• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
377 5 1
Kolega PT47 pytał o dziwne serie parowozów - Os424 to węgierski 424. Był jeden po wojnie. W Muzkolu widziałem zdjęcie jego wraku wykonane przez P. Szeligę w Warszawie. Pozostałe? No cóż, szczególnie po I wojnie były różne "cuda" często w jednym egzemplarzu. Po II wojnie też się trafiały szczególnie z różnych kolei które przed wojną były prywatne, a czasem z kolei przemysłowych. Bez jakiegoś zdjęcia jest prawie niemożliwe określenie co to były za parowozy.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 73 0
Parowozów węgierskiej serii 424 po II wojnie było co najmniej 6. Część z nich została przekazana kolejom węgierskim na początku lat pięćdziesiątych a część została przeznaczona na parowozy doświadczalne. Pamiętam, że parowóz oznaczony na PKP Os424-1 na przemian z Os24-1 w połowie lat sześćdziesiątych ogrzewał warszawski Dw. Wschodni. Jego tender był w MD Praga jeszcze w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
Ja mam dokładnie to samo zdjęcie ściągnięte z jakiejś strony i opisane jako zrobione przez E. Barnes. Oi2-4, choć na czołownicy widać numer 34, pozostałe dane zgadzają się z podanymi przez kolegę Kriegslok. I nie wygląda to na kadr z filmu, tylko na skan z negatywu lub odbitki.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
Być może druga osoba zrobiła w tym momencie również i zdjęcie. W każdym razie dokładnie to ujęcie stanowi również kadr tak jak wskazałem powyżej. Kojarzyłem ten motyw i raz jeszcze specjalnie przyfilowałem.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
Bo obaj jeździli razem;
- Ton = filmował,
- Barnes = fotografował,
- żona Tona = nagrywała na magnetofonie,

Aha, jeszcze jedno:
- milicja zatrzymywała i przeszkadzała :)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 73 0
Moim skromnym zdaniem jest to Od12 - austriacka seria 2.
Z góry dziękuję za poprawki i sprostowania oraz doprecyzowanie serii parowozu(y)
Nie jestem pewien prawidłowej indentyfikacji, gdyż pewien jegomość zasłania budkę, niemniej jednak cylindry i inne pewne szczegóły przemawiają za Od12 .... zresztą b .podobnego do Od13.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.508 58 3
Moim skromnym zdaniem jest to Od12 - austriacka seria 2.

Nie jestem pewien prawidłowej indentyfikacji, gdyż pewien jegomość zasłania budkę, niemniej jednak cylindry i inne pewne szczegóły przemawiają za Od12 .... zresztą b .podobnego do Od13.
Ja sugerowałem się że to Od13 tymi rurami co są na dachu budki a takich rur (właśnie co to jest?) Od12 nie ma. A tak faktycznie te parowozy są niemal identyczne
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
Tu niestety już ich aż tyle nie stało, choć jeszcze działały. Inna sprawa, żeby prowadzenie składów typu bipa albo dwa ryflaki to nie był najwłaściwszy rodzaj pracy dla tych maszyn. Od lewej Ty43- 1,108,56 i 90. Oczywiście Gniezno, 19.09.1989. I jeszcze fotka Ty43-108 zrobiona wcześniej tego dnia na przejeździe na Winiarach. Wydala mi się interesująca ze względu m.in. na archiwalny już zestaw pojazdów oczekujących na otwarcie rogatek.

312.jpg
311.jpg
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
810 5 0
Gnieźnieńska obrotnica w parowozowni czasami musiała być napędzana siłą mięśni ludzkich . Udało mi się to sfotografować w 1986 roku, kiedy czterech pracowników obracało Ty43-86.
Ty43-86  Gniezno 12 07 86.jpg
[DOUBLEPOST=1392414865][/DOUBLEPOST]A tutaj inny widok poprzez pryzmat korby do napędu obrotnicy
Ty43-110 62 56 24 74 Gniezno 12 07 86 (2).jpg
 

Podobne wątki