• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.794 112 11
20160208_073742_HDR.jpg
20160208_073809_HDR.jpg 20160128_122256.jpg 20160128_122150.jpg 20160128_122246.jpg Dzisiejsze "polowanie" na Norfolk Southern w Yorku (Pennsylvania) i wiecej niz zwylke "high horsepower" diesli. Oprucz SD60I z dwoma innymi liniowymi lokomotywami, do lokalnego GP38 podczepiony byl "Dash9". Weglarki zlapane w Baltimore.
[DOUBLEPOST=1454971371][/DOUBLEPOST]
20160208_074020_HDR.jpg
20160208_074038_HDR.jpg 20160208_073949.jpg Dash9 i jego grozny tyl.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
78 2 0
Do czego służy to wielkie pokrętło z tyłu amerykańskich lokomotyw? Czy to hamulec, czy zadajnik prędkości manewrowej?
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
148 1 0
Moim zdaniem jest to bardzo mądre rozwiązanie. Szkoda ze nie rozpowszechniło się w europie. U nas kiedy chcesz przestawić jakiś bat lokomotyw jesteś skazany na bieganie jak jakiś assasin po kabinach i odkręcanie ręcznych a potem zakręcanie wszystkiego z powrotem.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
78 2 0
A czy biała tablica z - chyba - przyciskami obok koła hamulca lok. Norfolk Southern 9375 to sterownik luzowania hamulca? Czy ktoś wie, do czego służy?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.794 112 11
20160227_153004.jpg
20160227_151227.jpg
20160227_151153.jpg 20160227_150638.jpg Weekendowe polowanie na spalinowozy w barwach Reading RR, oraz szukanie sladow bylego towarzystwa kolejowego w rejonie kopaln antracytu; czyli wegla podobnego jakoscia do tego z zaglebia Walbrzyskiego. Najpierw "Y", czyli po polsku trojkat w Palo Alto i wjazd w strone St. Clair.
[DOUBLEPOST=1457006999,1457006366][/DOUBLEPOST] 20160227_163715.jpg 20160227_163921.jpg 20160227_164000_HDR.jpg
20160227_164634.jpg
Pierwsze zdjecie wykonalem w Dunkin Donuts; znanej "restauracji" gdzie specjalizuja sie w jedzeniu jakie jest przedstawione na stacji. Troche abstrakcyjne malowidlo, ale reprezentuje tradycje kolejowe w Pottsville-"stolicy antracytu". Dalej; wpad na stacje w Port Clinton oraz tamtejsze ciekawostki. Tu wlasnie Reading and Blue Mountain ma swoje glowne biura i trzyma parowozy uzywane w sezonie turystycznym. Ciekawa kolej ze wzgledu na uzywane lokomotywy: SW manewrowe, GP30 (przebudowane na GP39), oraz wszelkiego rodzaju wagony.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.120 67 3
Ciekawi mnie co sugeruje oznaczenie GP39. Czyżby chodziło o silnik, jaki zastosowano przy przebudowie (mozliwe ze zastosowano silnik od GP38). Jeśli dobrze kojarze to chyba GP38 powstały stosunkowo późno i były niejako uzupełnieniem oferty producenta o lokomotywy nieco mniejszej mocy. Niejako spoza głównego nurtu "wyścigu zbrojeń" pod względem mocy pomiedzy głównymi producentami lokomotyw.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
78 2 0
@ teigrekty2 - Czy Kolega może napisać, jak wygląda obecnie w USA sprawa fotografowania kolei? Rozumiem, że linie turystyczne w ogóle nie protestują. A jak sprawa wygląda na głównych liniach, szczególnie jeśli chodzi o czujność różnych "służb", w tym railroad police?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.794 112 11
Ciekawi mnie co sugeruje oznaczenie GP39. Czyżby chodziło o silnik, jaki zastosowano przy przebudowie (mozliwe ze zastosowano silnik od GP38). Jeśli dobrze kojarze to chyba GP38 powstały stosunkowo późno i były niejako uzupełnieniem oferty producenta o lokomotywy nieco mniejszej mocy. Niejako spoza głównego nurtu "wyścigu zbrojeń" pod względem mocy pomiedzy głównymi producentami lokomotyw.
Z tego co wyczytalem Readind and Northern GP39RN sa oryginalnie z Santa Fe i zostaly przebudowane w latach 80-tych na konfiguracje GP38-2; czyli bez turbo z taka sama moca co oryginalne GP30-2500km. R&N posiada tylko dwie takie lokomotywy. Nie wiem skad takie oznaczenie, ale Reading RR jako jedno z niewielu kompanii posiadal 20 modeli GP39-2, ktore zakupil zaraz przed powstaniem Conrail. Byc moze oznaczenie powstalo jako nawiazujace do historii;) moge jeszcze poszperac na internecie jak bede mial czas.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.120 67 3
Dzięki.
W międzyczasie troche pogrzebałem w necie i wygląda na to że GP39 z indeksami E, M i V były przebudowanymi GP30 od BN gdzie przebudowano silniki z rodziny 567 na 645 za pomoca EMD 645-series power assemblies. Moc ustawiono na 2300KM. Oryginalne GP30 miały silniki mocy 2250. Natomiast ATSF swoje GP30 upgradowały w podobny sposób do mocy 2500 KM i oznaczono je GP30U.
Za to moc 2500 KM oryginalnie dopiero miały lokomotywy GP35 ale jeszcze z silnikiem z rodziny 567.
GP38 i GP38-2 miały silniki bez turbo doładowania z rodziny 645 o mocy 2000 KM. Natomiast seria GP39 to była odmiana GP38 tylko że z turbodoładowaniem o mocy 2300 KM ale to była bardzo krótka seria zaledwie 23 sztuki oraz GP39-2 239 szt. Troche odmian GP39 powstało z przebudowanych GP30 i GP35.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.794 112 11
@ teigrekty2 - Czy Kolega może napisać, jak wygląda obecnie w USA sprawa fotografowania kolei? Rozumiem, że linie turystyczne w ogóle nie protestują. A jak sprawa wygląda na głównych liniach, szczególnie jeśli chodzi o czujność różnych "służb", w tym railroad police?
Sprawa przedstawia sie bardzo zle, to nie jest zart. W Polsce mam teraz wiecej wolnosci z fotografia i filmowaniem taboru niz w USA, chociaz zdazaja sie i w Polsce "charaktery" ktore walnely glowa o podloge za niemowlaka. Rzadzacy w USA odbieraja ludziom prawa, jedno za drugim, a ludzie w zasadzie pozbawieni umiejetnosci krytycznego myslenia od dziecka, pozwalaja na to. Na stacjach Amtrak obowiazuje "zakaz fotografowania", chyba ze osoba wysiadajaza z pociagu cyknie sobie zdjecie. Na jednej bardzo ciekawej stacji niedaleko mnie postawili znaki z zakazem wchodzenia na perony, mialem tam juz przygode z pewnym "policjantem" kolejowym, grozil mi kajdankami. W roku 2003, w kwietniu zostalem aresztowany za fotografowanie pociagow wyjezdzajacych i wjezdzajacych do Hudson Tunnels w New Jersey. Chodzilo mi o zlapaniu elektrowozu E60 wyjezdzajacego z tunelu, byly to doslownie ostatnie dni E60 w normalnej pracy, kilka dni po tem wszystkie zostaly odstawione. Nawet kilka lat pozniej bedac w Kanadzie na malej pipidowie gdzie nic sie nie dzieje, zostalem wyproszony ze stacji przez pracownika Canadian National. Nadchodza ciezkie dni dla ludnosci i niestety nie wiele zdaje sobie z tego sprawe. Referuje do przemowien dwoch osob, jako przepowiednie ktore sie sprawdzaja; Prezydent Eisenhower w swoim przemowieniu pozegnalnym do Narodu amerykanskiego, mozna napewno znalezdz tlumaczenie na polski na necie. Druga osoba moze wzniecic niedowierzajace mysli, ale warto poczytac na ten temat nie kierujac sie propaganda zachodnia-Slobodan Milosevic w liscie do Jugoslowian, kiedy byl juz w wiezieniu w Swajcarii. List ten polecam szczegolnie jako nie tylko do Narodu Jugoslawii, ale i do wszystkich Slowian.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
78 2 0
Sprawa przedstawia sie bardzo zle, to nie jest zart. W Polsce mam teraz wiecej wolnosci z fotografia i filmowaniem taboru niz w USA, chociaz zdazaja sie i w Polsce "charaktery" ktore walnely glowa o podloge za niemowlaka. Rzadzacy w USA odbieraja ludziom prawa, jedno za drugim, a ludzie w zasadzie pozbawieni umiejetnosci krytycznego myslenia od dziecka, pozwalaja na to. Na stacjach Amtrak obowiazuje "zakaz fotografowania", chyba ze osoba wysiadajaza z pociagu cyknie sobie zdjecie. Na jednej bardzo ciekawej stacji niedaleko mnie postawili znaki z zakazem wchodzenia na perony, mialem tam juz przygode z pewnym "policjantem" kolejowym, grozil mi kajdankami. W roku 2003, w kwietniu zostalem aresztowany za fotografowanie pociagow wyjezdzajacych i wjezdzajacych do Hudson Tunnels w New Jersey. Chodzilo mi o zlapaniu elektrowozu E60 wyjezdzajacego z tunelu, byly to doslownie ostatnie dni E60 w normalnej pracy, kilka dni po tem wszystkie zostaly odstawione. Nawet kilka lat pozniej bedac w Kanadzie na malej pipidowie gdzie nic sie nie dzieje, zostalem wyproszony ze stacji przez pracownika Canadian National. Nadchodza ciezkie dni dla ludnosci i niestety nie wiele zdaje sobie z tego sprawe. Referuje do przemowien dwoch osob, jako przepowiednie ktore sie sprawdzaja; Prezydent Eisenhower w swoim przemowieniu pozegnalnym do Narodu amerykanskiego, mozna napewno znalezdz tlumaczenie na polski na necie. Druga osoba moze wzniecic niedowierzajace mysli, ale warto poczytac na ten temat nie kierujac sie propaganda zachodnia-Slobodan Milosevic w liscie do Jugoslowian, kiedy byl juz w wiezieniu w Swajcarii. List ten polecam szczegolnie jako nie tylko do Narodu Jugoslawii, ale i do wszystkich Slowian.
Dziękuję za cenne dane. Jak skończyła się ta przygoda z kwietnia 2003?

Czytałem w necie, że jest z tym źle, bo robi się za oceanem (lub już od dawna jest) typowe państwo policyjne. Znajomą w zeszłym roku zatrzymała w Illinois do kontroli tamtejsza policja i musiała na wrzaski stróża prawa odpowiadać "yes sir" trzymając oczywiście ręce na kierownicy, bo inaczej by ją zastrzelił. Ale na koniec życzył jej miłego dnia. No, dziękuję za takie cyrki. Wracając do tematu: to jak w takim razie "legalnie" w USA i Kanadzie fotografować pociągi? Trzeba dostać jakieś pozwolenie od zarządcy linii? Da się np. napisać maila do ich biura i poprosić o odpowiedź, a potem ją pokazywać?

A propos przemówienia pożegnalnego Eisenhowera - czy Kolega miał na myśli te, w którym prezydent przestrzegał przez kompleksem militarno-przemysłowym oraz co on może zmalować, czy jakieś inne?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.794 112 11
Dziękuję za cenne dane. Jak skończyła się ta przygoda z kwietnia 2003?

Czytałem w necie, że jest z tym źle, bo robi się za oceanem (lub już od dawna jest) typowe państwo policyjne. Znajomą w zeszłym roku zatrzymała w Illinois do kontroli tamtejsza policja i musiała na wrzaski stróża prawa odpowiadać "yes sir" trzymając oczywiście ręce na kierownicy, bo inaczej by ją zastrzelił. Ale na koniec życzył jej miłego dnia. No, dziękuję za takie cyrki. Wracając do tematu: to jak w takim razie "legalnie" w USA i Kanadzie fotografować pociągi? Trzeba dostać jakieś pozwolenie od zarządcy linii? Da się np. napisać maila do ich biura i poprosić o odpowiedź, a potem ją pokazywać?

A propos przemówienia pożegnalnego Eisenhowera - czy Kolega miał na myśli te, w którym prezydent przestrzegał przez kompleksem militarno-przemysłowym oraz co on może zmalować, czy jakieś inne?
Policjant aresztujacy mnie zawiozl do North Bergen Police Department, gdzie normalna policja przypiela mnie kajdankami do grubego stalowego pretu pomiedzy podloga i sufitem. Po tem sprawdzali moje dane, rekord itp. Za dwa tygodnie musialem sie stawic przed sedzia, policjant Amtraku nie stawil sie. Strachu sie najadlem, ale sedzia okazal sie przychylny, z reszta prawo jest takie ze jesli policjant sie nie stawi, sprawa jest wywalona.
Z fotografia jest kombinowanie, w zasadzie mozna fotografowac wszedzie na publicznym miejscu. Amtrak jest widocznie postrzegany jako kompania prywatna, co jest bzdura, samo imie "National Rail Passenger Corporation" mowi ze tak nie jest do konca. Mniej klopotow jest naprzyklad na Norfolk Southern, czy CSX. Raz probowalem dostac pozwolenie wejscia od NS na Stacje w Enoli kolo Harrisburga, moja prosba byla zignorowana-strata czasu. Ja po prostu robie zdjecia "na dziko", jak juz ktos sie przyczepia to zalezy od charakteru czlowieka, albo da sie pogadac, albo nie.
Wlasnie o tym przemowieniu Eisenhowera mowilem. Dokladnie robi sie tu jak Kolega okreslil-panstwo policyjne, nie duzo rozniace sie od Polski zaraz po wojnie.
 

Podobne wątki