• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
189 5 0
Zdjęcia nie najlepszej jakości zrobione w Szklarskiej Porębie, Jel. Górze, Węglińcu. Ze zbiorów p. Mariana Kuca. Zdjęcia SN61 (1968) i Ty2(1968) są ze zbioru pana MAGONIA, a TKt2 - 26 rok 1960 (MD Jelenia Góra 1949 - 1962) ze zbioru p. Krysiaka, użyczone przez pana Kuca.
TKt-2.jpg
04 Ty2 wyjeżdżatyłem w stronę Rybnicy.jpg
05 Pociąg osobowy z Węglińca prowadzony wagonem splinowym SN61 wjeżdża do jeleniej Góry.jpg
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Czy ja dobrze widzę, że te boczniaki na ostatnim zdjęciu ciągnie SN61? Spore obciążenie dla Ganza i spora niespodzianka dla mnie, że takie składy jeździły. No i poniemiecka bramka trakcyjna (y)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
Czy ja dobrze widzę, że te boczniaki na ostatnim zdjęciu ciągnie SN61? Spore obciążenie dla Ganza i spora niespodzianka dla mnie, że takie składy jeździły. No i poniemiecka bramka trakcyjna (y)
W książce "Magistrala węglowa" jest zdjęcie SN61 z trzema różnymi wagonami 2-osiowymi, w tym jednym boczniakiem. Jeżeli na zdjęciu wyżej rzeczywiście jest SN61, to chyba nie aż taki wysiłek. Dwa takie wagony potrafiły ciągnąć 4-wagonowy zestaw Bipa + poczta.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
@Andrzej Harassek
Co prawda to wątek o parowozach, ale... Znałem osobiście inżyniera wydelegowanego przez Ganz-Mavag do Polski, który miał ustalić przyczynę ciąglych awarii przekładni w SN61. Jego zdaniem pojazdy te były notorycznie przeciążane.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
Znając nasze realia, mogę powiedzieć, że to całkiem prawdopodobne. Nie wiem jednak, jakie było największe dopuszczalne obciążanie zgodnie z DTR tych wagonów. A kiedy to było?
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
@Andrzej Harassek
Co prawda to wątek o parowozach, ale... Znałem osobiście inżyniera wydelegowanego przez Ganz-Mavag do Polski, który miał ustalić przyczynę ciąglych awarii przekładni w SN61. Jego zdaniem pojazdy te były notorycznie przeciążane.
No cóż, na miejscu tego inżyniera mówiłbym to samo... ;).[DOUBLEPOST=1377553938,1377553015][/DOUBLEPOST]
Znając nasze realia, mogę powiedzieć, że to całkiem prawdopodobne. Nie wiem jednak, jakie było największe dopuszczalne obciążanie zgodnie z DTR tych wagonów. A kiedy to było?
Wagony serii SN61 były (wg producenta) przystosowane do prowadzenia na torze poziomym, pociagu (o masie całkowitej 194t), złożonego z wagonu spalinowego o masie 64t (przy masie służbowej 57,8t) i trzech (4-osiowych !) wagonów doczepnych o masie całkowitej 130t, z prędkością 85 km/h.
Wynika z tego jednoznacznie, że masa całkowita pociągu przedstawionego na powyższym zdjęciu, w żadnym wypadku nie osiąga wartości dopuszczalnej dla wagonów serii SN61.

Masa własna każdego z wagonów składu pociągu widocznego na zdjęciu mieści się w granicach 16-19t (razem masa własna max ~90t), a więc masa całkowita tych wagonów w żadnym razie nie przekraczała 110t.
 
Ostatnio edytowane:

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
O ile dobrze pamiętam, to w roku 1975 albo 76 (chodziłem do klasy z jego synem, przebywali w Polsce dość długo). W tamtych czasach w Olsztynie SN61 z trzema wagonami 101A lub podobnymi to była codzienność, dłuższych składów co prawda nie kojarzę, ale nie zdziwiłbym się, gdyby były. Trzeba też pamiętać, że Olsztyn to nie Mazowsze i trasy miały nieco trudniejszy profil.
 

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
152 1 0
To ładnie musiały dostawać w dup* SN61 gdy prowadziły pociąg do Zakopanego. Jak Pan Terebesz pisze że w Olsztynie miały trudniejsze trasy niż na Mazowszu to co musiały mieć kiedy ciągnęły pociąg Tatry. Trasa do Zakopanego to prawie same łuki a 90% z łuków mają trzecią szynę.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
Bardzo się cieszę, że nasz młody kolega matis_kr tak aktywnie udziela się na naszym forum, szkoda jednak, że w dużej części sprowadza się to do wklejania nieswoich zdjęć, ściągniętych z internetu, bez podania nawet źródła. Myślę jednak, że za tydzień ta aktywność nieco spadnie.
 

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
152 1 0
Bardzo się cieszę, że nasz młody kolega matis_kr tak aktywnie udziela się na naszym forum, szkoda jednak, że w dużej części sprowadza się to do wklejania nieswoich zdjęć, ściągniętych z internetu, bez podania nawet źródła..
95% zdjęć jakie wsadzam są z http://www.kolejcieszyn.pl/ a reszta znaleziona w google.pl Dziękuję za pochwałę.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
parowozjazda do Zakopanego w fotografii Romualda Kropata / Ktoś rozpoznaje pasażera na pierwszym planie?/( z strony Romuald Kropat fotografiakolekcjonerska.pl.)

Daniel Loko chyba pstryknął zdjęcie z tego samego zakrętu na ostatniej Parowozjadzie - czy tak ??
 

Podobne wątki