• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.574 112 11
A ja tam tez widze jakze piekny dach "zwezaka", a nawet dwa:) nie liczac pocztowych, sorki rozmarzylem sie. Co ciekawe ten najlepiej widoczny posiada 8 wywietrznikow, a ten po lewej 10.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
Mam tylko książkę "Katalog wagonów osobowych" wydany przez Centralny Zarząd Wagonów Ministerstwa Komunikacji w 1974 roku. Są tam pokazane wagony zarówno z 8 jak i z 10 przedziałami, ale rysunki nie są zbyt dokładne. Dla przykładu, na zdjęciu wagonu 2 kl typu 1A wyraźnie widać 10 wywietrzników, nad każdym przedziałem, ale na rysunku jest wywietrzników 12. Podobnie jest w wypadku wagonu 2 kl typu 8A. Z kolei wagon 1 kl 7A ma na rysunku 8 wywietrzników (zdjęcie jest zrobione pod takim kątem, że ich w ogóle nie widać). Jest jeszcze wagon 1 kl typu 108A, który ma 9 przedziałów i tyleż wywietrzników, widocznych zarówno na zdjęciu, jak i na rysunku.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.574 112 11
Mam tylko książkę "Katalog wagonów osobowych" wydany przez Centralny Zarząd Wagonów Ministerstwa Komunikacji w 1974 roku. Są tam pokazane wagony zarówno z 8 jak i z 10 przedziałami, ale rysunki nie są zbyt dokładne. Dla przykładu, na zdjęciu wagonu 2 kl typu 1A wyraźnie widać 10 wywietrzników, nad każdym przedziałem, ale na rysunku jest wywietrzników 12. Podobnie jest w wypadku wagonu 2 kl typu 8A. Z kolei wagon 1 kl 7A ma na rysunku 8 wywietrzników (zdjęcie jest zrobione pod takim kątem, że ich w ogóle nie widać). Jest jeszcze wagon 1 kl typu 108A, który ma 9 przedziałów i tyleż wywietrzników, widocznych zarówno na zdjęciu, jak i na rysunku.
Zastanawia mnie w takim razie czy np. ilosc wywietrznikow zalezala od wytworni w ktorej dany wagon zostal wyprodukowany. Podobnie jest tez ze swiatlami koncowymi, niektore wagony maja podobnie jak w innych tzn. na scianach czolowych, a inne to co ja nazywam "kropelki", zaraz na koncu zewnetrznej sciany pod dachem. Podobna sprawa jest tez z rynnami nad drzwiami bocznymi, niektore wagony maja a niektore nie. Kolega Szwed podal link do ciekawej strony angielskich milosnikow kolei i jest tam duzo zdjec tych wagonow. Ja sam teraz robie model 8A i napotykam wlasnie takie anomalie, myslalem ze 8A byly najbardziej liczebna grupa z tych zwezakow i musze sie kierowac zdjeciami.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
Nie analizowałem tego tak dokładnie, ale wydaje mi się, że liczba wywietrzników wynika po prostu z liczby przedziałów. A wagony tego rodzaju były budowane przez wiele lat w kilku zakładach w różnych odmianach, więc pewne różnice między poszczególnymi seriami są naturalne.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.075 6 0
-Kolega Jarząbek zasygnalizował własnie problem ,ze nie potrafisz choćby w żarcie skomentować kształtu odchylaczy dymu na tym OKl27 na zdjęciu Ediego Barnesa- napisałeś, że to od TeKatki- czyli rozumie się przez sie ,że masz na myśli to pisząc serie parowozu PKP TKt48 moze być tak ,że mniej zorientowani w temacie mogą mieć z tego Twojego powodu- problem w ocenie konstrukcji , ksztaltu odchylaczy dymu ,które montowano na TKt48- zwróć uwagę ,ze na zdjęciu Barnesa te "uszy" w niczym nie przypominaja charakterystycznych odchylaczy z TKt48 - są jednostkowa inicjatywą kogos kto jes wykonał jak potrafił i zamontował na tym Okl27 a jak chcesz przyfisiować na ten temat to dam Tobie przyklad jak to powionieneś zrobić - mianowicie w Twoim tekście zamiast wyrazu" tekatki" dał bym tekst "serii 26c kolei norweskich "
http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:26c412-ses20584.jpg
i tyle - fajnie jest coś wiedzieć i mieć poczucie humoru a nie sie wpieniać i byc w niewiedzy
- a skoro przywołałem temat odchylaczy dymu typu potocznie nazywanych "Uszami" montowanych na dymnicach przy kominach to myślę ,ze na PKP ten element na parowozach "przywedrował" własnie z Norwegii tam te uszy były montowane na kilku seriach już na początku ubiegłego wieku- zaznaczam ,ze to moja teoria
- pytanie - jaka fachowa jest nazwa takich odchylaczy dymu? -ktoś je przecież wymyślił zatem czy tez od nazwiska?
-
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.075 6 0
Paweł Terczyński napisał w zeszycie Śk"4/1997,że odchylacze dymu na OKzetkach były montowane po wojnie i na numerach 2,6,9 były krótkie a więc na zdjęciu Barnesa jest jeden z tych trzech numerów - tylko który?? ale to pytanie do fanatyków tej serii przede wszystkim[DOUBLEPOST=1390011304,1390009891][/DOUBLEPOST]
- okej zgarniacze DODAJMY z odkładnicami jak już trzymać się dokładnej technicznej terminologii(fachowej sic!) bo same zgarniacze były od "zawsze" montowane przy lokach w postaci grubego płaskownika montowanego do czołownic lokomotyw i tendrów lub bezpośrednio do półwózków , wózków lokomotyw różnych rodzajów - a ciekawe jak to nazwali jeszcze inni fachmani kolejowi - szukam/y...
- ciekawe ,ze na zdjęciach róznych autorów parowozów PKP z poczatku lat 70'tych ("The Last Steam Locomotive of Estern Europe" P.Ransome -Wallis) ,żadna seria nie ma tych odkładnic na zgarniaczach oprócz serii OKz..
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 73 0
???????????????

MASZ JAKIŚ PROBLEM!!!???

(DAROWAĆ TO MOŻESZ SOBIE SWÓJ POPRZEDNI KOMENTARZ KTÓRY I TAK NIC NIE WNOSI DO TEMATU!!!!!!)
Moim poprzednim komentarzem chciałem Ciebie sprowadzić na ziemię, gdyż jeśli identyfikujesz się Nickiem z serią TKt48 to powinieneś o niej wiedzieć co najmniej tyle aby nie pisać rzeczy nieprawdziwych. Gdzie widzisz podobieństwo odchylaczy z par. OKl27 do TKt48? Jest tylko takie, że sterczą do góry i są na dymnicy. Różnią się: kształem, wielkością i sposobem mocowania.
Zamiast się zastanowić nad tym co napisałem to Ty zaczynasz krzyczeć na mnie.
Moim zdaniem, to Forum jest dla głównie dla ludzi młodych /takich jak Ty/, którzy starą kolej znają tylko z: opowieści, filmów i zdjęć. Czegoś więcej możesz się dowiedzieć od ludzi starszych /takich jak tu kilku moich Kolegów i jak ja/, którzy tą Kolej pamiętają. Ale Ty nie przyjmujesz słów krytyki / może ciut złośliwej/ tylko zaczynasz szukać problemów u innych. Zastanów się i nie zniechęcaj mnie do dzielenia się tutaj swoją wiedzą bo to tylko Ty na tym stracisz.
I bardzo proszę - bez krzyku.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.343 32 10
Nikt oczywiście nie zauważył na pierwszy rzut oka podobieństwa OKl27 z wiatrownicami do tekatki, nie tylko pod względem wiatrownic, tylko temu parowozowi w tym wyglądzie najbliżej do tekatki, bo zauważenie podobieństwa do innego parowozu to za mało, liczy się tylko prawda i zgodność ze wszystkim w danym parowozie, za porównanie powinno się odpowiedzi napisać jakiś bezsensowny komentarz.
Bystrzacha z ciebie!
Nie martw się ekspertami, oni się czepiają szczegółów - to i to ma koła i blachy wkoło komina, no jak w mordę strzelił.
W końcu jesteś miłośnik, a prawdziwe uczucie zaślepia i wiele głupot się wtedy robi.
Dobrze że nie napisałeś że ona może rosyjskiego pochodzienia, mądra taktyka - o to przecie ostatnio jakiś 'spec' od wagoników się dochrzaniał...

Nie sądzę, żeby jakiś moderator pozwolił ci odpocząć od klawiatury na weekend, ale i tak polecam ją przeczyścić, bo się caps lock i wykrzyknik coś zacina.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.928 57 5
A tu link....
[DOUBLEPOST=1390078662,1390077717][/DOUBLEPOST]A propost wiatrownic to Ol49 powinna mieć wiatrownice Wagnera ,wskazuje na to budowa pomostu ,zostało to uproszczone do uchatki ,może kolega CoCu zrobił by jakiś fajny fotomontaż .Ja tylko poprawiłem rys. techniczny.
Ol49-RYS.jpg
 

Podobne wątki