiec?
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.562 19 9
Zapytam co się mu stało?
Widoczny na zdjęciach parowóz (i pewnie te stojące w głębi też) został celowo uszkodzony poprzez wysadzenie ładunku wybuchowego w skrzyni ogniowej. Tak uszkodzonego parowozu nie dało się naprawić w warunkach polowych, co czyniło go bezużytecznym po jego przejęciu przez nieprzyjaciela.
Jeśli te zdjęcia pochodzą faktycznie z Gdyni, to możliwe, że parowozy te zostały wysadzone prze samych Niemców wycofujących się z Gdyni na Kępę Oksywską, a po zajęciu Gdyni przez Rosjan oznaczone godłem CCCP jako "trofiejne".
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.111 38 4
@Hoart odnośnie filmu Kutza "Krzyż Walecznych" numeru loka nie idzie dopatrzeć (pewnie by się dało po bardzo wolno odtworzonych klatkach w jakimś programie, na YT to nie pójdzie mimo dobrej jakości 720p) ale trafiła się taka informacja:
"Budynek dworca Luborz (nazwa powstała ze skrócenia nazwy miasta Lubomierz, czyli reszty filmowego Luborza) jest nieprawdopodobnie podobny do nieistniejącego już dworca nieistniejącej stacji Kawice na linii Wołów - Malczyce, ten sam układ okien i taka sama nastawnia), ale to nie są Kawice, gdyż tamten dworzec jest odbiciem lustrzanym Luborza i na dodatek nie posiadał magazynu towarowego, więc są dwie możliwości, albo jest to dworzec W Rogowie Legnickim lub Ratajach na tej samej linii kolejowej, których wygląd jest nieznany, ale to prawie niemożliwe, gdyż ranga tych miejscowości była zbyt mała, żeby taki obiekt wystawić, albo jest to dworzec zbudowany wg tego samego projektu na linii kolejowej powstałej w okresie 1915-1920."
Źródło:
FILM KRZYŻ WALECZNYCH
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
Stacja kolejowa, na której kręcono sceny powitania wdowy, w trzecim opowiadaniu, to jest następny orzech do rozgryzienia, na ten czas nie wiadomo co to za stacja.
Natomiast pierwsze sceny w pierwszym opowiadaniu "Krzyż" sfilmowano na stacji kolejowej w Czernicy Wrocławskiej. Kominy w tle to nieistniejąca dziś roszarnia, obecnie na miejscu roszarni są wojskowe zakłady. W 1958 roku, kiedy kręcono ten film, ta linia kolejowa (dwutorowa) była jeszcze nieczynna z powodu nieodbudowanego mostu kolejowego na Odrze. Ów most odbudowano dopiero w następnym roku, czyli w 1959. Wspomina pewien mieszkaniec Miłoszyc, który jako ciekawski był świadkiem kręcenia tych scen w Czernicy, że specjalnie dla potrzeb tego filmu ściągnięto kilka wagonów powypadkowych. Z życiorysów wszystkich stu Baldwinów (Tr20) wg danych z publikacji T.Roszaka , które po wojnie były na stanie PKP, jeden numer, właśnie nr "12" pasuje wg mnie najbardziej. Otóż ów Baldwin skreślono w warsztatach w Oleśnicy 11 sierpnia 1958 i następnie zezłomowano go .. we wrocławskim Gądowie, a więc ten Tr20 przed fizyczną likwidacją został uwieczniony w filmie fabularnym K. Kutza pod koniec lata, ( liście na drzewie) lub na początku jesieni.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
Stara niemiecka kartka pocztowa (udostępniona przez Alexa Kapchikova z jego prywatnego zbioru na fb). A na tej pocztówce bardzo ciekawy motyw, mianowicie wg Pana Jana Szpondera, to jeden z dwóch niezakupionych przez PKP ( Ty23) w wytwórni Schwartzkopff na początku (brak odchylaczy dymu i tender przed przebudową) pracy trakcyjnej na kolejach LBE.
472202308_1636016970323490_6836717689947213566_n.jpg

472387980_1636033026988551_4992290532371182934_n.jpg
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.769 38 3
@Hoart czyli na tej podstawie twierdzisz, że to numer 12, a nie 2, i zapewne masz rację. Na pokazanej przeze mnie stopklatce widać pionową linię, którą ja wziąłem za krawędź tabliczki.

@Magic posłużyłem się programem, który umożliwia mi poklatkowe oglądanie filmu. Niestety, naświetlanie kadru przez kamerę filmową trwało zbyt długo w stosunku do jej prędkości liniowej i każdy kadr jest poruszony. Pomógłby jakiś program dokonujący usunięcia efektu ruchu poprzez analizę obrazu lub sekwencji obrazów; ja takiego nie mam i nie znalazłem online (może źle szukałem?). Ale na pewno taki soft istnieje, choćby do zastosowań profesjonalnych (kryminalistyka, służby specjalne itd.)...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.731 443 99
Kolejny odświeżony przez jakiegoś Youtubera materiał z roboczych ujęć Claude Lanzmanna do filmu Shoah. Tym razem sielskie ujęcia ze stacji Bełżec i pracujące tam parowozy m.in Ty2-951.

Odnośnie tego filmu poniżej kadr z niego.
Ty2-951 z MD Przeworsk....

851.jpg


851_1.jpg


Z tego co widać, tender beczkowy, drzwi dymnicy płaskie, rama blachownicowa i koła szprychowe w osi tocznej. Po rurze przy budce widać że po prawej stronie pod nią jest też inżektor. Niestety wagon zasłania co nieco.

Co do filmów tych autorów muszę przyznać, że niezłym sprzętem dysponowali w końcówce lat 70-tych (tutaj konkretnie 1978). Nie jeden film z późniejszych lat nie podchodzi jakością temu co tutaj widać.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.275 2 1
Co do filmów tych autorów muszę przyznać, że niezłym sprzętem dysponowali w końcówce lat 70-tych (tutaj konkretnie 1978). Nie jeden film z późniejszych lat nie podchodzi jakością temu co tutaj widać.
Te filmy, które są teraz wrzucane do Internetu są dodatkowo obrobione cyfrowo tj. oczyszczone z szumu i wygładzone. Jakość nagrania została ogólnie poprawiona a rozdzielczość nieco zwiększona. Dzięki temu zabiegowi, można dostrzec jeszcze więcej szczegółów i to w jakości Full HD.
 
Reakcje
84 0 0
Szczególnie fajny jest skład osobowy z dwoma schürzenami w 1978 roku.
Niezwykły pociąg, ciekawy jest również wagon jadący za Schürzenami - nie przychodzi mi do głowy żaden racjonalniejszy pomysł co to za konstrukcja. Nawiasem mówiąc to chyba jedyne ujęcia Schürzenów w latach '70 (w ogóle ciężko mi przypomnieć sobie jakieś zdjęcia tych wagonów w służbie PKP) i to jeszcze w kolorze...
 
Ostatnio edytowane:

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.684 28 2
to chyba jedyne ujęcia Schürzenów w latach '70 (w ogóle ciężko mi przypomnieć sobie jakieś zdjęcia tych wagonów w służbie PKP)
Znam co najmniej trzy fotografie z epoki ukazujące wagony z fartuchem osłaniającym podwozie. :) Postaram się przygotować taki post, może dyskusja się rozwinie, bo to bardzo ładne i ciekawe wagony.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
473593192_8991029207676673_955539688021761563_n.jpg

foto z fb

Parowóz wyprodukowany w 1964 roku przez Resitę (Rumunia) w ilości dwóch sztuk dla Wietnamu (rozstaw szyn 1000 mm), w zasadzie nic takiego, gdyby nie tender wannowy bardzo podobny do niemieckiego K2 od BR 52. Jest to ciekawostka, bowiem taki typ tendra trochę pomniejszony wprost proporcjonalnie okazuje się, że był stosowany-wykorzystany również przez rumuński przemysł parowozowy oprócz naszego przemysłu parowozowego ( Ty45 i w małym stopniu, ale też w Pt47). Czeskie tendry wannowe to inna bajka.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
Sześćdziesiąt trzy lata temu na magistrali węglowej pomiędzy stacjami kolejowymi Lipie Góry- Babiak wybuch kotła na parowozie Ty246-17. Zdjęcia z publikacji Józefa Fijałkowskiego "Zwalczanie przyczyn i skutków wypadków na PKP" WKiŁ 1970
474622531_1632657581020003_1813904433532970133_n.jpg

474252647_1632657297686698_4516680596748235332_n.jpg
 

Podobne wątki