• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Park taborowy Simplon-Orient-Express

D

Dampflok

Gość
Na odcinku kolejowym od Stuttgartu do Monachium pociągi ekspresowe były prowadzone tylko przez niemieckie elektrowozy Baureihe E 17. Na odcinku kolejowym od Monachium do Rosenheim pociągi ekspresowe były prowadzone przez niemieckie elektrowozy Baureihe E 16. Później pociągi ekspresowe na tym odcinku były dodatkowo prowadzone przez niemieckie elektrowozy Baureihe E 18 oraz elektrowozy Baureihe E 19.

Fotografia niemieckiego elektrowozu Baureihe E 18.
images.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.877 67 3
Przypuszczam że chodziło tu o niższa skrajnie na kolejach francuskich. Parowozy pruskie jakie zostały przejęte przez koleje francuskie po 1 Wojnie Światowej miały zdejmowane nadstawki na kominie. Czy w przypadku serii P10/39 zdjęcie nadstawki załatwiło by sprawę tego nie wiem, ale wątpię żeby Niemcy chcieli dla 4 kilometrów modyfikować swoje lokomotywy.
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Zatem chcąc symulować wymianę lokomotyw z BR 18.4 (S3/6) na elektryczną to w grę wchodzi tylko E16. Tak to rozumiem, czy dobrze ? No bo pozostaje tylko wymiana lokomotyw w Monachium, a jak zostało już napisane zelektryfikowany odcinek Salzburg-Monachium obsługiwały właśnie E16.
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Taki właśnie miałem plan, że od Salzburga od Monachium OE ciągnie E16 (bawarska- tzn. zielona ? ), a od Monachium do Stuttgartu BR 18.4.
 
D

Dampflok

Gość
Ten bawarski parowóz to niemiecka lokomotywa BR 18.4. Jednak elektrowozy E 16 posiadały początkowo bawarskie oznakowanie.
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Tak jest.

Ciekawe, czy w latach 1925-1937 na pozostałych odcinkach OE prowadzony był przez lokomotywy elektryczne, a zwłaszcza czy SOE przez takowe był prowadzone np. jakieś francuskie ?
 
D

Dampflok

Gość
Pociąg ekspresowy Simplon-Orient Express był prowadzony przez szwajcarskie elektrowozy Be 4/6 oraz elektrowozy Ae 3/6.
 
B

bobby74

Gość
Tutaj Kolega RS11 pisał o elektrowozach na odcinku szwajcarskim i włoskim, np.: o takiej Ae 4/7

image.jpeg


image.jpeg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
Kolega Dampflok podaje lokomotywy które są zapisane w rozkładach "na szytwno".
Lokomtywa elektryczna E04 była też używana do OE jako "Ersatz" =zastępstwo. Mam też jedno zdjęcie, tak opisane problem w tym że widać tylko jeden wagon i trudno określić czy to OE.

Tak jak pisałem o SOE był tylko prowadzony parowozem we Francji do granicy ze Szwajcarią.

Pociągi Grande Trains we Francji były prowadzone elektrowozami. Zelektryfikowane były linia z Paryża do Brive i rozgałęzienie do Tours z Orleanu czyli kompania PLM, na przed polu Pirenejów - Bordeaux i Tuluza czyli koleje Midi, oraz połączenie przez Alpy Modane.
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Pociągi Grande Trains we Francji były prowadzone elektrowozami. Zelektryfikowane były linia z Paryża do Brive i rozgałęzienie do Tours z Orleanu czyli kompania PLM, na przed polu Pirenejów - Bordeaux i Tuluza czyli koleje Midi, oraz połączenie przez Alpy Modane.
A czy któryś z "Wielkich Ekspresów Europejskich" CIWL prowadzony był przez tą lokomotywę ? Jej przynależność to PO-MIDI więc chyba to możliwe. http://www.hornbyinternational.com/...541-femme-enceinte-po-midi-hj2322-hj2323.html

Edit: Znalazłem na forum francuskim zdjęcie, które może przedstawiać tą lokomotywę z jednym z wielkich ekspresów. Ale nie wiem czy zostało to w kolejnych postach potwierdzone, zwłaszcza data wykonania zdjęcia.

http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=26860&start=1335
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
W jednym z kolejnych postów po tym zdjęciu pisze (wg translatora), że to mógł być przejazd inauguracyjny z okazji elektryfikacji jakiegoś odcinka. Wiedząc co to za odcinek można by z dokładnością co do dnia ustalić datę wykonania zdjęcia.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
Zdjęcie zostało wykonane 13 grudnia 1938r kiedy cały odcinek z Paris do Bordeaux został ukończony (ostatecznie zelektryfikowany i nie należało już zmieniać lokomotyw na trasie). Należy pamietać o jeszcze jednym że w 1938r powstało SNCF mimo że to lokomotywa była z parku taborowego Midi to już nie był ten przejazd pod egidą kompanii PO-Midi. Lokomotywy jeszcze parę lat nosiły numery i loga starych kompanii.

Nie skaczmy tak po tematach, bo zaczyna się nam rozwadniać wątek o SOE czy OE.

Jestem fanem MIDI i innych kompanii przed nastaniem SNCF więc jest szansa na nowy ciekawy wątek.
Andrzej H też coś wspomniał że interesuje się pociągami Grande Trains we Francji.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 14

Podobne wątki