• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 5 2
Zapytam co się mu stało? I co to za typ oznaczeń na tendrze?

Edit. Link już działa, jednak opisów nie dopatrzyłem.
Rosyjskie oznaczenia.(Jest sierp z młotem i nad nim CCCP)
Pewnie lokomotywy zniszczone w czasie działań wojennych przejęte przez ZSRR. Może są one z radzieckiej strefy okupacyjnej Niemiec?
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.518 19 9
Zapytam co się mu stało?
Widoczny na zdjęciach parowóz (i pewnie te stojące w głębi też) został celowo uszkodzony poprzez wysadzenie ładunku wybuchowego w skrzyni ogniowej. Tak uszkodzonego parowozu nie dało się naprawić w warunkach polowych, co czyniło go bezużytecznym po jego przejęciu przez nieprzyjaciela.
Jeśli te zdjęcia pochodzą faktycznie z Gdyni, to możliwe, że parowozy te zostały wysadzone prze samych Niemców wycofujących się z Gdyni na Kępę Oksywską, a po zajęciu Gdyni przez Rosjan oznaczone godłem CCCP jako "trofiejne".
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.924 37 4
@Hoart odnośnie filmu Kutza "Krzyż Walecznych" numeru loka nie idzie dopatrzeć (pewnie by się dało po bardzo wolno odtworzonych klatkach w jakimś programie, na YT to nie pójdzie mimo dobrej jakości 720p) ale trafiła się taka informacja:
"Budynek dworca Luborz (nazwa powstała ze skrócenia nazwy miasta Lubomierz, czyli reszty filmowego Luborza) jest nieprawdopodobnie podobny do nieistniejącego już dworca nieistniejącej stacji Kawice na linii Wołów - Malczyce, ten sam układ okien i taka sama nastawnia), ale to nie są Kawice, gdyż tamten dworzec jest odbiciem lustrzanym Luborza i na dodatek nie posiadał magazynu towarowego, więc są dwie możliwości, albo jest to dworzec W Rogowie Legnickim lub Ratajach na tej samej linii kolejowej, których wygląd jest nieznany, ale to prawie niemożliwe, gdyż ranga tych miejscowości była zbyt mała, żeby taki obiekt wystawić, albo jest to dworzec zbudowany wg tego samego projektu na linii kolejowej powstałej w okresie 1915-1920."
Źródło:
FILM KRZYŻ WALECZNYCH
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.026 6 0
Stacja kolejowa, na której kręcono sceny powitania wdowy, w trzecim opowiadaniu, to jest następny orzech do rozgryzienia, na ten czas nie wiadomo co to za stacja.
Natomiast pierwsze sceny w pierwszym opowiadaniu "Krzyż" sfilmowano na stacji kolejowej w Czernicy Wrocławskiej. Kominy w tle to nieistniejąca dziś roszarnia, obecnie na miejscu roszarni są wojskowe zakłady. W 1958 roku, kiedy kręcono ten film, ta linia kolejowa (dwutorowa) była jeszcze nieczynna z powodu nieodbudowanego mostu kolejowego na Odrze. Ów most odbudowano dopiero w następnym roku, czyli w 1959. Wspomina pewien mieszkaniec Miłoszyc, który jako ciekawski był świadkiem kręcenia tych scen w Czernicy, że specjalnie dla potrzeb tego filmu ściągnięto kilka wagonów powypadkowych. Z życiorysów wszystkich stu Baldwinów (Tr20) wg danych z publikacji T.Roszaka , które po wojnie były na stanie PKP, jeden numer, właśnie nr "12" pasuje wg mnie najbardziej. Otóż ów Baldwin skreślono w warsztatach w Oleśnicy 11 sierpnia 1958 i następnie zezłomowano go .. we wrocławskim Gądowie, a więc ten Tr20 przed fizyczną likwidacją został uwieczniony w filmie fabularnym K. Kutza pod koniec lata, ( liście na drzewie) lub na początku jesieni.
 

Podobne wątki