• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Opowieści dziwnej treści czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Dziękuję Przemku, myślę że z taką samą przyjemnością jak czytam relacje kolegów z ZKMK Wy czytacie moje.

W tej relacji jest kilka rzeczy niewyjaśnionych, wspomnę o nich, ale z perspektywy czasu nie jest to już tak istotne, zwłaszcza że nie pisze książki historycznej, jeno relację raczej fabularną, najważniejszy jest klimat, a tego odmówić Bieszczadom nie można, długo chowałem w sercu awersję do morza naszego, myślę wytworzoną przymusowym zesłaniem w roku 1981, przedkładałem nad nie góry wszelkiego rodzaju, choć już w jesieni życia nie jestem jak to mawia Piotrek taką kozicą, w tejże jesieni doceniam nadmorski klimat, poza tym moje kochanie uwielbia morze.

Jakbyśmy się teleportowali,żadnego zdjęcia , żadnej CMK, no szok, 9.13 jesteśmy w Majdanie.
My, znaczy Kuba Sikora, Kudłaty Piotrek i ja.

P1020647.JPG


Impreza miała mieć początek około dwunastej, mamy trochę czasu, jedziemy za "granicę".
Zahaczając o Łupków.

P1020651.JPG


P1020652.JPG


Takiego powitania na
Słowacji się nie spodziewaliśmy.

P1020657.JPG


Weź tu nie zabłądź, jaka to miejscowość.

P1020658.JPG


Jesteśmy w miejscowości Miedzilaborce.

P1020663.JPG


Pusto strasznie, jedyna lokomotywa czeka na uboczu 721 134-5

P1020661.JPG


Ciekawy wagon.

P1020665.JPG


Dlatego ciekawy, dlatego że posiada hamulce tarczowe, prymitywne ale zawsze.

P1020664.JPG


Kultura musi być.

P1020666.JPG


Wracamy do Majdanu, pogoda nas nie rozpieszcza, gdy przyjechaliśmy było około jedenastu stopni i duże zachmurzenie, rezygnujemy z jazdy "wierzchem: bo zaczyna siąpić, doczepiają wagon pasażerski, temperatura spada, w ciągu godziny spadła do dwóch stopni, nalewkę ktorą dostałem od Żabci w ilości 1500 ml, wypijamy jeszcze przed odjazdem, ale jesteśmy zaopatrzeni, zgubny to nałóg ale jak sie okaże uratował nam życie a przynajmniej uchronił od choroby, nikt nie miał nawet kataru, swoimi zapasami, wzbudzaliśmy zazdrość zmarzniętych towarzyszy podróży, zresztą podzieliliśmy się z niektórymi.

Jedziemy najpierw z jednym wagonem.

P1020668.JPG


P1020670.JPG


P1020678.JPG


Wróciliśmy dosć szybko, doczepiamy wagon z cysterną i jedziemy do Przysłupa.

P1020681.JPG


Moi drodzy już nie pada, teraz leje co być może dostrzeżecie na zdjęciu, ja mam to zdjęcie w pracy duże, widać każdą kroplę.

P1020685-crop.JPG


Tak wyglądaliśmy po fotostopie, Piotrek za nim Grzesiek z Rzepedzi, miłośnik wąskich torów z którym się zakumplowaliśmy, Kuba w tle.

P1020689.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Po prawicy Piotra siedzi Pan, znacie go,może.

P1020694.JPG


Nawadnianie z cysterny w Przysłupie i mozolny powrót w strugach deszczu.

P1020693.JPG


P1020701.JPG


P1020703.JPG


P1020708.JPG


Jadąc do Przysłupa a może Przysłupia, mieliśmy fotostop nad rzeką, jechał ekscentryczny gość, unikający fraternizacji z nami, w wielkiej sobolowej czapie, poszedł zrobić zdjęcie z koryta rzeki, dało się wejść, ale jak było sucho, tego dnia nie było, już na środku Panu omskła się nóżka i jak worek z ziemniakami na skupie walnął w nurt rzeki, do końca wycieczki nie opuszczał wagonu, nie zrobiliśmy mu zdjęcia, a szkoda ku przestrodze można by młodzieży pokazywać.
Ziąb, deszcz, ale jest ten męski klimat, tego się nie da opowiedzieć, ja nie umiem, to trzeba przeżyć, a przede wszystkim ludzie, oni są najważniejsi.
Prawie szesnasta zaraz się zrobi ciemno, ten dzień na kolei si,ę skończył, chwilę posiedzieliśmy na herbacie u naczelnika Wróbla i na kwaterę, w centrum Cisnej mieliśmy cały domek dla siebie.
Dużo miejsca więc użyczyliśmy miejsca Grzesiowi i kilku znajomych nas odwiedziło, kupa ludzi, gril zabawa piweczko, jak latem, mało spaliśmy, dużo gadaliśmy, niezapomniane chwile.

A tu tak dla podkreślenia naszej miłości do tego miejsca.


Idę się przejsć na Chojny, dalszy ciąg niebawem.:)
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Dzień drugi 5.10.2008 cieplej ale nie pada, i dobrze bo zimność wygrywa zdecydowanie z mokrością.
Przygotowania i manewry.

P1020712.JPG


P1020716.JPG


P1020724.JPG


P1020728.JPG


P1020736.JPG


Grzesio i Mietek "Pompa" do dziś nie wiem skąd ta ksywka, ładują ławki na platformę, będzie kabrio na miarę naszych możliwości.

P1020739.JPG


9.15 odjazd.

P1020753.JPG


Migawki z drogi.

P1020757.JPG


P1020761.JPG


P1020762.JPG


P1020768.JPG


P1020775.JPG


P1020783.JPG


P1020794.JPG


Wodowanie ze strumyka.

P1020795.JPG


P1020804.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Jeszcze kawałeczek i dojedziemy do Balnicy.

P1020813.JPG


Balnica, czochramy pieski właściciela sklepu spożywczego, gdzie były nawet czeskie i słowackie piwa.

P1020817.JPG


Stara i nietypowa jeśli chodzi o układ tnący, ręczna sieczkarnia.

P1020815.JPG


Po napiwieniu ruszamy dalej.

P1020820.JPG


Fotostop chłopaki rozstawiają sprzęt.

P1020824-crop.JPG


Piotrek wraca po fotostopie, za nim idzie Buka z Muminków.

P1020831.JPG


Dojechaliśmy do Woli Michowej, czyli do końca.

P1020837.JPG


Drobna regulacja, czy może poważna naprawa.

P1020841.JPG


Czyżby miejscowi wiedzieli że przyjeżdża Kudłaty.

P1020845.JPG


Wracamy.

P1020860.JPG


P1020862.JPG


Balnica.

P1020869.JPG


P1020866.JPG


P1020876.JPG


I to ostatnie zdjęcie z powrotu, nie wiem czemu nie ma innych, trudno.

P1020880.JPG


Zabytki polskiej motoryzacji na użytek wojska.

P1020882.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Droga do domu, jak zwykle nigdy prostą nie bywa.

P1020893.JPG


17.23 dojeżdżamy do ? nie wiem dokąd może ktoś rozpozna to miejsce, czujemy się jak w rumuńskiej wiosce.
Od lewej ST43-116, 345 i 389 chyba.

P1020895.JPG


ST43-380 i 2??

P1020896.JPG


ST43-345

P1020897-crop.JPG


P1020899.JPG


P1020901.JPG


SU42-508 w tle ET41-143

P1020904.JPG


SM30-212 za nią ST43-388

P1020905.JPG


ET41-171 i ET41-143

P1020902.JPG


Poniszczone obręcze.

P1020910.JPG


I na zakończenie zdjęcie którego zapomniałem dodać, tak wygląda w wykonaniu Kudłatego idealny kamuflaż miłośnika kolei.

P1020778.JPG

Warto było moknąć, marznąć, polecam ten typ relaksu.
Dziękuję za uwagę.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Chwila relaksu i odpoczynku od tych mrocznych starych, pachnących naftaliną relacji, świeżynka dzisiejszy krótki spacer w celu zaspokojenia naturalnych potrzeb i poratowania zdrowia psychicznego na Chojny, dokładnie między pierwszym a ostatnim zdjęciem 32 minuty, potem powrócimy do tych dołujących mrocznych opowieści z zamierzchłych czasów.

SM42-8951 Orion Kolej

DSC_0668-crop.JPG


ED160-020 do Gdyni Głównej

DSC_0671-crop.JPG


SM42-1314 6Dg

DSC_0674-crop.JPG


SM42-2464 Orion Kolej

DSC_0675-crop.JPG


Przejazd techniczny ED160-010

DSC_0679-crop.JPG


A to ja, prawda że mi do twarzy w masce.

DSC_0682.JPG


Pojawił się na końcu już kilkukrotnie pokazywanej "bocznicy" na Chojnach kozioł oporowy, więc jednak żeberko lub tor odstawczy.

DSC_0684.JPG


Jeszcze dziś, mroczna, wyuzdana opowieść o bezeceństwach na Trako 2007;)
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.724 45 1
Paweł, to rumuńskie eldorado, to jest szopa w Jaśle. W pewnym oddaleniu od stacji osobowej, raczej na uboczu i z dosyć karkołomnym dojazdem, stąd rzadko tam zaglądaliśmy. Były ciekawsze miejsca po drodze, niż jakaś lokomotywownia, niczym Olechów! ;)
Z tej imprezy moje zdjęcia, niestety też uległy anihilacji. :cry: Tym bardziej jestem Ci wdzięczny za te obrazy! :love:
Ja dzisiaj też nie wytrzymałem i wyciągnąłem Małżonkę na działeczkę. Oczywiście ja najpierw w kierunku lokomotywowni i po dłuższym spacerku dopiero dołączyłem do działkowiczki, a olechowska szopa przywitała mnie takim widoczkiem. Zielono mi...
DSC_0198.JPG

I z innego ujęcia.
DSC_0202.JPG

Zagłębiając się w tereny kolejowe, usłyszałem o zjeżdżającym do szopy przez krzaki "byku", więc chwilkę poczekałem i jest.
DSC_0167.JPG

Jeszcze tylko portrecik spracowanej EU07-096 przed halą i na działeczkę.
DSC_0201.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Panowie jeszcze chwilę wytrzymajcie, pozostało nam Trako 2007, Tarnowskie Góry z Jarosławem, ale nie tym małym, i znów Bieszczady z Kp4,
a i jeszcze Białośliwie i to chyba koniec, a jak znajdę to Gniezno, ale marnie to widzę.
Się zobaczy.

11.10.2007 jedno zdjęcie z jakiegoś mostu o godzinie siedemnastej ciągle w drodze, przypominam że nie było jeszcze A1 jechało się starą jedynką, jechało się z Jackiem (Meggido) Wysockim.

DSCF5331-crop.JPG


Zakwaterowanie nie pamiętam w jakiej dzielnicy , ale domek w którym mieszkaliśmy mam, nasz apartament był w basemencie.

DSCF5372.JPG


Wieczór spędziliśmy miło, żeby nie powiedzieć bardzo miło, dominującym trunkiem tegoż była "jajówa" czyli ajerkoniak, szybko skończyła nam się butelka, poszliśmy po więcej, Pani przed nami w markecie kupiła trzy bułki, uparła się zapłacić kartą, było sporo zamieszania, jakieś inwektywy, kłótnie, jakiż chichot losu dziś wszyscy płacą ze względów bezpieczeństwa za wszystko kartą, nie widziałem gotówki od dwóch tygodni, dziwne.
Dnia następnego byliśmy na targach.
Po drodze dwa murale, nowy i starszy.

DSCF5332.JPG


DSCF5333.JPG


Kilka nowości 2007, widząc niektóre śmiać mi się chce, bo jedna o mało co wylądował w hucie.

DSCF5334-crop.JPG


A oto ta nowość, od początku niezbyt udana.

DSCF5336-crop.JPG


I inne.

DSCF5337.jpg


DSCF5338.JPG


DSCF5339.JPG


DSCF5340.JPG


Pierwsza turbostonka.

DSCF5341.JPG


Nie pamiętam czy część modelarska była imponująca, chyba nie,inaczej zwróciłbym na nią uwagę, a może już wtedy nie chciało mi się, dość że zarejestrowałem aż dwie makiety, jedna to chyba nasz kolega Ks.Janusz Grygier ze swoimi parafiankami, a ten chłoptaś to pewnie Maksymilian.

DSCF5343.JPG


Druga to imponująca długością amerykańska pustka, jeśli nie chce się Wam męczyć z roślinnością zbudujcie sobie taką, z tym że Damian robił tory i rozjazdy własnoręcznie.

DSCF5344.JPG


Mimo że byłem w Gdańsku Wrzeszczu dwa lata prawie, nie było i dane poświecić się zwiedzaniu tego fascynującego miasta, które ciągle mnie fascynuje, nawet kiedyś myślałem o przeprowadzce, ale tylko myślałem.

DSCF5350-crop.JPG


DSCF5351.JPG


DSCF5352.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Jeszcze tego dnia idziemy na stację i mały spacer.

Czyżby "Sołdek" wypływał w rejs dookoła świata.

DSCF5355-crop.JPG


Dworzec.

EW58-028 i EN71-035

DSCF5361-crop.JPG


Po chwili dojeżdża do nich EN57-1683

DSCF5362.JPG


SM42-2529

DSCF5365.JPG


Się chmurzy odrobinę.

DSCF5366.JPG


Nastawnia.

DSCF5367.JPG


Dzień się kończy.
Następnego jedziemy na Hel.

DSCF5380.JPG


DSCF5384.JPG


DSCF5385.JPG


DSCF5386.JPG


Chodzimy trochę tam gdzie można.
Kiedyś robiłem zdjęcia umocnień i fortyfikacji dla mojego młodego.

DSCF5388.JPG


DSCF5392.JPG


DSCF5393.JPG


Idziemy na plażę.

DSCF5394.JPG
 

Załączniki

OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Morze jest dziwne, niby zwykłe a jednak nie, te widoczki przypomniały mi tzw.desantowania w latach 81-83, tyle że nie tu na Helu.

DSCF5399.JPG


DSCF5406.JPG


Kawałem wąskotorówki.

DSCF5410.JPG


DSCF5411.JPG


W porcie trzynaście lat temu było więcej kutrów rybackich niż teraz okrętów wojennych.

DSCF5412.JPG


To Hel(l)

DSCF5417.JPG


SA132-006

DSCF5420.JPG


Władysławowo od strony peronów i podjazdu.

DSCF5422.JPG


DSCF5424.JPG


Żelistrzewo.

DSCF5427.JPG


Jedziemy do Kościerzyny do skansenu zwanego, wita nas czerwona gwiazda.

DSCF5429.JPG


Widzieliście kiedyś wagon tarowy w środku.

DSCF5432.JPG


Miało być wspaniale, wyszło jak zwykle.

DSCF5435.JPG


SA121-003 obok SU42-514

DSCF5438-crop.JPG


DSCF5439.JPG


SU46-049

DSCF5441.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Budujący przykład troski o zabytki, to trochę tak jak dziś nie ma chorych bo się im testów nie robi, więc nie chorują na koronawirusa.

DSCF5445-crop.JPG


DSCF5446.JPG


DSCF5448.JPG


DSCF5449.JPG


DSCF5450.JPG


Normalnie popłakałem się.

DSCF5451.JPG


Na stacje wjeżdża SA121-002.

DSCF5455.JPG


DSCF5457.JPG


To koniec tej wycieczki, wracamy do domu nigdzie po drodze się nie zatrzymując.

Dzięki jeszcze raz Jacku, ile to lat się już znamy.

Dziękuję za uwagę.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Teraz już wiem że zdążę Wam opowiedzieć o wszystkich wycieczkach na temat których mam dostęp do zdjęć, a koniec miesiąca się zbliża, dlatego narzuciłem to męczące tempo dla Was, ryzykując że na sam dźwięk nicka "Paweł R" dostaniecie drgawek.

Zaczniemy dziś relacje z ekspedycji do Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Tarnowskich Górach jako towarzysz podroży i pomiarów Jarosława najlepszego modelarza w Polsce, i są na to papiery.

Upalny 29.07.2014 Jarek mieszkał wtedy jeszcze w Kolumnie, jadę do niego pociągiem, z dworca Łódź Kaliska, zanim odjadę obserwuję dość duży ruch.

EP07-1009

P1190606-crop.JPG


Z przeciwka ET22-1124.

P1190607-crop.JPG


Nie pamiętam czym jechałem może pociągiem ŁKA

P1190608.JPG


Idę na koniec peronów tam gdzie nie wolno przechodzić, w związku z tym przechodzę szybko, na torach postojowych PR-ów takie pojazdy.
EN57-2071 w środku coś dziwnego z numerem 2 140 223-D po prawej EN57-1479

P1190609-crop.JPG


EN57-1770

P1190610-crop.JPG


ŁKA i EN57-1275

P1190611.JPG


Jestem w Kolumnie chwilę rozmawiamy i pędzimy bocznymi drogami do Tarnowskich Gór, po drodze na chwilę wstępujemy na stację Brzeźnica nad Wartą, budynek i wodopój.

P1190612.JPG


P1190613.JPG


Już na miejscu.

P1190615.JPG


Normalnie nie wiadomo gdzie się patrzeć, wszędzie coś ciekawego.
ET22-909

P1190616.JPG


Cały rząd "byków", pierwszy ma numer 091 lub 891, kiepsko widać, a nie zapisałem.

P1190617.JPG


Tego będziemy mierzyć, bo zasadniczym punktem naszej wizyty są pomiary w celu wykonania modelu, zresztą on już istnieje, tego dnia skupiliśmy się na brakujących elementach.

P1190618.JPG


EL16-06 i EL16-02

P1190619.JPG


Na przesuwnicy SM31-144

P1190622.JPG


Nie będę opisywał pomiarów i naszych kontaktów z załogą zresztą bardzo miłą i rzeczową, choć niektórych z Was mógłaby zainteresować metoda pomiaru pośredniego przy pomocy kija od szczotki, ale to raczej trzeba zobaczyć a obaj byliśmy zajęci, więc zdjęć nie ma.
Na zewnątrz ET22-546, ET42-014, ET42-35

P1190624-crop.JPG


ET40-01:oops:

P1190625.JPG


CDN.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
W świecie zewnętrznym.

SM30-80 w głębi ET40-13 po lewej "zero siódemka" no name.

P1190627-crop.JPG


ST48-003 po prawej SM31-040

P1190629.JPG


ET22-155

P1190631.JPG


Ty45 lub 43 -217

P1190632.JPG


Żywy ET22-1103

P1190633-crop.JPG


SM31-115 obok ET22-?

P1190634.JPG


Niby ta sama SM30 jak na zdjęciu wcześniej, ale tamta miła numer 80, ta na czołownicy ma 080, za nią SM31-116 w tle ST44-201 tyle widać z numeru być może jest inny, a może nie, po prawej SM31-052

P1190638.JPG


Jedziemy na "tory".
ET42-037

P1190641.JPG


SM31-044

P1190643-crop.JPG


Powolutku wracamy zahaczając o Kalety.

P1190645.JPG


Z bliska ET41-165

P1190647.JPG


Z kładki, EN57-800

P1190646-crop.JPG


Gdzieś po drodze M62-1293 drugi :niepewny:

P1190651.JPG


Niedaleko Działoszyna.

P1190656.JPG


SM42-2523

P1190657.JPG


Może ktoś chce zbudować makietę cementowni.

P1190662.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Ważny budynek.

P1190663.JPG


Działoszyn, znów mi stabilizacja w rączkach wysiadła.

P1190665.JPG


SM42-741

P1190664.JPG


I ostatni tego dnia spotkany pociąg prowadzony lokomotywą ET22-2028

P1190666-crop.JPG


Nie pamiętam jak się dostałem do domu, ale wycieczka super, trzeba by tam wrócić, bo to magiczne miejsce było, chyba że już nie jest.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.836 520 29
Trzy wąskotorowe wycieczki, według kolejności pierwsza jest do Białośliwia w dniu dziecka 2013 roku.

Stała ekipa, Piotrek, Kudłaty,Acid i ja.

P1150367.JPG


Niezbyt lubię imprezy dostępne dla publiczności, tłok, gwar itp.
Tego dnia dosięgnęła nas "choroba filipińska" mnie w znacznym stopniu, najbardziej odpornym okazał się Piotrek.
Słabe organizmy.

Przestroga, jeśli na jakiejś imprezie kręci się wokół Was gnida w roboczym ubraniu z nieodłączną reklamówką, o wyraźnie semickich rysach twarzy i takowym zaroście, chytre przymrużone oczęta świdrują okolicę co by tu zajumać, aby potem w domu onanizować się przy najnowszym trofeum, wiedzcie że to jest z pewnością "Zjebistość roku" strzeżcie się, będzie podpatrywał, podsłuchiwał, knuł, ale się nie ujawni.

Kilka fotek.

P1150370.JPG


Trochę groteskowo wyglądają takie składy, no może bajkowo trochę.

P1150373.JPG


P1150375.JPG


Jedyna okazja na fotkę budynku dworca bez tłumów.

P1150376.JPG


P1150380.JPG


Taki widok.

P1150386.JPG


Na Piotrka zawsze można liczyć.

P1150389.JPG


P1150396-crop.JPG


Wszędzie jest ciasno i pełno ludzi, trudno zrobić dobre zdjęcie zwłaszcza jak się kuleje.
Porsche dla juniora.

P1150400.JPG


Przygotowania.

P1150406.JPG


Sądząc po tłumach miłośników pędzących na normalne tory to były dla niektórych, największe atrakcje tego dnia.

EN57-1154 do Bydgoszczy.

P1150419-crop.JPG


EN57-1797 do Piły.

P1150427-crop.JPG


ET22-1203

P1150424-crop.JPG


Żuczek

P1150412-crop.JPG


Prawie jak schody hiszpańskie w Rzymie.

P1150418.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.218 602 30
w środku coś dziwnego z numerem 2 140 223-D
ED59-01, czyli Pesa Acatus. Pełny numer EVN to 2 140 223-0, nie D. Co ciekawe i nie do końca zgodnie z zasadami, EVN zmieniał się w trakcie eksploatacji:
EVN: 94 51 2 140 223-0 (PL-PREG a)
EVN: 94 51 2 140 224-8 (PL-PREG b)
EVN: 94 51 2 140 225-5 (PL-PREG c)
Prototyp był 4-członowy i był oznaczony ED74-01 (to nie to samo, co późniejsze ED74, które były rozwinięciem konstrukcji ED59).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_Acatus
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=lok&typ=3&seria=26&lok=1355&numer=1&title=ED59-01
W sierpniu 2011 roku miałem okazję przejechać się tym składem na krótkim odcinku z Warszawy Centralnej do Wschodniej, był to pociąg z Łodzi do Warszawy. Mam nadzieję, że kolega Paweł wybaczy mi te dwie fotki:

IMG_6777a.JPG

IMG_6782a.JPG


Zdecydowanie Ty45.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.