Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
tu bym się nie zgodził, ciemno zielone budki ,oliwkowe,poczernione w trakcie eksploatacji ,to jedne ze starszych malowań lat 50-tych,
i to nie było upiększenie ,to były inne motywy podobnie jak oliwkowe wagony.
Zielone a raczej ciemno oliwkowe tendry, budki a niekiedy cale kotly to byla norma. Tak w zasadzie malowali fabrycznie nowe parowozy osobowe, pospieszne i tendrzaki. Trzeba bylo stac przy takim smoku podczas normalnej pracy zeby dojzec te kolory i zdjecia nie zawsze odwzorowuja te kolory. Najpiekniej wlasnie wygladaly te parowozy kiedy oliwkowa powierzchnia miala taki troche polyskujacy kolor od oleju
Zielone a raczej ciemno oliwkowe tendry, budki a niekiedy cale kotly to byla norma. Tak w zasadzie malowali fabrycznie nowe parowozy osobowe, pospieszne i tendrzaki. Trzeba bylo stac przy takim smoku podczas normalnej pracy zeby dojzec te kolory i zdjecia nie zawsze odwzorowuja te kolory. Najpiekniej wlasnie wygladaly te parowozy kiedy oliwkowa powierzchnia miala taki troche polyskujacy kolor od oleju
Sęk w tym, że ja w skansenach zamiast ładnej OLIWKOWEJ zieleni i CIEMNEJ zieleni (o jakiej pisze Pokropiński) muszę oglądać pseudo upiększenia w postaci jasnej zieleni (w odcieniu trochę podobnym do tego na jaki Ruscy malowali parowozy). Wystarczy porównać dwa zdjęcia TKtek powyżej.
Jak oglądam te zdjęcia w "kolorze" to przypomina mi się jak na forum pisano jakie te parowozy były "lsniące" i "Czyste" wypucowane ropą....po raz kolejny dowód na to ,że parowozy były umorusane. Piękne zdjęcia.
I te zdjęcia są z mojej okolicy Myślę ,że to trasa Gniezno-Nakło ,Gniezno-Janowiec.Parowozownia też chyba Gniezno ale nie jestem pewien.
Dobrze kombinujesz. Linia Gniezno-Naklo, Gniezno-Janowiec przez Skoki oraz Jarocin-Czempiń i kilka fotek „Pogorzelki”. Chyba nawet znam autorów tych zdjęć (Martin albo Burghart - wtedy student prawa). Porównaj moje własne zdjęcie z piatym od dołu, to była nasza wspólna akcja. Notabene: przewaga zachodniego filmu nad moim ORWO ewidentna. Wiele z tych fotek umozliwil im nasz kolega, maszynista Wojtek S.
Jak oglądam te zdjęcia w "kolorze" to przypomina mi się jak na forum pisano jakie te parowozy były "lsniące" i "Czyste" wypucowane ropą....po raz kolejny dowód na to ,że parowozy były umorusane. Piękne zdjęcia.
I te zdjęcia są z mojej okolicy Myślę ,że to trasa Gniezno-Nakło ,Gniezno-Janowiec.Parowozownia też chyba Gniezno ale nie jestem pewien.
Czy czyste to kwestia podejscia Walbrzyskie teigreki byly bardzo brudne, ale kiedy w Jeleniej Gorze byly jeszcze tekatki, tamte calkiem przyzwoicie wygladaly. Niektore byly wrecz zadbane i udekorowane.
Gniezno raczej zagłębiem kopalnianym nie było.A ja właśnie pamiętam ,za dzieciaka widywałem właśnie takie i to dowód ,bo to z moich rewirów, a jestem z Gniezna.Trzeba przyznać że to już końcówka służby parowozów bo potem na tej trasie jeździły Stonki to nie dziwi ich wygląd.