• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
-może wreszcie przy okazji lakierowania po remoncie poprawnie zakomponują napisy przynależności na tendrze, ponieważ to co zrobili wyspiarze z tego skansenu było rażąco niewłaściwe to znaczy za duuuży był odstęp po między wyrazami : "TRANSPORTATION" i "CORPS" względem niżej namalowanych większych liter "USA" to widać na zdjęciach tej S160 ,których pełno w necie
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
Przepraszam że się wtrącam w wątek.
Ale czy są jakieś zdjęcia parowozów Er budowanych w Cegielskim dla ZSRR? Było tego koło 900 sztuk czyli więcej niż najliczniejsza Polska seria na PKP .
Szukałem w internecie niestety nic nie znalazłem.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
MichałŁowi domyślam/y się ,że na myśli jest zdjęcie Er-a w Cegielskim tak jak tendEra w fotce fabrycznej PaFa Wagu-zgadZa się? MichałŁowiczu??? o to Wam chodżit??
-tak nie daje mi spokoju Piwowoński -tylko nie mam przy sobie owej ksiązki - czy czasem w owej książce nie ma takiej fotografii?? pytanie do posiadaczy
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
Stronę parowoza znam doskonale często ją przeglądam można znaleźć tam naprawdę ciekawe sprzęty.
Horat czyta mi w myślach to co nie napisałem, chodzi mi o jakieś zdjęcia czy inne informacje o parowozach ЭР
ale jeszcze kiedy był na terenie Polski czy to w Cegielskim czy w transporcie do granicy, czy może wreszcie z jazd testowych które (z tego co pamiętam) odbywały się na szerokim torze ale jeszcze w Polsce.
Domyślam się że takich rzeczy może być mało bo po pierwsze takie czasy a po drugie takie miejsce gdzieś przy granicy z ZSRR gdzie pewnie każdy z aparatem przy torach zwłaszcza przy rejonach przeładunkowych zaraz siedział by na UB.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
napisałem wcześniej ,że może u Piwowońskiego , ale jak mnie jednak pamięć nie myli to w jego albumie pt."Parowozy kolei polskich" jest zdjęcie Eera ale gdzie wykonane to tylko autor będzie wiedział ponieważ takie zdjęcie użył w swoim opracowaniu ,zdjęcie owe jak pamiętam przedstawia ten parowóz jakby po wyjściu z fabryki ale nie ma ,zadnego punktu odniesienia w tle ponieważ tło nad nim jest wykadrowane może to zdjęcie być wykonane w każdym innym zakładzie i kraju, natomiast jest fotografia fabryczna (PaFaWag)tendra do tego Era i to jest jak na razie...
ciekawym było czy Eery miały tabliczkę "Wykonano w zakładach Imienia H Cegielskiego w Poznaniu " czy już "Zdjełano w zawodzie im J Stalina wa Poznanie"? -bo jak się nie mylę TKt48 dla Albanii miały tabliczki z tą drugą wersją co zresztą stanowiło sens- dobra- zdjęcie posiadasz owego tendra ?jest w "Śk"10/2005 w artykule pt."60 lat Pafawagu"
-główne linie z zachodu na wschód w tamtym czasie przez kilka lat od zakończenia wojny miały jeden tor przekuty o 8 centymetów więcej i takie miasto jak Poznań to wyobrażam sobie ,że ów szeroki tor wychodził z samych hal Cegielskiego i
szedł " na wschód a po nim "szły" w konwojach Eery, jak transportowano tendry w Wrocławia do Poznania - zgaduję..na platformach osobno wózki i skrzynie
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Mam przed sobą książkę Piwowońskiego i zdjęcie wspomniane przez Hoarta. Faktycznie, nic z tego zdjęcia nie wynika. Ten sam obrazek, tylko lepszej jakości i bez wyczyszczonego tła pojawia się w "Parowozach normalnotorowych produkcji polskiej" Pokropińskiego. Podpisany jest "Szerokotorowy parowóz towarowy dla ZSRR, noszący oznakowanie Er-791-59, przygotowany do wysyłki, fot. ze zbiorów Bogdana Pokropińskiego". Tło nie wnosi żadnych informacji prócz odległego horyzontu i drzewka bez liści, za to w tekście pojawia się ważna informacja: "Zestawy kołowe(...) wykonał chrzanowski Fablok, a tendry Pafawag we Wrocławiu. Były to parowozy szerokotorowe. Przesyłano je na zestawach kołowych normalnotorowych do Elbląga. Tam zmieniano zestawy kołowe na szerokotorowe. Po przeprowadzeniu próby gorące maszyny przejeżdżały do Związku Radzieckiego przez Braniewo". Od siebie dodam, że końcowy montaż i rozpalenie parowozów dokonywało się w hali elbląskiego Zamechu (dawny zakład Scichau-Trettinkerhof), skąd poprowadzono tor szeroki do przejścia granicznego Braniewo - Mamonowo (na odcinku Bogaczewo - granica tor ten w fatalnym stanie jeszcze istnieje). Wnioskuję zatem, że zdjęcie zostało wykonane gdzieś w okolicy Elbląga, na dawnym Ostbahnie, bo tylko tam mozna było sfotografować Er-a w stanie kompletnym na szerokim torze. Tło też pasuje do tych okolic. W książce Pokropińskiego jest też zdjęcie Er-a w hali HCP. Innych zdjęć z Polski nie spotkałem.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
wcale bym się nie zdziwił jak okazało by się ,że to ten słynny tendrzaczek touński- ale jeszcze na "chodzie" tu na tym zdjęciu po naprawie ??? - jakie serie na tym zdjęciu jeszcze rozpoznać sie da?- proszę ..
 

Podobne wątki