• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Park taborowy Simplon-Orient-Express

D

Dampflok

Gość
#81
Parowozy bawarskie kursowały na odcinku od Stuttgartu do Monachium.Powyższa fotografia autorstwa Carl Bellingrodta została wykonana właśnie na tym odcinku. Linia kolejowa została zelektryfikowana w maju 1933 roku i pociągi ekspresowe były prowadzone przez niemieckie elektrowozy Baureihe E 17. Dodatkowo na górskim odcinku kolejowym Geislinger Steige były eksploatowane jako popychacze niemieckie elektrowozy Baureihe E 93.
Czy dotyczyło to również parowozów, które zostały wyprodukowane/dostarczone dopiero w 1920 roku?
Prawdopodobnie tak.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.852 573 30
#82
Czy to znaczy, że parowozy zbudowane już po I wojnie dostały najpierw oznaczenia kolei krajowych, mimo, że te koleje już nie istniały (DRG powstały w 1920 roku)? Czy chodzi o maszyny dostarczone przed formalną datą powstania DRG, czyli przed 1 kwietnia 1920?
[DOUBLEPOST=1455621682,1455621296][/DOUBLEPOST]
Pytanie, czy w latach, gdy taka 18.3 mogła prowadzić Orient Ekspres, skład wyglądał tak samo?
Małe sprostowanie: miałem oczywiście na myśli 18.4, jaką kupuje kolega elektryk, nie 18.3 (u mnie w głowie ciągle ta niedoszła moja 18 320 :().
 
D

Dampflok

Gość
#83
Czy to znaczy, że parowozy zbudowane już po I wojnie dostały najpierw oznaczenia kolei krajowych, mimo, że te koleje już nie istniały (DRG powstały w 1920 roku)? Czy chodzi o maszyny dostarczone przed formalną datą powstania DRG, czyli przed 1 kwietnia 1920?
Nowe oznakowanie kolei niemieckich wprowadzono dopiero w 1923 roku, parowozy dawnych kolei królewskich niemieckie oznakowanie otrzymały dopiero w 1926 roku. Ostatni badeński parowóz otrzymał w 1920 roku badeńskie oznakowanie Baden 1016.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#84
Oj to niedobrze że tam jest 1927, bo od 1927r pomiędzy Stuttgartem a Salzburgiem linia była już zelektryfikowana i z rozkładu wypadły: winterberska seria C i właśnie bawarska rakieta S 3/6 , od Strassburga a dokładnie Kehl do Stuttgartu ciągneła już tylko jedna lokomotywa BR39 czyli dawna P10.

Mowa oczywiście o Orient - Expresie.
Parowozy bawarskie kursowały na odcinku od Stuttgartu do Monachium.Powyższa fotografia autorstwa Carl Bellingrodta została wykonana właśnie na tym odcinku. Linia kolejowa została zelektryfikowana w maju 1933 roku i pociągi ekspresowe były prowadzone przez niemieckie elektrowozy Baureihe E 17. Dodatkowo na górskim odcinku kolejowym Geislinger Steige były eksploatowane jako popychacze niemieckie elektrowozy Baureihe E 93.

Prawdopodobnie tak.

Hmmm, to elektryfikacja tego odcinka nastąpiła w 1927 czy 1933 roku ? :podstepny:
 
D

Dampflok

Gość
#85
Linia kolejowa od Monachium do Salzburga została zelektryfikowana w lipcu 1927 roku i pociągi ekspresowe były prowadzone przez niemieckie elektrowozy Baureihe E 16. Linia kolejowa od Stuttgartu do Monachium została zelektryfikowana w maju 1933 roku i pociągi ekspresowe były prowadzone przez niemieckie elektrowozy Baureihe E 17.
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#86
No tak myślałem, że o to chodziło. Trochę mnie zmyliło (ale to pewnie wkradł się błąd ) gdy kolega @RS11 napisał, że od Stuttgartu do Salzburga.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#89
109 znalazłem, ale tej 209 nie mogę. Mogę prosić o jakiś link ? Oraz informację do jakiej stacji one ciągnęły "OE" ?

Czy to były to już lokomotywy OBB czy MAV ?

To jak już tak ustalamy te kwestie i mamy 3 odcinki to już idźmy do końca. Czyli co od Monachium do Paryża i co dalej po 109 ?
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#93
Temat troszkę się rozszerzył, ale pozostajemy przy początkowym okresie i przy pociągach z rodziny OE.

Ale faktycznie. Można by takie drzewko lokomotyw również spróbować stworzyć do SOE.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.852 573 30
#94
A mnie ten odpowiada, może sobie taki skład też skompletuję, bo parowóz DRG by się już znalazł. Do SOE musiałbym też szukać lokomotywy... ;)
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#95
Kolega @RS11 posiada (z tego co widzę) ogromną wiedzę na temat obu pociągów (a pewnie i wielu innych z tego okresu). Jestem przekonany, że jeśli będzie dysponował czasem to podzieli się tą wiedzą. Poza tym ujawniło się ze swoją widzą też kilku innych znawców tematu więc jest szansa na zebranie w jednym wątku wielu cennych informacji.
 
B

bobby74

Gość
#96
Lokomotywa to chyba najmniejszy problem, bo do Simplona ze szlaku szwajcarskiego i francuskiego spokojnie coś się znajdzie. Szukałem zestawów wagonów od Rivarossi proponowanych przez @RS11 i tutaj lipa - a jak się pojawiają na ebay, to drogo.
A skacząc ponownie do raz już wspomnianej niebieskiej badeńskiej lokomotywy IVh od Trixa z okresu po 1920 roku - doczytałem się, że w Offenburgu, gdzie stacjonowały, nikt nigdy nie widział tej lokomotywy w niebieskim malowaniu :) Czarne były jak noc prosto z fabryki.
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#98
Parowozy bawarskie kursowały na odcinku od Stuttgartu do Monachium.Powyższa fotografia autorstwa Carl Bellingrodta została wykonana właśnie na tym odcinku. Linia kolejowa została zelektryfikowana w maju 1933 roku i pociągi ekspresowe były prowadzone przez niemieckie elektrowozy Baureihe E 17. Dodatkowo na górskim odcinku kolejowym Geislinger Steige były eksploatowane jako popychacze niemieckie elektrowozy Baureihe E 93.

Prawdopodobnie tak.
Od 1927 roku do 1933 roku na odcinku od Salzburga do Monachium "OE" obsługiwały lokomotywy elektryczne. Jak wskazał kolega @Dampflok były to E16. Czy również inne lokomotywy elektryczne wykorzystywane były do tego połączenia np. E75 ?

Od 1933 rok już na całym odcinku od Salzburga do Stuttgartu obsługę "OE" przejęły lokomotywy elektryczne. Czy można ustalić jakie to były typy poza E17 na odcinku Stuttgart-Monachium ?

Pytam, bo jest sporo typów lokomotyw DRG w ofercie producentów taboru i może coś by się dało wybrać.

Acha, po 1933 roku (a może też przed ?) od Stuttgartu do Strassburga pociąg obsługiwany był przez BR39 (francuska czy niemiecka ?), jak wskazał kolega @RS11 tak ?

A tak w ogóle to czy ktoś znalazł w necie zdjęcie "OE" z lat 1927-1937 z lokomotywą elektryczną ?
 
Ostatnio edytowane:
B

bobby74

Gość
#99
W latach dwudziestych prowadziły lokomotywy E16 i E17.
W latach trzydziestych również (?) E04 i E18. Na odcinku Stuttgart - Strassburg niemiecka BR 39.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
Pisałem już tu o BR39 że to dawna P10 i zmiana z lokomotyw AL na DR następowała w Kehl za Renem juź po stronie Niemiec a nie na stacji w Strassbourgu. Tylko 4 km różnicy ale dosyć ważne bo P10 nie mogła wjeżdżać na stację Strassbourg, jest to opisane w paru artykułach fran. Raczej nie chodziło o masę lokomotywy BR39.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 14

Podobne wątki