Mam przed sobą książkę Piwowońskiego i zdjęcie wspomniane przez Hoarta. Faktycznie, nic z tego zdjęcia nie wynika. Ten sam obrazek, tylko lepszej jakości i bez wyczyszczonego tła pojawia się w "Parowozach normalnotorowych produkcji polskiej" Pokropińskiego. Podpisany jest "Szerokotorowy parowóz towarowy dla ZSRR, noszący oznakowanie Er-791-59, przygotowany do wysyłki, fot. ze zbiorów Bogdana Pokropińskiego". Tło nie wnosi żadnych informacji prócz odległego horyzontu i drzewka bez liści, za to w tekście pojawia się ważna informacja: "Zestawy kołowe(...) wykonał chrzanowski Fablok, a tendry Pafawag we Wrocławiu. Były to parowozy szerokotorowe. Przesyłano je na zestawach kołowych normalnotorowych do Elbląga. Tam zmieniano zestawy kołowe na szerokotorowe. Po przeprowadzeniu próby gorące maszyny przejeżdżały do Związku Radzieckiego przez Braniewo". Od siebie dodam, że końcowy montaż i rozpalenie parowozów dokonywało się w hali elbląskiego Zamechu (dawny zakład Scichau-Trettinkerhof), skąd poprowadzono tor szeroki do przejścia granicznego Braniewo - Mamonowo (na odcinku Bogaczewo - granica tor ten w fatalnym stanie jeszcze istnieje). Wnioskuję zatem, że zdjęcie zostało wykonane gdzieś w okolicy Elbląga, na dawnym Ostbahnie, bo tylko tam mozna było sfotografować Er-a w stanie kompletnym na szerokim torze. Tło też pasuje do tych okolic. W książce Pokropińskiego jest też zdjęcie Er-a w hali HCP. Innych zdjęć z Polski nie spotkałem.