• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
155 1 0
Dzięki za pomoc w rozszyfrowaniu numeru tej Pt. Najpierw zadałem pytanie a potem się zorientowałem, że fotka jest w lustrzanym odbiciu:) A z Żaganiem skojarzyła mi się właśnie "peta" szóstka. Piękne te cudeńka...
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.075 6 0
- takie pytanie zaznaczam ,ze nie wiem i dlatego pytam , moze Ktos wie - mianowicie to mnie ostatnio zastanowiło , która z polskich lokomotyw parowych wyprodukowanych i wcześniej zaprojektowanych zawedrowała jako produkt exportowy -zawedrowała do jak najwiekszej ilości krajów Świata- impulsem było jakis czas temu trafione zdjęcie naszego Px48 w barwach CFR tylko z połowa tendra i tak trafiłem na to ,ze ów nasz Px48 był exportowany do czterech aż krajów i myślę ,że wysunął sie na lidera w tej dyscyplinie - co zainteresowani o tym myślą ?...- jest 'ktoś' lepszy od Px-a?
-"nasz" w CFR miał nazwę "DUNA"
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.576 112 11
- takie pytanie zaznaczam ,ze nie wiem i dlatego pytam , moze Ktos wie - mianowicie to mnie ostatnio zastanowiło , która z polskich lokomotyw parowych wyprodukowanych i wcześniej zaprojektowanych zawedrowała jako produkt exportowy -zawedrowała do jak najwiekszej ilości krajów Świata- impulsem było jakis czas temu trafione zdjęcie naszego Px48 w barwach CFR tylko z połowa tendra i tak trafiłem na to ,ze ów nasz Px48 był exportowany do czterech aż krajów i myślę ,że wysunął sie na lidera w tej dyscyplinie - co zainteresowani o tym myślą ?...- jest 'ktoś' lepszy od Px-a?
-"nasz" w CFR miał nazwę "DUNA"
Ty23, tylko okreslenie "lokomotywy eksportowe" trzeba potraktowac z pewnym przymruzeniem oka;)
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.508 58 3
- takie pytanie zaznaczam ,ze nie wiem i dlatego pytam , moze Ktos wie - mianowicie to mnie ostatnio zastanowiło , która z polskich lokomotyw parowych wyprodukowanych i wcześniej zaprojektowanych zawedrowała jako produkt exportowy -zawedrowała do jak najwiekszej ilości krajów Świata- impulsem było jakis czas temu trafione zdjęcie naszego Px48 w barwach CFR tylko z połowa tendra i tak trafiłem na to ,ze ów nasz Px48 był exportowany do czterech aż krajów i myślę ,że wysunął sie na lidera w tej dyscyplinie - co zainteresowani o tym myślą ?...- jest 'ktoś' lepszy od Px-a?
-"nasz" w CFR miał nazwę "DUNA"
A czy taki Eh2 (Er) dla ZSRR zaprojektowany przez polaków W. Łopuszyńskiego i R. Morawskiego można do takich zaliczyć ? (zbudowane w fabryce Hartmana w Ługańsku)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
W fabryce Hartmana w Ługańsku to budowano parowozy E wg projektu Łopuszyńskiego i Morawskiego jeszcze przed I wojna światową. Er to była wersja zmodernizowana, budowana od 1935 roku w wielu fabrykach. W Polsce zbudowano od 1949 do 1957 roku około 895 parowozów tego typu dla ZSRR, więc chyba to była najliczniejsza seria eksportowa. Pytanie, czy można je uznać za polską konstrukcję? Ale koledze Hoartowi chodziło chyba o to, do ilu różnych krajów trafiły parowozy danego typu - tu myślę, że faktycznie Px48 był liderem.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.075 6 0
... Ale koledze Hoartowi chodziło chyba o to, do ilu różnych krajów trafiły parowozy danego typu - tu myślę, że faktycznie Px48 był liderem.
-chodzi mi dokładnie o to -a to zdjęcie , o którym wspomniałem -pochodzi to zdjęcie z zakończonej jednej z aukcji internetowych - (autor tej fotografii nieznany jak również obecny właściciel)

- ciekawe czy sa zdjecia Px-ów w barwach chińskich , jugosłowiańskich i albańskich -szukam/y
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
419 1 0
Przepraszam jeżeli już film wcześniej się pojawił. Trochę czasu zajęłoby przejrzenie 58 stron...

 
Ostatnio edytowane:

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
477 1 0
Na trasie do Kudowy normy obciążeń dla TKt48; Kłodzko - Szczytna 500/1300 t, Szczytna - Kudowa 210 t. Powyżej dawano popych lub podwójną trakcję.
 

Podobne wątki