• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.595 517 30
Już raz o to pytałem, ale jak dotąd nie dostałem odpowiedzi, więc się przypomnę. Szukam zdjęć Ty2-405 z prawej strony. Na Flickr i na stronie G. Christensena jest parę zdjęć, ale wszystkie zrobione z lewej strony, a ja chciałbym wiedzieć, jak wyglądała prawa strona tego konkretnego parowozu. Drugie pytanie też dotyczy tego parowozu: jaki był numer tendra? Na niektórych zdjęciach w sieci widać tabliczkę z numerem, ale sam numer jest nieczytelny.

Podobne pytanie dotyczy parowozu Pm2-8, którego model pokazałem w innym wątku. Do ostatecznego wykończenia brakuje mi m.in. tabliczki z numerem tendra, ale niestety, nie wiem, jaki on był. Może ktoś ma jakieś informacje na ten temat? Na nielicznych zdjęciach, na których tender ma tabliczkę z numerem, jest on nieczytelny - dotyczy to też mojego zdjęcia, jakie zrobiłem w Pile w 1977 roku, a nie przyszło mi wtedy, żeby numer zapisać.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.911 37 4
Piękne foto mi wpadło autora który ma trochę ciekawych zdjęć z mojego regionu. Niemiecka czcionka w numerze tendra nie do pomylenia jest. Będę musiał poczytać więcej w temacie, gdyż interesuję się typografią, a Niemcy wizerunkowo mieli najwyższy możliwy poziom w tamtych czasach, czy to umundurowanie czy znakowanie sprzętowe.
52281427628_be5c84de20_o.jpg

Źródło:
FRANZ MAUER
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.595 517 30
Umówiliśmy się, że okres po 1989 roku traktujemy jako "czasy współczesne", więc poprzedni wpis dotyczący Wolsztyna w roku 1992 został przeniesiony do właściwego wątku. Ten wpis zostanie wkrótce usunięty.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.599 443 99
Ty2-660 z MD CHEŁM na stacji Sobibór w 1978 roku. Lokomotywa została "złapana" na filmie (chyba nakręconym przez Francuzów), do którego link wrzucił tutaj jeden z kolegów z forum. Parowóz ten cały żywot spędził pod opieką parowozowni w Chełmie. Tender ma oznaczenie z tego co udało się odczytać 32D47, ale numeru tendra już nie widać. Z tego co udało mi się też ustalić na ujęciach w filmie parowóz ma dwa inżektory pod budką, Nathana po prawej stronie i Friedmanna po lewej. Jaką ma ramę niestety nie widać.

IMG_20241230_074331.jpg


IMG_20241230_074417.jpg


IMG_20241230_074358.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.595 517 30
Z tego co udało mi się też ustalić na ujęciach w filmie parowóz ma dwa inżektory pod budką, Nathana po prawej stronie i Friedmanna po lewej.
Inżektor Nathana z prawej strony faktycznie widać, ale co do lewej strony, mam wątpliwości. Parowóz widać w ujęciu prawie na wprost i lewa strona nie jest dobrze widoczna. Ja nie widzę tam inżektora Metcalfe'a-Friedmanna, a przede wszystkim nie widzę pod pomostem charakterystycznej grubej rury, doprowadzającej parę odlotową i kulistego odolejacza. A to, że parowóz miał inżektor Nathana z prawej strony nie oznacza automatycznie, że po lewej stronie był inżektor Metcalfe'a-Friedmanna.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.599 443 99
Inżektor Nathana z prawej strony faktycznie widać, ale co do lewej strony, mam wątpliwości. Parowóz widać w ujęciu prawie na wprost i lewa strona nie jest dobrze widoczna. Ja nie widzę tam inżektora Metcalfe'a-Friedmanna, a przede wszystkim nie widzę pod pomostem charakterystycznej grubej rury, doprowadzającej parę odlotową i kulistego odolejacza. A to, że parowóz miał inżektor Nathana z prawej strony nie oznacza automatycznie, że po lewej stronie był inżektor Metcalfe'a-Friedmanna.
OK, ale:

a1.jpg


a2.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.025 6 0
Dawno temu użyłem tego kadru z Filmoteki Narodowej z filmu K.Kutza "Krzyż walecznych", na którym widać postać biegnącego żołnierza(Jerzy Turek) na tle parowozu Tr20, pytając gdzie była sfilmowana ta scena oraz jakiego numeru kolejowego był ten Baldwin. Powracam do tych pytań. Oczywiście traktuję to jako zabawę i jako znający odpowiedzi na te pytania, ciekaw jestem czy ktoś z zainteresowanych na nie odpowie, a więc - gdzie nakręcono tę scenę i jakiego numeru był Tr20?
86pXp.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.595 517 30
Ale po co kolega @KoVaL podaje link do opisu Tr21 w Wikipedii? Pytanie kolegi @Hoart dotyczyło zdjęcia z filmu, na którym widać żołnierza biegnącego na tle parowozu Tr20, a nie Tr21. Jak rozumiem, kolega @KoVaL kwestionuje to i uważa, że na zdjęciu jest Tr21, a nie Tr20, czy tak? Ale opis Tr21 w Wikipedii nie jest tu żadnym argumentem. Niestety, opis Tr20 w Wikipedii nie zawiera zdjęcia, więc podam link do zdjęcia w Stacji Muzeum - tu akurat podpis jest prawidłowy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.595 517 30
Tr21 nie miały zbiornika powietrza na pierwszą osią
A poza tym w Tr21 budka była wyżej, jej dolna krawędź była na wysokości pomostu, charakterystyczną cechą Tr21 było też odsunięcie ostatniej osi wiązanej - odstęp między trzecią a czwartą osią jest większy, niż odstępy między pozostałymi osiami.
 

Podobne wątki