• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.063 25 2
- pierwsza strona dotyczy prawobrzeżnej Warszawy i widzimy na niej zniszczony fragment hali wachlarzowej MD Warszawa Wsch, Ti 4 też tam stoi.
- druga strona albumu - to bardzo rzadko spotykane zdjęcie (co prawda tylko fragmencik) zrujnowanej parowozowni przy ul. Mszczonowskiej.
Jarząbek - jesteś rewelacyjny !!! - jak zwykle zresztą !
Identyfikacja mistrzowska.
Od razu przyznam, że nie brałem w ogóle pod uwagę parowozowni przy ul.Mszczonowskiej, przypuszczając niestety całkowicie błędnie, że zniknęła ona z powierzchni dużo wcześniej.
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
50 0 0
Pd5-3..JPG

Zdjęcie opisane jako: Zug Lok Dampflok Eisenbahn Reichsbahn Bahn Aufschrift deutsche WH WK II.
Źródło: Ebay.
Szkoda, że współcześnie dysponujemy Pd5-17, a nie tą Pd5-3 ze zdjęcia. Ta ze zdjęcia jest jakby bardziej prawdziwa dla PKP niż fikcyjna 17-ka :(
Ale lepszy rydz niż nic, czyli i tak mamy czym się cieszyć :)
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.548 60 3
Zobacz załącznik 384057
Zdjęcie opisane jako: Zug Lok Dampflok Eisenbahn Reichsbahn Bahn Aufschrift deutsche WH WK II.
Źródło: Ebay.
Szkoda, że współcześnie dysponujemy Pd5-17, a nie tą Pd5-3 ze zdjęcia. Ta ze zdjęcia jest jakby bardziej prawdziwa dla PKP niż fikcyjna 17-ka :(
Ale lepszy rydz niż nic, czyli i tak mamy czym się cieszyć :)
Czy można poprosić o tą fotografię bez czerwonych mazów
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
Reakcje
249 0 0
Mam pytanie, czy któryś z Kolegów mógłby pomóc ?
Próbuję ustalić jaki przydział mógł widnieć na budce parowozu Ty42 22 w okolicach 1990/1991 roku po przeniesieniu z MD Zaj. Tczewskie do Korsz.
DOKP PÓŁNOCNA / Par. Korsze czy DOKP PÓŁNOCNA / Lok. Korsze.
A może dalej jeździł z przydziałem Zaj. Tczewskie ?
Z tego co wiem MD Korsze formalnie działała do kwietnia 1991 potem aż do likwidacji było to MD Olsztyn
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
156 1 0
Zobacz załącznik 384057
Zdjęcie opisane jako: Zug Lok Dampflok Eisenbahn Reichsbahn Bahn Aufschrift deutsche WH WK II.
Źródło: Ebay.
Szkoda, że współcześnie dysponujemy Pd5-17, a nie tą Pd5-3 ze zdjęcia. Ta ze zdjęcia jest jakby bardziej prawdziwa dla PKP niż fikcyjna 17-ka :(
Ale lepszy rydz niż nic, czyli i tak mamy czym się cieszyć :)
Mamy, i to bardzo! Dziękuję za zamieszczenie tego interesującego zdjęcia! Ciekaw jestem gdzie było zrobione te zdjęcie. Zastanawia mnie też napis na budce: "Deutscher Wehrmacht". Czyżby parowóz na tym zdjęciu był w służbie mobilizacyjnej, tzn. z jakimś pociągiem sztabowym, sanitarnym, czy może wojskowym transportem?
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
810 5 0
Mam pytanie, czy któryś z Kolegów mógłby pomóc ?
Próbuję ustalić jaki przydział mógł widnieć na budce parowozu Ty42 22 w okolicach 1990/1991 roku po przeniesieniu z MD Zaj. Tczewskie do Korsz.
DOKP PÓŁNOCNA / Par. Korsze czy DOKP PÓŁNOCNA / Lok. Korsze.
A może dalej jeździł z przydziałem Zaj. Tczewskie ?
Z tego co wiem MD Korsze formalnie działała do kwietnia 1991 potem aż do likwidacji było to MD Olsztyn
Parowóz Ty42-22 nie miał na budce wpisanego żadnego przydziału w 1990 roku w Korszach. Nie miał nawet tabliczek , tylko wypisaną farbą serię i numer ! Na zdjęciu w zachodzącym lipcowym słońcu Ty42-69 i Ty42-22 w Korszach.
Ty42-69 i Ty42-22 .jpg
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
50 0 0
Jakiś czas temu znalazłem w sieci (chyba był to Ebay), zdjęcia parowozu Ok22 z którym "zaprzyjaźnili się" Niemcy. Na pierwszym zdjęciu widać parowóz niedługo po przejęciu. Drugi obrazek prezentuje jakie skutki ma takie "zaprzyjaźnienie się" z Niemcami :eek:
Chyba, w ten sposób partyzantka wyraziła swoją opinię na temat współpracy z Niemcami.
Niestety, oprócz informacji, że obydwa zdjęcia są z roku 1940, nie zanotowałem niczego więcej :(
Czy ktokolwiek jest wstanie rozwikłać historię tego parowozu?
Ok22okupacja.JPG

Ok22okupacja_zdj2.JPG
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Zrobiłem sobie takie małe porównanie tego co można porównać i jestem tego samego zdania co Pan Generał.
Opisy na czołownicach wykonane są co prawda tą samą ręką ale ..... widać wyraźnie, że jedna z dwójek jest mniejsza. Ponadto pod opisem serii są podane daty. W jednym przypadku dzień jest jednocyfrowy, w drugim dzień jest dwucyfrowy - chyba 24.
Nieuszkodzony parowóz to najprawdopodobniej (przynajmniej ja tak odczytuję numer) to Ok22-145. Tego drugiego nie wiem .... i chyba wiedział nie będę. Ok22-145 po przejęciu przez DR otrzymał numer 38 4585 ... i tyle go widzieli.

Ok22.jpg
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
50 0 0
Zderzak na zdjęciu po prawej stronie jest inny. Zawiasy dymnicy są dwóch róznych konstrukcji.
Dziękuję Kolegom za pomoc w wyjaśnieniu zagadki tych zdjęć. Wasza opinia wpisuje się w moją refleksję, będącą wynikiem obserwacji, że niemieccy Koledzy nie tylko na Ebay, ale także na forach bywają nie tylko mało rzetelni, lecz także niektórzy z nich dopuszczają się manipulacji. Wyrażam swoją opinię w tym zakresie nie po to, żeby kogokolwiek oskarżać (większość niemieckich Kolegów jest solidna), lecz w celu zwrócenia uwagi na konieczność weryfikowania podawanych informacji, na przykład korzystając z fachowej wiedzy i pomocy Kolegów z modelarstwo.info, za którą to pomoc jeszcze raz bardzo dziękuję :)

Niezależnie od wszystkiego, w dalszym ciągu będę publikował zdjęcia znalezione w sieci, wraz z ich oryginalnymi opisami (niezależnie od tego, czy są zgodne z faktami historycznymi).
Tym razem: "Beute Dampflok Lok mit rotem Stern der Sowjetunion Kennung am Bahnhof" Źródło: nie pamiętam (n)
Beute Dampflok Lok mit rotem Stern der Sowjetunion Kennung am Bahnhof.JPG
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
że niemieccy Koledzy nie tylko na Ebay, ale także na forach bywają nie tylko mało rzetelni, lecz także niektórzy z nich dopuszczają się manipulacji.
W odniesieniu do niemieckich hobbystów nie przypuszczam aby świadomie manipulowali faktami, człowiek zawsze może się pomylić. Ale w odniesieniu do sprzedawców jak najbardziej. Myślę, że są dwie główne przyczyny:
- nieznajomość tematu,
- chęć podniesienia atrakcyjności sprzedawanego przedmiotu - reklama dźwignią handlu ... tak dawno temu głoszono.;)

A Ok1-219 jaki jest każdy widzi. Co tu można dodać ... tylko to, że najpierw zajęli się nim jedni a następnie drudzy. :(
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Cóż jeszcze można dodać - Ok1-219 to jedna z lokomotyw zakupiona przez PKP w 1922 roku w berlińskiej fabryce Schwartzkopffa. Na zdjęciu jeszcze widać dużą firmową tablicę Czarnogłowego na osłonie rury parowlotowej.
 

Piotr Klawczyński

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Mam pytanie, czy któryś z Kolegów mógłby pomóc ?
Próbuję ustalić jaki przydział mógł widnieć na budce parowozu Ty42 22 w okolicach 1990/1991 roku po przeniesieniu z MD Zaj. Tczewskie do Korsz.
DOKP PÓŁNOCNA / Par. Korsze czy DOKP PÓŁNOCNA / Lok. Korsze.
A może dalej jeździł z przydziałem Zaj. Tczewskie ?
Z tego co wiem MD Korsze formalnie działała do kwietnia 1991 potem aż do likwidacji było to MD Olsztyn
Ty42-22 został przekazany w dni 9 lipca 1990r. z Zająca do Korsz, fotka Generała pochodzi najprawdopodobniej z lipca 1991roku maszyna ta jest dość zaniedbana i chyba świeżo odstawiona ( rdza na zestawach kołowych) , natomiast w książce "Dampfbahnen in Polen na stronie 120-stej jest bardzo ładne foto tej maszyny na Korszańskiej obrotnicy, na budce zdecydowanie widać Pólnocna DOKP i raczej widnieje napis Lok. Zaj. Tczewskie ( słabo widoczny na zdjęciu) Tabliczki z typem i numerem serii są kompletne.
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
50 0 0
Ty42-22 został przekazany w dni 9 lipca 1990r. z Zająca do Korsz, fotka Generała pochodzi najprawdopodobniej z lipca 1991roku maszyna ta jest dość zaniedbana i chyba świeżo odstawiona ( rdza na zestawach kołowych) , natomiast w książce "Dampfbahnen in Polen na stronie 120-stej jest bardzo ładne foto tej maszyny na Korszańskiej obrotnicy, na budce zdecydowanie widać Pólnocna DOKP i raczej widnieje napis Lok. Zaj. Tczewskie ( słabo widoczny na zdjęciu) Tabliczki z typem i numerem serii są kompletne.
W uzupełnieniu wpisu Pana Piotra, prezentuję dwa zdjęcia Ty42-22 z okresu pracy w Korszach. Niestety te zdjęcia pochodzą z tego okresu, w którym nie odnotowywałem źródła pochodzenia zdjęć. Prawdopodobnie był to jakiś portal w Niemczech. O ile pamiętam, zdjęcia te pozyskałem minimum pięć lat temu. Na marginesie bieżącego wątku, proszę Kolegów o pomoc przy wyjaśnieniu wątków związanych z pociągami sanitarnymi II RP: http://odkrywca.pl/polskie-pociagi-szpitalne-i-sanitarne,745642.html
Ty42-22 Korsze.jpg

Ty42-22 Korsze_zdj. 2.jpg


PS. Chętnie pomogę w dowolnym wątku "kolejowym", służąc zdjęciami gromadzonymi na przestrzeni wielu lat. Proszę jedynie o pomoc w wyjaśnieniu historii wagonu, który prawdopodobnie w 1939 roku był w składzie P.S.84 i był prowadzony przez złotego medalistę wystawy światowej, czyli parowóz Pm36-1: https://www.facebook.com/2171614216...7161421666997/584804864902649/?type=3&theater
Cel: zgromadzenie materiałów i dokumentacji historycznej, która posłuży do napisania i uzasadnienia wniosku o pozyskanie środków na renowację tego wagonu i wsparcie PTMKŻ w odbudowie "ostatniego żołnierza II RP na torach" w 100 rocznicę wcielenia go do WP.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.865 41 4
Witam, Czy na pewno to Poznań Główny? Ja mam wątpliwość, bo za mało zelektryfikowanych torów i brak po drugiej stronie mostu zejść na perony, nad którymi były tablice informacyjne.
 

Podobne wątki